حدود سه ماه از معرفی فورد F-150 مدل ۲۰۱۵ در نمایشگاه دیترویت گذشته و تاکنون اطلاعاتی در مورد قدرت و ظرفیت حمل این خودرو منتشر نشده بود. امّا امروز میدانیم که موتور ۲/۷ لیتری توربوی V6 دارای قدرت ۳۲۵ اسببخار و گشتاور ۵۰۸ نیوتنمتر است و میتواند تا ۳۸۵۵ کیلوگرم را به دنبال خود بکشد.
همچنین موتور ۳/۵ لیتری V6 با تنفس طبیعی که نباید آن را با ۳/۵ لیتری اکوبوست اشتباه گرفت، قدرتی برابر ۲۸۳ اسببخار دارد و ۳۴۶ نیوتنمتر نیز گشتاور خروجی آن است. این موتور میتواند ۳۴۴۷ کیلوگرم را با خود بکشد. فورد همچنین بار مفید این دو موتور را ارائه داده است؛ ۸۶۶ کیلوگرم برای موتور ۳/۵ لیتری و ۱۰۲۰ کیلوگرم برای موتور ۲/۷ لیتری.
موتور ۳/۵ لیتری V6 به صورت استاندارد در فورد F-150 مدل ۲۰۱۵ به کار خواهد رفت که کاملاً مطابق با شرایط رقبا خواهد بود. رقبایی مانند شورولت سیلورادو با موتور ۴/۳ لیتری V6 و رام ۱۵۰۰ با موتور ۳/۶ لیتری V6 که میتواند ۳۴۴۷ کیلوگرم را به دنبال خود بکشد. آپشن موتور اکوبوست وضعیت بینابینی دارد؛ از طرفی ظرفیت یدککشی بالاتری نسبت به V6 ها دارد و از طرف دیگری از قابلیتهای موتور V8 برخوردار نیست. کسی که به دنبال قابلیتهای بیشتر باشد، حتماً انتخابهای بهتری پیش رویش خواهد بود. فورد F-150 مدل ۲۰۱۵ هنوز هم موتورهای ۳/۵ لیتری اکوبوست V-6 و ۵ لیتری V-8 را به عنوان جایگزینهای موتور استاندارد خود پیشنهاد میدهد. البته فورد اطلاعات مربوط به ظرفیت حمل این موتورها را حفظ کرده است و احتمالاً یک روز دیگر، با این اطلاعات و همچنین قیمتها در خبرها خواهد بود. این انتقال قدم به قدم اطلاعات برای محصولات جدید شناختهشده تقریباً رایج است و خودروسازان علاقه دارند که چرخه اخبار را تا جایی که میتوانند در دست بگیرند. ولی شاید با درنظر گرفتن توجهاتی که به ساخت آلومینیومی فورد F-150 مدل ۲۰۱۵ شده، این موضوع قابلدرک باشد. فورد میگوید که پس از نمایشگاه دیترویت بخش زیادی از وقتش صرف متقاعد کردن مشتریان احتمالی و نشان دادن قابلیتها و دوام مصالح سبک کرده است. فورد انتظار دارد تا پایان ماه آگوست سال جاری میلادی، آموزش ۸۰۰ نمایندگی برای تعمیرات بدنه آلومینیومی به پایان برساند تا شرایط برای ورود F-150 مدل ۲۰۱۵ در پایان سال ۲۰۱۴ فراهم شود.
