فورد برای اثبات مقاومت بالای شاسی های پیک آپ سری F سوپر دیوتی مدل ۲۰۱۷ خود، یک نمایش جالب را تدارک دیده است.
آنها با کمک یک جرثقیل بزرگ، یک شاسی فورد سوپردیوتی جدید را به بالا کشیدند در حالی که تعدادی خودروی وانت سری اف به تدریج به کابلهایی که از دو سوی این شاسی متصل بود، اضافه می شدند. سرانجام این شاسی توانست معادل ۸ عدد وانت فورد F-150 و یک کامیون کمپرسی که در مجموع ۲۲.۷ تن وزن داشتند را به بالا بکشد در حالی که این قاب فولادی، بدون خم شدن توانست این مجموعه بار را تحمل نماید. این موضوع نشان می دهد که یک وانت سوپر دیوتی هرچند با تمام ظرفیت و در بدترین شرایط تا جایی که تعلیق و تایرهای آن اجازه دهند می تواند بدون مشکل، انجام وظیفه کند.این ویدئوی جالب را از دست ندهید.
luis
۷ مهر ۱۳۹۴چه میکنه این فورد چه میکنه این صنعت خودرو سازی امریکا ایول ایول ایول.
رهگذر بیا ببین که…..
محمدرضا
۷ مهر ۱۳۹۴اینا هم وانت میسازن. صنعت خودروی ما هم میسازه…
وانت پراید رو با این مقایسه کنین تا ببینین چقدر فاصله داریم
محمدرضا
۷ مهر ۱۳۹۴اینا هم وانت میسازن. صنعت خودروی ما هم میسازه…
سامان اذری
۷ مهر ۱۳۹۴خودروسازهای امریکایی بعد از پشت سرگذاشتن ورشکستگی الان به شدت دارن پیشرفت میکنند
ایول به اوباما که نزاشت خودروسازهاش ورشکست شن
امیر مرادی
۷ مهر ۱۳۹۴اگر این آزمایش روی وانت پراید انجام بشه همون بار اول که جرثقیل بلندش کنه شاسیش از اتاق در میاد
Archi KHAN
۷ مهر ۱۳۹۴عاغا نگو تورا خدا
حالا حضرات هم جو گیر میشن ، میخواد از مانع ورشکستگی خودروسازای داخلی بشن …
که شدن مثل اینکه …
ali ayat
۷ مهر ۱۳۹۴اگه توجه کرده باشین هر بار ماشین هارو میزاشتن ماشین بالایی رو برعکس ماشین پایینی قرار میدادن تا وزن کنترل شه حالا اگه همین تبلیغ تو ایران بود یا کابل پاره میشد یا جرثقیل خراب بود چون معمولا مال بیست سال پیشه یا سر ماشین هارو همه یه طرف میزاشتن جرثقیل کج میشد میوفتید همه ماشین هاهم عین لاکپشت که برعکس میکنی میشدن
آخرشم میگفتن تقصیر آمریکای جهان خواره چون ایراد از ما نیست به ماشین قطعا مربوطه که بد تولید شده
amirhosein
۷ مهر ۱۳۹۴دمت گرم به نکته جالبی اشاره کردی
bee
۷ مهر ۱۳۹۴البته ی کلک مهندسی هم زدند!
اگر وانت ها از مرکز شاسی آویزان می شدند و شاسی از دو سر به جرثقیل وصل میشد مطمئناً اینقدر وزن رو تحمل نمی کرد.
با این شرایط بیشتر بار توسط کابل های خود جرثقیل تحمل میشه چون اگر تعادل گره رو در اون نقطه رو نگاه کنیم کابل ها در یک راستا قرار میگیرند که نتیجتاً بیشترین بار رو تحمل می کنند.
