تولید نسل جدید فورد فیستا در تأسیسات این کمپانی در کلن آلمان آغاز شد.
فورد مبلغ ۲۹۳ میلیون دلار در این تأسیسات برای ساخت فیستای جدید سرمایهگذاری کرده و ادعا میکند که در هر ۶۸ ثانیه یک دستگاه از این خودرو خط تولید را ترک خواهد کرد.
پرفروشترین خودروی بازار اروپا نشان دهندهی جدیدترین استراتژی تولید فورد است. این خودرو در ۴ نسخهی متمایز در دسترس خواهد بود. نسخهی اسپورت ST-Line، مدل تیتانیوم و Vignale، نسخهی کراس اوور کاذب اکتیو و در نهایت مدل فول فیستا ST این نسخهها هستند. دو مدل آخری در سال آینده عرضه خواهد شد.
جیم فارلی، معاون اجرایی و رئیس فورد اروپا، خاورمیانه و آفریقا میگوید:
ما این خودروی نمادین کوچک جذاب و دوستداشتنی را یک سطح بالاتر بردهایم و انتخابهای بیشتری نسبت به قبل وجود داشته و تکنولوژیهای پیشرفتهای در آن بکار رفتهاند. مشتریان اینگونه خودروها قبلاً آرزوی این تجهیزات را داشتهاند.
واقعاً سطح وسیعی از سیستمهای کمکراننده وجود دارد که از آن جمله میتوان به دستیار پیشگیری از برخورد با تشخیص عابران پیاده، دستیار پارک فعال، هشدار ترافیک، کروز کنترل تطبیقی، محدودکننده سرعت تنظیمی، سیستم اطلاعات نقاط کور، تشخیص فاصله، هشدار راننده، دستیار حفظ خودرو بین خطوط، هشدار خروج خودرو از خط، هشدار برخورد از جلو و… اشاره کرد.
اما طیف پیشرانههای در دسترس سادهسازی شده و نسخههای ۳ و ۴ سیلندر ارائه شدهاند. مدل فول فیستا ST از پیشرانهی ۳ سیلندر ۱.۵ لیتری توربو با ویژگی غیرفعال سازی سیلندر بهره میبرد. این پیشرانه قدرت ۱۹۷ اسب بخاری داشته و باعث ایجاد شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۶.۷ ثانیهای میشود. همچنین فیستا ST در هر کیلومتر تنها ۱۱۴ گرم دیاکسید کربن تولید میکند.
ACR VIPER
۸ خرداد ۱۳۹۶یه هاچ بک واقعا خوب تو سگمنت بی هست
چه از لحاظ ظاهر وپرستیژ واستایل
و چه از نظر فنی
بی عیب و نقص
asa
۸ خرداد ۱۳۹۶این باعث میشه دیگه بقیه این سگمنت به چشمم نیاد
هم زیبا هم تکنولوژیک
هندلینگ هم که مثال زدنی
کیفیتش هم که خود فورد گفته ارتقا داده
آدم مگه دیگه چی میخواد از یک هاچبک؟ ؟؟
امیر
۹ خرداد ۱۳۹۶فورد عالیه کوچک و دوست داشتنی فوق العاده