من از طراحی داخلی این امریکایی هاخوشم میاد یجورایی ساده و خطوط شکسته زیاد استفاده میکنن بر عکس مثلا هیوندای و خیلی هم بزرگ و جادار ماشیناشونو میسازن آدم کیف میکنه
از لحاظ مقاوم بودن وانت های فورد هم، بسیار زبانزد و معروف هستن و واقعا سگ جونن، توی همین پدال هم چند وقت پیش یه سری از آزمایش هایی که فورد انجام میداد رو در قالب کلیپ گذاشته بود، که محشر بودن
یه جیز دیکه! نمای کلی بنجره هارو هم که نکاه کنید از ابتدای کابین تا انتهای آن هم طرح کلی اش شبیه جراغ های جلو و عقبه!! اینو میکن هارمونی مثل یه قطعه موسیقی همه نت هاش با هم هماهنکه! اینو میکن خودروسازی
درود تک کابینش فکر کنم خیلی کاربردی باشه به هر حال فلسفه وجودی هر وانت باربری اون وانت هست البته به اقتضای نیاز من دوکابینش رو میپسندم با موتور V8 پنج لیتری سپاسگزارم مهدی (فرزند کوروش)
ببخشید اصلاح میکنم به هر حال فلسفه وجودی هر وانت باربری حداکثر مقدار باربری هست البته به اقتضای نیاز چون پیکاپها از این قضیه تا حدودی مستثنی هستند منهای تک کابین
درود. دوستان یکی به من بگه چرا فورد از موتور 3.5 لیتری استفاده کرده؟؟؟ موتور 2.7 لیتری کاملا قابلیتهای بیشتری داره! حتما آلایندگی و مصرف و مالیاتشم کمتره! چه توجیهی برای خرید موتور 3.5 لیتری هست؟
چون موتور2.7 زیاد قدرتمند نیست.3.5 هر چی باشه خیلی بهتره…..قدرت و گستاور هم میره بالا که قدرت برای یک وانت خیلی لازمه.البته من بیشتر هایلوکس میپسندم……چون خیلی ماشین کاربردیه.ولی اف150 هم در سال2011 عنوان پر فروش ترین وانت رو کسب کرده.از این هم نمیشه چشم پوشی کرد. (المان بر تخت پادشاهی)
این F-150 یعنى انتهاى وانت و تراک،فوق العادست،ولى سریه رپتور یه چیز ،دوستانى که تو تبریز زندگى میکنن احتمالا این ماشین رو از نزدیک دیدن من که وقتى دیدم نظرم کلا نسبت به ماشین و وانت عوض شد،فکر میکنم براى این مدل جدید هم به زودى سریه رپتورش رو معرفى کنن
qiasi206
۳ مرداد ۱۳۹۳من از طراحی داخلی این امریکایی هاخوشم میاد یجورایی ساده و خطوط شکسته زیاد استفاده میکنن بر عکس مثلا هیوندای و خیلی هم بزرگ و جادار ماشیناشونو میسازن آدم کیف میکنه
VAHID JINPACHI
۳ مرداد ۱۳۹۳کارا رو نگاه این رو هم نگاه…
واقعا به بزرگی سایپا پی خواهید برد!
خودروي ملي انحصار ملي
۳ مرداد ۱۳۹۳این فورد عجیب خواستنیه!
صادق
۳ مرداد ۱۳۹۳یعنی جزء غول ترین وانتی هاییِ که تا حالا دیدم
طراحیش (هم داخلی و هم خارجی) رو هم دوست دارم، مخصوصا طراحی چراغای جلوش
اگه دقت کرده باشید، چراغای عقب و جلوش کمی به هم شبیهن
موتور 5 لیتریش دیگه احتمالا هواپیما هم بتونه بکسل کنه… :)
از لحاظ مقاوم بودن وانت های فورد هم، بسیار زبانزد و معروف هستن و واقعا سگ جونن، توی همین پدال هم چند وقت پیش یه سری از آزمایش هایی که فورد انجام میداد رو در قالب کلیپ گذاشته بود، که محشر بودن
خودروي ملي انحصار ملي
۳ مرداد ۱۳۹۳یه جیز دیکه! نمای کلی بنجره هارو هم که نکاه کنید از ابتدای کابین تا انتهای آن هم طرح کلی اش شبیه جراغ های جلو و عقبه!! اینو میکن هارمونی مثل یه قطعه موسیقی همه نت هاش با هم هماهنکه! اینو میکن خودروسازی
مک میسل
۳ مرداد ۱۳۹۳من به نظرم وانت ساز جماعت،امریکاییه…بیشتر کشور ها وانت ساز هستن.
وانتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتت ساز نیستن……
گرفتین چی میگم؟
reptile
۵ مرداد ۱۳۹۳f-150 raptor نسل قبل خیلی خوشکلتر بود. فیس این شبیه به گاوه
مهدی ف
۳ مرداد ۱۳۹۳فوردF-150ها جز بهترین ودوست داشتنی ترین ماشین های ساخت امریکا هستند
خودروي ملي انحصار ملي
۳ مرداد ۱۳۹۳یه سوال دوستان فورد جرا روی موتور 2.7 توربو زده اما روی موتور3.5 نزده?! بازده بالاتری نداشت اکه روی موتور 3.5 بود?
