فورد برانکو پس از ربع قرن به بازار بازگشته و پس از بارها تأخیر در تولید به خاطر مشکلات مختلف، سرانجام برای انجام آزمایش به دست نشریات مختلف رسیده است. در هنگام انتخاب از بین تیپهای متعدد برانکو برای آزمایش، بدون تردید لاستیکهای بزرگ ۳۵ اینچی را انتخاب کردیم که بهعنوان بخشی از پکیج سفارشی ساسکواچ ارائه میشوند. دلیل چنین انتخابی این است که ما ایمان قاطعی داشتیم که برانکو در آفرود بسیار توانمند خواهد بود. آنچه ما واقعاً میخواهیم بدانیم این است که در این خودرو راحتی رانندگی جادهای چقدر قربانی شده است؛ بنابراین تصمیم گرفتیم از نسخهای شروع کنیم که بیش از همه روی آفرود تمرکز دارد.
برانکو علاوه بر نسخه دودر، برای اولین بار در نسخه چهاردر هم ارائه میشود. نسخهٔ دودر فقط با سقف فلزی عرضه میشود اما برای نسخهٔ چهاردر سقف پارچهای هم قابل سفارش است. بااینحال، در هر دو نسخه، سقف، درها و حتی گلگیرها بهراحتی قابل جدا کردن هستند. زیر کاپوت برانکو پیشرانههای آشنای فورد قرار میگیرد که شامل ۲.۳ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ ۳۰۰ اسب بخاری و ۲.۷ لیتری V6 توئین توربوی ۳۳۰ اسب بخاری میشود. انتقال نیروی هردو موتور توسط یک گیربکس ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک صورت میگیرد اما برای موتور چهار سیلندر یک گیربکس هفت سرعتهٔ دستی جدید هم قابل انتخاب است.
برانکو در شش تیپ مختلف با قیمت پایهای از ۲۹,۹۹۵ دلار تا ۶۲,۶۰۵ دلار به بازار عرضه میشود. با بالا رفتن تیپها، تجهیزات و توانایی آفرود افزایش پیدا میکند اما حتی تیپ پایه را هم میتوان با سفارش پکیج ساسکواچ که بسته به تیپ بین ۲,۴۹۵ دلار تا ۴,۹۹۵ دلار قیمت دارد، به خودروی توانمندی تبدیل کرد. این پکیج قفل دیفرانسیل جلو و عقب، ضریب گیربکس کوتاهتر و لاستیکهای بزرگ ۳۵ اینچی را به همراه دارد.
لاستیکهای بزرگ گودیر (به اصرار فورد، گودیر نام رانگلر را از روی دیوارهٔ این لاستیکها پاک کرده است) از سرعت ۵۰ کیلومتر بر ساعت شروع به آواز خواندن میکنند و بین سرعتهای ۱۰۵ تا ۱۱۵ کیلومتر بر ساعت صدای باد به صدای لاستیکها غلبه میکند. به همین دلیل، با قاطعیت نمیتوان گفت که برانکو در سرعتهای بالا از اصلیترین رقیب خود، رانگلر ساکتتر است تا زمانی که امکان آزمایش دو خودرو در کنار هم فراهم گردد. بااینحال، دقت فرمان برانکو به لطف سیستم تعلیق جلوی مستقل پیشرفتهتر و سیستم فرمان راکاندپینیون، حتی با لاستیکهای بزرگ آفرودی هم فرسنگها جلوتر از رانگلر است.
این را پس از انجام یکی از ناجورترین کارهایی که میتوان با یک برانکوی مجهز به کیت آفرود انجام داد یعنی حرکت در یک جادهٔ پرپیچوخم با حداکثر سرعت میگوییم. ما مطمئنیم که با سرعتهایی حرکت کردیم که میتوانست رانگلر را به چالش بکشد. برانکو تحتفشار روی جاده واقعاً خودروی لذتبخشی است. در این خودرو بادیرول در هنگام پیچیدن زیاد احساس نمیشود آنهم درحالیکه تنظیم کمکفنرها هنوز هم بسیار نرم است. البته شاسی مستقل خودرو از طریق فرمان خود را نشان میدهد اما این بسیار اندک است. این اولین استفاده از نسل جدید پلتفرم تراک میان سایز فورد است که برای ارائهٔ راحتی و پالایش قابلتوجهی ساخته شده آنهم با وجودی که در برانکو بسیار روی آفرود تمرکز دارد.
