فورد با معرفی نسخهٔ بروز شدهٔ پیکاپهای سوپر دیوتی خود خبر از ارائهٔ یک پیشرانهٔ ۷.۳ لیتری V8 بنزینی کاملاً جدید برای آنها داد ولی در آن زمان هیچ اطلاعاتی از مشخصات این موتور اعلام نکرد. حال اما سازندهٔ آمریکایی جزئیات اولیهٔ این پیشرانهٔ جدید را اعلام کرده است. این موتور در ابتدا بهعنوان یک آپشن برای مدلهای F250 و F350 ارائه میشود و بعداً بهصورت استاندارد زیر کاپوت مدلهای F550، F650، F750 و سری E هم قرار خواهد گرفت.
این پیشرانهٔ جدید به پمپ روغن حجم متغیر، جتهای روغن خنککنندهٔ پیستون، یاتاقانهای اصلی فوق بزرگ و میللنگ فولادی فورجکاری شده مجهز است. معماری سوپاپهای این موتور نیز از نوع OHV است که به تولید قدرت بیشتر در دورهای پایین کمک میکند. مدیر پیشرانههای V8 بنزینی فورد آقای «Joel Beltramo» در رابطه با این پیشرانه گفته است:
این موتور ۷.۳ لیتری برای حداکثر دوام در سختترین محیطها طراحی شده است زیرا خریداران ما هرروز در چنین شرایطی کار و زندگی میکنند. این موتور بیشترین حجم را در کلاس خود دارد و بهگونهای طراحی شده که در ویژگیهای کلیدی مثل قدرت، دوام، سهولت نگهداری و هزینههای عملیاتی برتری داشته باشد
این موتور V8 بنزینی جدید با ۷.۳ لیتر حجم به گفتهٔ فورد ۴۳۰ اسب بخار قدرت در ۵۵۰۰ rpm و ۶۴۵ نیوتن متر گشتاور در ۴۰۰۰ rpm تولید میکند که هردو در این کلاس بهترین هستند. این نیرو نیز در همهٔ مدلها بهجز F650 و F750 توسط یک گیربکس ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک TorqShift انتقال پیدا میکند درحالیکه در دو مدل مذکور همچنان همان گیربکس شش سرعتهٔ وظیفه سنگین حفظ شده است. این پیشرانهٔ جدید به موتورهای ۶.۲ لیتری V8 بنزینی و ۶.۷ لیتری V8 دیزلی تراکهای سوپر دیوتی اضافه میشود.
همانطور که در ابتدا اشاره شد، این پیشرانه بعداً بهصورت استاندارد در مدلهای F550، F650، F750 و سری E هم ارائه خواهد شد اما فورد برای این مدلها نسخهٔ ضعیفتری از این پیشرانه را در نظر گرفته که ۳۵۰ اسب بخار قدرت در ۳۹۰۰ rpm و ۶۳۵ نیوتن متر گشتاور در ۳۹۰۰ rpm تولید میکند.
امیر
۱۱ مرداد ۱۳۹۸در خوب بودنش هیچشکی نیس اما فک میکنم گشتاورش یه خورده کمه و اینکه در دور ۴هزار در دسترس هست !!
چون تراک باید گشتاور زیاد در دور پایین داشته باشه تا بتونه به راحتی و بدون فشار زیادی به موتور، کارشو انجام بده
ایمان
۱۱ مرداد ۱۳۹۸آقا امیر این پیشرانه بنزینی هست نه دیزل
معمولاً موتورهای بنزینی قدرت بیشتر و گشتاور کمتری دارن برعکس دیزلی ها که قدرت کمتر و گشتاور بیشتری دارن
به نظرم برای تراک های فول سایز ( هوی دیوتی ) موتورهای دیزلی کاربرد بیشتری دارن
امیر
۱۱ مرداد ۱۳۹۸بله همینطور ک میفرمایید درسته
منم تفاوتشونو در نظر گرفتم اما بازم فک میکنم گشتاورش باید در دورهای پایینی در دسترس باشه
برای یه تراک اونم از نوع بنزینیش،۴هزار یکم زیاده
حداقل باید زیر ۳هزار باشه
یانکی
۱۱ مرداد ۱۳۹۸توقع گشتاور بالای700 نیوتن متر داشتم ولی این موتور فقط برای کار تو شرایط بسیار سخت ساخته شده و اولویت اولش اینه.و خوشحالم فورد دوبار موتور حجم بالای پوشراد ساخته.خوراک تیونرها میشه.قطعا هنسی باهاش هیولا زیاد بسازه.
علیx76
۱۱ مرداد ۱۳۹۸تا منحنی گشتاور نبینی نمیتونی نظر بدی
ممکنه یه موتور تو دور ۶ هزار پیک گشتاورش باشه
اما از دور ۲ هزار ، ۹۰ درصد گشتاورش در دسترس باشه
با توجه به کاربری این ماشین ، باید مطلب بالا صدق کنه
مانی
۱۲ مرداد ۱۳۹۸میخواستم همینو بگم حالا که قدرت رو رو ۴۳۰ اسب نگاه داشتن راحت میتونستن ۷۰۰
نیوتون متر گشتاور بگیرن،چون برای کاربری سخت هست و سادگی و دوام مهمه توربو نذاشتن
اما اگه ۲تا توربو کم فشار میذاشتن فقط گشتاور میومد رو ۹۰۰ مگه چی میشد؟
Sajjad
۱۲ مرداد ۱۳۹۸مسئله سهولت نگهداری و هزینه پایینه
net
۱۱ مرداد ۱۳۹۸وانت فورد سوپر دیوتی ۶ چرخ و فورد رپتور برای افراد خاص طراحی شده و من دوست ندارم ولی فورد f150 لیمیتد مدل ۲۰۱۹ و فورد رنجر زیباست و دوست دارم
این مدل وانتهای امریکایی که گلگیرش خیلی زده بیرون زشته مثل عکس اول و اخر سوپر دیوتی رنگ سفید
مهردادكمال
۱۱ مرداد ۱۳۹۸حالا ادم چرا جای این کامیون ۶ تن نگیره
ali a
۱۱ مرداد ۱۳۹۸مینی کامیونی هست برای خودش…
net
۱۱ مرداد ۱۳۹۸کاربرد سوپر دیوتی با ۶ چرخ چیه؟چرا فورد این مدلی وانت تولید کرده؟لاستیک و رینگ کامیون بدی داره سوپر دیوتی و چرا لاستیک و رینگ کامیون گذاشتن زیر ماشین؟
افشین
۱۲ مرداد ۱۳۹۸تصویر منحنی گشتاور موتور:
https://i.kinja-img.com/gawker-media/image/upload/s–mcgpw6mq–/c_scale,dpr_2.0,f_auto,fl_progressive,q_80,w_800/sl7umg1n83zpazjthqt3.jpg
حسین دهمرد
۱۲ مرداد ۱۳۹۸دوستان کسی میتونه یه مقایسه ای بین این و رپتور بکنه؟از نظر ابعاد و قیمت.
L-H-P-TT
۱۳ مرداد ۱۳۹۸این موتور حجیم با این قدرت کم اصلا تعمیر گاه برو نیس……
علت این که قدرتش پایینه همینه دیگه ، قدرت رو میارن پایین تا ماشین تو خرج نره ……
واس یه ماشینکه استفاده کاری داره این سیاست لازمه ….