اخیراً شکایتی از فورد ثبت و در آن به خاطر اعلام جعلی مصرف سوخت خودروها درخواست غرامت ۱.۲ میلیارد دلاری شده است.
دیترویت فری پرس گزارش کرده این شکایت که در دادگاه میشیگان ثبت شده برای خودروهای فورد F-150 مدل ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ و فورد رنجر مدل ۲۰۱۹ بوده و ادعا شده مالکان میتوانند مبلغ اضافی ۲ هزار دلاری دریافت کنند چراکه خودروهای یاد شده به اندازهای که فورد اعلام کرده کممصرف نیستند.
فورد اوایل سال جاری اذعان کرد کارکنان این شرکت نگرانیهای فزایندهای دربارهی روشهای محاسبهی مصرف سوخت اندازهگیری شده برای ارائه به آژانس حفاظت از محیطزیست آمریکا داشتهاند. فورد گفته با توجه به این موضوع بازرسیهای داخلی شرکت را برای آگاهی از اینکه خودروها مصرف سوخت و آلایندگی بیشتری در مقایسه با آنچه اعلام شده دارند یا خیر آغاز نموده است.
همچنین وزارت دادگستری آمریکا بازرسیهای جنایی خود برای فرایند تست رنجر را آغاز کرده است. این بازرسیها روی تخمین مصرف سوخت جادهای محصولات فورد تمرکز داشته و شامل بررسیهای تحلیلی و هزینهای میباشد.
گفته میشود فورد مصرف سوخت F-150 در بزرگراه و شهر را به ترتیب ۱۵ و ۱۰ درصد کمتر از حد واقعی اعلام کرده است. ادعا شده اگر این پیکاپ در طول عمر خود مسافت ۲۴۱ هزار کیلومتری را طی کند احتمالاً حدود ۸۲۱ گالن سوخت بیشتر و درنتیجه هزینهی سوخت شهری و بزرگراهی ۲۲۹۰ و ۲۷۰۰ دلاری بیشتری را روی دوش رانندگان خواهد گذاشت.
شاکیان به دنبال گرفتن غرامت از فورد بوده و میخواهند فورد دستورالعمل طراحی، ساخت، بازاریابی و فروش پیکاپ های یاد شده را متوقف نماید.
(ali (chevy nova
۴ مرداد ۱۳۹۸اصلا اهمیت نداره
عشقست سری اف پرمصرف
سری اف صدی 80 لیتر هم بسوزونه اهمیت نداره
مهم اون موتور 8 سیلندرش هست که باید تغذیه بشه
Farid
۴ مرداد ۱۳۹۸شرکت متقلب فورد حالا با هوجی گری شماها نه تاثیری در روند شکایت داره نه اهمیتی برای مخاطب منطقی
LEWIS HAMILTON (مجید)
۴ مرداد ۱۳۹۸دوست عزیز مصرف سوخت این خودروها در شرایط ایده آل ثبت میشه و راننده ی هیچ ماشینی تقریبا محاله بتونه دقیقاً به این اعداد برسه.
ربطی هم به نوع و مدل ماشین نداره
میبینید که چون رانندگی در بزرگراه به شرایط ایده آل نزدیک تره و اختلاف مصرف سوخت اعلامی با مصرف سوختی که مشتری اعلام کرده 15 درصده. در حالی که در شهر 10 درصده. اگه ماشین ایکس کمترین مصرف سوختش رو در دنده ی 3 و سرعت 66 کیلومتر داشته باشه راننده ی تست خودروساز ها ماشین رو در تمام مدت رانندگی در یک اتوبان باز با همین سرعت 66 کیلومتری و دنده ی 3 میرانند تا مصرف سوخت به کمترین حدش برسه. در حالی که این ماشین رو اگه دست من و شما بدن قضیه به کلی فرق میکنه.
در 100 کیلومتر مصرف 10 لیتر بنزین با 11 بنزین فرقش ممکنه فقط به عادت های غلط رانندگی برگرده.
مانی
۴ مرداد ۱۳۹۸استانداردهای اونا سختگیرانست و قوانین مشخص داره
اینجوری نیست که هرجور عشق خودرو ساز میکشه تست کنه
LEWIS HAMILTON (مجید)
۴ مرداد ۱۳۹۸به عشق خودروساز ربطی نداره
مصرف سوخت در شرایط ایده آل موتور سنجیده میشه
مثل نقطه ی جوش آب که در سطح دریا اندازه گیری میشه
یا قند خون که در حالت ناشتا گرفته میشه
مصرف سوخت اعلامی ، بهترین مصرفی هست که یک ماشین میتونه بهش برسه.
امیر
۴ مرداد ۱۳۹۸تاسف فراوان برای فورد
دمشون گرم ک اینقد پیگیری میکنن و اتفاقا حرفشون هم به جاهای خوبی میرسه
دقیقا مثل اینجا
MjM
۴ مرداد ۱۳۹۸فقط اشتباه اعلام کردن مصرف سوختم آرزوست!
MAHDI
۴ مرداد ۱۳۹۸دوستان آمریکایی دوست پستی نبود که ماجرای فولکسواگن رو نگفته باشن.وحالا که فورد سند تقلبش بیرون اومد میگن اشگالی نداره ومهم نیست!!! نه اینکه خوشحال شده باشم چون برام مهم نیست اما شاید جمله تقلب رو هزار بار بیشتر ازشون شنیدم وحالا فورد!!!!!!!!!!!!
MjM
۴ مرداد ۱۳۹۸من اصلا منظورم 460 درجه یه چیز دیگه بود! و هیچوقت هم تعصب زیادی به هیچ برندی نداشتم و ندارم
Elmiraj
۴ مرداد ۱۳۹۸جوری که مصرف کننده با ماشین برخورد می کنه با اون روشی که شرکت ها در اندازه گیری مصرف سوخت خودروهای شان بکار می برن کاملاً متفاوته…
شاید اون مصرف کننده هرگز به اون مصرفی که شرکت اعلام کرده نرسه…
.
تا وقتی ماشین ها توسط کارشناسان خبره مورد آزمایش قرار نگیرند و همه چیز با دلیل و مدرک ثابت نشه دادگاه هرگز با حرف چند نفر علیه یک شرکت بزرگ رآی صادر نمی کنه…
آرش آمریکایی
۴ مرداد ۱۳۹۸همیشه میدونستم اینو
که موتورهای اکوبوست فورد مصرف سوخت بالایی خواهند داشت
فورد باید 8 سیلندر هاش رو ارتقاء میداد و مثل کرایسلر و جی ام اونا رو به سیستم از کار انداختن سیلندرها مجهز میکرد