ahmad
۳ مرداد ۱۳۹۳واقعا فورد عالیه .ولی این پیشرانه قدرمند واسه یه وانت لازمه؟
mahdi
۳ مرداد ۱۳۹۳درود
تک کابینش فکر کنم خیلی کاربردی باشه
به هر حال فلسفه وجودی هر وانت باربری اون وانت هست البته به اقتضای نیاز
من دوکابینش رو میپسندم با موتور V8 پنج لیتری
سپاسگزارم
مهدی (فرزند کوروش)
mahdi
۳ مرداد ۱۳۹۳ببخشید اصلاح میکنم
به هر حال فلسفه وجودی هر وانت باربری حداکثر مقدار باربری هست البته به اقتضای نیاز چون پیکاپها از این قضیه تا حدودی مستثنی هستند منهای تک کابین
حسين
۳ مرداد ۱۳۹۳درود. دوستان یکی به من بگه چرا فورد از موتور 3.5 لیتری استفاده کرده؟؟؟ موتور 2.7 لیتری کاملا قابلیتهای بیشتری داره! حتما آلایندگی و مصرف و مالیاتشم کمتره! چه توجیهی برای خرید موتور 3.5 لیتری هست؟
مک میسل
۳ مرداد ۱۳۹۳چون موتور2.7 زیاد قدرتمند نیست.3.5 هر چی باشه خیلی بهتره…..قدرت و گستاور هم میره بالا که قدرت برای یک وانت خیلی لازمه.البته من بیشتر هایلوکس میپسندم……چون خیلی ماشین کاربردیه.ولی اف150 هم در سال2011 عنوان پر فروش ترین وانت رو کسب کرده.از این هم نمیشه چشم پوشی کرد.
(المان بر تخت پادشاهی)
حسين
۳ مرداد ۱۳۹۳درود. مک میسل جان گشتاور برای وانت ها مهمتره ها!!! نه؟؟؟ بعدم قدرت 2.7 لیتریه که بیشتره!! اما گشتاور 3.5 لیتریه بالاتره
مخلصم
حسين
۳ مرداد ۱۳۹۳آقا من تو تاپ گیر دیدم یه لوکوموتیو و یک واگن جمعا به وزن 127 تن! رو روی ریل کشید. هیچی دیگه… رفتم تو افق محو شدم…
مک میسل
۳ مرداد ۱۳۹۳خیلی وانت خوبیه!
دی:
sky
۳ مرداد ۱۳۹۳انصافا وانت فقط امریکاییش.
شلبى
۳ مرداد ۱۳۹۳این F-150 یعنى انتهاى وانت و تراک،فوق العادست،ولى سریه رپتور یه چیز ،دوستانى که تو تبریز زندگى میکنن احتمالا این ماشین رو از نزدیک دیدن
من که وقتى دیدم نظرم کلا نسبت به ماشین و وانت عوض شد،فکر میکنم براى این مدل جدید هم به زودى سریه رپتورش رو معرفى کنن
احسان(احسان سابق)
۳ مرداد ۱۳۹۳کلا ساخت وانت تو شاخ امریکایی جماعته.ژاپنی هم خوبه اما باید قبول کرد تراک امریکایی مثل لوکس المانی و سوپر اسپرت ایتالیایی میمونه.عالی و بی رقیب
ماسل کار
۳ مرداد ۱۳۹۳آمریکا : مهد وانت جهان
hero
۵ مرداد ۱۳۹۳البته بعد از ژاپن!
Ahmad..F12
۳ مرداد ۱۳۹۳درسته حسین جان منم دیدم
احتمالاً همه دیدن
واقعاً غولیه واسه خودش
Ahmad..F12
۳ مرداد ۱۳۹۳انیس جان ممنون از ترجمه زیبات
خاوری
۳ مرداد ۱۳۹۳کیفیت، قدرت، زیبایی و شکوه رو میشه تو این وانت فورد خلاصه کرد
DATSUN
۳ مرداد ۱۳۹۳یه وانت به معنای واقعی
امید
۳ مرداد ۱۳۹۳یعنی میشه یه روز تو جاده ها و خیابونای ایران با این خودروها تجربه رانندگی رو داشته باشیم برای همه متوسط ثروتمند
ESI
۳ مرداد ۱۳۹۳NICE
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۴ مرداد ۱۳۹۳درود .
وانت های امریکایی ، تنها وانت هایی هستند که به شما اجازه نمیدن به
وانت های دیگر و برند های دیگر فکر کنی .
فریبرز
۴ مرداد ۱۳۹۳وحشتناکه آدم جرئت نمیکنه سوارش شه
داخلش هم خیلییییی قشنگه
hero
۵ مرداد ۱۳۹۳فورد با اف 150 داره دست وپا میزنه که بیشتر فرو نره!
اگه ژاپنی ها در کنار توندرا یه هیولای دیگه به بازار آمریکا بفرستن
بساط 150 کاملا برچیده میشه
سجاد
۱۴ شهریور ۱۳۹۵وانت اریسون و وانت۱۵۱ پراید….!!!!
تست مقابسه کاش با وانت های ایرانی میگذاشتند….