نسل دوم فورد GT در سال ۲۰۱۶ به بازار آمد و قرار است سال آینده تولید آن پایان یابد. بااینحال، مدتی است که زمزمههای تجهیز این خودرو به پیشرانهای قویتر به گوش میرسد و شایعات در این رابطه در حال افزایش هستند. به گفتهٔ فورد آتوریتی، این شرکت در حال آزمایش GT با پیشرانهای متفاوت در خیابانهای دیترویت است. هرچند فعلاً هیچ جزئیاتی در مورد این موتور جدید در دست نیست اما به گفتهٔ منابع ناشناس، این پیشرانه کاملاً متفاوت از ۳.۵ لیتری V6 توئین توربوی کنونی خواهد بود.
علاوه بر این، یک منبع ناشناس دیگر هم به جایگزینی پیشرانهٔ ۷.۳ لیتری V8 با موتور کنونی فورد GT اشاره کرده است. البته هیچکدام از این گفتهها هرگز قطعی یا رسمی نبوده و صرفاً در حد شایعه هستند اما بااینحال تصاویر جاسوسی جدیدی از این سوپراسپرت آمریکایی منتشر شدهاند که بهوضوح بخش عقبی و همینطور کاور پیشرانهٔ متفاوتی را نشان میدهند. در خودرویی که در این تصاویر دیده میشود، سپر و دیفیوزر عقب حذف شده و سر اگزوزها بسیار متفاوت هستند. همچنین اگر با دقت به قسمت انتهایی شیشهٔ عقب نگاه کنید، چیزی مشابه درپوش روغن را مشاهده میکنید. این چیزی است که در GT معمولی وجود ندارد و بنابراین خبر از ایجاد تغییراتی در این قسمت میدهد. علاوه بر این، گفته شدهٔ صدای پیشرانهٔ این خودروی آزمایشی هم کاملاً با نمونهٔ تولیدی کنونی متفاوت بوده است.
همهٔ این موارد میتواند نشانگر تغییر قلب فورد GT باشد. البته احتمال اینکه این خودروی آزمایشی درواقع پروتوتایپ یک نسخهٔ مخصوص پیست باشد هم وجود دارد. درهرحال، اگر برایتان سؤال پیش آمده که چگونه یک پیشرانهٔ ۷.۳ لیتری V8 میتواند در محفظهٔ یک موتور ۳.۵ لیتری V6 جا شود باید بگوییم که پیشرانههای پوشراد در مقایسه با نمونههای DOHC اندازهٔ بسیار جمعوجورتری دارند به همین دلیل امکان نصب این موتور ۷.۳ لیتری پوشراد در سینهٔ فورد GT وجود خواهد داشت. همانطور که گفته شد، قرار است تولید نسل دوم GT در سال آینده پایان یابد و گمانهزنیهایی وجود دارد که نسخهٔ قویتر این خودرو درست قبل از خاتمهٔ تولید آن به بازار خواهد آمد. البته فورد آتوریتی حدس میزند که شرکت آمریکایی قصد دارد با ساختهٔ این نسخهٔ قویتر، عمر GT را افزایش دهد.
مازیار
۲۴ مرداد ۱۴۰۰دلبر ترین امریکایی😍
GT
۲۴ مرداد ۱۴۰۰چه طراحی نابی، زیباترین خودروی آمریکایی 👌فکر میکنم سریعترین خودروی ۶ سیلندر جاده ای تاریخ باشه اگر اشتباه نکنم
مازیار
۲۴ مرداد ۱۴۰۰XJ220 سریعتر نیست؟
البته من حداکثر سرعت دقیق فورد رو نمیدونم
Amin
۲۴ مرداد ۱۴۰۰فکر میکنم سریع تر باشه xj220 از نطر تاپ اسپید نسبت به gt
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۲۴ مرداد ۱۴۰۰XJ220 حداکثر سرعتش 213 مایل هست
فورد GT جدید حداکثر سرعتش 216 مایل هست ، پس بله سریعترین ۶ سیلندر تاریخه
مازیار
۲۴ مرداد ۱۴۰۰عدد 220 در نام جگوار XJ220 اشاره به حداکثر سرعت خودرو به مایل هست
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۲۴ مرداد ۱۴۰۰یکم دیر نیست ؟ در هرصورت من عاشق این نسل فوردجی تی هستم
یانکی
۲۴ مرداد ۱۴۰۰ای جانم چه شود.قشنگ یاد جی تی 40 با موتور 427 زنده میشه حتی 300 سی سی فراتر.چه صدایی تولید کنه.عاشق انجین پوشراد هستم.
