فورد

معرفی فورد GT هرتیج ادیشن 64 برای ادای احترام به اولین پروتوتایپ GT

فورد به‌منظور ادای احترام به اولین پروتوتایپ GT که در سال ۱۹۶۴ معرفی شد، نسخهٔ ویژه‌ای از GT جدید را با نام ۶۴ هرتیج ادیشن معرفی کرده است. این ششمین و آخرین نسخه از سری هرتیج ادیشن فورد GT خواهد بود. هرتیج ادیشن‌های قبلی GT شامل GT 66 سال ۲۰۱۷، GT 67 سال ۲۰۱۸، GT 68 Gulf Livery سال ۲۰۱۹، GT 69 Gulf Livery و GT 66 دیتونا می‌شود که آخری هم‌اکنون در حال تولید است.

هرتیج ادیشن ۶۴ اما در بیرون با رنگ سفید شیری رنگ‌آمیزی شده و کاپوت مشکی‌رنگی دارد. همچنین اسپلیتر، باله رکاب‌ها، پایهٔ آینه‌های جانبی، کاور پیشرانه و دیفیوزر نیز همگی از فیبر کربن ساخته شده‌اند. رینگ‌های ۲۰ اینچی این نسخه نیز فیبر کربنی بوده و رنگ آبی خاصی دارند. پشت این رینگ‌های هم کالیپرهای ترمز نقره‌ای‌رنگ برمبو پنهان شده‌اند.

این GT ویژه در داخل هم از صندلی‌های فیبر کربنی برخوردار است که روکشی از آلکانترای آبی با دوخت نقره‌ای دارند. در اینجا سقف، غربیلک فرمان و ستون‌ها هم با آلکانترای خاکستری پوشیده شده‌اند. همچنین مشابه رنگ آبی رینگ‌ها نیز در جای‌جای کابین دیده می‌شود.

الهام‌بخش این GT هرتیج ادیشن ۶۴، پروتوتایپ GT سال ۱۹۶۴ بوده که در نمایشگاه نیویورک رونمایی شد. از پنج دستگاهی که از GT پروتوتایپ ساخته شد، هم‌اکنون تنها یک دستگاه با رنگ بدنهٔ فابریک باقیمانده است که GT/105 نام دارد. به گفتهٔ فورد، پروتوتایپ‌های GT/101 و GT/102 پس از آزمایش‌های تصادف برای لمانز در مونزا اوراق شدند و پروتوتایپ‌های GT/103 و GT/104 هم پس از کسب مقام اول و سوم در دیتونا سال ۱۹۶۵، دوباره رنگ‌آمیزی شده و در موزهٔ شلبی در کلرادو به نمایش درآمدند.

فورد هیچ‌گونه تغییرات فنی در GT هرتیج ادیشن ۶۴ ایجاد نکرده که این یعنی مثل دیگر نسخه‌های GT، این مدل هم به همان پیشرانهٔ ۳.۵ لیتری V6 توئین توربو با ۶۶۰ اسب بخار قدرت مجهز است. تولید این نسخه از ژانویهٔ سال ۲۰۲۲ آغاز می‌شود اما فورد قبلاً پذیرش سفارشات خرید آن‌را آغاز کرده است. فورد GT هرتیج ادیشن ۶۴ به همراه GT پروتوتایپ ۱۹۶۴ در هفتهٔ اتومبیل مونتری در پبل بیچ به نمایش درمی‌آیند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۵ دیدگاه‌ها

  1. Silent

    ۲۵ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (631 ديدگاه)

    برای خاص بودن نباس دست به هرکاری زد وگرنه که آیندگان به چشم احمق نگات می کنن! اوون مدل 1964 درهاش نتیجه تلفیق ایده و نبود راهکار مناسب ساخت هست.😂
    از این دست موارد زیاده bmw IX یکی از سردمداران این دست موارده از جلوپنجره نافرم تا پلتفورم بدتر.
    پورتوتایپ 1964 فرم دماغه اش شاهکار ایرودینامیکی هست که بعد 5 دهه نیاز به تغییر بنیادی نبوده.

