فوردهنسی

هنسی برانکو ولوسی‌رپتور، غول آفرود با نیروگاه هشت سیلندر 750 اسبی

درحالی‌که فورد برانکو تا سال آینده به دست خریداران نخواهد رسید، هنسی وعده داده که این آفرودر جدید را به پیشرانهٔ V8 قدرتمند مجهز خواهد کرد. برانکو به‌صورت استاندارد صرفاً با پیشرانه‌های ۲.۳ لیتری چهار سیلندر توربو و ۲.۷ لیتری V6 توئین توربو عرضه می‌شود اما هنسی قدرت بسیار بیشتری می‌خواهد و به همین دلیل برانکو را به یک نیروگاه ۵ لیتری V8 سوپرشارژ با ۷۵۰ اسب بخار قدرت مجهز می‌کند. انتقال نیروی این پیشرانه توسط گیربکس ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک فورد صورت می‌گیرد و به گفتهٔ هنسی، این برانکوی توانمند را در کمتر از ۴.۵ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رساند.

اما علاوه بر پیشرانهٔ قدرتمند، هنسی تغییرات دیگری را هم در برانکو انجام می‌دهد که ازجملهٔ آن‌ها می‌توان به تجهیز خودرو به اینترکولر هوا به آب، فیلتر هوای جریان بالا، سیستم سوخت ارتقاءیافته، اگزوز فولادی ضدزنگ و ECU تیون‌شده اشاره کرد. علاوه بر این، تیونر تگزاسی با ارتقاء سیستم تعلیق و تایرهای جدید آفرود، به دنبال بهبود توانایی‌های آفرود برانکو هم هست. این ماشین که برانکو ولوسی‌رپتور نام خواهد گرفت، در بیرون هم از کاپوت سفارشی با دریچهٔ هوا، رینگ‌های آلومینیومی، جلوپنجرهٔ سفارشی، برچسب‌های منحصربه‌فرد بدنه، نشان‌های هنسی و سپرهای جلو و عقب سفارشی برخوردار خواهد شد. تغییرات داخلی خودرو نیز شامل دوخت خاص روی پشت‌سری صندلی‌ها و پلاکی با شماری سریال تولید می‌شود.

هنسی تنها ۲۴ دستگاه از برانکو ولوسی‌رپتور را با مدل ۲۰۲۱ تولید خواهد کرد که در هردو نسخهٔ دودر و چهاردر ارائه می‌شوند. هزینهٔ این تغییرات با احتساب قیمت خود برانکوی استاندارد، ۲۲۵ هزار دلار خواهد بود که نزدیک به ۲۰۰ هزار دلار از برانکوی پایه با قیمت ۲۸,۵۰۰ دلار بیشتر است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. محمد

    ۹ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (598 ديدگاه)

    برانکو نیومده تمام معادلات بازار آفرودرهارو بهم زد

    موافقم 25
    مخالفم 8
  2. زیزیگولو

    ۹ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (6036 ديدگاه)

    قرمزه خیلی نازه

    موافقم 15
    مخالفم 6
  3. AMANTE

    ۹ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1911 ديدگاه)

    قیمت خیلی تند و تیزی داره.
    اگه درباره تقویت ماشین کسی اطلاعاتی داره خوشحال میشم بهم بگه اگه شخصی خودش بخواد همین تغییرات رو روی برانکو اعمال کنه چقدر میشه؟

    موافقم 7
    مخالفم 6
    1. حسین دهمرد

      ۹ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (2647 ديدگاه)

      با بیست هزار دلار میتونی موتور هشت سیلندر و بخری-فرضا بیست هزار دلار دیگه هم سایر هزینه ها.بعلاوه ی سی هزار دلارم قیمت خود ماشین.

      موافقم 3
      مخالفم 6
      1. Hadi

        ۹ آبان ۱۳۹۹
        سوابق: (2197 ديدگاه)

        هنسی برانکو…
        چه شود…

        موافقم 7
        مخالفم 1
      2. AMANTE

        ۹ آبان ۱۳۹۹
        سوابق: (1911 ديدگاه)

        تشکر آقای دهمرد

    2. OMID

      ۹ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (2171 ديدگاه)

      بله قیمتش خیلی زیاده
      خود موتور کایوتی ده تا بیست هزار دلار بسته به قطعات لازم هزینه داره و سوپر شارژر استیج دو راش که 750 اسب قدرت میده همراه با قطعات لازم برای نصبش حدود هفت هزار دلار قیمت داره
      حتی اگر پونزده هزار دلار دیگه هم برای بقیه قطعات کنار بگذاریم
      اگر موتور رو در گرونترین حالت هم در نظر بگیریم باز هم از چهل و دو هزارتا بیشتر نمیشه
      خود راش هم ماستنگ جک راش ادیشن که هم تولید محدوده هم قوی تره (775) اسب رو میده پنجاه هزار دلار بدون ماشین که با احتساب ماشین میشه 87 هزار دلار
      اگر پول تعویض انجین هم به پول جک راش ادیشن اضافه کنیم بازم از صد هزار دلار فراتر نمیره
      پس بله قیمتش خیلی زیاده

      موافقم 9
      مخالفم 2
      1. AMANTE

        ۹ آبان ۱۳۹۹
        سوابق: (1911 ديدگاه)

        تشکر ار شما آقای Omid

        موافقم 3
        مخالفم 1
  4. MaF

    ۹ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (344 ديدگاه)

    هنسی فقد Maximus 1000

  5. MOSTAFFA

    ۹ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (13 ديدگاه)

    داداشا ببخشید منم میگم نسبت به قیمتش هیلی زیاده چلی اونی که باهث اعتماد به نفس هنسی شده اسم و رسمشه

    موافقم 2
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا