برنامههای فورد برای قطع عرضه تمامی سدان های خود در بازار آمریکا شاید به خاطر تمرکز بیشتر روی محصولات شاسیبلند و پیکاپ خود باشد اما به نظر میرسد درباره این موضوع یک سو تفاهم بزرگ رخ داده است.
در حال حاضر بسیاری از مالکان سدان های فورد معمولاً در خرید آینده خود نیز از همین برند انتخاب میکنند اما تصمیم فورد برای قطع عرضه سدان های خود شاید آنها را به سوی خودروسازان دیگر سوق دهد.
مطالعه انجام شده توسط Cox اتوموتیو نشان میدهد فورد پس از قطع تولید و عرضه فیستا، فوکوس، فیوژن و تاروس شاید به مشکل بر بخورد و نتواند مشتریان سدان های خود را نگه دارد.
دلیل موضوع یاد شده این است که بسیاری از مالکان خودروهای فورد که در این مطالعه شرکت کردهاند اعلام داشتهاند در زمان خرید خودروی آیندهی خود به برند دیگری مراجعه خواهند کرد. نیمی از این افراد گفتهاند در خرید آینده خود خودرویی صفر یا کارکرده از خودروساز دیگری را انتخاب خواهند کرد و تنها ۱۰ درصد افراد اعلام کردهاند یک کراس اوور یا شاسیبلند جدید فورد را خریداری میکنند.
علاوه بر این ۵ درصد پاسخدهندگان گفتهاند آنها یک موستانگ خواهند خرید و تنها ۳ درصد افراد اعلام کردهاند یک پیکاپ جدید فورد را به خانه خواهند برد. اکثر افراد گفتهاند مخالف تصمیم فورد در قطع عرضه سدان های خود در آمریکا بوده و از این اتفاق سورپرایز شدهاند.
اگرچه وسعت این نظرسنجی خیلی زیاد نیست اما شاید باعث نگرانی مقامات فورد شود. در کل نظرات ۲۶۹۷ نفر گرفته شده و از میان این افراد تنها ۱۰۴ نفر مالک خودرویی از فورد بودهاند. این مطالعه چالشهای پیش روی فورد در آینده را برجسته میکند.
ذکر این نکته هم مهم است که با اینکه بازار به وضوح به شاسی بلندها روی خوش نشان میدهد اما شاید عموم افراد استراتژی فورد در جایگزینی سدان ها با کراس اوورها و شاسی بلندهای هم قیمت را متوجه نشوند.
موضوع بدتر دادههای نگران کنندهی منتشر شده توسط KBB است. ۵۳ درصد مالکان فورد فیوژن گفتهاند قبل از خرید فورد فیوژن به دنبال خودروی دیگری هم بودهاند. محتملترین گزینههای این افراد هوندا آکورد، سیویک، CR-V و یا تویوتا کمری و راو ۴ بودهاند.
(Ali (Chevy nova
۸ شهریور ۱۳۹۷فورد فقط موستانگ و سرى اف هم بسازه براش کافىه از بس که پرفروشه
موستانگ که راحت سالى 75000 تا تو خوده امرىکا فروش داره
سرى اف هم سالى نزدىک به 800/000 تا (( سال 2017 سرى اف 750/000 تا فروخت))
فورد روى شاسى بلندها خىلى حساب کرده و فروش محصولات شاسى بلندش هم مشخصه که هدف رو درست انتخاب کرده
محمد حسین
۸ شهریور ۱۳۹۷شاید برای شما که فقط طرفدار فورد هستی ، کافی باشه
ولی برای سهامداران و مدیران کلمه کافی بی معنی هست
هر وقت درصنعت گفتی کافی دیگه ، روند سقوطت شروع میشه
کیان
۸ شهریور ۱۳۹۷بنده یک سوال داشتم، فورد تاروس دیگه تولید نمیشه ؟
هم کلاس کمری اکورد مزدا 6 سوناتا اپتیما پاسات تو محصولات امریکایی کدوها میشن ؟
Cadillac
۸ شهریور ۱۳۹۷داداش اینا که گفتی تو سگمنت d قرار دارن
و همکلاس فیوژن مالیبو ریگال هستن
تاروس تو کلاس کدنزا لاکراس ایمپالا و ازرا هست
sina
۸ شهریور ۱۳۹۷1- میشه و مدل 2018 از 2700 دلار قیمتش شروع میشه.
2- فورد موندعو و شورلت مالیبو
javad
۸ شهریور ۱۳۹۷فورد با این کارش مشتریان زیادی رو از دست میده
sina
۸ شهریور ۱۳۹۷دو تا سدانش رو نگه داره بنظرم کافیه
هم مشتری هاش رو از دست نمیده و هم صرفه جویی میکنه