فورد

معرفی نسل جدید فورد اکسپلورر با پلت‌فرم دیفرانسیل عقب

فورد اکسپلورر پرفروش‌ترین کراس‌اوور فول سایز بازار ایالات‌متحده است و حالا سازندهٔ آمریکایی با معرفی نسل جدید آن در آستانهٔ نمایشگاه دیترویت قصد دارد همچنان این جایگاه و محبوبیت را حفظ کند. طراحی نسل جدید این کراس‌اوور آمریکایی تکاملی است و خودرو فوراً به‌عنوان یک اکسپلورر اصیل قابل‌تشخیص است. در نمای جلویی خودرو جلوپنجره‌ای چشمگیر به همراه چراغ‌های باریک و ورودی‌های هوای اسپرت به چشم می‌خورند. در پروفیل جانبی اکسپلورر جدید هم طراحی تکاملی کاملاً احساس می‌شود اما بااین‌حال طراحان در این قسمت خط سقف اسپرت‌تر و خطوط برجسته‌تری ایجاد کرده‌اند.

درحالی‌که استایل بیرونی اکسپلورر جدید شباهت زیادی به نسل قبلی دارد، کابین آن با طراحی نسبتاً ساده و متریال باکیفیت، کاملاً جدید است. فورد در طراحی اکسپلورر مدل ۲۰۲۰ تمرکز زیادی روی کاربری خانوادگی داشته و به همین دلیل آن‌را به صندلی‌های کشویی جدیدی در ردیف دوم مجهز کرده که موجب سهولت ورود و خروج به ردیف سوم صندلی‌ها می‌شود. حجم صندوق بار خودرو نیز در صورت خواباندن صندلی‌های ردیف سوم و دوم به ۲۴۸۶ لیتر افزایش پیدا کرده که ۱۷۲ لیتر بیشتر از نسل قبلی است.

نسل جدید این کراس‌اوور آمریکایی مثل قبل در چهار تیپ پایه، XLT، لیمیتد و پلاتینوم عرضه می‌شود که تیپ پایه به صفحه‌نمایش هشت اینچی برای ارائهٔ سیستم اطلاعاتی-سرگرمی SYNC 3 با کارپلی و اندروید اتو، کنترل تهویهٔ اتوماتیک دو منطقه‌ای و اینترنت وای فای 4G LTE مجهز است. در تیپ XLT علاوه بر این موارد، تنظیم برقی ۱۰ جهتهٔ صندلی راننده و ۴ جهتهٔ سرنشین جلو، روکش چرمی غربیلک فرمان، یک نمایشگر ۶.۵ اینچی رنگی درون صفحه آمپر و پورت شارژ USB برای صندلی‌های ردیف دوم هم ارائه می‌شود. تیپ لیمیتد به‌صورت استاندارد از تجهیزاتی چون صندلی‌های چرمی سوراخ‌دار، نورپردازی داخلی، گرم‌کن غربیلک فرمان، گرم‌کن صندلی‌های ردیف دوم، صندلی‌های ردیف سوم تاشو برقی، سیستم صوتی پریمیوم B&O با ۱۴ بلندگو، شارژ بی‌سیم گوشی‌های هوشمند و آفتاب‌گیر صندلی‌های ردیف دوم برخوردار است.

و نهایتاً بالاترین تیپ اکسپلورر یعنی پلاتینوم هم با داشبورد چرمی، تریم چوبی، دوخت الماس شکل صندلی‌ها، سانروف دوقسمتی و امکان باز و بسته کردن پنجره‌های جلو با ریموت ارائه می‌شود. علاوه بر تجهیزات مذکور، خریداران می‌توانند برای اکسپلورر یک صفحه آمپر تمام دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی و صفحه‌نمایش ۱۰.۱ اینچی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی را هم سفارش دهند که البته جانمایی دومی در کابین چندان جالب نیست و به نظر می‌رسد شخصی یک تبلت را روی داشبورد نصب کرده است.