Reza Waffen SS
۲۴ مرداد ۱۴۰۰چه شود 💪
Amin
۲۴ مرداد ۱۴۰۰فورد gt نسل قبلش خیلی حماسی تر بود و از نظر فنی هم جلوی رقیباش خیلی حرف بیشتری برای گفتن داشت در اون زمان و یه جورایی خود gt40 رو به قرن ۲۱ آورده بودن
این نسل مم توقع بیشتری داشتم، ظاهرش خوبه ، خیلی خوبه و جذابه و همچینین ایرودینامیک خیلی خوبی داره اما دو مشکل اساسی ، اولش اینکه سال ۲۰۱۶ وقتی اومد ، حدود ۴۰۰ هزار دلار قیمت داشت و نهایتا میتونست در حد 488 gtb که مدل ۲۰۱۵ بود و ۲۶۰ هزار دلار قیمت داشت و 600lt باشه ، که اصلا راضی کننده نبود و دوم اینکه موتورش v8 نبود !
به شخصه دوست دارم موتور v8 ۷.۳ لیتری روش باشه تا بیشتر به سمت gt40 بره
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۲۴ مرداد ۱۴۰۰هیچوقت فورد نمیتونه یه gt40 بسازه ، هر چقدرم سعی کنه ، چون دیگه کسی مثل کارول شلبیو پیدا نمیکنه و تفکرات کارول شلبی بیتنهایت هوشمندانه بود و اصلا به اندازه زمان خودش و یا طبق سیاست شرکت فکر نمیکرد ، فورد هنوز که هنوزه هیچ ماشین مسابقه ایه سبکی نداره بجز gt که اونم بخاطر حفظ اصالتشه ، اون تو فکر نبود که موتورش حتما باید ۸ سیلندر باشه و درگیر سنت های مسخره نبود ، اون ماشینی ساخت که در نقطه مقابل بقیه خودروهای فورد قرار میگرفت ، اون ماشینی ساخت که باید میساخت ، هیچ محدودیتی برای خودش در نظر نگرفت اون ماشینشو v8 کرد ولی نه برای سنت ها بلکه برای مهندسی ، فور بدون کارول عمرا میتونست همچین چیزیو بسازه
R@m!n
۲۴ مرداد ۱۴۰۰قهرمانی تو لمانز کافی نبود ؟؟؟
موتور شش سیلندرش یکی از بهترینای تاریخ به حساب میاد که فورد با قرار دادنش رو این ماشین هم این موتورو تبلیغ کرد و هم توانایی هاشو نشون داد.
البته اون زمان فورد موتور سطح بالای هشت سیلندر هم نداشت و در مراحل توسعه بود.
ارش
۲۴ مرداد ۱۴۰۰طراحیش عالیه.
🇩🇪👑SL300👑🇩🇪
۲۴ مرداد ۱۴۰۰زیاد خبری ازش نبود
R@m!n
۲۴ مرداد ۱۴۰۰این موتور رو نسل بعدی شلبی gt500 هم سوار میشه و قراره حد نهایی پرفورمنس هشت سیلندر سوپر شارژو نشون بده.
Ninja
۲۴ مرداد ۱۴۰۰بعد کوروت نسل فعلی هم حد نهایی ۸ سیلندر تنفس طبیعی رو داره نشون میده
وایبر خدا بیامرز هم جای پیشرفت داشت موتورش
راستی بعد اونوقت کامارو یا حتی چلنجر برنامه ای نداره
ولی چه شود این وی ۸ ۷ لیتری سوپر شارژ چه روی فورد جی تی چه موستانگ شلبی جی تی ۵۰۰
کلا نسل بعدی خودرو ها یعنی این دهه و دهه بعد آخر تکنولوژی بنزینی هستند درونسوز ها به انتهاشون میرسند مشتاقانه منتظر اون موتور وی ۱۲ جدید لامبو برای جانشین اونتادور هم هستیم که حد نهایی وی ۱۲ تنفس طبیعی وحشی لامبو هست و ارتقا هایی هم بعد از معرفی میبیند حتما
مشتاقانه منتظر وی ۱۲ ۷ لیتری فراری که میخواد روی نسل بعد ۸۱۲ باشه هستیم و اون موقع هست تکامل فراری رو میشه در طول زمان دید از ۲۵۰ جی تی او تا این خودرو یعنی به احتمال زیاد اخرین وی ۱۲ موتور جلو محور عقب فراری کلا عاشق موتور جلو محور عقب های فراری و اون موتور عقب دو دف های لامبو بودم
منتظر جانشین لافراری هم هستیم که شاید دوست داشتنی ترین هایپر کار وی ۱۲ تنفس طبیعی و هیربد دنیا باشه
منتظر اون وی ۶ جدید و هیربد ملایم گودزیلا هم هستیم شاید آخرین گودزیلای درونسوز باشه
خیلی دوست دارم تویوتا به خودش بیاد سوپرا دوباره مثل سابق بشه
مزدا ار ایکس ۹ هم باید با یه موتور وانکال هیربد بودنشم مهم نیست چون یه موتور ۴ سیلندر کوچولو زیاد تو دنیای امروز کار ساز نیست یه دستیار هیربد میتونه کمک کنه البته سبک هم باید باشه خیلی سبک و دف عقب
لنسر هم احیا شه با یه چهار سیلندر قدرتمند و بزرگتر اینم هیربردش زیاد مهم نیست ولی باید سبک باشه خیلی سبک و سریع دو دف
در کل نسل بعدی بهترین ها هستن از نظر سرعت و درونسوز بودن همه موتور هاشون بزرگ تر و قویتر میشه حد نهایی پرفورمنس درونسوز میشه امیدوارم این میون طراحی همشون هم خوب باشه و افسانه هایی هم احیا بشن مثل لنسر و و مزدا ار ایکس وایپر …… درکل خیلی دوست دارم حد نهایی لنسر رو ببینیم جای پیشرفت داشت حتی اگه هیربد باشه ولی احیای وایبر باید همرا با یه وی ۱۰ ۸ لیتر تنفس طبیعی بدون دستیار برقی باشه مگرنه نمیخوام احیا شه
R@m!n
۲۴ مرداد ۱۴۰۰البته از منظور از حد نهایی تا زمان زنده بودن موتورای بنزینی هست، اگر این محدودیتها پیش نمیومد قطعا باز هم شاهد نوآوری های چشمگیری می بودیم.
Amin
۲۴ مرداد ۱۴۰۰به نظرم با وجود ممنوعیت ها و محدودیت ها برای ماشین های بنزینی ، باز هم شاهد دید تک ساخت ها و ماشین های خاص پیست محور هستیم ، و فکر میکنم داریم به یه دوران خیلی خاص از خودرو همونطور که آقا نینجا گفت میرسیم، برند هایی مثل لامبو و فراری و نیسان و…. دارن خدا های خودشون رو آماده میکنن، حداقل راجب فراری میدونم که محصول program xx فراری که همون 812 xx هست ، اولین suv فراری با قدرت احتمالی ۱۰۰۰ اسب بخار ، جانشین لافراری، جانشین 812 و همچنین نسخه ی پیست محور f8 و یه دو الا ۳ سال بعد هم یه gt لوکس و خفن برای جانشینی roma و فراری سال ۲۰۱۵ گفته بود علاقه ی زیادی به ساخت یه موتور v10 با پرفورمنس فورمول یک برای جاده داره و فعلا که خبری نشده اما خیلی میتونه جالب باشه
R@m!n
۲۴ مرداد ۱۴۰۰موتورای آینده فراری تمام بنزینی هستن یا هیبرید ؟؟ فکر کنم هیبرید باشن اطلاعاتی دقیقی ندارم.
Amin
۲۴ مرداد ۱۴۰۰فکر میکنم اول هیبرید مد بشه بعد دیگه الکتریکی بشن😪😪
راستی ، عکس پروفایلتون چی هست جسارتا ؟ فکر میکنم بیوک gsx باشه، البته همیشه من استعداد شناخت ماشین های امریکایی خیلی نداشتم ،مخصوصا قدیمی ها 😄
R@m!n
۲۵ مرداد ۱۴۰۰فورد گرن تورینو مدل 72
AMIR / ARMI
۲۴ مرداد ۱۴۰۰امیدوارم برای نسل بعد باشه این تغیرات نه یه نسخه برای نسل فعلی
یه هشت سیلندر با سیستم هیبرید
برای نسل بعد
•Mohamad•
۲۴ مرداد ۱۴۰۰آمریکایی ها دارن روز به روز نسخه های بنزینی قویتر و جدیدتر تولید میکنن بعد آلمانی ها روز به روز دارن از نسخه های بنزینی ماشینا شون کم میکنن نمونش همین C63 😐😑
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۲۴ مرداد ۱۴۰۰ولی آلمانیا بازدهشونو میبرن بالا برای مثال g65 قدیم و g63 جدید
R@m!n
۲۴ مرداد ۱۴۰۰جفتشون دو سه سال دیگه موتوراشونو جمع می کنن دیگه از این حرفشم کری می خونین 😂😂😂
یه کادیلاک رکورد زد اینجا شصت نفر سکته کردن 😂
