شورلت کامارو و فورد موستانگ رقبای دیرینهای هستند و همچنین شباهتهای زیادی هم باهم دارند بهگونهای که هردو دیفرانسیل عقب هستند، هردو در دو نسخهٔ کوپه و کابریولت تولید میشوند، هردو پیشرانههای چهار سیلندر و هشت سیلندر را ارائه میکنند و نهایتاً هردو بهتازگی فیسلیفت ناخوشایندی را تجربه کردهاند. حال قصد داریم در این مطلب فیسلیفت این دو ماسل کار را باهم مقایسه کنیم.
در ابتدا موستانگ مورد فیسلیفت قرار گرفت و در ژانویهٔ ۲۰۱۷ معرفی شد. در این فیسلیفت میتوان گفت تقریباً تمامی تغییرات صرفاً در نمای جلویی خودرو انجام گرفته است. نظرات در رابطه با فیسلیفت موستانگ بسیار متفاوت است تا جایی که برخی آنرا بهترین طراحی موستانگ طی چند دههٔ اخیر میدانند و برخی معتقدند این یکی از زشتترین موستانگهای تاریخ است. درهرحال طی این فیسلیفت، در جلوپنجرهٔ موستانگ تجدیدنظر شده، اسپلیتر جلو تغییر کرده و سپر جلو هم با ورودیهای هوای جدید اصلاح شده است. طراحان همچنین در گرافیک داخلی چراغهای جلو تجدیدنظر کردهاند، گلگیرها را بروز کردهاند و یک کاپوت جدید را هم برای موستانگ طراحی نمودهاند؛ اما خوشبختانه در بخش عقبی خودرو تغییرات چندانی صورت نگرفته و به تغییراتی جزئی در چراغها و همینطور طراحی مجدد سیستم اگزوز در مدل GT بسنده شده است.
در همین حال، طراحان شورولت نیز به این نتیجه رسیدند که پس از چند سال وقت آن رسیده که کامارو را به اتاق جراحی ببرند؛ اما متأسفانه این تغییرات مانند یک فیسلیفت احساس نمیشود بلکه به نظر میرسد که چهرهٔ هماهنگ کامارو را به هم ریخته باشند. فیسلیفت کامارو هفتهٔ گذشته رونمایی شد و عمدتاً واکنشهایی منفی را در پی داشت. شورلت اما طراحی کامارو ۲۰۱۹ را بر پایهٔ عملکرد و همینطور متمایز میداند. شورلت میگوید این تغییرات که بیشتر در دماغه، جلوپنجره و کاپوت صورت گرفته است، بهمنظور بهبود جریان هوا و همینطور کاهش ضریب آئرودینامیک و بهبود خنککنندگی موتور انجام شده است.
بااینحال بهطورکلی تغییرات فیسلیفت کامارو چندان بد نیست چراکه طراحان مدلهای مختلف این خودرو را با ویژگیهای ظاهری منحصربهفرد ارائه کردهاند. بااینوجود طراحی اسپرتترین عضو فعلی خانوادهٔ فیسلیفت کامارو یعنی مدل SS چندان جالب از کار درنیامده است زیرا به نظر میرسد دماغهٔ آن بریده شده است. این موضوع درنتیجهٔ طراحی قسمت تقریباً عمودی بزرگی ایجاد شده که درون آن ورودیهای هوای زیادی تعبیه شده است. در این بخش همچنین نوار مشکیرنگ باریکی هم وجود دارد که لوگوی توخالی شورلت در آن کار شده و این وضعیت نهچندان جالب را تشدید کرده است. علاوه بر این، طراحان شورلت تغییراتی را در قسمتهای دیگر کامارو هم انجام دادهاند که شامل چراغهای جدید عقب به همراه دیفیوزر و سر اگزوزهای دوتایی میشود.
درنهایت میتوان گفت هردو شرکت فورد و شورلت میتوانند به خاطر ارائهٔ چنین طراحیهایی در موستانگ و کامارو به دلایل مختلفی اشاره کنند اما نکتهٔ مهم این است که هیچکس خودروهای عضلانی را به خاطر کاربردی بودن آنها خریداری نمیکنند بلکه ماسل کارها به خاطر رانندگی سرگرمکننده و استایل زیبا و باابهت خریداری میشوند که ویژگی دوم در فیسلیفت موستانگ و کامارو کمتر دیده میشود.
منبع: CarScoops
حامد
۲۶ فروردین ۱۳۹۷اینا دیگهیه مقدار با ماسل کار بودن فاصله گرفتن?
ماسل کار فقط دوج چلنجر?
Ali
۲۶ فروردین ۱۳۹۷چلنجر عشقه❤️
یانکی
۲۶ فروردین ۱۳۹۷خدا کنه هیچ وقت ظاهر جدید چلنجر نیاد با پلت فرم جدید دقیقن همین شکل رو بزنن عالیه.
