گل سر سبد محصولات فورد یعنی فوکوس دیگر گاو شیرده این برند در بازار آمریکا نیست زیرا فروش هاچبک های کامپکت روز به روز کاهش مییابد. این نشانهای خوب برای خودروسازی پر سابقه نیست. فروش فوکوس در مقایسه با ۵ ماه ابتدایی سال ۲۰۱۶ کاهش ۲۰ درصدی داشته است. این خودروساز در بازه زمانی یاد شده ۶۷۱۴۶ دستگاه از فوکوس را فروخته که با فروش ۲۴۳۱۹۹ دستگاهی بازار آمریکا در سال ۲۰۱۲ فاصله زیادی را نشان میدهد.
بدین ترتیب فورد تصمیم گرفته تا تولید فوکوس بازار آمریکا را از این کشور به چین منتقل کند. این بخشی از تصمیم تجاری برای کاهش هزینهها است. البته برنامهی ابتدایی فورد ساخت این خودرو در مکزیک بوده است. مونتاژ فوکوسهای تولید محلی تا اواسط سال ۲۰۱۸ به پایان خواهد رسید. فورد میگوید خریداران نباید نگران باشند زیرا با عرضه کراس اوور اکو اسپورت جای خالی آن چندان احساس نخواهد شد. این کمپانی تخمین میزند اکو اسپورت یک جایگزین ارزشمند در نظر برخی خریداران باشد.
مدیر عملیات جهانی فورد میگوید اگرچه که تولید و واردات خودروها از مکزیک به آمریکا ارزانتر از ساخت و واردات آنها از چین است اما این تصمیم ارزش بیشتری دارد. در کل فورد خواهد توانست ۱ میلیارد دلار در هزینههای خود صرفهجویی کند که ۵۰۰ میلیون دلار آن حاصل انتقال تولید فوکوس به چین و ۵۰۰ میلیون دیگر نیز حاصل تعطیلی تأسیسات مکزیک خواهد بود.
فرشاد سجادیان
۹ تیر ۱۳۹۶چه کم حوصله هستن! تا کاهش فروش میبینن، سریع تصمیمات بزرگ میگیرن؛ شما نسل جدید رو بده بیرون، بعد تصمیم بگیر، توقع داری ماشینی که از ۲۰۱۱ تا الان داره فروش میره، روند نزولی نداشته باشه؟!!! مگه ایرانه که صد سالم پراید بفروشن، قیمتشم چند برابر کنن، بازم مردم برن بخرن؟؟؟ از طرفی با وجود ترامپ طبیعیه که نتونن رو مکزیک حساب کنن. همینقدر که جلو انتقال خط تولید به چین رو نگیره و مالیات چند برابری ازشون نخواد، برگ برنده بزرگیه برای فورد.
جواد
۹ تیر ۱۳۹۶احتمالا پای بنزین ارزون در میان هستش چون باعث شده مشتری ها خودروهای بزرگتر بیشتر بخرن
TUNING
۹ تیر ۱۳۹۶این که تو مکزیک نمیسازن کار ترامپه
و چین اگه خودرو های خودشو هم مثل خودرو سازان دیگه میساخت بهتر بود
مثل گوشی و لپ تاپ ساختنش که بعد از چندین سال توانست با کیفیت بسازه و وارد رقابت جهانی بشه
این اتفاق برای خودروسازیش هم پیش میاد اما معلوم نیست کی