فورد جلسهٔ سالانهٔ سهامداران خود را برگزار نموده و در آن جزئیات کمی از تعدادی از محصولات آیندهٔ خود را بیان داشت. از این جلسه گزارشی در مورد چند موضوع جالب منتشر شده است. یکی از سؤالاتی که در این جلسه مطرح شده این است که آیا فورد رنجر جدید بر روی پلتفرم جدیدی ساخته خواهد شد یا از یکی از پلتفرمهای کنونی فورد استفاده خواهد کرد؟ مدیرعامل فورد در پاسخ به این سؤال گفته است که این پیکاپ بر روی یکی از پلتفرمهای کنونی فورد ساخته خواهد شد و همچنین اشاره کرده که ساختار بدنه روی شاسی خواهد داشت.
این خبر تعجبی ندارد چراکه به پایین آمدن هزینههای تولید کمک خواهد کرد آنهم درحالیکه فورد قبلاً گفته بود رنجر برای کسانی تولید خواهد شد که یک پیکاپ مقرونبهصرفه، کاربردی، آفرود و با قابلیت مانور بالا میخواهند. این مورد همچنین موقعیت رنجر را در برابر رقبای کلیدی آن یعنی شورلت کلرادو، جیامسی کانیون، تویوتا تاکوما، نیسان فرونتیر و تا حدودی هوندا ریجلاین تثبیت میکند.
در این جلسه علاوه بر این گفته شده که کراساوور آیندهٔ فورد یک نمونهٔ کوچک خواهد بود؛ اما بااینحال سازندهٔ آمریکایی چیز زیادی از این خودرو نگفته است. البته انتظار میرود که کراساوور الکتریکی آیندهٔ فورد با یکبار شارژ توانایی پیمودن بیش از ۳۰۰ کیلومتر را داشته باشد.
The R
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶اگه بدنه رو شاسی باشه، برانکو رو که بر اساس این میسازن (یا با پلت فرم مشترک) میتونه یه افرودر قوی بشه. رو رنجر نوشته 4×4. امیدوارم برانکو هم 4×4 باشه نه AWD.
رضا اعتمادیان
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶سلام
من تفاوت 4×4 و AWD را هنوز متوجه نشدم ، میشه ی کم توضیح بدین ؟؟
ممنون
آرش آمریکایی
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶مطمئن باش برانکو میاد تا به ریشه های خودش برگرده و یه آفرودر قوی باشه همونجوری که بوده
و این احتمال هم میره که جنرال متورز هم بای این که از رقیببش عقب نمونه شورولت بلیزر و جمس جیمی رو دوباره عرضه کنه
فورد رنجر هم یه آفرودر فوق العاده خواهد بود
آرش آمریکایی
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶خدمت آقای اعتمادیان عزیز باید عرض کنم که
ماشینای 4*4 همون آفرودر و دو دیفرانسیل های سنتی هستن
اگر شما تویوتا لندکروز یا جیپ ها بلیزرها …. قدیمی رو سوار شده باشید حتما دیدید که ماشین دوتا دنده داره که یکی از اون دنده ها دنده کمک هستش وقتی از دنده کمک استفاده میکنی نیرو به محور جلو هم منتقل میشه ( هر دو محور ماشین به حرکت در میاد) و ماشین آمادس تا از مسیرهای صعب العبور رد بشه
اما awd
تو این سیستم دیگه دنده کمک نداریم و نیروی موتور در همه حال بین دو محور تقسیم میشه (مثلا 30% محور جلو 70% محور عقب) که توی بعضی ماشینها میتونی مقدار نیرو رو به طور الکترونیکی به دلخواه تغییر بدی
سیستمawd فقط هم مختص کراس اورها و شاسی بلندها نیست
و توی هر ماشینی میتونه استفاده بشه
رضا اعتمادیان
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶درود بر آقا آرش عزیز
بسیار عالی و فنی توضیح دادین
ممنون آقا
ونوم اف ۵
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ارش جان با اون طراحی با ابهتی که برانکو داره بازار رو منفجر میکنه بلاشک در افرود عالیش هم که شکی نیست
Mercede kaviani
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶با سلام به دوست امیر دهقان
وتشکر از مطالب بسیار عالی وزحمات شما
شاس مستقل خیلی بهتر است امیدوارم حداقل کمپانی های امریکایی مثل دهه های گذشنه از این نوع شاسی در اتوموبیل استفاده کنند
نه که فقط محدود به اس یو وی و پیکاپ باشد
با تشکر دوستدار شما مرسده کاویانی