عباس
۷ مهر ۱۳۹۴از نظر علم مقاومت حق با شماست!ولی شاسی ماشینبه صورت یکپارچه ست،اگه توجه کنید در هنگام زیر بار رفتن!بیشتریت فشار رو محور ها هاست که در فیلم کابل ها به محورهای چرخ وصل شدن!در حال زیر بار بیشتر فشار به محور میاد که به چرخ و در انتها به زمین منتقل میشه!
sohell
۲۷ دی ۱۳۹۴جرثقیل به محل محورهای ماشین وصله و بار به خود شاسی
نظر شما خوبه
به نظر منم باید نقاط اتصال بار به شاسی رو بیشتر می کردن تا به واقعیت و بارگذاری نزدیک تر میشد
البته این که ی شاسی بتونه این همه بار نقطه ای رو تحمل کنه واقعا عالیه که اگر بار گسترده هم میشد فک نکنم براش مشکلی پیش میومد
رهگذر
۷ مهر ۱۳۹۴خوشحالم که خوشحالی!! اما ایکاش بدون ذوق زدگی به این فیلم تبلیغاتی نگاه میکردی! هنوز این امریکائیها دروغاشون رو با شکوه به مخاطب ساده ارائه میکنند!! البته من شخصا به موسس این کمپانی احترام قائلم ولی از محصولاتش اصلا خوشم نمیاد! کلا ماشینهای یغور امریکایی رو ایرانی های با جثه خیلی کوچیک خیلی دوست دارند نیمدونم چرا! شاسی بلند ها رو هم زنها و ادمای کوچیک علاقه عجییب بهش دارند و قوی هیکل ها خیل هاشون یه سدان رو علاقه دارند و نمیدونم چرا اینطوریه!! به هر حال سلیقت همینه دیگه چکارش کنیم؟ فقط حرفهای عجیب و غریب و ……… نگو بقیش مهم نیست
مهندس
۸ مهر ۱۳۹۴آقا این تبلیغ فریبکارانه بود به چندین دلیل
1. وزن گفته شده باید به 4 تقسیم بشه
2. بالاتر از شاسی چهارچوب فلزی نصب شده که مانع ایجاد فشار به شکل افقی به شاسی شد
3. طبق قانون فیزیک هرچه فاصله کمتر بشه نیروی بیشتری برای خم کردن لازمه که تو این تست فاصله کمتر از 30 سانت بود
4.اساسا وسط شاسی که نقطه مهمی بشمار میاد تحت هیچگونه فشاری قرار نگرفت
5. تلاش زیادی شده بود که نحوه اتصال شاسی به خوبی دیده نشه تا بیننده دچار گمراهی بشه.
در کل این فیلم حیله تبلیغاتی بدتر از ایران خودرو و سایپا بود.
احسان
۱۴ مهر ۱۳۹۴دقت کنید که خودروها از کجای شاسی آویزان شده است.
باید آنها را از وسط شاسی آویزان می کردند. به نظرم در این موقعیت اگر جرثقیل توان داشت باز هم می شد وزن را بالاتر برد.
میلاد
۷ مهر ۱۳۹۴ماشین امریکایی یعنی همین …..استقامت بالا همراه با قدرتی باور نکردنی……
احمد باقری
۷ مهر ۱۳۹۴اینا دیگه مرزهای مقاومت شاسی رو جابجا کردن. آفرین.
مهدی
۷ مهر ۱۳۹۴البته این رو هم باید دونست که شاسی تحت تعادله، و همین باعث میشه تقسیم وزن یکسان انجام بشه. و مقاومت به حد زیادی بالا میره. مثل همون لامبورگینی که روی چهارتا فنجون قرار دادن. مقاطع حساس زمانی که تحت خمش و یا بدتر به پیچش بیفته و یا ضربه بخوره. که اینجا نداشتیم. ولی باز مقاومت خارق العاده ای داشت و با این شرایط هم توی دنیای عادی فکر نکنم اصلا براش بوجود بیاد. دمشون گرم
mohammad_boss429
۷ مهر ۱۳۹۴به قسمت وسطی شاسی اصلا فشار وارد نمیشه. فقط فشار روی قشمت های قرمز رنگه
میلاد
۷ مهر ۱۳۹۴عالییییییی….