    1. امیر

      ۲۵ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (606 ديدگاه)

      اصلا خودت فهمیدی چی گفتی برادر من ؟
      خب شاهکار هست شکی هم نیست ولی هدفت چی بود از گفتن این حرف ؟
      چه ربطی به ix داره ؟ برای جلب توجه حتما نباید چرت و پرت گفت و گرنه آیندگان به چشم یه آدم خصیص و خودخواه نگاه می کنن.

      1. Silent

        ۲۵ مرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (631 ديدگاه)

        عکس پروفایلت معلومه نمی زاره بفهمی چی می گم!
        همین چند روز پیش نماد این مسخره بازیا مسی و راموسی بودن که تا دو سال پیش سر لباس و کاپیتانی از خجالت هم در میومدن الان جوری با هم عکس می گیرن که گویا مخاطب سرکار بوده. می دونه چرا؟ چون پووولشون رو گرفتن به همین سادگی. تعصب بی خود جهل میاره. برند باز نباشید چیزی گیرتون نمیااااد

        1. A.....She only reminds Me of love.....A

          ۲۵ مرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (1180 ديدگاه)

          چی میگی!
          ساقیش کیه؟

        2. ممد ژانگولر

          ۲۵ مرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (4150 ديدگاه)

          ساقیه عزیز silent جون داداش
          به نظرم اینجور بگی خیلی بهتره که برند باز بودن اشکالی نداره و هر کسی این حقو داره عاشق برندی باشه ولی چشمهارو رو واقعیت بستن و با تعصب و کور کورانه قضاوت کردن شایسته نیست .
          بهتر نشد؟

        3. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

          ۲۵ مرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (2733 ديدگاه)

          داداش‌ یه جوری میگی برند باز نباشید انگار ما صبح تا شب تو هر پستی میایم تعریف و تسلا و تخریب بقیه رو انجام میدیم

  2. کافر مقدس

    ۲۵ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1635 ديدگاه)

    میشه با وزن و آیرودینامیک مناسب کاری کنی که مجبور نباشی 1000 اسب بگیری از انجین و نابود کنی انجین رو در دراز مدت

    این انجین که سریعترین 6سیلندر جاده ای تاریخ هست خروجی و استهلاک به شدت کمی داشته تا اینجا

    یه بنده خدایی میگفت دیمن 800اسب داره این همه ش 660 تا ! وقتی همه چیز اسب میشود باید گفت لعنت به اینستاگرام و حرفای عوام پسند

    1. M.A.S

      ۲۵ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (849 ديدگاه)

      البته هدف دیمن زمین تا اسمون با فورد فرق میکنه
      در مسابقه درگ حتی چراغ پشتی دیمن رو هم نخواهد دید

  3. Reza Waffen SS

    ۲۵ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (5360 ديدگاه)

    حفظ اصالت یعنی همین و بس

  4. امیر

    ۲۵ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (606 ديدگاه)

    در مورد این هم باید بگم درسته ماشین بسیار خوبی هست ولی واقعا نسل اول که برای
    مسابقات بود چیز دیگری بود.
    بعد جرمی کلارکسون خودش می گفت gt های جدید مشکلات برقی دارن و همینطور
    مصرف بالایی هم دارن.

    1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۲۵ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (4617 ديدگاه)

      برادر این ماشین مخصوصا شهر که نیست مصرفش پایین باشه،طبیعیه مصرفش بالا باشه مدل قدیمیش هم خیلی مصرف داشت بالای ۲۰لیتر بود….

  5. AMG GT R

    ۲۵ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1090 ديدگاه)

    خیلی زیباست

  6. A.....She only reminds Me of love.....A

    ۲۵ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1180 ديدگاه)

    این سطح از ارتفاع پایین ماشین واقعا برای من قابل درک نیست!!!
    هر طور فکر میکنم نمیشه راحت حرکت کرد و گیر نکنه!

    1. بهنام

      ۲۵ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (994 ديدگاه)

      ارتفاع قابل تنظیمه
      و کلاس خودرو هم نباید فراموش کنیم این خودرو برای استفاده ی عادی و مسافرت طراحی نشده

  7. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۲۵ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (4617 ديدگاه)

    اسطوره به معنای واقعی،به جرئت میتونم بگم این یکی از بهترین های آمریکاست، خیلی خوشگله،نسل سومش واقعاً ظریف و سریعه…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا