فوردهنسی

رخ‌نمایی فورد موستانگ لِجِند ادیشن هنسی، ظاهری جذاب و قدرتی گیرا!

هنسی با معرفی فورد موستانگ GT لجند ادیشن ادای احترام قابل‌توجهی به فورد GT40 MK. II شاسی P/1046 پیروز در مسابقات ۲۴ ساعته لمانز داشته است. همانند آن خودروی کلاسیک و مسابقه‌ای، موستانگ GT لجند ادیشن نیز از بدنه‌ای مشکی با نوارهای سفید روی کاپوت، سقف، نمای جلو و کناره‌ها سود می‌برد.

موستانگ GT لجند ادیشن از نظر فنی به سوپرشارژر ۳ لیتری و اینترکولر هوا به آب مجهز شده است. در مقابل باید گفت موستانگ شلبی GT500 از سوپرشارژر ۲.۷ لیتری استفاده می‌کند.

البته استفاده صرف از سوپرشارژر بزرگتر تضمینی برای ارائه مطمئن قدرت نبوده و هنسی انژکتورهای سوخت بهتر، پمپ سوخت جدید و اگزوز از جنس فولاد ضدزنگ را نیز در نظر گرفته است.

این تغییرات باعث شده‌اند قدرت پیشرانه به ۸۰۸ اسب بخار و گشتاور آن به ۹۱۸ نیوتون متر برسد. در مقابل باید گفت موستانگ GT استاندارد خروجی ۴۶۰ اسبی و گشتاور ۵۷۰ نیوتون متری داشته و قدرت و گشتاور شلبی GT500 به ترتیب به ۷۶۰ اسب بخار و ۸۴۸ نیوتون متر می‌رسد.

موستانگ GT لجند ادیشن تنها به ۳.۳ ثانیه زمان نیاز دارد تا از سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت برسد. این خودرو مسافت ۴۰۰ متر را در حدود ۱۰.۷ ثانیه و با سرعت ۲۱۲.۴ کیلومتر در ساعت طی کرده و حداکثر سرعت بیش از ۳۲۲ کیلومتر در ساعت را ثبت می‌کند.

به مجموعه تغییرات یاد شده باید سیستم تعلیق با ارتفاع کمتر را نیز اضافه کنیم. این موستانگ از رینگ‌های ۲۰ اینچی ۱۰ پره با طرح مشکی و لاستیک‌های میشلین پایلوت اسپورت کاپ ۲ سود می‌برد. همچنین امکان سفارش کالیپرهای ۶ پیستونه برمبو با روتورهای ۱۵.۱ اینچی در جلو وجود دارد.

اسپلیتر جلوی فیبر کربنی، رکاب‌های جانبی و اسپویلر عقب نیز جزو قطعات جدید برای بدنه هستند. هنسی فعلاً قیمت لجند ادیشن را اعلام نکرده اما گفته که ۵۰ دستگاه از آن را تولید خواهد کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۵ دیدگاه‌ها

  1. نوید محمد

    ۱۷ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (140 ديدگاه)

    وای که چقدر گنگه
    پیست رو به آتیش کشید

    1. زیزیگولو

      ۱۷ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (6036 ديدگاه)

      بدون شک یکی از نوستالژیک ترین ماشینای عضلانی با پرفورمنس بالا فورد موستانگ هستش چون هر کجای دنیا حتی دور افتاده ترین که بریم میبینیم که مردم اسم این ماشینو شنیدن ……. موستانگ ماشینی هستش که با حدود نیم قرن حضورش خاطراتو سوابق خیلی زیبایی رو از خودش بجا گذاشته و به نظر من شاید شورولت کورت تنها ماشینی باشه که ادعای سابقه پرفورمنس بیشتریو نسبت به موستانگ داشته باشه ولی با همه اینا بین هوادارای ماشینای عظلانی اختلاف نظر زیادی راجب بهترین ماشینای عظلانیو اسپورت آمریکایی وجود داره ولی مسلماً فورد موستانگ کلاس خودش رو ایجاد کرده و پرستیژ خاص خودشو داره …… از نظر من بین ماسل کارای آمریکایی اول موستانگ، دوم کوروت و سوم دوج چلنجر

      1. R@m!n

        ۱۷ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (2240 ديدگاه)

        البته کوروت بیشتر سوپراسپرتی هست در کنار وایپر و فورد GT

        1. زیزیگولو

          ۱۷ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (6036 ديدگاه)

          خود آمریکاییا کوروت رو بیشتر ماسل کار میبینن

        2. R@m!n

          ۱۸ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (2240 ديدگاه)

          درسته اما کوروت کلاسیک !!! که اونم جای بحث داره اما در چهار نسل اخیرش خیلی از ماسل بودن فاصله گرفته و جرگه خودروهای سوپراسپرته

  2. Joker

    ۱۷ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (603 ديدگاه)

    800 اسب بخار=شتاب 3.5 ثانیه
    918 نیوتون متر گشتاور=تاپ اسپید 320 کیلومتر
    بعد میگی اسب بخار آمریکایی ها فِیکه به یه عده تینیجر برمیخوره🤣

    موافقم 1
    مخالفم 6
    1. ehsan.fa

      ۱۷ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (1953 ديدگاه)

      اومدم همین رو بنویسم بی ام و با ۵۰۰ تا اسب، کمتر از این زمان‌ میزنه آمریکایی ها تو انتقال قدرت مشکل دارن

      موافقم 2
      مخالفم 1
      1. akrh78

        ۱۷ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (1359 ديدگاه)

        اگه یکی ماستنگش برن اوت نکنه و هرزگردی نداشته باشه میبره نمایندگی میگه حاجی این خرابه
        بحث فلسفه ماشینه نه توانایی انتقال قدرت
        وگرنه کوروت با 495 اسب بخار شتاب 2.9 داره تازه مجله ها 2.8 و 2.7 هم ثبت کردن (من خودمم برام علامت سواله که چطور ممکنه)

        1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

          ۱۷ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (4617 ديدگاه)

          کوروت وزن خیلی کمی داره بعد اونم موتور v8 روی ماشین خیلی هماهنگی خوبی داره میتونید برید کار اند درایو بخونید….

    2. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۱۷ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (4617 ديدگاه)

      جمع کن این حرفارو….
      دیدیم کادیلاکی که شتابشو مسخره می‌کردید از ب‌ام‌و m5 مثلا پادشاه سدان ها توی پیست یه ثانیه جلو افتاد! حالا کدومه که فیکه؟
      درضمن شخصیت جوکر هم مال آمریکاست اینو که بهتر میدونی!😂
      پدال لطفا کامنتمو حذف نکن 🙏 تشکر…

    3. new RAMIN

      ۱۷ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (2380 ديدگاه)

      @jaker
      ((۸۰۰ اسب بخار=شتاب ۳.۵ ثانیه / ۹۱۸ نیوتون متر گشتاور=تاپ اسپید ۳۲۰ کیلومتر،بعد میگی اسب بخار آمریکایی ها فِیکه به یه عده تینیجر برمیخوره🤣))

      اگر اونجوری باشه که بوگاتی اسب هاش خیلی فیکه!

      بوگاتی دیوو
      1500 اسب قدرت = شتاب 2.5
      1600 نیوتون گشتاور = حداکثر سرعت 380 کیلومتر
      قیمت = 7.5 میلیون دلار !

      درضمن جناب ارشمیدس اسب بخار و گشتاور ربطی به شتاب و حداکثر سرعت نداره. حداکثر سرعت و شتاب کلی مِلاک هست که باید در نظر گرفته بشه.

      1. مانی

        ۱۸ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (2486 ديدگاه)

        حد اکثر سرعت کاملا به قدرت وابستست

    4. Hamid

      ۱۷ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (2464 ديدگاه)

      بحث اسب بخار و قدرت با انتقال قدرت فرق داره …
      ببین حاجی
      وقتی پشت ی قلدر آمریکایی میشینی دوست نداری وقتی گاز میدی پرت بشی جلو و خبری از هرزگردی و … نباشه ….
      در حقیقت بیشتر دوست داری سر بخوری و دود کنی!!!

    5. M.A.S

      ۱۷ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (849 ديدگاه)

      شمایی که بزرگسالی و اصلا به نظر بقیه توهین نمیکنی و این موضوع خیییلی مهمو میدونی که اسب بخار امریکایی فیکه اینم به دانسته ها اضافه کن که گشتاور عامل شتابه نه سرعت
      جدای ازین بحثا کلا ماستنگ ماشین تو دل برویی نیست به نظرم
      (ولی چجوری انجینش 3000CCهست؟یعنی هنسی کل انجین کایوتو از جا دراورده؟؟؟؟؟
      فک کنم سوپر چارجر3لیتری داره چون درباره GT500هم سوپرچارجر انجینش 2.7 لیتره)

  3. بهنام

    ۱۷ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (994 ديدگاه)

    “موستانگ GT لجند ادیشن از نظر فنی به پیشرانه ۳ لیتری سوپرشارژردار و اینترکولر هوا به آب مجهز شده است. در مقابل باید گفت موستانگ شلبی GT500 از پیشرانه ۲.۷ لیتری سوپرشارژردار استفاده می‌کند.”

    فکر کنم حجم موتور اشتباهه
    موستانگ GT500 موتور 5 لیتری داره

    1. سردبیر

      ۱۷ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (761 ديدگاه)

      منون از دقت نظر شما. اصلاح شد

      موافقم 3
      مخالفم 1
      1. Audi e_tron gt

        ۱۷ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (757 ديدگاه)

        پدال جان ببخشید کامنت مرا چرا حذف کرده اید؟

      2. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

        ۱۷ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (4617 ديدگاه)

        سردبیر عزیز میشه کامنتای منو درست کنید همش می‌ره تو تایید این برای دوماهه،خواهش میکنم درستش کنید
        با تشکر 🙏

  4. akrh78

    ۱۷ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (1359 ديدگاه)

    اگه زیر 50 هزارتا قیمت گذاشت برا این ارتقا باید به هنسی بودنش شک کرد

  5. R@m!n

    ۱۷ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (2240 ديدگاه)

    بی برو برگرد جنازه یه GT500 پایه به صد تا هنسی می ارزه.

    1. ( Only she reminds me of love )

      ۱۷ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (1180 ديدگاه)

      من شلبی GT 350 R رو به همه ماستنگ ها ترجیح میدم.
      البته اون سوپر اسنیک که رودستر بود هم نمیشه ازش گذشت.

    2. Ninja

      ۱۷ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (1162 ديدگاه)

      دقیقا باهات موافقم نصف اون مهندسی جی تی 500 تو این نیست تو پیست هم مطمئنم جی تی 500 میبره همه چیز قدرت نیست

  6. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۱۷ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (4617 ديدگاه)

    به کار هنسی کاری ندارم بیشتر مجذوب خود موستانگه شدم،خیلی باحاله و همچنین گانگستری….

  7. محمد مختاری آذر

    ۱۹ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (1000 ديدگاه)

    واقعا خیلی گیرا شده موتور قدرتمند شتاب نا امید کننده انتظار 3 ثانیه داشتم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا