امروزه روز به روز بر مسافت رانندگی پلاگین هییبریدها در حالت «الکتریکی» افزوده میگردد. با این وجود، فورد میگوید که در نسخه آپدیت فیوژن انرژی ۲۰۱۷، همه آنها را با یک دامنه رانندگی ترکیبی ۹۸۱ کیلومتر با استفاده از یک مخزن پُر از بنزین و شارژ باتریهای کامل، پشتسر گذاشته است. این دامنه، برآوردی است که سازمان حفاظت محیط زیست امریکا انجام داده است. این در حالی است که مدل ۲۰۱۶ از این خودرو، دارای دامنهای حداکثر برابر ۸۸۴ کیلومتر بوده است. امّا به لطف تغییرات نرمافزاری سیستم پیشرانه هیبرید و همینطور سیستم احیای انرژی ترمزها برای شارژ باتری، شرایط مدل جدید بهبود یافته است.
مدلهای پلاگین هیبرید هم از باتریهای الکتریکی و هم از موتورهای بنزینی استفاده میکنند. بنابراین وقتی دامنه تمامالکتریکی خودرو که حدود ۳۴ کیلومتر تخمین زده میشود، موتور معمولی بنزینی به صورت اتوماتیک وارد عمل میشود و ۹۴۶ کیلومتر دیگر به دامنه رانندگی اضافه میکند. حداکثر سرعت این خودرو در حالت استفاده از پیشرانه الکتریکی به میزان ۱۳۶ کیلومتر بر ساعت باقی مانده است.پلاگین هیبریدها تا زمانی که باتری خالی میشود، خودروهای الکتریکی محسوب می شوند. پس از آن، این خودروها کاملاًهمانند یک مدل هیبرید معمولی عمل میکنند. فیوژن انرژی با یک باک بنزین پُر و شارژ کامل باتریهایش میتواند مسافتی مانند سن دیهگو، لسآنجلس و تمام مسیر تا سانفرانسیسکو را طی کند و هنوز به اندازه ۱۷۷ کیلومتر، امکان رانندگی داشته باشد.
منبع: carscoops
هاینریش هیملر
۱۱ خرداد ۱۳۹۵البته مساله مسافت خیلی مهم هست.
در هر صورت پیشرفت خوبی داشتن.
خدا رو شکر که افرادی در پدال هستن که با کامنتای این چنینی شرکتای بزرگی مثل فورد رو از جهل بیرون میارن.
فقط انگلستان
۱۱ خرداد ۱۳۹۵چه حالی می داد الان امریکا باشی یه کادیلاک اسکالید داشته باشی بری کنارش بگی واقعا غوله بعد سوارشی بشی راه بیفتی به طرف تگزاز از کلی مناطق دیدنی عبور کنی
ali
۱۱ خرداد ۱۳۹۵اگر ورودی شارژ سمت شاگرد تعبیه می شد بهتر بود
چون همیشه سمت راست خیابون باید پارک بشه
احسان آرسنالی
۱۱ خرداد ۱۳۹۵۹۸۱ کیلومتر. کی اینقدر دامنه نیاز داره؟ تو هر ۱۰۰ کیلومتر ۳ تا ۴ تا پمپ بنزین هست
احمد باقری
۱۱ خرداد ۱۳۹۵دیگه دامنه مسافت هرچی بیشتر باشه، بهتره. ای کاش می گفت که مخزن باکش چند لیتر هست.
ناسا
۱۱ خرداد ۱۳۹۵سبک طراحی قشنگی داره
ساسان
۱۱ خرداد ۱۳۹۵کمپانی فورد یکی از پیشگامان صنعت خودروی جهان و همیشه در ضمینه پیشرفت صنعت اتومبیل سازی جهان کوشیده و واقعا بهترین خودروهای جهان را با بیشترین طرفدار تولید میکنه خودروهایی نظیر سری اف به خصوص فورد رپتور یا موستانگ و جی تی و اکسپدیشن و انواع لوکس لینکلن. اما اگه با دقت به کمپانی های خودرو در جهان نگاه کنیم میبینیم که فورد از سیستمی بسیار خوب استفاده میکنه و بر عکس اکثر کمپانی ها برندهای زیاد و بی در وپیکر نداره و تمام خودروهاش با برند فورد تولید میشن. فورد همچنین در ضمینه پیشرانه هم جزو بهترین هاست موتور اکوبوست و موتور اکو بلو و موتور تنفس طبیعی فورد موستانگ جی تی 350 بهترین پیشرانه ها هستن. فورد رپتور هم که در واقع تو دنیا تنها خودروی واقعی آفرود هستش.
نوید جهرمی
۱۱ خرداد ۱۳۹۵فکرشو نمیکردم.اما منم از ماشینای هایبریدی و خودران داره خوشم میاد. حداقلش اینه که اگه فراگیر بشن از دست ناهنجاری های رانندگی بقیه راحت می شیم.
ali
۱۱ خرداد ۱۳۹۵فورد که کارش درسته اینم یه نشونه دیگه از حرفهام
احسان(احسان سابق)
۱۱ خرداد ۱۳۹۵چه جالب.با بهبود نرم افزار به کارایی ماشین افزودن.انگار که ماشین نیستن…کامپیوتر متحرکن