فورد برای اولین بار مراسم تست و بررسی رنجر رپتور جدید توسط اصحاب رسانه را در مراکش برگزار کرده و همراه این کار گالری زیبایی از جدیدترین پیکاپ پرفورمنس خود را منتشر ساخته است.
اگرچه این خودروساز آمریکایی خاطرنشان ساخته رنجر رپتور وارد بازار آمریکا نخواهد شد اما به زودی باقی بازارهای دنیا از این خودرو لذت خواهند برد.
اجازه ندهید مشخصات متوسط پیشرانهی رنجر رپتور شما را گول بزند. این خودرو شاید از پیشرانهی ۴ سیلندر ۲ لیتری دیزلی استفاده بکند اما این نیروگاه با دو توربو و یک گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک همراه شده است. گیربکس یاد شده در F-150 رپتور نیز دیده میشود.
شاید رنجر رپتور از پیشرانهی ۶ سیلندر استفاده نکرده باشد اما قدرت ۲۱۰ اسب بخاری و گشتاور ۵۰۰ نیوتون متری دارد. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۱۰.۵ ثانیهای و سقف سرعت ۱۷۰ کیلومتر در ساعتی از جمله مشخصات عملکردی این پیکاپ جدید هستند. رنجر رپتور وزن ۲۵۱۰ کیلوگرمی و ظرفیت یدک کشی ۲.۵ تنی دارد.
بزرگترین تغییر این خودرو در بخش شاسی رخ داده است. فریم نردبانی این خودرو با استفاده از فولاد با کشش بالا و آلیاژ پایین تقویت شده تا به این ترتیب بادوامتر و قویتر باشد. همین داستان درباره سیستم تعلیق نیز صدق میکند.
شوکهای جلو برای اولین بار در این خودرو بکار رفتهاند و بازوهای کنترلی نیز از آلومینیوم ساخته شدهاند. سیستم تعلیق خودرو در عقب کاملاً سفارشی بوده و از اتصال یکپارچهای سود میبرد که حرکات جانبی را بهطور قابلتوجهی محدود میکند. فاصلهی بین چرخهای روبرویی نیز ۱۵۰ میلیمتر بیشتر شده و ارتفاع رنجر رپتور نیز در مقایسه با رنجر XLT استاندارد افزایش ۵۱ میلیمتری را تجربه کرده است.
و به شوکهای مسابقهای فاکس میرسیم که از دامپینگ حساس به موقعیت سود میبرند. این شوکها شعاع ۲.۵ اینچی داشته و نیروهای دامپ بیشتری را در آفرود فراهم میکنند. فاصلهی حرکتی دامپر جلو و عقب به ترتیب ۳۲ و ۱۸ درصد افزایش یافته است.
در کل باید گفت ارتفاع این خودرو ۲۸۳ میلیمتر از سطح زمین بوده و ارتفاع غوطهوری آن نیز ۸۵۰ میلیمتر اعلام شده است. از جمله ویژگیهای آفرود رنجر رپتور میتوان به زاویه حمله ۳۲.۵ اینچی و زاویه فرار ۲۴ اینچی اشاره کرد. رینگهای ۱۷ اینچی نیز با لاستیکهای پرفورمنس بی اف گوودریچ همراه شدهاند.
AMIR / ARMI
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸فورد رنجر رقابت سختی با جیپ گلادیاتور
خواهد داشت
اعتراف میکنم رنجر بینظیره
خیلی خوب میشه اگه فورد
براساس رنجر یه پیکاپ لوکس هم با برند لینکلن بسازه
sina
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸بیخیال امیرجان
گلادیاتور خعلی تازه وارده برای رقابت با هیولایی مث رنجر
کار داره هنوز
ایلیا
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸بی نهایت جذاب و دوسداشتنیه.
net
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸جلوپنجره رپتور که بزرگ نوشته فورد زشته و جلوپنجره رنجر قشنگتره.سپر پلاستیکی روی هر ماشین وانت و شاسی بلند و کراس اور باشه زشته.لاستیکها خیلی بزرگه و ارتفاع زیادی نسبت به سطح جاده داره.اگر صندلیها یکپارچه چرم مشکی بود قشنگتر بود و وسط صندلیهای چرمی پارچه هست جالب نیست .رنجر خیلی قشنگتر از رپتور هست.اگر فورد برای رنجر سقف سانروف بزرگ میزاشت خیلی قشنگتر میشد
Mad.z.Max
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸????
net
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸واقعا یکی از بهترین اختراعات وانتهای امریکایی همین پوشش اتاق بار رول شدنی هست و زمانی که میخوای جایی با وانت بری هر وسایلی خواستی میتوانی بزاری زیرش و وزش باد دیگه اذیت نمیکنه که وسایل از اتاق بار پرت بشه بیرون و پوشش رول شدنی باعث جلوگیری اسیب وسایل میشه در برابر وزش باد
عکسهای اخر این پوشش رول شدنی رو به خوبی نشان داده تشکر از پدال،ایا در ایران هم میشه برای وانتها همچین پوشش رول شدنی اتاق بار برای وانت درست کرد؟
بختیاری
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۸بیابان ها و کویر هایه مراکش پر از مینه عجیب هست که فورد اونجا تست کرده ماشینو