فورد GT از آن دست خودروهایی نیست که هر روز در خیابانها دیده شود. خودروی اسپورت ۴۵۰ هزار دلاری فورد ویژگیهای برجسته زیادی داشته و واضح است که تعداد معدودی از افراد توانایی نشستن پشت فرمان آن را خواهند داشت.
حدود یک سال پیش بود که فورد تصمیم گرفت تولید GT را تا سال ۲۰۲۲ ادامه دهد. تقاضا برای این خودرو بالا بوده و فورد هم فهمیده که سقف تولید ۱۰۰۰ دستگاهی برای آن کافی نیست. به همین خاطر ۳۵۰ دستگاه دیگر از این خودروی اسپورت نیز تولید خواهد شد.
آمار فروش رسمی فورد در سال ۲۰۱۹ نشان میدهد که GT سال بسیار خوبی را پشت سر گذاشته است. واضح است که تصمیم این برند برای تمدید مدتزمان تولید GT صحیح بوده است. این خودرو در آمریکا افزایش فروش حدود ۷۵ درصدی در سهماهه پایانی سال ۲۰۱۹ را تجربه کرده و به خانه ۴۲ نفر راه یافته است. شایان ذکر است فروش GT در مدت مشابه سال ۲۰۱۸ تنها ۲۴ دستگاه بوده است. فروش این خودرو در کل سال ۲۰۱۹ نیز افزایش حدود ۸۲ درصدی داشته و از ۱۲۶ دستگاه سال ۲۰۱۸ به ۲۲۹ دستگاه رسیده است.
این آمار فروش فقط مختص بازار آمریکا بوده اما دلیل چنین افزایش فروش چشمگیری چیست؟ دلیل احتمالی آن است که GT های ساخته شده در سال ۲۰۱۹ اکثر برای خریدارانی بوده که نتوانستهاند در فرایند فروش اولیه شرکت بکنند. اگر به یاد داشته باشید این خودرو در ابتدا فقط مختص افرادی بود که حداقل ۴۵۰ هزار دلار سرمایه را صرف GT میکردند.
خب کار تحویل خودرو به دستهی اول به پایان رسیده و نوبت به گروه بعدی که ظاهراً بزرگتر بوده رسیده است؛ اما با تمامی این موارد باید گفت که فروش GT در مقایسه با دیگر خودروهای اسپورت بازار بسیار محدود میباشد.
برای مثال شورولت کوروت در سال پیش فروش ۱۷۹۸۸ دستگاهی را ثبت کرد. پورشه ۹۱۱ هم به خانه ۹۶۲۵ نفر راه یافت و فروش مرسدس-ای ام جی GT و پورشه ۷۱۸ باکستر و ۷۱۸ کیمن (ترکیب دو خودرو) هم به ترتیب برابر با ۴۲۰۸ و ۳۸۸۰ دستگاهی بوده است. حتی ب ام و i8 نیز فروش ۱۱۰۲ دستگاهی را ثبت کرده است. نهایتاً هم دو خودروی نیسان GT-R و آکورا NSX با فروش ۳۳۱ و ۲۳۸ دستگاهی در کف لیست جای گرفتهاند.
ذکر این نکته هم مهم است که مقایسه آمار فروش فورد GT با این خودروها خیلی منصفانه نیست زیرا روش بازاریابی و تولید این خودرو بسیار متفاوت بوده است. GT همچنین قیمت بسیار بالایی داشته و برای مثال قیمت کمتر از ۶۰ هزار دلاری کوروت نسل هفتم را نباید با این خودرو مقایسه کرد.
ارش
۳۰ دی ۱۳۹۸اگه حساب بانکی پر پولی داشته باشید خرید هرکدام ازاین جواهرات دنیای ماشین کار عاقلانه ایست .
M سابق
۳۰ دی ۱۳۹۸واقعا که !
به نظر من که کلاه سر خریدارای اولی رفته
450 هزار دلار دادن به یه ماشین که حداکثر قیمتش 150 هزار تاس (نگین نه و اله و بله و پردازنده کامپیوتریش از F22 پیشرفته تره و … که گوشمون پره و همش تو دنیای واقعی بی مصرفه) نه تو درگ عملکرد رضایت بخشی داشت نه تو پیست و نه کابین انچنانی !
اون همه پول اضافی رو به خاطر تولید محدود بودن و خاص بودن و یاد اور بودن جی تی بزرگ گرفتن حالام زدن زیر همش !
فقط حساب کار دستتون بیاد که فراری چقدر بزرگه که فورد 60 سال پیش یه بار شکستش داد و حالا بزرگترین افتخار جی تی همینه که باهاش دنیارو سرکیسه کرده!
مانی
۳۰ دی ۱۳۹۸دقیقا
گفتن تولید محدود هست پس گرونه
اما همینجور و به هر بهانهای تولید رو میبره بالا
احتمالا آخرش ۵۰۰تا نمونه ویژه،۱۰۰تا کروک
۱۰۰ تا مخصوص پیست و الی آخر…. تولید کنه
اونایی که فکر میکردن ماشین کلکسیونی خریدن
فهمیدن ماشین تولید انبوه انداختن بهشون خخخخ
ali (chevy nova)
۳۰ دی ۱۳۹۸این هم نشانه ای دیگر از بی همتایی فورد جی تی
قابل توجه اونایی که میگفتن گرونه
رامین
۳۰ دی ۱۳۹۸این ماشین ارزش کلکسیونی بسیار بالایی داره و قطعا کسی با خریدش ضرر نمی کنه. یه سرمایه گذاری پر سوده
(Saeed(peugeot
۳۰ دی ۱۳۹۸فورد …. خودرویی که نامش به کهکشان ها رسید
همین و بس برای توجیه قیمت ۴۵۰/۰۰۰ دلاریش
Farzad
۳۰ دی ۱۳۹۸تو با اون رخ وحشیت و صدای خش دارت دادی منو به باد ….
Abbas.Lambo
۳۰ دی ۱۳۹۸فقط عکس اولی !ماشین هرچی کوتاه تر و پهن تر با ابهت تر دقیقا مث این و اونتادور کبیر
احسان
۳۰ دی ۱۳۹۸با این قیمت فقط اونتادور رقیبه جی تی هست که حتی قیمت پایه خیلی پایینتری داره (395 هزار دلار)
Elmiraj
۳۰ دی ۱۳۹۸این ماشین از دل زیبا ترین رقابت خودرویی جهان در اومده…
بسیار خاص ، زیبا و متفاوته و هیچ قیمتی نمیتونه توجیش کنه….
حمید
۱ بهمن ۱۳۹۸به جز تولید محدود بودن چه مزیتی به کوروت داره ؟ این همه پول میدی اخرشم میگی ماشینم فورد ! حیف نیست لامبورگینی نخری ؟!
Renault Fluence
۲ بهمن ۱۳۹۸فورد جی تی 40 یعنی فورد اگه در هر زمان و مکان اراده کنه شاخ معروف ترین برندها مثل فراری و پورشه رو میشکنه.
mm.y@rlou
۱۶ خرداد ۱۴۰۰بین خودرو های سوپر اسپورت این رو از همه بیشتر دوستش دارم