نسل دوم ترانزیت کانکت که بعنوان یکی از پیشگامان مصرف سوخت درمیان همکلاسانش شناخته می شود برای ورود به بازارهای جهانی از زمستان ۲۰۱۳ و بعنوان مدل ۲۰۱۴ آماده شده؛ خودرویی که احتمالا بازار ون های تجاری سایز متوسط را هم تحت تاثیر خود قرار می دهد . . .
این ون آمریکایی که نباید آنرا با نسخه های استاندارد فورد ترانزیت اشتباه گرفت، زیر نظر مرکز تحقیقات خودروهای تجاری فورد در اروپا و همچنین با همکاری تیم مهندسین Ford Otosan (از زیرمجموعه های فورد در ترکیه) ساخته شده و خط تولید آن نیز در والنسیای اسپانیا خواهد بود. بیش از ۵ میلیون کیلومتر تست در شرایط دشوار به همراه حداقل ۴۰۰ هزار کیلومتر تست جاده ای نشان دهنده این است که ترانزیت کانکت آماده رویارویی با بدترین جاده هاست.
ترانزیت کانکت که زودتر از مابقی برادرانش یعنی ترانزیت کاستم (Transit Custom) و ترانزیت کوریر (Transit Courier) تحویل مشتریان می شود، در سه مدل Ambiente و Trend و Limited عرضه شده که بهترین آنها نسخه لیمیتد خواهد بود چراکه دو صندلی سرنشین در جلو داشته که صندلی نزدیک درب را می توان جمع کرد بعلاوه اینکه تهویه اتومات هم برای این مدل بصورت استاندارد است!
حداقل حجم محفظه بار این خودرو در حالت عادی ۲۹۰۰ لیتر بوده اما با استفاده از فضای سرنشینان جلو این مقدار تا حداکثر ۴۴۰۰ لیتر هم افزایش می یابد؛ همچنین می توان بارهایی با طول ۳ الی ۳.۴ متر را در آن جای داد. حداکثر وزن قابل حمل آن نیز به حدود ۱۰۰۰ کیلوگرم میرسد. در قسمت فنی فورد سه پیشرانه مختلف را آماده کرده که همگی گیربکس شش سرعته اتومات دارند:
- ۱.۶ لیتری بنزینی EcoBoost با قدرت حدودی ۱۵۰ اسب بخار.
- ۱.۶ لیتری توربو دیزلی Duratorq با قدرت های حدودی ۷۵، ۹۵ و ۱۱۵ اسب بخار.
- ۱.۰ لیتری بنزینی EcoBoost با قدرت حدودی ۱۰۰ اسب بخار با مصرف ترکیبی ۵.۶ لیتر.
فرمان (با نیروی کمکی) الکترونیکی، شاترهای اتومات جلوپنجره، سیستم استارت/استاپ پیشرانه، حداکثر سرعت محدود شده در ۱۰۰ کیلومتر برساعت (با قابلیت تغییر بصورت سفارشی)، سیستم بازیابی انرژی ترمز (استاندارد برای مدل های ۱.۰ لیتری و سفارشی برای مابقی مدل ها)، نشانگر تعویض دنده و سیستم EcoMode یا سیستم نمایش اطلاعات ضروری در صفحه کیلومتر از جمله مشخصه های دیگر ترانزیت کانکت ۲۰۱۴ هستند.
علی
۲۸ تیر ۱۳۹۲عاشق ترانزیتم(مخصوصا با این طراحی جدیدش)
میشه ترانزیت رو اولین در کلاس خودش دونست و به نظرم شاید فولکس ترانسپورتر فقط توانایی برابری باهاش رو داشته باشه
VAHID JINPACHI
۲۸ تیر ۱۳۹۲درود بر فورد.
درود بر امریکا؟؟؟
رضا
۲۸ تیر ۱۳۹۲فورد سرور تمام خودرو سازهای امریکاست،دمش گرم!!!
پرقدرت،زیبا،خشن و با بهترین کیفیت
عشق است فقط ماشین امریکایی…
حسین
۲۹ تیر ۱۳۹۲کاشکی مشخصات دقیق تر موتور هاش رو مثل گشتاور مینوشتید!جالب است!!
parsa
۲۹ تیر ۱۳۹۲یک رقیب جدی برای فیات .پژوسیتروئن.ورنو چون شرکتهای ذکر شده مشابه این را تولید میکنند.فورد یکی از بهترین خودروسازهای دنیاست..به امید روزی خودروهای فورد وارد ایران بشوند……..اما اگر فورد این خودرو را 400هزار کیلو متر تست کرده ولی رقیب سرسخت آن وانت پیکان است چون 4(چهار)میلیون کیلومتر بدست ملت تست شده وچهار میلیون موتور سوزونده غیر از متوفیاتش…..
Yashar
۳۰ تیر ۱۳۹۲یبار سوار این فوردها شدم تو جاده های خاکی ترکیه با چنان سرعتی می رفتند که آدم فکر می کرد جاده آسفالته برا مقایسه مثلا با پراید نمیشد بیشتر از 40 تا رفت توش
امین
۲۵ مرداد ۱۳۹۲جالبه
فرشید
۶ اردیبهشت ۱۳۹۶من با این خودرو از ایران تا ترکیه رفتم اصلآ متوجه نشدم کی رسیدم واقعآ صندلی و خود ماشین بی نظیره و امکانات زیادی داره اگه سیصد میلیون هم تو ایران بدن پلاک ملی شو من میخرم واسه استفاده شخصی واقعآ عالیه