درحالیکه مشتریان آمریکایی بیصبرانه منتظر آفرودر جدید برانکو هستند، فورد مدتهای زیادی است که خودرویی مشابه با آن را در برزیل عرضه میکند.
این خودرو ترولر T4 نام داشته و حالا مدلی جدید از آن با پسوند تریل معرفی شده است. ترولر برندی جداگانه در برزیل بوده اما زیرساخت شاسیبلند T4 ساخته و پرداختهی فورد بوده است. البته از سال ۲۰۱۴ شاهد استفاده از نسخهی کوتاه شدهی پلتفرم T6 فورد در این خودرو بودهایم. این معماری در پیکاپ رنجر بکار رفته است.
اما برگردیم به مدل جدید تریل که به دنبال افزایش جذابیت خشونت یک شاسیبلند است و این کار را با ارائهی برخی لوازم که توانایی ترولر T4 در زمینهای آفرودر را افزایش میدهد انجام خواهد داد.
در آغاز باید گفت این خودرو از سپرهای آفرود با زاویهی حمله و فرار بهبود یافته سود برده و یک اسنورکل هم نصب شده که اجازه میدهد این خودرو به آبهای عمیقتر وارد شود. سپر جلو همچنین پذیرای قلابهای بکسل بوده و یک وینچ را نیز میتوان روی آن نصب کرد.
پوشش قوسهای چرخ، رکابهای جانبی، پانلهای گلگیر جلو، اسپویلر سقف و درب پشتی نیز همان رنگ خاکستری مات سپرها را دارند. مشتریان میتوانند از ۹ رنگ بدنهی سفید، قرمز، زرد، مشکی، نقرهای، آبی، خاکستری و قرمز یکی را انتخاب کنند.
ترولر T4 تریل اولین محصولی است که در مرکز ارتقای تازه تأسیس در کارخانهی فورد برزیل تولید میشود. قیمت این خودرو حدود ۳۸ هزار دلار بوده و از همان معماری مدلهای عادی استفاده میکند. نیروبخش این شاسیبلند پیشرانهی ۵ سیلندر ۳.۲ لیتری توربودیزلی است که قدرت ۲۰۰ اسب بخاری آن از طریق گیربکس ۶ سرعته دستی و سیستم چهار چرخ محرک با دندهسنگین الکترونیکی به تمامی چرخ ها منتقل میشود.
این آفرودر خشن از بدنهی کامپوزیتیای استفاده میکند که در زمینهای گلی کثیف نشده و البته روی یک شاسی نردبانی قرار گرفته است. این امر دوام خودرو در مسیرهای خشن را تضمین میکند. البته برخلاف فورد رنجر، T4 از اکسل جلوی دانا استفاده میکند و بنابراین زاویهی حمله و فرار قابلتوجه ۵۱ درجهای را ارائه میکند.
پیشرانه های دیزلی اصولا اسب بخار کم در مقابل گشتاور زیادی دارند ک عمده گشتاورشون هم در دور های پایینه و این موضوع باعث میشه در افرود و یدک کشی کارایی بسیاری داشته باشه در افرود و یدک کشی اسب بخار زیاد کارایی نداره
farhad
۱۸ تیر ۱۳۹۸این چقدر شبیه FJ تویوتا شده یا من اشتباه میکنم؟!!
car lover
۱۸ تیر ۱۳۹۸اشتباه میکنی
بیشتر شبیه رانگلره
ولی اگه برانکو اینطوری باشه(ک نیست)از طرفداری فورد کناره گیری میکنم
mohammad FM480
۱۸ تیر ۱۳۹۸آفرودر کوچیک و جالبیه.
میتونه انتخاب خوب و کاربردی باشه
مهدی قربانزاده
۱۸ تیر ۱۳۹۸دوستان ولی فکر کنم بیشتر شبیه میتسوبیشی پاجرو دو در تا مثالهای که زدید
قشنگ پاجرو دو در مدلهای که تو ایران هستن شده
ADAK
۱۹ تیر ۱۳۹۸پیشرانه “””5 سیلندر””” و “”” 3.2 لیتر””” و “””””” توربودیزل””””
اونوقت قدرت 200 اسب بخار ؟؟؟!!؟!؟
امیر
۱۹ تیر ۱۳۹۸پیشرانه های دیزلی اصولا اسب بخار کم در مقابل گشتاور زیادی دارند ک عمده گشتاورشون هم در دور های پایینه و این موضوع باعث میشه در افرود و یدک کشی کارایی بسیاری داشته باشه
در افرود و یدک کشی اسب بخار زیاد کارایی نداره