احمد باقری
۷ مهر ۱۳۹۴عجیبه شاید من اشتباه می کنم ولی هر جور دقت کردم، بقیه ماشینها و کامیون، به شاسی وصل نشده اند، بلکه شاسی و بقیه ماشینها و کامیون به جرثقیل وصل شده اند، نمی دونم منظورم رو رسوندم یا نه؟منظورم این هست که دو تا تیغه به شاسی وصل شده اند که گوشه های همون تیغه ها امتداد پیدا کرده و به بقیه وصل شده اند، در حالی که باید به شاسی وصل بشن.
سعید
۷ مهر ۱۳۹۴دقیقا با شما موافقم؛ اینجا یه خورده تیز بازی در اوردن چون کل نیرو از طریق کابل ها مستقیم به جرثقیل منتقل میشه و نیرویی یا حداکثر نیرو به شاسی مورد آزمایش وارد نمیشه و یه چیز دیگه نیروهایی که به چهار گوش شاسی وارد میشه دقیقا در یک راستا و مساوی هستن و اگر کابل به وسط شاسی وصل بود و اتفاقی نمی افتاد موضوع فرق می کرد
احمد باقری
۷ مهر ۱۳۹۴آفرین. خیلی خب گفتی. حالا نمیدونم با اینکه خیلی مشخصه و خیلی از دوستان در زیر به این نتیجه رسیده اند که در واقع وزن بقیه ماشینها روی شاسی نیست، باز هم بیخودی دیسلایک میدن. به هر حال، هیچ وقت برام دیسلایک مهم نبوده، مهم اینه که بالاخره یک مسأله ای مشخص شد.
محمد حسین
۷ مهر ۱۳۹۴تو زمان 3:54 تصویر درستی از این آزمایش دیده میشه. دو تا تیغه قرمز رنگ به نظر میرسه زیر شاسی قرار گرفته که این تیغه ها از طریق کابل به قلاب جرثقیل وصل شده و ماشین های زیری هم به اون تیغه های قرمز رنگ آویزون هستن. یعنی تمام فشاری که داره وارد می شه فقط به قطعات فلزی دو طرف تیغه های قرمز رنگ هست و اونا دارن وزن رو تحمل می کنن. یعنی به نظرم حتی می شد بقیه قطعات شاسی رو باز کرد ! چون ظاهرا نیرویی بهشون وارد نمیشه.
درست تر این بود که کابلی که ماشین های پایینی بهش قرار وصل باشن به وسط این شاسی بسته بشه.
عباس
۷ مهر ۱۳۹۴کابل منتهی به چرثغیل از طریق یک اتصال زیر شاسی بسته شده وکابل منتهی به پایین برای اتصال بقیه خودرو ها از طریق یک اتصال چنگک مانند در نقطه ایی دیگه بسته شده،در فیلم مشهوده که اصلا کابل منتهی به چرثغیل در نقطه ایی جداگانه از کابل زیری بسته شده!دقت کنید دو نقطه اتصال جداگانه هست
علی
۷ مهر ۱۳۹۴والله بر خلاف تیتر، اصلا حیرت انگیز نبود! اینجوری که اینا ماشینا رو به شاسی وصل کردن اگر شاسی پراید هم بود احتمالا دووم میاورد.
درستش این بود که نقطه اتصال ماشینا وسط شاسی باشه تا مقاومت اون مشخص بشه.
ali ayat
۷ مهر ۱۳۹۴دقیقا دارم افسوس میخورم که چرا ما نمیتونیم این مدل هارو سوار بشیم
me84
۷ مهر ۱۳۹۴شاسی خیلی مقاومیه ، ولی خیلی زیاد از علم فیزیک برای کلک زدن استفاده کردن. خیلی ساده هم این کار رو انجام دادن. اگه تو فیلم دقت کنین، میبینین دقیقا از همون نقطه ای که شاسی توسط سیم به جرثقیل وصل شده، از همون نقطه هم از پایین بقیه ماشینا به شاسی وصل شدن. اینجا نقش شاسی فقط به عنوان یک رابط عمل میکنه و فشار زیادی روش نیست. اما اگر سیم جرثقیل رو به وسط شاسی وصل میکردند و سیم ماشینا رو به دو انتهای شاسی یا برعکس، اونوقت باید نتیجه رو میدیدیم. ولی منکر مقاومت شاسی نمیشم.
دنیای تبلیغات بعضی وقتا مثل سیاست میشه: کثیف.
علی
۷ مهر ۱۳۹۴کلا اکثر فیلمهای هالیوودی و تبلیغات و حتی برخی فیلمای مستند و امریکایی رو اکه با دقت نگاه کنی، رگه هایی از غلو و کیفیت ایین و جو زدگی رو توشون میتونی تشخیص بدی.
این تبلیغ هم یکی از همین نوع فیلمهاست. کلا خیلی سطحی و بدور از منطق هست.
m.tn
۷ مهر ۱۳۹۴آقایون و خانمای عزیز
لطفا صنعت خودروی امریکا و اروپا یا هر جایی رو با ما مقایسه نکنید
مثل این میمونه که اونا بیان به ما بگن چطور غذا بخور یا چطور راه برو یا اینطور با همسایه رفتار کن
در صورتی که ما قدمت 2600 ساله تو این مسائل داریم
اونا هم خودرو رو خودشون تحویل دنیا دادن و نباید خودمون رو که قدمت ساخت یه واشر رو هم نداریم با اونا مقایسه کنیم
پس لطفا بیاین بجای تمسخر کمک کنیم به این صنعت
احمد باقری
۷ مهر ۱۳۹۴اصلا کسی نه مسخره کرد و نه حرف توهین داری زد، قبل از اینکه یه چیزی بگی اول کامنتها رو بخون بعدا بگو. فقط گفته شد که بیشتر وزن روی شاسی نیست، وگرنه همه میدونن که این ماشین فوق العاده است.
F22RAPTOR
۱۲ مهر ۱۳۹۴1 -دو سمت شاسی (جای فرو رفتگی محور و تایرها) دو تا تیغه فولادی در عرض شاسی گذاشتن بعد شاسی رو گذاشتن روش و چهار میله فولادی شاسی رو ( دو تیغه فولادی ) بالا می کشه
2 – در هر دو طرف تیغه های فولادی در دو سمت شاسی دو چنگک گذاشتند و مجموعا هشت چنگک به شاسی وصل کردند که فاصله هر چنگک با تکیه گاه ( تیغه های فولادی ) تقریبا 30 الی 40 سانت هست
3 -هشت کابلی که ماشینها بهش وصله به این هشت چنگک وصل میشه
پس : فشار وارده مستقیما به شاسی وارد میشه و اگر شاسی مقاومت نمیکرد از سمت جلو و عقب (اگر چنگکها را دوتا دوتا شماره گذاری کنیم از جلو به عقب ) چنکگهای شماره 1و2 در عقب و چنگکهای شماره 7و8 از سمت جلو شاسی رو خم می کرد بیشتر از اینم حال ندارم توضیح بدم
حالا از بالا تا پایین هزار نفر این ویدیو رو زیر سوال بردن نمدونم حقه هالیوودیه نمیدونم چرا به وسط شاسی نبستن نمیدونم چرا فلان چرا بیسار .آموجون فقط کیف کردم از سطر پنجم m.tn خوب جوابتونو داده همین .
ahmad
۷ مهر ۱۳۹۴با کمال احترام نسبت به دوستانی که این آزمایش رو زیر سوال بردن
60300lbs=27351.619911kg
ولی بازم عدد خیلی بزرگه و این شاسی فوق العادس
nima
۷ مهر ۱۳۹۴یه چیزی تو مایه های همین پراید وانت خودمونه!!!!
sina
۷ مهر ۱۳۹۴یه کلیپ تبلیغاتی دیگم بود که فک کنم شورولت کروز یا مالیبو بود رو سقفش کانتیر میزاشتن وزن هرکدومش ۳/۶ تن بود ۳ تا کانتینر گذاشتن رو سقفش لامصب آخ نگفت!!
mohsen
۷ مهر ۱۳۹۴فک کنم سوناتا و ازرا و جنسیسم اون طوری باشن. خخخخخ
باربد.فقط شورولت.فقط کامارو
۷ مهر ۱۳۹۴درود بر سینای عزیز.داداش تازه 4 تا کانتینر بود اونم 3.9 تنی رو شورولت مالیبو گذاشتن!
لامصبا چی میسازن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!
آمریکایی ها کلا از این نظر هیچ حرفی باقی نمی ذارن حتی شما شورولت کپریس و ایمپالای قدیمی رو هم شما ببینی درخت به چه بزرگی میفتاد روش آخ نمی گفت.
اسقاطی
۷ مهر ۱۳۹۴اخه مگه به شاسی فقط دوتا چرخ وصل میشه اونم وسط شاسی (هی میگید به وسط شاسی باید کابلو وصل میکردن) همونطور ک چرخ ها دو سر شاسی وصل میشن و فشار اومده به ماشین در کل شاسی پخش میشه… این ازمایشم همین کارو کرده فقط با فشار بیشتر دگ نمیتونستن بندازن روش اویزون کردن ازش.خیلی ساده مقاومت خارق العادشو نشون داده
ماهان گاز
۷ مهر ۱۳۹۴لامصب غول وانت سازی دنیائن/الکی که این لقب رو بهش ندادند/زنده باد /خسته نباشی پهلوان خدا قوت دلاور
سامان جان یه چند تا عکس از وانت فورد بذار قبلا بیشتر فعال بودی قارداش……………..
مهرداد
۷ مهر ۱۳۹۴درسته دوستان صنعت خودرویی ما یک صنعت ملی هست که داره با دانش ۲۰/۳۰ سال پیش ماشین تولید می کنه و الان تو گل گیر کرده ولی به لطف دولت پا برجاست.
و این دلیل درستی نیست یک شرکتی مثل فورد که از تمام دنیا سرمایه گذار داره و دانش پیشرفت مختص آمریکا نیست بلکه از تحقیقات جهانی برخوردار هست و مقایسه این دو صنعت در هر صورتی با اینکه کاستی بشدت اینجا هست به نسبت باز قابل قیاس نیستند.
و اما در فیلم قصد نمایش فشار رو نداره بلکه برش هست درسته شاسی جدید فورد تمام آلومنیوم سبک و بسیار مقاوم شده ولی در این فیلم تنها میشه گفت قابلیت خوبی در برابر نیروهای برشی داره چرا که جریان های نیرو همینطور که بعضی دوستان گفتن در طناب ها قرار داره و در فریم هم جریان نیرو در فیلم از مقطع بسیار کمی برخوردار هست و همینطور نیرو در طول فرم سوپر دیوتی وجود داره و نیروهای افقی بخاطر مرکزیت طناب در قلاب جرژقیل هست ولی این نیروی افقی بسیار ناچیز هست که یک فرم خودرو نتونه اون رو تحمل کنه.
در کل پیشرفت فرود قابل تحسینه ولی این فیلم درشت نمایی زیادی انجام شده و با یه تقسیم بار ساده در فرم میشه متوجه شده بیشتر بزرگ نمایی هست تا یک نمایش علم مهندسی و مواد.
sina
۷ مهر ۱۳۹۴سلام باربد جان اون کلیپ رو من تو گوشی یکی از دوستان دیدم اشتباه نکنم تقریبا یه ماه پیش واقعا تحسین برانگیز بود که یه خودرو چقدر میتونه ایمن و مقاوم باشه دست مریزاد داره
احسان
۸ مهر ۱۳۹۴دقت کنین اولین ماشین رو یه چارچوب فلزی ساده سوار شد همون پرو فیل خودمون و بقیه ماشین ها هم به همون پرو فیل ساده( که زیر چرخ های ماشین اول نصب شد)با طناب وصل شدن و اخ هم نگفت چون همه فشار رو کابل هاس اگه یه تیکه الوار چوبی هم جای اون شاسی میزاشتن هم طوریش تمیشد
خودآوند
۱۶ دی ۱۳۹۴اون جوری که کابلا رو ارتباط دادن به اون شاسی بار زیادی روش نمی افته.
مثل اینه که اون شاسی اونجا نباشه و کابلا مستقیم به جرثقیل وصل شده باشن.
زشته خیلی زشت. این دزدی از افکار مردمه.