فورد نسخهٔ آفرودی جدیدی از اکسپلورر را با نام تیمبرلاین معرفی کرده است. این کراساوور سه ردیفه اولین مدلی است که از نام جدید تیمبرلاین استفاده میکند. این نسخه بهعنوان آفرودیترین عضو خانوادهٔ اکسپلورر، در بیرون به مه شکنهای LED مختلف، جلوپنجرهٔ مشکیرنگ منحصربهفرد، قلابهای بکسل جلو با قابلیت تحمل ۱۵۰ درصد از وزن ناخالص خودرو و لاستیکهای ۲۶۵ آلترین روی رینگهای آلیاژی ۱۸ اینچی مجهز شده است. نشانهای تایمبرلاین و رنگ بیرونی سبز متالیک جدید هم تکمیلکنندهٔ ویژگیهای بیرونی این اکسپلورر آفرودی هستند.
در زیر این پوستهٔ منحصربهفرد نیز فورد سیستم تعلیق اکسپلورر تیمبرلاین را با استفاده از کمکفنرهای وظیفه سنگین اکسپلورر پلیس اینترسپتور، فنرهای جدید و میلههای تثبیتکننده ارتقاء داده است. این ارتقاءها در ترکیب با لاستیکهای آلترین، ۲۰ میلیمتر به ارتفاع خودرو افزوده و حالا حداقل فاصلهٔ اکسپلورر از سطح زمین به ۲۲۰ میلیمتر رسیده است. در این نسخه، با سپرهای منحصربهفرد جلو و عقب، زاویهٔ حمله به ۲۳.۵ در جه و زاویهٔ فرار به ۲۳.۷ درجه رسیده است. سامانهٔ چهارچرخ محرک نیز که در تیمبرلاین بهصورت استاندارد ارائه میشود، به دیفرانسیل عقب لغزش محدود تورسن و سیستم مدیریت زمین با هفت حالت رانندگی مختلف مجهز شده است.
علاوه بر این، فرمان بهطور خاص برای اکسپلورر تیمبرلاین کالیبره شده و از زیر بدنهٔ خودرو هم با استفاده از صفحات فولادی حفاظت شده است. این صفحات در جلو پیشرانه و گیربکس را پوشش میدهد و در عقب هم اطمینان خاطر بیشتری در هنگام رانندگیهای آفرودی برای راننده به همراه دارد. اکسپلورر تیمبرلاین صرفاً با پیشرانهٔ ۲.۴ لیتری چهار سیلندر اکوبوست ارائه میشود که ۳۰۰ اسب بخار قدرت و ۴۲۰ نیوتن متر گشتاور دارد و به گیربکس ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک متصل است. فورد برای این خودرو پکیج یدک کشی کلاس III را هم بهصورت استاندارد ارائه میکند که توانایی بکسل ۲.۴ تنی را به ارمغان میآورد.
اکسپلورر تیمبرلاین در داخل هم به روکش صندلیهای خاص با تریم پارچهای و کفپوشهای لاستیکی برای تمیز کردن راحتتر مجهز شده است. در اینجا دوخت نارنجیرنگ هم در صندلیها، غربیلک فرمان و رو دریها دیده میشود. تجهیزات استاندارد این نسخه نیز شامل گرمکن صندلیهای جلو، پکیج کمکرانندهٔ Co-Pilot360 با کروز کنترل تطبیقی هوشمند با قابلیت توقف و حرکت و تشخیص تابلوهای سرعت، حفظ حرکت میان خطوط و ناوبری با قابلیت فعالسازی صوتی میشود. یک دوربین ۳۶۰ درجه هم بهصورت استاندارد ارائه میشود تا راننده دید بهتری نسبت به موانع اطراف خود داشته باشد.
پس از مدلهای جدید برانکو، برانکو اسپرت، F150 رپتور و ترمور، نام جدید تیمبرلاین یکی دیگر از مدلهای اضافه شده به خانوادهٔ محصولات آفرودی فورد است. هرچند فورد برنامههای آینده برای این نام را اعلام نکرده اما اشاره کرده است که تعداد بیشتری از شاسیبلندهای این شرکت میتوانند از همان ویژگیهای اکسپلورر تیمبرلاین بهرهمند شوند. فورد هماکنون سفارشات خرید برای این کراساوور سه ردیفهٔ آفرودی را میپذیرد و اولین نمونههای آنرا از تابستان راهی نمایندگیهای فروش میکند.
Mohammad Rostami Nejad
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰خیلی روش نمیشه حساب باز کرد.
ولی در تفریح های بیرون شهر کاملا مناسب هست و میشه بهش اعتماد کرد
من هنوز تو کَف اون نسخه لوکسَش هستم که چند وقت پیش معرفی شد
Mohammad Rostami Nejad
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰یک مورد یادم اومد، این ماشین میتونه برای کانادا خیلی مناسب باشه
آب و هوای کانادا بیشتر ماشینی نیاز داره که ژِن آفرود داشته باشه
چون هوا خیلی خیلی سرده ، آب بین ترک های جاده یخ میزنه و جاده های کانادا همیشه پر از چاله است
کانادا یکی از بد ترین کیفیت جاده ها را دارد
دولت کانادا هم هر سال میگه که امسال چند صد هزار چاله
پر کردیم ، ولی هیچ اثری احساس نمیشه در وضع جاده ها پُر از چاله ( آب هنگام یخ زدن ، دچار اَفزایش حجم میشود و این یکی از ویژگی های خاص آب است ، آب در سطح جاده میماند و در بین ترک های جاده ، بعد یخ میزند و افزایش حجم ، سپس جاده داغون میشود( سطح جاده میشکند و چاله های بَدی درست میشود) حالا فکر کنید این اَمر در سرتاسر جاده اتفاق می افتد)
Navid_bivaN
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰کاملا درست گفتی
محمد رستمی نژاد
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰❤❤❤❤
1
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰خوب هست ولی به نظرم تویوتا فوررانر عملکرد بهتری داشته باشه.
Google
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰جالب شده برای آفرود سبک بد نیست
new Ramin
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰یه سوال دارم ولی قبلش بزارید یه پیش زمینه ای بگم
سال 2003 یا 2002 بود فکر کنم که یاماها برای نخستین بار موتور blue core رو ابداع کرد. این تکنولوژی بعداً در اختیار فورد قرار گرفتن اما خود فورد داشت روی موتور های اکوبوست کار میکرد ولی بعدا بعد اینکه با چانگان جوینت ونچر کرد خب یه جورایی تکنولوژی رو به چانگان انتقال داد. در حال حاضر blue core فقط در انحصار چانگان هست اما قدیم یعنی 4 یا 5 سال پیش بنز و هیوندای هم از این تکنولوژی استفاده میکردن. اما الان خیلی کم شده و اصلا استفاده نمیکند. چانگان هم خوب میتونه از بلو کور قدرت بکشه.
.
سوال من این هست بلو کور بهتر هست یا اکوبوست ؟ کسی اطلاعات کاملی داره ؟ من هرچی تحقیق میکنم به نتیجه ای نمیرسم
یعنی پاسخ جامعی نمیگیرم.
بلو کور یاماها بهتره ؟ ( هرچند الان در اختیار برند دیگه ای هست ) یا تکنولوژی اکوبوست فورد؟ کدام یک مهندسی سخت تری داره و کدام یک میتواند قدرت بیشتره تولید کنه و کدام یک میتونه مصرف سوخت کمتری در پی داشته باشه. هر دو ویژگی های حدودا یکسانی دارند ولی کدام یک بهتره ؟؟؟ کسی چیزی میدونه؟ هرکی میدونه بگه یه کم اطلاعاتمون بره بالا. سپاس…
Mohammad Rostami Nejad
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰حقیقتا رامین جان ، سوالَت خیلی تخصصی هست
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰قطعا اکوبوست…
new Ramin
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰والا اقای آبیتن تو گوگل هم بزنی اطلاعات جامعی از هر 2 تاشون نیست
یه سری اطلاعات کلی دادن.
