فوردهنسی

معرفی غول جدید هنسی: ونوم 775 F-150

طرفداران پیکاپ های فورد در هفته‌های اخیر مشکلات زیادی را مشاهده کرده‌اند و ما درباره کمبودهای زنجیره تأمین یا مشکلات قابلیت اطمینان برخی مدل‌ها صحبت نمی‌کنیم. اگرچه فورد در زمینه پیکاپ سازی حرف‌های بسیار زیادی برای گفتن دارد اما در برخی کلاس‌ها پشت سر رقبا مانده است. به‌طور مثال می‌توان به رم TRX اشاره کرد که خودرویی شاخص بوده و فورد چیزی برای پاسخ ندارد. در واقع فورد هنوز کاری درباره پاسخ به این اقدام رم انجام نداده اما تیم هنسی چنین کاری را صورت داده است؛ و شاید این کار فعلاً کافی باشد.

با جدیدترین غول هنسی پرفورمنس آشنا شوید. این ونوم ۷۷۵ F-150 است که واضح است عدد ۷۷۵ به زیر کاپوت آن اشاره دارد. هنسی کار را با پیشرانه ۸ سیلندر ۵ لیتری F-150 کرو کب استاندارد شروع کرده و سپس روی آن یک سوپرشارژر نصب کرده است. سیستم‌های سوخت‌رسانی، هوا و اگزوز نیز ارتقا یافته و نتیجه این تغییرات رسیدن به قدرت ۷۷۵ اسب بخاری و گشتاور ۹۲۹ نیوتون متری بوده است. این قدرت به‌طور قابل‌توجهی بیشتر از خروجی نسخه استوک TRX می‌باشد.

هنسی برای نمایش توانایی‌های محصول تیون شدن خود یک مسابقه درگ را نیز برگزار کرده است. در حرکتی که سورپرایز کننده هم نیست پیکاپ هنسی با قدرت بیشتر و وزن کمتر در مسابقه رولینگ پیش می‌افتد. البته این مسابقه درگ از حالت سکون برگزار نشده و دلیل آن نیز می‌تواند سیستم چهار چرخ محرک فول تایم TRX باشد که می‌تواند پیروزی را برای این پیکاپ پرقدرت رقم بزند؛ اما این موضوع اهمیتی ندارد چراکه هیچ‌کسی مسابقه درگ را از حالت سکون شروع نمی‌کند!

ونوم ۷۷۵ تنها روی قدرت زیاد خود مانور نداده است. هنسی همچنین کیت افزایش ارتفاع را روی F-150 نصب کرده و به این لیست باید رینگ‌های ۲۰ اینچی، لاستیک‌های ۳۵ اینچی آفرود و… را اضافه کرد. سپرهای جلو و عقب گیرا نیز تکمیل کننده ظاهر با ابهت این پیکاپ هستند.

واضح است که قیمت ونوم ۷۷۵ F-150 بالا خواهد بود اما شاید به آن اندازه‌ای که انتظار دارید نباشد. هنسی می‌گوید قیمت این خودرو بسته به آپشن ها بین ۹۰ تا ۱۱۰ هزار دلار خواهد بود. تنها ۱۰۰ دستگاه از این هیولا تولید خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۵ دیدگاه‌ها

  1. حسین

    ۲۶ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (1011 ديدگاه)

    ماشین فقط آمریکایی.چیه ماشین سوسول اروپایی.
    میدونید کاپت چلنجر چقدر طول و عرض داره.میدونید ماشین کلاسیک آمریکایی کاربراتور چنددهنه داشت؟
    ماشین فقط پر مصرف و با ابهت.چیه ماشین ماشین پلاستیکی ژاپنی؟
    ایمپالا ۶۴ با ابهت کجا گلف کوچیک کجا.سدان پنج شیش متری کجا ماشین سوسلی ریزه میزه کجا؟
    این گرندواگنییر هم اگه خشکه طوری نیست خب عوضش شخیت آفرودی داره.میدونید قبلا چه ماشین‌هایی درست میکردند.ابهت‌ ماس کار کجا و پوشه غوباغه ای کجا؟
    این ژاپنیاهم دنارو ماشینای پلاستیکی اسیر کردن.ماشین اقتصادی و ارزون پلاستیکس ضعیف ژاپنی کجا و چلنجر و ماستانگ با اون کاپت ها و صداها کجا؟
    چیه آخه بری لندرور بخری هی خراب بشه و اصتحلاک داشه باشه؟
    اون موقع که کادیلاک فلیتوود درست میشد بنز چی درست میکرد؟ فولکس هم که رسوااااا.آقا همین ژاپنیا یه ماشینرا چند سال درست میکنن.
    ماشین فقط آمریکایی پر مصرف.سلطان آمریکایی سلطان آمریکایی سلطان آمریکایی هسودا برن گم شن.

    موافقم 3
    مخالفم 7
    1. حسین

      ۲۶ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (1011 ديدگاه)

      شورلت شوله ۴۵۰ اسبی کجا سوپرای تخم مرغی کجا
      تازه شورلت شوله را قدرتش را اندازه گرفتند ۵۰۰ اسب بود.

      موافقم 3
      مخالفم 3
    2. امیر

      ۲۶ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (606 ديدگاه)

      چرا به ژاپن و آلمان توهین می کنی ؟
      گلف یه ماشین هاچبک کوچیک برای لذت بردن از رانندگی و مصرف اقتصادی ، ایمپالا
      هم یه سدان لوکس برای افراد نسبتا ثروتمند
      ماشین ژاپنی کجاش پلاستیکی ؟ ماشین ژاپنی رو ساختن برای اینکه حداقل برای 10
      سال و … یه ماشینی داشته باشی که اذیت نکنه و دم تعمیرگاه نری خیلی ها به همین
      خاطر دوستشون دارن مزدا rx7 و تویوتا سوپرا رو همه جا بری ازش تعریف می کنن.
      اصلا تویوتا سوپرا و امثال این ماشین ساخته شدن فقط از هندلینگ و دوامش توی جاده
      کوهستانی لذت ببری ولی وقتی با موستانگ و چلنجر مقایسه می کنی یعنی هیچی نمی
      دونی موستانگ و چلنجر رو ساختن تا لاستیک دود کنی و دنده بدی و دونات بزنی.
      اصلا برای دو سبک متفاوت ساخته شدن دوست عزیز

    3. Roham

      ۲۶ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (758 ديدگاه)

      پنج خط نوشتی هفتصد و هفتاد و پنج تا غلط داشتی!!
      البته با نظرت موافقم
      نمی‌دونم شاید هم مخالفم
      آخه معلوم نیست چی خواستی بگی!!
      خودت رو خسته نکن
      برو مشقات رو بنویس

      موافقم 4
      مخالفم 1
    4. محمد امین

      ۲۶ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (2187 ديدگاه)

      الان دوستان همیشه در صحنه میان از من ایراد میگیرن ، ولی برای مثال ، کاپوت sls و f12 و 812 و … ، از چلنجر بزرگ تره ، مقایسه هاشون رو میتونی در یوتیوب ببینی ، و مرسدس slr در این قضیه رکورد داره هست بین اروپایی ها

    5. RezaRs

      ۲۶ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (1612 ديدگاه)

      بچه بیا پایین بولشت نگو هدیک گرفتیم

    6. mos

      ۲۶ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (715 ديدگاه)

      امیر آرمی با اکانت اصلیت بیا

    7. SFXSuperFast

      ۲۷ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (263 ديدگاه)

      ×حسود درسته نه هسود
      چند سالته حسین جان!؟
      کلاس چندی؟؟
      اعصاب خودتو خورد نکن
      بشین دوغتو بنوش

    8. ARMAN

      ۲۷ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (325 ديدگاه)

      دقیقا باهات موافقم
      ماشینای آمریکایی سبک طراحی مردانه تری نسبت به ماشینای غیر آمریکایی دارن
      و به همین دلیله که من یه چلنجر رو به یه هوراکان ترجیح میدم
      ولی نمیشه گفت که ماشینایی که آمریکایی نیستن بدن

    9. Reza Waffen SS

      ۲۸ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (5359 ديدگاه)

      یه تعصبی دیگه باز شروع شد

  2. ممد ژانگولر

    ۲۶ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (4150 ديدگاه)

    عجب غولیه !!!
    از بقل ی تویوتا هایلوکس رد بشه میشه هایسوسک

    1. akrh78

      ۲۶ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (1359 ديدگاه)

      🤣🤣👌

    2. Sina

      ۲۷ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (831 ديدگاه)

      فعلا که برادر دوقولوی همین هایسوسک که تو بازار آمریکا به اسم تاکوما عرضه میشه پرفروشترین وانت میان سایزه اونم تو سرزمین وانت ها
      همه چی که به گندگی نیست…

      1. ممد ژانگولر

        ۲۷ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (4150 ديدگاه)

        سینا جان داداش من در مورد پرتاپ شدن و قانون جاذبه صحبت میکنم تو از پر فروش بودن؟!!
        حکایت بچه ایی که تو دعوا‌ زیر مشت و لگد و کتکه میگه اگه راست میگی بذار برم با داداش بزرگم بیام 😂😂😂
        خدایا این متعصبهای تویوتارو از ما نگیر .
        جملرو تا آخر نخونده رفت تو فاز مبارزه 😂

  3. mm.y@rlou

    ۲۶ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (283 ديدگاه)

    این عالی ولی خود فورد باید برای جواب به رام سریع تر یه حرکتی بزنه
    کسی میدونه رپتور rتو چه مرحله ای هست

    1. R@m!n

      ۲۶ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (2240 ديدگاه)

      ۲۰۲۳ رپتور R میاد

  4. حسین

    ۲۶ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (1011 ديدگاه)

    چرا آدم باید ماشین آمریکایی بزرگ و پرمصرف و بیخاصیت بگیره؟
    ماشین فقط ژاپنی با دوام و اقتصادی و خوب. چیه آمریکایی بنزین بکنه دود.
    ای …م تو اون سواری جیپ گرندواگنییر.لکسوس ال ایکس هست که از جیپ گرندواگنییر بنظرم بهتر هست اونم با این سن.
    فقط جیمنی،رانگلر چیه که با جیپ تنهایی نمیرن آفرود بخاطر قابلیت اعتماد.چرا آدم باید بجای جیمنی رانگلر بگیره بعد حرکت گهواره‌ای ماشین بیاد سراغش تو سرعت های بالافرمون تکون بخره و بعد ببهر تعمیرگاه واسه ثابت کردن زاویه میل فرمون و ایمنیش هم که یکی از بدترین هاست.
    این یارو صبح از خواب بیدار شده اومده بخیال خودش میگه اندازه گرفتن قدرت را شده ۵۰۰اسب بخار.این پونصد اسب بخار ناخالص هست.تو ویکیپدیا دیدم.
    تویوتا کرونا دهه ۷۰میلادی با تکون های بدنه کمتر نسبت به نوا کجا وشورلت نوای زشت همزمانش کجا با تکون های بدنه و صندلیهای بد وشتاب پایین و دنده‌ی سفت و فرمون هیدرولیک بد کجا؟
    آمریکایی‌ها بلد یه چارچرخ بسازم بنزین رو دود کنه بره تو هوا.حضرت لندکروزر بادوام کجا اسکالید سوسولی کجا.

    1. hssn

      ۲۶ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (490 ديدگاه)

      من خودم ژاپنی فنم ولی کلا باهات مخالفم ، با کلمه به کلمه حرفات
      ینی چی این حرفا؟ آمریکایی خوبیشو داره ژاپنیم داره
      تو میای جیمنی فسقلی رو با رانگلر مقایسه میکنی؟ دیگ بقیه حرفات که هیچی
      واقعا متاسفم واسه این تعصبای مضخرفتون

    2. M.K karimi

      ۲۷ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (861 ديدگاه)

      داداش حالت خوبه ؟!؟! 😂😂
      اول میاد اونطوری ژاپنی ها و اروپایی ها رو میکوبه حالا اینطوری ….
      نمیدونم قصدت چیه ولی زمانی که برای این 20 30 خط رو در حال جوشیدن گذاشتی رو درست کردن غلط املایی ها میزاشتی اینطوری هم تو کامنتا مسخره نمیشدی !!😂

  5. AMG GT R

    ۲۶ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (1090 ديدگاه)

    اوففففففف

  6. یوسف

    ۲۶ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (1048 ديدگاه)

    خیلی تابلو بود معلوم که تو درگ حالت متوقف حریف TRX نمیشه😊😊😊😊

  7. R@m!n

    ۲۶ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (2240 ديدگاه)

    من بازهم رپتور خود فوردو بیشتر می پسندم.

  8. M.K karimi

    ۲۷ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (861 ديدگاه)

    بنظرم یکی از معجزاتی که قراره تو بهشت ببینیم ترکیب شدن هنسی و منصوریه ….!!!😍😍😍
    حالا آرزویی بیش نیست ولی اگه میشد چی میشد…….
    #زیباترین و #قویترین تیونینگ هایی که دنیای خودرو تا بحال به خودش دیده رو میدیدم😍

    1. Ninja

      ۲۷ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (1162 ديدگاه)

      من یکی فانتزیام انه یه جیتی ار با کیت لیبریتی واک و تیون فنی الفا داشته باشم
      یکی دیگه از فانتزیام اینه که یه چلنجر با تیون منصوری و یه گوست با تیون هنسی

  9. TOYOTA

    ۲۸ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (203 ديدگاه)

    بهتره به صنعت خودروسازی هیچ کشوری باتعصبوم توهین نکنیم هرماشینی خوبی خودشو
    و بدی خودشو داره نمیشه گفت تویوتا چون از نظر دوام اوله از لحاظ تکنولوژی به اس 500 میرسه یا درسته ماشین های آمریکایی قدرت بیشتری دارن نسبت به ژاپنی ولی شما یه لحظه فنربندی شولرت تاهو و لندکروز مقایسه کن میفهمی فنر بندی یعنی چی لندکروز یکی از بهترین سیستم های تعلیق داره لطفا هیچوقت توهین نکنید و همیشه یک رقابت سالم داشته باشیم نه دعوا و کلنجار من خودم به شخصه عاشق تویوتا هستم ولی هیچوقت نمیتونم یه ماشین از تویوتا پیدا کنم تکنولوژی یه آلمانی داشته باشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا