حالا زمان توجه بیشتر به انرژیهای نو و جایگزین در خودروها فرا رسیده است. فورد نیز به تبعیت از همین گرایش، به روزهای آفتابی میاندیشد. C-MAX سولار یک خودروی پلاگین هیبریدی است که سقف آن با سلولهای خورشیدی پوشیده شده است.
فورد با همکاری موسسه فن آوری جورجیا و شرکت SunPower که شریک تکنولوژی خورشیدی فورد است، طرح مفهومی C-MAX سولار را اجرا کردهاند. در تکنولوژی مورد استفاده، از پوششی شبیه لنز برای تمرکز بیشتر نور و بازده بالاتر آن استفاده شده است. بنابراین با وجود سطح کم پوشش داده شده توسط سلولها، راندمان ۸ برابر افزایش یافته است. این نیرو برای شارژ باتریهای خودرو مورد استفاده قرار میگیرد. یک روز نوردهی برابر ۴ ساعت شارژ باتری ها عمل می کند. با یک بار شارژ کامل باتریها می توان ۹۹۷ کیلومتر مسافت را در مجموع طی کرد که ۳۴ کیلومتر آن به تنهایی با انرژی برق خواهد بود. این در حالی است که موتور ۲.۰ لیتری نیز در کنار موتور الکتریکی، بازوی دوم پیشرانه هیبریدی این خودرو را تشکیل میدهد. البته هنوز جزئیات و میزان کارایی و تأثیر سلولهای خورشیدی در عملکرد نهایی خودرو منتشر نشدهاند.فورد از این خودرو در نمایشگاه CES در هفته آینده رونمایی خواهد کرد. و اطلاعات کاملتری نیز به دست خواهد آمد.
spm
۱۵ دی ۱۳۹۲همین فناوری رو باید رو پیکان اجرا کنن که دیگه هوا رو هم آلوده نکنه.اگه بشه چی میشه.تو اروپا هم پیکان تولید میکنن(انشاءالله).ربنا آتنا فی الدنیا پیکان و فی الآخره نیسان و قنا عذاب پراید.آمین
احسان(احسان سابق)
۱۵ دی ۱۳۹۲کارتون عصر حجر رو یادتون میاد؟ما در زمینه صنعت اتومبیل همونا هستیم با این تفاوت که هوا رو مثل سم الوده میکنیم
carbonado aventador
۱۷ دی ۱۳۹۲عقب این ماشین خیلی برام آشنا می زنه ولی آلان یادم نمیاد . لطفا کسی می دونه بگه!!!!!!!
حسين
۱۵ دی ۱۳۹۲اینوجرا نکنن به جاش بیان سیستم کنترل پایداری و سیستم ضد واژگونی و ایربک پرده ای و جانبی رو اجباری کنن تا این همه کشته ندیم!!
رییس پلیس گفته بود بیش از 50 درصد ماشین ها تو تصادف چپ میکنند و رییس پزشکی قانونی گفته بود اکثر مسدوم های تصادف خارج از شهر که به بیمارستان منتقل میشن سرشون به بغل و دیواره های ماشین میخوره و خونریزی میکنند و قبل رسیدن به بیمارستان می میرن!!
sorena330تحریم گیرندگان جان مردم تاپیروزی
۱۵ دی ۱۳۹۲ما ای بی اسمون هم 2کاناله بعد شما esp و
ایربگ پرده ای میخوای؟
حسین
۱۵ دی ۱۳۹۲ما ازونا esp و apr و ایربگ پرده ای و جانبی را نخواهیم اینا هم اجباری نمیکنند!!!اینا ABS رو بدون EBD میدن دست مردم!!!
میلاد . فقط المان . فقط بنز .
۱۵ دی ۱۳۹۲درود.
افرین.
ما هنوز سانروف نداریم چه برسه به شبکه های خورشیدی.
((( اگر دنبال دو خرگوش بدوید ، هیچ کدام را نمیگیرید )))
sorena330تحریم گیرندگان جان مردم تاپیروزی
۱۵ دی ۱۳۹۲احتمالا سلول های خورشیدیش بتونه فقط چراغهاشو روشن کنه یا نهایتا سیستم صوتیشو…
45001
۱۵ دی ۱۳۹۲کیا سول میخواد بیاد تو ایران شبعه جارو برقیه
توفیقی
۱۵ دی ۱۳۹۲واقعا مسخرست.سلولهای خورشیدی.
مثل آدم ماشین عادیتونو بزنید.نوآوریهای دمدمکی.
بازم یه عده کمالگرا میان دیسلایک میکنن.
تکنولوژی مثلا به انژکتور میگن که همه حودروها ازش استفاده کردن.
نه به این تکنولوژی چرت که واسه خود نمایی ساخته شده و بعد 4 تا تولید کردن.خط تولیدش متوقف میشه و هیش کی ازش استفاده نمی کنه.
تکنولوژی به دنده اتوماتیک میگن.
نه سیستم رانندگی برای کورها.
زیگما
۱۵ دی ۱۳۹۲50 سال دیگه که نفت تموم شد رو بهتون یادآوری میکنم آقای توفیقی!
اینا مثه ما نیستن دست رو دست بذارن تا وقتی که یه چیزی رواز دست بدن و بعد تازه بیان و به دنبال جایگزین براش باشن!
آینده نگری یعنی همین!
zondar
۱۵ دی ۱۳۹۲F.A
زیگما جان
جدیدا اعلام کردن با فناوری های جدید برای حفاری تا 150 سال اینده نفت استخراج خواهد شد
زیگما
۱۵ دی ۱۳۹۲آقا جان اصلا تا 500 سال دیگه نفت داریم
بعدش چی؟
حسین
۱۵ دی ۱۳۹۲ما نه ولی عراق تا 500 سال دیگه شایدم بیشتر حالا نفت داره!!!بعدم وقتی موتور دیزلی نه هیبریدی 2 لیتر مصرف میکنه این نفت تموم نمیشه!!تازه بشه LPG هم هست!!
Kayhan
۱۶ دی ۱۳۹۲آقا جان مهم نیست ما تا چه زمانی نفت داریم، مهم اینه نفت تموم میشه!
1-موتور های دیزلی هرگز نمی تونن جایگزین موتورهای بنزینی بشن به دلیل قدرت پایین تر (گشتاور بسیار بالایی دارن ولی)، سنگینی، عدم دسترسی به سوخت با کیفیت و…
2- با تکنولوژی فعلی LPG و LNG و CNG نمی تونن گزینه های مناسبی برای جایگزینی بنزین باشن چون عملا انتقالشون خیلی سخته و بعضا منابع محدودتری دارن و بعضا کارایی لازم رو ندارن.
3- حتی اگه تمام مشکلات LPG و دیزل هم حل بشه بالاخره اینها از مشتقات نفت و سوخت فسیلی هستن که یعنی اتمام پذیرن.
4- تموم شدن نفت فقط به معنی از حرکت ایستادن ماشین ها و هواپیماها نیست، حتی داروسازی هم شدیدا به نفت وابسته است و نفت به عنوان سوخت کم ارزشترین شکل این ماده مهم است. جالب اینه هنوز جایگزین مناسبی برای نفت در صنایع پتروشیمی پیدا نشده درصورتی که برای نفت به عنوان سوخت جایگزین نسبتا خوبی داریم: برق!
5- گرچه تولید برق به صورت کاملا پاک (انرژی هسته ای پاک نیست و خیلی بیشتر از سوخت های فسیلی آلودگی تولید میکنه) هنوز صنعتی نشده ولی حداقل ایده هایی در مورد روشهاش داریم و این خودش یه شروعه. همین کاهش مصرف سوخت اتوموبیل ها خیلی وقت ها به کمک سیستم های هیبریدی صورت میگیره.
توفیقی
۱۵ دی ۱۳۹۲کل ماشین رو هم سلول خورشیدی کنی یه روز کامل بزاری جلوی آفتاب بخوای شب 1 ساعت با 100 رانندگی کنی جواب نمیده.
ولی تو دو دقیقه 10 لیتر بنزین سوپر بریز رو باکش که ترمز دستیشم بره بالا.اون وقت میبنی 100 تا سهله 250 تا رو تا 3 ساعتم می برتت.
زیگما
۱۵ دی ۱۳۹۲جهت اطلاع توفیقی
تسلا مدل اس.با قیمت 70 هزار دلاری امکانات سری 5.کیفیت بهتر.با 20 دقیقه شارژ میتونه 320 کیلومتر بره! این افکار سنتی و پوسیده شما در صنعتت امروزی هیچ جایی نداره جناب! هیچی اطلاعات نداری میای سر و ضدا راه میندازی!
مهدی
۱۶ دی ۱۳۹۲مورد مهم اینکه اون شارژی که شما می فرمایید با استفاده از برق شهریه و نیروگاه ها بغیر از برخی از کشورهای خاص تماما از سوخت های فسیلی استفاده میکنن. ایشون منظورشون انرژی خورشیدیه
hoseyn
۱۶ دی ۱۳۹۲یه مستندی تلویزیون نشون میداد از یه کشور خارجی که تونسته بود تمام برق مورد نیازش حتی در ساعت اوج را از طریق تجدیدپذیر(اب و باد و خورشید)تامین کنه!!این اول راهه!!میدونید چند سال رو نیروگاه های فسیلی وقت گذاشته شده و طراحی شده و چقدر روی نیروگاه های تجدید پذیر؟؟
توفیقی
۱۵ دی ۱۳۹۲موتور بنزینی لایک
موتور های آشغال هیبریدی برقی خورشیدی دیسلایک
Edi♪♫
۱۵ دی ۱۳۹۲توفیقی جان سلام.
چرا اینقد ناراحتی ازین قضیه؟ لذت رانندگی ماشین با موتور بنزین سوز به کسی پوشیده نیست،اما تا کی؟ بشر مجبوره به این سمت بره،هرچند اول راهه و آنجنان که باید نتونسته این تکنولوژی رو کارامد کنه.
Edi♪♫
۱۵ دی ۱۳۹۲شاید اگه زمان ساخت اولین ماشین کارل بنز بودی همین حرفو بهش میزدی که این موتورا اینجور و آنجور.. :)
ولی باور کنیم انرژی فسیلی بی نهایت مفید اما کمه.لااقل واسه چند نسل بعد.و چی بهتر از انرژی خورشید.
حسین
۱۵ دی ۱۳۹۲اگر از اول به جای موتور بنزینی از موتور هیدروژنی استفاده میکردن الان موتور های هیدروژنی اینقدر بیشرفته شده بودن که دیگه نیازی به بنزینی نبود!!!انرژِ فسیلی کاربرد های خیلی بهتری هم داره!!
زیگما
۱۵ دی ۱۳۹۲درود بر فورد
این ماشین تونست تو 6 ماه فروشش رو از تویوتا پریوس بهتر کنه!
به این میگن مهندسی! بنازم بهت فورد که غیرت از اسمت میباره!
محسن.د
۱۵ دی ۱۳۹۲اگه درآینده بهره وری سلولهای خورشیدی(یاهرچیزی شبیه اون) بیشتر بشه، اونموقع این طرح خیلی به کار میاد.
حسین
۱۵ دی ۱۳۹۲سلول خورشیدی مهم نیست !!! در واقع یک اپشن این ماشینه !! اصل ماجرا موتور ماشین هست!!!
توفیقی
۱۵ دی ۱۳۹۲زیگما طوری رفتار نکن انگار نوه هنری فوردی.
در ضمن تا 50 سال دیگه من زنده نیستم به درک که نفت تموم میشه اصلا غذا هم تموم بشه مردم بمیرن.من باید فکر خودم باشم نه مردم.
اسراف واقعا شیرینه
توفیقی
۱۵ دی ۱۳۹۲تسلا با اون صفحه بی ریخت لمسیش به اون بزرگی گمشه
کادیلاک CTS-V سدان رو بیشتر ترجیح میدم با موتور 6.2 لیتر و 556 اسب بخاری 8 سیلندر.فول آپشنش که میشه همون قیمت پایه تسلا.
برق واسه چراغ خونست نه ماشین
شارژم واسه موبایله
بنزینم مال ماشین
زیگما
۱۵ دی ۱۳۹۲آره نظر تو خیلی کارشناسیه!تمام متنقدین صنعت خودرو جلوی تسلا تعظیم میکنن!
هیچی نمیدونی صحبت نکن
تو شتاب ب ام و ام 5 رو میگیره!
arash1354
۱۷ دی ۱۳۹۲تسلا واقعا انقلابی در ماشینهای الکتریکی است . البته نباید از قابلیتهای کادیلاک گذشت . ولی مقایسه کردن این دو مورد کار درستی نیست . اینها هرکدام حوزه جداگانه ای دارند .
توفیقی
۱۵ دی ۱۳۹۲زیگما اگه میتونی خودت مثل فورد یه کارخانه خودروسازی تو ایران بزن.الکی چرا سنگ اینو اونو به سینه میزنی.یه زمان کیا.یه زمان هیوندا.یه زمان کسوس.حالا هم فورد.فردا هم توفیقی موتورز
هاهاها
امیدوارم منظورمو فهمیده باشی.
سخته ولی ممکنه
شعار شرکت توفیقی موتورز:
FIRST OR FIRST
اولین یا اولین
توفیقی موتورز لایک
جنرال موتورز دیسلایک
زیگما
۱۵ دی ۱۳۹۲مثل همیشه . من طرفدار شرکت خاصی نیستم و فقط موفقیت و شکست هارو یادآوری میکنم!
ساسان.م
۱۵ دی ۱۳۹۲کانسپت به این میگنا نه به کانسپت رنو اصلاً قابل درک نیست کانسپت رنو
توفیقی
۱۶ دی ۱۳۹۲زیگما فرق بین دونستن و ندونستن نیست.من هم کلیپی رو که تسلا و بی ام و رو مقایسه می کنن دیدم.مهم 0.2 یا 0.4 ثانیه شتاب نیست.
مهم اصله و DNA یه ماشینه که باید دوست داشته باشی.
شایذ کونیخ زگ گرونترینه ولی بنز و پورشه محبوب ترین اند.
شاید تسلا از بی ام و خوب باشه تو اعداد و ارقام..ولی من این حرفو میزنم.کیه که تسلا رو به بی ام و ترجیح بده.
خود تو بی ام و رو انتخاب میکنی.فقط اعداد و ارقام چشمونو کور کرده.
بی ام و M5 لایک
تسلا دیسلایک
زیگما
۱۶ دی ۱۳۹۲قطعا همینطوره.هیچ کس به ماشین برقی اعتماد نداره! ولی قطعا تا 10 سال آینده این موضوع برعکس خواهد شد. تاریخ بهمون نشون داده….
sorena330تحریم گیرندگان جان مردم تاپیروزی
۱۶ دی ۱۳۹۲طرح استفاده از خودروهای برقی در ناوگان حمل و نقل عمومی رابه کارگروهی ویژه برای بررسی فرستادند…
mammad
۱۶ دی ۱۳۹۲جلل سیستم
اینکه چیزی نیست همسایه بغلی ما پیکنیک پر میکنه
Mohammad XX
۱۶ دی ۱۳۹۲آینده مال کسانیه که از همچین تکنولوژی هایی استفاده می کنن.
بازده سلول های خورشیدی به مرور زمان بالا می ره و مطمئنا می تونه به عنوان یه منبع انرژی کمکی توی ماشین ها فراگیر بشه.
اصلا فرض کنیم سوخت های فسیلی تموم نشن؛ باید به آلایندگی هم فکر کرد.
Mohammad XX
۱۶ دی ۱۳۹۲آینده مال خودروسازاییه که از همچین تکنولوژی هایی استفاده می کنن.
بازده سلول های خورشیدی به مرور زمان بالا می ره و مطمئنا می تونه به عنوان یه منبع انرژی کمکی توی ماشین ها فراگیر بشه.
اصلا فرض کنیم سوخت های فسیلی تموم نشن؛ باید به آلایندگی هم فکر کرد.
محمد ، ماشین فقط ژاپنی ، بخصوص تویوتا و نیسان
۷ اسفند ۱۳۹۲این که چیزی نیست ، شیشه های لکسوس LS جاذب انرژی تابشی هست