این روزها سر فورد بسیار شلوغ است زیرا برانکو بیش از ۱۰۰ هزار سفارش رسمی دارد و رزروهای ماوریک هم از ۱۰۰ هزار فراتر رفته است. پیکاپ الکتریکی F150 لایتنینگ هم به رزرو ۱۲۰ هزارتایی رسیده که فورد انتظار آنرا نداشته است. به همین دلیل، ظاهراً این شرکت تصمیم گرفته تولید لایتنینگ را دو برابر کند تا به تقاضای بالا پاسخ دهد. اتو نیوز به نقل از چند قطعهساز آشنا با برنامههای فورد گزارش داده است که این شرکت ۸۵۰ میلیون دلار برای افزایش تولید لایتنینگ هزینه خواهد کرد.
برنامهٔ اولیهٔ فورد افزایش تولید این پیکاپ الکتریکی به بیش از ۴۰ هزار دستگاه در سال ۲۰۲۴ بود اما این شرکت حالا بیش از ۸۰ هزار دستگاه را در همین بازهٔ زمانی هدف قرار داده است. به گفتهٔ یک منبع داخلی، ظاهراً مقامات فورد از چنین تقاضایی برای لایتنینگ شگفتزده شدهاند. تولید این پیکاپ سال آینده با تیراژی در حدود ۱۵ هزار دستگاه آغاز خواهد شد و به گفتهٔ شخصی که با برنامههای فورد آشنا است، این رقم در سال ۲۰۲۳ به ۵۵ هزار دستگاه و در سال ۲۰۲۴ به ۸۰ هزار دستگاه افزایش پیدا خواهد کرد. جالب اینکه گفته شده نسل دوم لایتنینگ برای عرضه در اواخر سال ۲۰۲۵ در نظر گرفته شده و فرش سالانهٔ آن نزدیک به ۱۶۰ هزار دستگاه خواهد بود.
این برنامهها اما کمی عجیب به نظر میرسند زیرا فورد هنوز درگیر مشکل کمبود چیپ است که در فرایند تولید آن اختلال ایجاد کرده است و بعید است که این مشکلات در آیندهٔ نزدیک برطرف شوند؛ اما به نظر میرسد فورد مطمئن است که مشکلات تولید زودتر از موعد برطرف خواهد شد. F150 لایتنینگ قرار است در مرکز خودروهای الکتریکی فورد در خارج از دیترویت تولید شود یعنی جایی که ۷۰۰ میلیون دلار در آن سرمایهگذاری کرده است. حال اما باید دید که چه تعداد از این ۱۲۰ هزار رزرو F150 لایتنینگ به سفارش قطعی تبدیل خواهند شد اما قطعاً فورد این محاسبات را انجام داده و تقاضا را آنقدر قوی دانسته که تصمیم به افزایش تولید این پیکاپ گرفته است.
RezaRs
۳ شهریور ۱۴۰۰خیلی عالیه واقعا تلاش فورد ثمر بخش بوده تا اینجا به امید موفقیت های روز افزون
AMG GT R
۳ شهریور ۱۴۰۰من خودم اگه توانش رو داشتم و میتونستم f150 لایتنینگ رو بخرم حتما می خریدم واقعا محشره هم زیباست هم کاربردی
R@m!n
۳ شهریور ۱۴۰۰الکتریکی هم الکتریکیه فورد نمیشه دوسش نداشت.
مازیار
۳ شهریور ۱۴۰۰بیشتر از ۳۲۰ هزار سفارش برای برانکو می وریک و لایتینگ؟!!
در آمریکا دنیای خودرو یه دنیای متفاوته
میثم
۳ شهریور ۱۴۰۰بعنوان یه ماشین الکتریکی جا داشت طراحی بخش جلو را آیرودینامیکتر طراحی کنه
انجین درونسوز نداره دست طراحان بازتره راحت میتونستن طراحیشو عوض کنن مقاومتش در برابر باد کمتر بشه
حالا نه مثل سایبرتراک شخمی ولی میتونستن کاری انجام بدن
احتمالا همون پلتفرم اف 150 رو الکتریکی کردن و تغییرات اضافی ندادن تا هزینه ها کاهش پیدا کنه