ولی تاجایی که من میدونم بلو کور یاماها ( هرچند برای یاماها نیست. الان در اختیار چانگان هست ) بیشتر در حجم موتور پایین استفاده میشه
ولی اکوبوست در حجم بالا مورد استفاده قراره میگیره. مثلا موستانگ بولیت هم نسخه پایه از اکوبوست استفاده میکنه. درواقع بلو کور و اکوبوست هر دو یه جور تیونینگ هستن.
هردو هم یه کاری رو انجام میدهند:
“” مصرف سوخت کمتر. قدرت بیشتر .
تولید آلایندگی کمتر. بازدهی حرارتی کمتر. “”
ولی واقعا کدوم بهتره ؟
متاسفانه کسی اینجا چیزی نمیدونه…
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰آبیتن نه آبتین!
ناسلامتی اسم یه پادشاه پیشدادی ایرانیه بعد اینطوری میخوای پاسدار ایران و ایرانی در برابر بیگانه باشی!?
Ninja (ناشناس سابق)
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰منم فکر کنم اکو بوست ولی اطلاعاتی درباره بلو کور ندارم ولی هرچیزی که استفادش کم شه یعنی تکنولوژی ضعیف تر داره شایدم چانگان یه راه خوب یاد گرفته بتونه از بلو کور استفاده کنه و قدرتی بیشتر از اکوبوست بکشه یا شایدم بلد نیست از اکوبست خوب قدرت بکشه یا هزینه کمتری داره در کل محمد جان راست میگه سوالت خیلی تخصصی هست شایدم اقا شاهین یا کاربرانی با تجربه مثل 2464 یا اون یکی رامین بتونه سوالت رو جواب بده
محمد امین
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰خوب است و خیرکلا محصولات فورد اقتصادی و کاربردی هستن مخصوصا توی این پلتفرم
Amirreza
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰من به فورد اکسپلورر اعتماد دارم و میدونم به راحتی از پس آفرود های سبک متوسط بر میاد ولی من از یه خیلی بدم میاد اونم تزیینات مشکی مات توی بدنس که معمولا تو خودروهای آفرودی که نسخه خاصی هستن ارائه میشه مثلا جلوپنجرشو ببینین و بعد جلوپنجره اکسپلورر اصلی رو ببینین ، اون خیلی شیکتر و زیبا تر بود
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰اکسپلورر شاهکار مهندسیه??
این ماشین قدمت خیلی زیادی داره که البته توی همه نسل ها خیلی پرطرفدار بوده…
امیرحسین
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰سلام،یه سوال داشتم:تفاوت اکسپلورر و اکسپدیشن چیه؟و آیا اکسمدیشن هنوز عم تولید میشه؟
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰اکسپلورر با اکسپدیشن زمین تا آسمون فرقشه،اکسپلورر یه شاسی بلند متوسطه اما اکسپدیشن یه غول متحرک برای ۱۰,۱۲نفر،خیلی از جاها این ماشینو به عنوان خودروی حامل پول استفاده میکنن،البته اکسپدیشن خیلی وقت پیش از خط تولید کنار رفت،اما بازم خیلی ماشین قدریه…
Amir Machine
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰اطلاعاتت غلطه دوست عزیز
اکسپیدیشن هنوز تولید میشه و SUV فول سایز فورده با شاسی نردبانی و رقیبی برای شورلت تاهو و سابربن، لینکلن نویگیتور هم نسخه لوکس اکسپیدیشن هست
اونی که از خط تولید کنار رفته اکسکرشن هست که غولی بود واقعا و حتی از اکسپیدیشن هم بزرگتر بود، اکسپیدیشن رو شاسی فورد F150 ساخته شده اما اکسکرشن روی شاسی F250 ساخته میشد
اکسپلورر هم که کراس اوور فول سایزه و شاسی نردبانی نداره، از لحاظ اندازه کمی کوچیکتر از اکسپیدیشنه و کمی شهریتره
مهدی
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰عجب کاروانی داره حال میده بری چیتگر . جوج بزنی
امیرحسین
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰سلام،جناب آبتین تشکر از پاسخ گوییتون?
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰نوکرم جناب?❤️