اما مهم‌ترین تغییر نسل جدید اکسپلورر، استفاده از یک پلت‌فرم دیفرانسیل عقب کاملاً جدید است. این همان پلت‌فرمی است که کراس‌اوور جدید لینکلن اویاتور هم روی آن ساخته شده است؛ بنابراین اکسپلورر پس از حدود یک دهه که در نسل قبلی روی پلت‌فرم دیفرانسیل جلو ساخته می‌شد، دوباره به ریشهٔ اصلی دیفرانسیل عقب خود بازگشته است. البته نسل جدید اکسپلورر هنوز هم ساختاری یکپارچه دارد ولی بااین‌حال قابلیت‌ها و توانایی‌های آن افزایش پیدا کرده است. فورد در مورد این پلت‌فرم دیفرانسیل عقب جدید صحبت چندانی نکرده اما وزن نسخهٔ پایهٔ اکسپلورر جدید را ۱۹۷۰ کیلوگرم اعلام کرده که این یعنی ۵۱ کیلوگرم سبک‌تر از قبل شده است.

فورد برای نسل جدید اکسپلورر دو پیشرانهٔ اکوبوست مختلف را در نظر گرفته که هردو از نوع توربوشارژ هستند و برخلاف نسل قبل، خبری از موتور تنفس طبیعی نیست. پیشرانهٔ پایه یک واحد ۲.۳ لیتری چهار سیلندر توربو است که ۳۰۰ اسب بخار قدرت و ۴۲۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. نیروی این موتور در حالت استاندارد به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود اما امکان سفارش سامانهٔ چهارچرخ محرک با سیستم مدیریت مسیر هم برای آن وجود دارد که هفت حالت رانندگی مختلف را ارائه می‌کند. خریدارانی که خواهان قدرت بیشتری هستند اما می‌توانند سراغ پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 توربو با ۳۶۵ اسب بخار قدرت و ۵۱۵ نیوتن متر گشتاور بروند.

نیروی هردوی این موتورها به‌صورت استاندارد توسط یک گیربکس ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک جدید به چرخ‌ها انتقال پیدا می‌کند. به لطف پیشرانه‌های جدید و پلت‌فرم دیفرانسیل عقب، اکسپلورر مدل ۲۰۲۰ می‌تواند تا ۲.۵ تن بار را بکسل کند که به میزان قابل‌توجه یک تن از نسل قبلی بیشتر است. علاوه بر این دو موتور، فورد برنامه‌هایی برای ارائهٔ نسخهٔ هیبریدی را هم در دستور کار دارد اما هنوز جزئیات آن اعلام نشده است. بااین‌حال احتمالاً این مدل به همان قوای محرکهٔ ۳.۳ لیتری V6 هیبریدی نسخهٔ مخصوص نیروهای پلیس مجهز خواهد بود. در همین حال، ارائهٔ نسخهٔ اسپرت اکسپلورر ST نیز در برنامهٔ فورد قرار دارد ولی از این مدل هم فعلاً اطلاعاتی منتشر نشده است. البته شایعاتی به ارائهٔ پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 توئین توربو با ۴۰۰ اسب بخار قدرت و ۵۴۰ نیوتن متر گشتاور در این مدل اشاره داشته‌اند.

در بخش تکنولوژی‌های ایمنی هم فورد در نسل جدید اکسپلورر به‌صورت استاندارد پکیج ایمنی Co-Pilot360 خود را ارائه کرده است که شامل سیستم‌های کمک‌راننده‌ای مثل جلوگیری از برخورد جلو با قابلیت تشخیص عابر پیاده، هشدار برخورد جلو با ترمز اضطراری اتوماتیک، حفظ حرکت میان خطوط، دوربین دید عقب، نوربالای خودکار، هشدار ترافیک و پایش نقاط کور می‌شود. علاوه بر این موارد، امکان سفارش کروز کنترل تطبیقی و ترمز خودکار دنده‌عقب هم برای اکسپلورر وجود دارد. در تیپ پلاتینوم نیز سیستم کمک پارک جدید فورد با نام Active Park Assist ارائه می‌شود که با لمس یک دکمه، به‌طور خودکار ماشین را به‌صورت افقی یا عمودی (موازی) پارک می‌کند بدون آنکه نیازی به لمس فرمان، انتخاب‌گر دنده یا پدال‌ها توسط راننده باشد. نسل جدید فورد اکسپلورر مدل ۲۰۲۰ از تابستان آینده با قیمت پایهٔ ۳۲,۷۶۵ دلار (که افزایش جزئی ۴۰۰ دلاری را نشان می‌دهد) راهی نمایندگی‌های فروش خواهد شد.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۶ دیدگاه‌ها

