فورد در مارس ۲۰۱۹ عرضه فوکوس هیبریدی را تائید کرد و حالا این خودرو در بازارهای اروپایی معرفی شده است. فوکوس اکوبوست هیبرید از جدیدترین قوای محرکه هیبریدی ملایم که در پوما و فیستا نیز بکار رفته سود میبرد.
زیر کاپوت این خودرو پیشرانه ۳ سیلندر ۱ لیتری توربوی اکوبوست و استارتر-ژنراتور یکپارچه قرار گرفته است. این سیستم به بازیابی انرژیای که معمولاً در زمان گرفتن ترمز هدر میرود کمک خواهد کرد. همچنین یک باتری لیتیوم-یونی ۴۸ واتی هوا خنک زیر صندلی سرنشین جلو نصب شده است.
در کل این قوای محرکه قدرت ۱۵۵ اسب بخاری داشته که دو برابر بیش از تراکم قدرت پیشرانه ۲ لیتری ۱۴۵ اسبی ارائه شده برای فوکوس در ۱۰ سال پیش است. این خودروساز آمریکایی میگوید فوکوس هیبریدی ملایم مصرف سوخت ترکیبی ۵.۱ لیتر در هر صد کیلومتر داشته و در هر کیلومتر ۱۱۵ گرم دیاکسید کربن تولید میکند. شایان ذکر است نسخه ۱۲۵ اسب بخاری از این پیشرانه نیز در دسترس خریداران میباشد.
بسته به بازار عرضه، این فوکوس الکتریکی شده با تمامی تریم های در دسترس برای سایر مدلها شامل تیتانیوم، اکتیو، ST-Line و ویگنیل فروخته خواهد شد. فوکوس اکوبوست هیبرید همچنین در فرمهای بدنه واگن، هاچبک و سدان در دسترس خواهد بود.
دیگر بهبود قابلتوجه خانوادهی فوکوس اضافه شدن پشت آمپرهای کاملاً دیجیتال به این خودرو است. این صفحهنمایش ۱۲.۳ اینچی در اسکیپ/کوگا جدید نیز بکار رفته و تصاویری باکیفیت و با جزئیات بالا ارائه میکند. سیستم یاد شده با تکنولوژی هشدار خطر فورد همراه شده و رانندگان شاهد هشدارهایی در شرایط خطرناک رانندگی خواهند بود.
فوکوس همچنان با دیگر قوای محرکه شامل نسخههای توربوی بنزینی ۱ و ۱.۵ لیتری و ۱.۵ و ۲ لیتری توربودیزل هم عرضه خواهد شد.
ارشیاsvj
۳ تیر ۱۳۹۹کاش نسخه st چهار چرخ متحرک بود
Nikzad
۳ تیر ۱۳۹۹تو این مدل فورد بیشتر خواسته بود یه ماشینه به صرفه تولید کنه نه هاچ بک داغ. اخه کمتر ۱۵۰اسب ماشین جون سبقت نداره یا بالا رفتن از سراشیبی. از بغل عریض تر شده که این یعنی دیگه اون چابکی قبل رو نداره.