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۲۴ مرداد ۱۴۰۰داداش مشکل اینجاست وقتی الکتریکی شه دیگه نمیشه از این کری ها خوند، دارم سعی میکنم دیقه نود حرف خودمو زده باشم چون دیگه بعدط میشه باطری و آرمیچر ، تو هم باید سریع بجنبی وگرنه کم کم همینم برا کری خونی نمیمونه 😂😂
R@m!n
۲۴ مرداد ۱۴۰۰آره راست میگی امیرجان دیگه کل کل های آخره و کم کم کاسه کوزمونو باید جمع کنیم 😂😂
•Mohamad•
۲۴ مرداد ۱۴۰۰در پاسخ به Mercedes Benz
خب حرفت قانع کننده بود ولی شما یکم طراحی مرسدس C-class جدید رو ببین اصلا نمیشه باهاش کنار اومد بین مدل های بنز فقط از همین C-class جدید خوشم نمیاد یا از طرف دیگه اون موتور 4 سیلندر C63 حالا اینا نظر منه شاید نظر شما متفاوت باشه
Ninja
۲۴ مرداد ۱۴۰۰تازه داره میشه فورد جی تی
porsche
۲۴ مرداد ۱۴۰۰زیباترین آمریکایی تاریخ
Ali_x76
۲۴ مرداد ۱۴۰۰فکر نمیکنم موتور پوشراد روش بذارن چون در اصل برای کاربری هوی دیوتی طراحی شده
گزینه دیگه ای هم وجود داره که به نظرم نزدیک تر و منطقی تره
موتور V8 5 لیتری سوپرشارژ GT500 با ۷۵۰ اسب قدرت
R@m!n
۲۴ مرداد ۱۴۰۰نه دوست عزیز دقیقا موتور 7.3 لیتری فورد که آخرین موتور درون سوزشم سوار میشه و قدرتی بین ۸۵۰ تا ۱۰۰۰ اسب خواهد داشت. این یه موتوره کاملا جدید خواهد بود که از جزئیاتشم اطلاعاتی نیست فعلا.
Ninja
۲۴ مرداد ۱۴۰۰۸۵۰ ۱۰۰۰ اسب
🙄
خوشمان آمد پس آینده جی تی و شلبی جی تی ۵۰۰ تضمینه
ولی همیشه به آینده خودرو سازی ژاپن مخصوصا جی تی ار که فکر میکنم چیز های جالبی تهش میبینم ولی هیچ چیزی تضمین نیست
مثلا تو به لنسر و ار ایکس ۹ سوپرا و …. نگاه کن آیندشون انگار خیلی روشنه ولی هیچ تضمینی برا اون آینده وجود نداره
فعلا تو ژاپنی ها نیسان زد خیلی خوب کار کرده و خیلی رقیب طلبی میکنه تو میدون
البته هاچ بک های ژاپنی خیلی خوبی هم داریم
مثل یاریس جی ار کرولا جی ار و هوندا سیویک که قراره بیان
مزدا هم که با مزدا ۳ داره میترکه و قراره مزدا ۶ هم بیاد که از اونم محشر تره ولی ما منتظر ار ایکس ۹ هم هستیم ولی انگار قرار نیست بیاد
تویوتا هم لندکروز و جی ار ۸۶ یاریس رو داره ولی سوپرا …….
نیسان هم گفتم نیسان زد رو داره که عالی کار کرده پاترول هم خیلی خوبه ولی جی تی ار ……
میتسوبیشی هم مشتاق لنسریم همچینان
یانکی
۲۴ مرداد ۱۴۰۰محفظه موتورش کوچیکه و وی8 پوشراد نسبت به وی 8 dohc جمع و جور تره.فکر کن نیم موتور بالا یا سر سیلندرها تو dohc ها هر طرف 2تا میل سوپاپ قرار داره 16 سوپاپ بیشتر.ولی پوشراد یه میل سوپاپ تو بلوکه داره و سر سیاندر فقط هر طرف 8 سوپاپ وجود داره این باعث میشه موتور کلی سبکتر و جمع و جورتر بشه.همینه که وی8 های آمریکایی مقاومترین انجینهای دنیا هستند و تو تقویت ته ندارن.
محمد مختاری آذر
۲۵ مرداد ۱۴۰۰دیگه اونوقت قلدرتر از الان هم میشود
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۶ مرداد ۱۴۰۰خیلی خیلی دیر شد،البته بازم خوبه که فکرشو کردن، این موتور ۷لیتری با فورد جی تی پیوند خورده و باید روش نصب بشه،امیدوارم کارشون بگیره و موفقیت آمیز باشه،فورد جی تی شاهکاری از آمریکاست و همیشه هم یکی از اسطوره های لمانز باقی میمونه…