Sajjad
۲۶ فروردین ۱۳۹۷آره
چلنجر باید تغییراتش جزئی باشه تا ماسل بمونه
مخصوصا چلنجر دیمون و هلکت که نسل جدیدشون بچه گلگیر داره و عضلانی تر شدن
فورد
۲۶ فروردین ۱۳۹۷من که موستانگ معلومه ولی فیس لیفت واقعی نزد ایرانیان است و بس دختر همسایمون یه هفته نبود از لولو به هلو تبدیل شد
مهدی
۲۸ فروردین ۱۳۹۷مقدار فراوانی نه مقداری
MOBINPOURMAMD
۲۶ فروردین ۱۳۹۷عجب!
اصن یه گروه جدید باید ساخت برا اینا،،نه ماسلن و نه اسپرت، سوسول کارز خوبه؟
:::فرشاد:::
۲۶ فروردین ۱۳۹۷?نمای عقب قطعا ماستنگ؛ کامارو چراغ عقبش اصلا ابهت نداره.
?نمای جانبیِ ماستنگ هماهنگتره، فرم سقفش جذابتره، بقیه بخشها در عین سادگی، زیبا هستن.
?در نمای جلو هر دو مشکل دارن، چراغهاشون میتونست خیلی بهتر باشه، اما به جز چراغها، برتری با ماستنگه، کامارو زیادی اغراق شدست، فورد چهره منطقیتری داره.
?کابین هردو جذابه اما ماستنگ شکیلتر و اصیلتر به نظر میرسه.
پ ن: یکی از پیجهای معتبر خارجی اینستاگرام یه نظرسنجی گذاشت، ماستنگ فیسلیفت با اختلاف زیادی محبوبتر و زیباتر از کامارو فیسلیفت انتخاب شد.
a
۲۶ فروردین ۱۳۹۷کلا جفتشون تو فیس لیفت عقبگرد کردن
امیر
۲۶ فروردین ۱۳۹۷والا فیس لیفت نمیکردن جفتشون بهتر بود حداقل میخواستن کنن یکم بهتر میکردن واقعا ابهتی حس نمیشه به نسبت قبل
emad1990
۲۶ فروردین ۱۳۹۷اصلی ترین ایراد ماستنگ به نظر من طراحی چراغای جلوشه(که قبل فیس لیفت خیلی خیلی بهتر بود)
در نمای عقب هم بهتر بود چراغ های مدلای2013تا2014 رو با کمی تغییر ارایه میکرد
آرش آمریکایی
۲۶ فروردین ۱۳۹۷خدا کنه چلنجر قیافش با ابهت بمونه
sina
۲۶ فروردین ۱۳۹۷من کامارو رو ترجیح میدم
Hmzendani
۲۶ فروردین ۱۳۹۷جلو پنجره کامارو اس اس مث چراغای تاهو شده طرح کلیش
Fa
۲۶ فروردین ۱۳۹۷تا وقتی از نزدیک نبینی دور ماشین نچرخی نظر دادن منطقی نیست
MAXIMUS
۲۶ فروردین ۱۳۹۷هر دو زیبان … به هر دو عادت می کنید و خوشتون میاد
.
۲۶ فروردین ۱۳۹۷هردو افتضاح.قبل فیس لیفت خیلی قشنگ و خشن بودن کامارو شده عین ماشین چینیا :-/
ایمان
۲۶ فروردین ۱۳۹۷? فورد فقط موستانگ شلبی GT500 مدل 2013
? شورولت فقط کامارو 1LE مدل ۲۰۱۳
Fk
۲۶ فروردین ۱۳۹۷باور کردنی نیست
نزدیک دوهزار تا کامنت گذاشتن
واسه پست کیفیت خودرو تولید داخل
جدیدا ی فیلم تو تلگرام اومده سقف پرشیا رو از حلبی سأختن
ب معنی کلمه با انگشت فشار میدی تلق تلق میکنه
مثل پیت حلبی
هرکی خواست بگه فیلمشو بدم
بهراد
۲۷ فروردین ۱۳۹۷خیلیام میگن به سقفش چسب آهن بزنی درست میشه
تو تصادف هم که کلا باید راننده رو بندازن تو بشکه ی چسب والا
کسی که واسه ماشین سی سال پیش اینطوری سر دست میشکونه و با اینکه میدونه ایرانخودرو شاه دزد سر گردنست ، میره ۵۰ میلیون میده پارس میخره ، عاقبتش میشه این.
ماشین ایرانی فقط مدل ۸۸ به پایین، ۴ تومن موتورشو بازکنی بعدش تا دلت خواست ازش سواری بگیری.
وگرنه ماشین صفر دلت بخواد که بعدش ماشین کلی ازت سواری میگیره میبرتت تعمیرگاه موتور باز می کنه رینگ پیستون خورد میکنه، آخرشم تو تصادف خودتو خورد میکنه.
رکاب پژو ۴ لایه بود از ورق های قدیم
الان کردنش ۳ لایه اونم از ورق های جدید
ستون جلو که هیچه، بجاش کنف در راننده ضربه رو میگیره و تا میشه، حق کسی که تحریم خودرو رو دور زد رفت با وام ثبت نام کرد بیشتر از این نمیشه ، خودشم باید تو ماشینش تا بشه. همین تندر نود خودمون تو خارج یه سوم قیمتش میفروشنش.
Ehsan
۱۸ شهریور ۱۳۹۹به نظرم فقط دوج داره اصالت رو حفظ میکنه