  1. Mohammad

    ۲۱ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (1444 ديدگاه)

    اخ اخ منتظر این مطلب بودم
    اول از کابین شروع کنیم
    کلاسیک زیبا و شبیه ماشین های گذشته
    با کیفیت اون جور که عکس نشون میده
    و اون مانیتور که به صورت زیبایی متفاوت اونجا نشسته
    واقعا زیباست

    1. Mohammad

      ۲۱ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (1444 ديدگاه)

      ظاهر بیرونی با ابهت بدون زرق و برق اضافی ساده و زیبا
      مخصوصا نمای عقب که دل منو برد با اون اگزوز های دوتایی اونم در هر دو طرف ولی به احتمال زیاد فیک نیستن مثل بعضی ماشین های اروپایی چون فورد تو کار فیک نیست
      از لحاظ فنی هم هیچ چی کم نداره متور 4 سیلندر 300 اسبی
      و موتور شش سیلندر 400 اسبی با انبوهی از امکانات رفاهی و ایمنی اونم با قیمت پاییه 32 هزار دلاری اختمالا برای شش سیلندر با تمام اپشن ها تا 57 هزار تا بالا بره قیمت

      1. Car Lover

        ۲۱ دی ۱۳۹۷
        سوابق: (688 ديدگاه)

        خخخخخ مثه بعضیا….:))
        یکی تیکه های تو خوبن یکی علی که کم پیداعه..
        و اینکه مگه زیرش منبعو نمیبینی احتمال چیه صد در صد طبیعیه؟؟

        1. Mohammad

          ۲۱ دی ۱۳۹۷
          سوابق: (1444 ديدگاه)

          دیگه چیکار کنیم دوستان ناراحت میشن جوری میگیم دعوا نشه و خودمونم تخلیه شیم

    2. Mohammad

      ۲۱ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (1444 ديدگاه)

      اما یه نظر سنجی
      شورلت بلیزر 2019 لایک
      فورد اکسپلورر 2020 دیس لایک

      1. Amir Machine

        ۲۱ دی ۱۳۹۷
        سوابق: (1287 ديدگاه)

        اکسپلورر هم‌کلاس بلیزر نیست
        بلیزر مید سایزه، اکسپلورر فول سایز
        فورد اکسپلورر با شورلت تراورز مقایسه میشه

        1. Mohammad

          ۲۱ دی ۱۳۹۷
          سوابق: (1444 ديدگاه)

          میدونم از لحاظ قیمت نزدیکن
          قرار هیوندا پالیسید رقیب این باشه و فولکس اطلس اگه اشتباه نکنم و تراورز

      2. Car Lover

        ۲۱ دی ۱۳۹۷
        سوابق: (688 ديدگاه)

        تو یه کلاسن؟؟؟

  2. Car Lover

    ۲۱ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (688 ديدگاه)

    عالی عالی عالی
    گروه فورد عالی داره پیش میره تو بحث کراس اور ها
    حالا یه سری فارغ التحصیل طراحی داخلی از مدرسه عالی طراحی تو نیویورک میان میگن توش شبیه سورنتوعه:||||

    1. مهدی

      ۲۱ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (5357 ديدگاه)

      دوست عزیز میدونی چرا این جمله رو گفتی که یه عده میان میگن داخش شبیه سورنتو هستش؟ چون به ذهن خودت هم اومد.جدای از این بحث ها طراحی داخلی خیلی زیباتراز سورنتوهستش. اگه ارتفاع مانیتور کمی کوتاه تربودشایدبهترهم میشد

      1. Car Lover

        ۲۱ دی ۱۳۹۷
        سوابق: (688 ديدگاه)

        نه برادر عزیز
        دوست متخصص:| من این حرفو زده
        بهش گفتم اکسپلورر جدید اومده و سریع گفت توش شبیهه سورنتوعه وگرنه من از دیسلایک که نمیترسم اگه شبیه بود یه ذره هم میگفتم(تنها شباهتشو وجود فرمونه) در ضمن اینجا اولین جایی نیس که من خبر فوردو میخونم دوست عزیز

  3. امیر

    ۲۱ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (391 ديدگاه)

    چراغای جلوی راو۴ رو ببینید الان این خیلی شبیهشه

    1. Mohammad

      ۲۱ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (1444 ديدگاه)

      دوست عزیز این بحث قبلا کردیم شما یه نکاه هم به نسل قبلی این ماشین بنداز اگه شبیه گذشتش نبود بیا بگو شبیه تویوتا شده

    2. Elmiraj

      ۲۱ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (3188 ديدگاه)

      چراغهای کشیده و جلو پنجره های ذوزنقه ای شکل نزدیک یک دهه هست که در سدان ها و کراس اور های فورد وجود داره …
      این نسل جدید راو۴ و تاکوما هست که کاملا شبیه آمریکایی ها شده…!!!

  4. Amir Machine

    ۲۱ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (1287 ديدگاه)

    عجب شاهکاری ساخته فورد! از همه لحاظ عالی
    پلت‌فرم جدید دیفرانسیل عقب (خسته شدیم از این همه کراس‌اوور دیفرانسیل جلو)
    موتورهای اکوبوست پرقدرت و مدرن
    تکنولوژی‌های بسیار پیشرفته و جدید
    کابین باکیفیت و زیبا
    همۀ اینها با 400 دلار افزایش قیمت!!!
    کار برای رقبا خیلی سخت شد، قطعاً با اومدن این نسل، فروش اکسپلورر افزایش خواهد داشت و همچنان با اقتدار عنوان پرفروش‌ترین کراس‌اوور فول سایز آمریکا رو حفظ خواهد کرد

  5. Cadillac

    ۲۱ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (2625 ديدگاه)

    محفظه موتورو ببینین.
    موتور باس مثه این ماشین ناب طولی نصب بشه
    این که پلتفرم دف عقب داره خیلی خیلی عالیه

  6. sina

    ۲۱ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (2656 ديدگاه)

    با این از فورد خعلی دلخورم به خاطر حذف سدان هاش ولی خب کراس اورهاش واقعا هر روز بهتر از دیروز هستن همه شون. افرین
    این ماشین هم به جز نمایشگرش من نقصی توش نمی بینم

  7. سام

    ۲۱ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (746 ديدگاه)

    واقعا فورد روی نسل جدید اکسپلورر عالی کار کرده است.طراحی زیبا،کیفیت خوب کابین و استایل ساده و در عین حال با ابهت خودرو.

  8. احمدرضا

    ۲۱ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (227 ديدگاه)

    عالیه واقعا ففط مانیتورش اگر انقدر از داشبورد نزده بود بیرون جالب ترم می شد

  9. Solid Snake

    ۲۱ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (86 ديدگاه)

    طراحی بیرونیش عالیه
    دف عقب بودن عالیه
    طراحی داخلیش هم خوبه
    فقط بجز اون مانیتورش
    اوه یکم اون دکمه های روی کنسول پایینتر بود تا مانیتور پایینتر باشه بهتر میبود

    اون مانیتور شده مثل اینکه این ماشین مانیتور نداشته خودت یه تبلت لنوو خریدی جا دادی اونجا

  10. Khosrow

    ۲۱ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (2289 ديدگاه)

    شاسی یعنی این / خراب کردی لامبو ..

    1. شاهین

      ۲۲ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (1174 ديدگاه)

      کامنتتو بیخیال داداش
      فقط اونایی که لایکت کردن جالبن
      لامبو هم خط اوروس رو جمع میکنه بزودی

  11. net

    ۲۱ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (3472 ديدگاه)

    چراغ جلو که رفته داخل جلوپنجره زشته . تبلت بزرگ عمودی روی داشبورد زشته .کراس اور ۳ ردیف صندلی بدرد نمیخوره و کراس اور باید دو ردیف صندلی داشته باشه

  12. Alireza

    ۲۱ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (753 ديدگاه)

    ای بابا این تبلت چیه بی وای دی تانگ هم همینو داشت خوشمان نیامد

  13. Ford taurus

    ۲۲ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (328 ديدگاه)

    اینره میگن شاسی بلند?❤️❤️?

  14. شاهین

    ۲۲ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (1174 ديدگاه)

    اویاتور لایک
    اکسپلورر دیس لایک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا