فورد آمریکا سه فراخوان جداگانه را برای رفع عیب خودروهای تولیدی خود اعلام کرده است.
بزرگترین فراخوان ۳۷۹۰۵ دستگاه فورد ترانزیت تولیدشده در سالهای ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ را در بر میگیرد. این خودروها در محدودهی زمانی ۱۲ مارس ۲۰۱۴ تا ۱۸ مارس ۲۰۱۶ و در کانزاس سیتی ساختهشدهاند. در این خودروها ممکن است که ایربگ های پردهای به صورتی نادرست نصب شده باشند و امکان دارد که کارایی آنها تحت تأثیر قرار گیرد و ریسک جراحتها در تصادفات را افزایش دهد. فورد تابهحال هیچگونه گزارشی مبنی بر تصادف یا جراحت در رابطه با این مشکل را دریافت نکرده است.
مشکل طراحی بلوک پیشرانه و گرمکنندهی بلوک که منجر به گرم شدن بیشازحد پیشرانه میشود، به فراخوان ۵۵۳۶ دستگاهی لینکلن MKC 2015 و ۲۰۱۶ و فورد اکسپلورر ۲۰۱۶ منتهی شده است. لینکلن MKC در بازهی زمانی ۲۵ نوامبر ۲۰۱۳ تا ۲۵ ژانویهی ۲۰۱۶ ساختهشده است و محدودهی تولیدی فورد اکسپلورر هم به ۲۰ اکتبر ۲۰۱۳ تا ۲۸ ژانویهی ۲۰۱۶ بازمیگردد. تولیدکننده دو مورد گزارش راجع به آتشسوزی پیشرانه در کانادا دریافت کرده اما جراحت یا تصادفی روی نداده است. اما آخرین فراخوان ۴۷۶۴ دستگاه فورد F-650 و F-750 را شامل میشود که در خلال ۲۸ ژانویهی ۲۰۱۵ تا ۲۳ آوریل ۲۰۱۵ و ۳۱ ژانویهی ۲۰۱۵ تا ۳۰ نوامبر ۲۰۱۵ ساختهشدهاند. در برخی از این خودروها، گیرههای رابط ترمز پارک بهصورت نادرست ساختهشدهاند و با عملکرد نادرست میتوانند منجر به حرکتهای غیرعمدی و افزایش ریسک جراحت و مرگ شوند. فورد در رابطه با این مشکل تابهحال گزارشی دریافت نکرده است.
(*مهرداد*)
۱۸ فروردین ۱۳۹۵این فراخوانها کاملا طبیعی هست و ناشی از نکته سنجی تیم مهندسی خبره کمپانی معظم فورد دارد. و همچنین نشان از مشتری مداری بسیار قوی این شرکت هم هست .
احمد باقری
۱۸ فروردین ۱۳۹۵خیلی خوبه که قبل از حتی مشاهده یک خرابی یا مشکل، نسبت به رفع عیب اقدام می کنن.
بهنام طیبی
۱۹ فروردین ۱۳۹۵راست که میگن مردم ایالات متحده نارضایتی دارن از محصولات کمپانی فورد؟؟؟؟؟؟؟
البته من از منبع غیر موثق و غیر رسمی شنیدم
(*مهرداد*)
۱۹ فروردین ۱۳۹۵خیر آقای طیبی اینطور نیست و برعکس خیلی هم محبوب هست تا جایی که خیلی از آمریکاییها ماشین فوردشون را حالا از هر نوعش جزعی از خانوادشون میدونن !
رحیم
۱۹ فروردین ۱۳۹۵درود
مشتری مداری و خدمات پس از فروش درحد سایپا و ایران خودرو :)
کی مدیریت این سازمان ها عوض میشه تا بتونیم پیشرفت کنیم! :(