هنگام فشردن پدال گاز و رسیدن به انتهای دنده یک، پیشرانهٔ V6 توئین توربو بهاندازهٔ کافی از لاستیکها استفاده میکند تا کنترل کشش را فراهم کند. نسخهٔ شش سیلندر برانکو ظرف ۶.۳ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسد که برای یک آفرودر شتاب خوبی است ولی ناامید شدیم که پیشرانهٔ قویتری وجود ندارد. به نظر میرسد برای خودرویی که نشان یک اسب قدرتمند روی آن نقش بسته، غرشی بلندتر از صدای خفهٔ یک V6 و سوت توربوشارژرها احتیاج باشد. این در حالی است که موتور V6 تنفس طبیعی رانگلر هم صدای بهتری دارد. از سوی دیگر، پیشرانهٔ چهار سیلندر برانکو با گیربکس دستی میتواند گزینهٔ بسیار جذابی باشد زیرا کلاچ آن بهخوبی تنظیم شده و هماهنگی موتور و گیربکس عالی است. نکتهٔ مهمتر اینکه موتور چهار سیلندر تنها ۳۰ اسب بخار از V6 ضعیفتر است.
بسیاری این برانکو را برانکوی بزرگ نامیدهاند تا آنرا از مدل کوچکتر برانکو اسپرت متمایز کنند. در مقایسه با رانگلر، برانکوی بزرگ توصیف مناسبی برای این خودرو است زیرا از روی صندلی راننده هنگام نگاه به کاپوت، عرض بیش از ۵ سانتیمتری این فورد نسبت به جیپ بلافاصله آشکار میشود. این عرض بیشتر به معنای فضای بیشتر برای آرنجها و زانوهای سرنشینان جلو است. طراحی بیرونی برانکو هم ادای احترام آشکاری به اولین نسل این خودرو متعلق به اواسط دههٔ ۶۰ است اما بااینحال، خودرو کاملاً مدرن به نظر میرسد.
نکتهٔ مهم در مورد برانکو این است که کسانی که به فضای صندلیهای عقب احتیاج دارند، نیازی نیست حتماً سراغ نسخهٔ چهاردر بروند زیرا ۴۰۰ میلیمتر طول و فاصلهٔ محوری بیشتر این نسخه تقریباً فقط فضای بار بیشتری را به دنبال دارد که ۵۰ درصد بیشتر است نسخهٔ دودر است اما فضای پای عقب تنها ۱۵ میلیمتر نسبت به نسخهٔ دودر بیشتر است. در صندلیهای عقب برانکوی دودر حتی برای فردی با قد ۱۹۵ سانتیمتر هم فضای کافی وجود دارد و فضای صندلیهای عقب هردو نسخهٔ برانکو مشابه رانگلر آنلیمیتد چهاردر است. البته بزرگترین تفاوت بین دو نسخهٔ برانکو بهغیراز سهولت دسترسی به صندلیهای عقب در نسخهٔ چهاردر، باریکتر بودن قسمت عقبی نسخهٔ دودر و وجود تنها دو صندلی در این قسمت است درحالیکه نسخهٔ چهاردر در عقب سه صندلی دارد.
هرچند در داخل کابین برانکو ویژگیهای زیبایی مثل رنگ متضاد در زبانهٔ دریچههای تهویه و دستگیرههای دو طرف داشبورد به چشم میخورد اما طراحی داخلی در قسمتهایی کاملاً ساده بوده و در رو دریها بهطور گستردهای از پلاستیک سیاه استفاده شده است. علاوه بر این، چرم غربیلک فرمان فورد به زیبایی جیپ نیست و صندلیهای پارچهای پایهٔ برانکو را به نمونههای چرمی ترجیح میدهیم. ما حتی یک صفحه آمپر آنالوگ را هم از صفحه آمپر دیجیتالی برانکو بهتر میدانیم.
از همهٔ اینها که بگذریم، به مأموریت اصلی برانکو یعنی آفرود میرسیم. ما تواناییهای آفرود این خودرو را در خارج از شهر آستین تگزاس در آبهای عمیق و صخرههای گلآلود مورد آزمایش قرار دادیم. انتخابگر حالات رانندگی برانکو سیستم چهارچرخ محرک، دیفرانسیلهای قفل شوندهٔ الکترونیکی جلو و عقب، قطع شدن آنتیرول بار جلو و پاسخگویی پدال گاز را تنظیم میکند. فقط کافی است سطحی که روی آن قرار دارید را انتخاب کرده و حرکت کنید. در این خودروی سیستمی بنام دستیار Trail Turn هم وجود دارد که ترمز یکی از چرخهای عقب را درگیر میکند تا خودرو بتواند حول محور آن بچرخد و قطر دایرهٔ چرخش آن ۴۰ درصد کمتر شود.
نسخهٔ شش سیلندر برانکو همچنین از قابلیتی بنام رانندگی با یک پدال هم برخوردار است که هنگام برداشتن پا از روی پدال گاز، ترمزها را فعال میکند. با این سیستم، رانندگی در جاهایی که نیاز به استفاده از هردو پدال است، آسانتر میشود؛ و نهایتاً به سیستم تریل کنترل میرسیم که در اصل یک کروز کنترل سرعت پایین برای آفرود است که سرعت تنظیم شده روی ۰.۸ کیلومتر بر ساعت را چه در هنگام بالا رفتن از صخرهها چه پایین آمدن حفظ میکند.
کسانی که قصد خرید برانکو را دارند باید بودجهای را هم برای تأمین سوخت آن در نظر بگیرند زیرا مصرف سوخت آفرودر فورد در بزرگراه کمتر از شهر نیست. طبق اعلام EPA، برانکوهایی که لاستیک ۳۵ اینچی دارند، در هر صد کیلومتر در شهر و بزرگراه با موتور شش سیلندر ۱۳.۸ لیتر و با موتور چهار سیلندر ۱۳ لیتر بنزین مصرف میکنند. این اعداد در کممصرفترین نسخهٔ برانکو به ۱۱.۷ لیتر در شهر و ۱۰.۷ لیتر در بزرگراه میرسد. این در حالی است که رانگلر مصرف سوخت پایینتر دارد و برخلاف برانکو، مصرف آن در نسخهٔ روبیکان تفاوتی با دیگر نسخهها ندارد.
در پایان باید گفت هرچند انتظار برای نشستن پشت فرمان برانکو بسیار طولانی و طاقتفرسا بود اما به نظر میرسد ارزشش را داشته است و کسانی که قبلاً آنرا پیشخرید کردهاند، بعید است که ناامید شوند. در پشت ظاهر خشن و آفرودی برانکو، خودرویی راحت خصوصاً روی جادهها پنهان شده که این نقطهضعف اصلی رقیب مستقیم آن یعنی رانگلر است؛ بنابراین باید گفت جیپ بههیچعنوان نمیتواند در مقابل تهدید بسیار جدی برانکو مقاومت کند و نسل بعدی رانگلر باید بهبودهای گستردهای را تجربه کند. بله فورد برانکو مدعی بسیار قدرتمندی است و اسیوویهایی که با آن رقابت میکنند باید بهتر شوند.
مشخصات فنی
Ford Bronco 2021 | |
پیشرانه | ۲.۷ لیتری V6 توئین توربو |
قدرت | ۳۳۰ اسب بخار |
گشتاور | ۵۶۳ نیوتن متر |
گیربکس | ۱۰ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۶.۳ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۵.۰ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۱۷۰ کیلومتر/ساعت |
توقف از ۱۱۰ | ۶۰ متر |
مصرف سوخت | ۱۳.۸ لیتر ترکیبی |
طول | ۴,۴۱۲ میلیمتر |
عرض | ۲,۰۱۴ میلیمتر |
ارتفاع | ۱,۹۱۰ میلیمتر |
فاصلهٔ محوری | ۲,۵۵۰ میلیمتر |
وزن | ۲۲۵۶ کیلوگرم |
حجم صندوق بار | ۶۲۳ لیتر |
قیمت پایه | ۲۹,۹۹۵ دلار |
امتیاز | ۸.۵ از ۱۰ |
Silent
۱۲ مرداد ۱۴۰۰مثال عینی ، هیچوقت نباید نسل اول از هیچ محصول و نرم افزاری رو خرید کرد!
سقف ردیف جلوش یک افتضاح بتمام معنی هست از نظر کیفیت ساخت و مچ شدن اوونی که می تونه پورت ابل بسازه جیپ هست با سال ها تجربه در این زمینه.
Amin
۱۲ مرداد ۱۴۰۰اقا سایلنت حتما ویدیو جدید کانال کارواو رو ببین که تسلا مدل x با قدرت نزدیک به ۸۰۰ اسب و گشتاور خدا اش ، نمیتونه از یه گودال کوچیک رد بشه، حتی نیسان زامیاد هم از اون مسیر به راحتی رد میشد ، واقعا تأسف بار هست که انقدر ادعای شتاب و سرعت و مقرون به صرفه گی کنی بعد نتونی از یه گودال بگزری
چیزی که من رو شگفت زده میکرد، هیچ سیستمی برای کنترل لغزش چرخ ها وجود نداره، چرخی که روی هوا است با همون سرعتی میچرخه که چرخ روی زمین گل آلود میچرخه، همون سنتی ها که شما بهشون میگی اگزوز ساز ، با یه چیزی به اسم دیفرانسیل که کاملا هم مکانیکی هست اون مسیر رو رد میکنن، حتی فورد پاندا دهه ۸۰ با سیستم دو دیفرانسیل و ۴۰ تسب بخار قدرت از این مسیر ها مثل شیر رد میشه
حالا خی بگو مهندسی تسلا، نه خیر اینا فقط المیچر بازی بلدن ، ماشین کنترلی ساختن
Iman99
۱۲ مرداد ۱۴۰۰از نظر خودت شاید ولی واقعیت خلاف اینی هست که گفتی اون مورد سقف مورد جزئی بود و تمام و اتفاقا بالاترین کیفیت رو هم برانکو داره از همه مهمتر اینکه برانکو اومده که شخم بزنه و بقیه باید به دوم شدن فکر کنن جایگاه جیپ هم سرجاشه و بحثی در اون نیست.
R@m!n
۱۲ مرداد ۱۴۰۰حیف کلمه کلمه ای که برای این توضیح بدی
Iman99
۱۲ مرداد ۱۴۰۰والا جواب silent رو ندید ضد ماشین بازه فن تسلا هم اصلا نیست تازه تسلا که خودروساز واقعی نیست هدفش مشخصه من میدونم اینهارو میگه که به هدف خودش برسه حالا هزار دلیل بیاره بگه نه من فیک نیستم فایده نداره چون نتیجه کارش همین میشه که گفتم اصلا نباید بحث کرد کامنت فیکی هم که داشت منم فقط جوابشو در این حد که درستش رو ریپلای کنم دادم.
ممد ژانگولر
۱۲ مرداد ۱۴۰۰موافقم جیپ رانگلر ی چیز دیگست . فورد برانکو عدیه جیپو در میاره 🤨
AMG GT R
۱۲ مرداد ۱۴۰۰درسته تسلا توی شتاب و درگ عالیه و رقیب نداره ولی همین اس پلاد توی پیست از R8 ، هوراکان ، f8 و 911 توربو اس میخوره اون نیو ep 9 توی پیست گرند تور با 1300 اسب بخار نتونست از سنا ی 800 اسبی سریع تر باشه
ریمک نورا با 1900 اسب بخار تاپ اسپید 410 داره بوگاتی شیرون با 300 اسب کمتر تا 440 می تونه بره
بعضی از خودرو های الکتریکی اصلا توانایی آفرود ندارن
خودروی های الکتریکی فقط گشتاور زیاد دارن همین
عارف
۱۲ مرداد ۱۴۰۰خوب اینجاست که مصرف کننده بیشترین لذت و از تنوع محصول میبره . خودرویی با قدرت آفرود بالا همراه با آسایش قابل قبول بر روی جاده و حریفی قدر برای رانگلر دوست داشتنی
SF90 STRADALE
۱۲ مرداد ۱۴۰۰جیپ رانگلر با پکیج اکستریم ریکان : لایک 👍👍
فورد برانکو با پکیج ساسکواچ : دیسلایک 👎👎
new RAMIN
۱۲ مرداد ۱۴۰۰ممنون اقای امیر دهقان.مطلب خوب و کاملی بود لذت بردم/// دست ما کوتاه و خرما بر نخیل. ولی در یک آفرود مهمترین فاکتور قدرت و گشتاور و فاصله محوری و فاصله از سطح زمین و زاویه حمله و زاویه خروج هست.
مقایسه رانگلر ،دیفندر، برانکو. (نسخه های فول مقایسه میشود)👇
دیفندر110 موتور v8 =
حجم موتور= موتور 8سیلندر 5لیتری سوپر شارژر
قدرت = 525 اسب بخار
گشتاور = 630 نیوتون متر
شتاب 0تا100= حدود 5 ثانیه
فاصله محوری = 3022 میلی متر
زاویه حمله= 38درجه
زاویه شکست= 28درجه
زاویه فرار=40درجه
فاصله از سطح زمین= 218 میلی متر
ظرفیت بکسل = 3500 کیلوگرم.
میزان حرکت در عمق آب = 89 سانتی متر
قیمت دیفندر 110 موتور v8= حدود 107هزار دلار
رانگر392 فول =
حجم موتور= موتور6.2لیتری تنفس طبیعی
قدرت = 470 اسب
گشتاور= 637نیوتون
شتاب0تا100= 4.5ثانیه
فاصله محوری= 3007میلی متر
زاویه حمله= 44درجه
زاویه شکست= 22درجه
زاویه فرار= 37درجه
فاصله از سطح زمین= 260میلی متر
ظرفیت بکسل = 1800کیلوگرم
میزان حرکت در عمق آب = 82 سانتی متر
قیمت رانگلر392 = حدود 72 هزار دلار
فورد برانکو
حجم موتور= 2.7لیتری v6 توربو
قدرت=310اسب
گشتاور= 542نیوتون متر
شتاب0تا100= _
فاصله محوری= 2949 میلی متر
زاویه حمله=43 درجه
زاویه شکست= 26درجه
زاویه فرار= 37درجه
فاصله از سطح زمین= 292میلی متر
ظرفیت بکسل= 1600کیلوگرم
میزان حرکت در عمق آب = 85سانتی متر
قیمت نسخه فول = 62هزار دلار.
خب این هم از مشخصات. بنده زحمت کشیدم رفتم دونه دونه سایت های کمپانی شخصی سازی کردم و نسخه فول رو سفارش دادم ببینم قیمت ها تا کجا میره.
دیفندر 110 تا حدود 117 هزار دلار قیمتش رفت رانگلر 392 هم حدودا 82 هزار دلار شد.
برانکو هم تقریبا نسخه فولش فول بود تقریبا آپشنی نبود که سفارش بدی ولی با بدبختی شد 65 هزار دلار.
شما را نمیدانم ولی من کلا عادت دارم ماشین فول بخرم. با پایه حال نمیکنم. با توجه به مشخصات و قیمت ها و صد البته طراحی و آپشن مشخصات آفرودی و برند، انتخاب من
دیفندر ، رانگلر 392، برانکو هست.
دیفندر خیلی گرانتر هست ولی به نظرم ارزشش رو داره. جیپ هم خدای آفرود هست
برانکو هم خوبه ولی این 2تا رو ترجیح میدم.
mahan
۱۲ مرداد ۱۴۰۰منم باشم دیفندر رو سفارش میدم با اون ست جای اسلحه چرمیش برای شکار و لوازم شکارش
new RAMIN
۱۲ مرداد ۱۴۰۰(صد البته طراحی و آپشن مشخصات آفرودی و برند، انتخاب من
دیفندر ، رانگلر ۳۹۲، برانکو هست.)
یه به ترتیب اون وسط جا موندش.
انتخاب من به ترتیب دیفندر، رانگلر ، برانکو هست
پویا
۱۲ مرداد ۱۴۰۰سایت فورد برای کاربرای ایرانی مسدوه حتی با فیلتر شکن هم نمیشه وارد شد
دانیال_Surrey،England
۱۲ مرداد ۱۴۰۰من الان تو سایتشم.
حرف بیخود نزن.
پویا
۱۲ مرداد ۱۴۰۰اره اون سایت Gm بود
taha malek
۱۲ مرداد ۱۴۰۰وارد سایت میشه شد قسمتی که زیپ کد میخواد ی زیپ کد فیک بزن
مثلا33901
Amin
۱۲ مرداد ۱۴۰۰من برانکو رو خیلی بیشتر دوست دارم ، و ایرادی نمیبینم ، اگر هم مشکل کیفتی داره باشه در نسخه ی پایه خب اپشن های بیشتری انتخواب میکنید
🇩🇪👑BENZ👑🇩🇪
۱۲ مرداد ۱۴۰۰من باشم جیپ میگیرم.
مازیار
۱۲ مرداد ۱۴۰۰برانکو رو به رانگلر ترجیح میدم چون جذاب تره و اینطور که پیداست آفرودش اگه بهتر نباشه بدتر نیست
علاوه بر اون نام فورد حس بهتری رو منتقل میکنه
امیر
۱۲ مرداد ۱۴۰۰برای جیپ احترام زیادی قائل هستم ولی برانکو رو بیشتر دوست دارم.
ولی اگر من بودم برانکو رو با موتور 4 سیلندر می خریدم که گیربکس دستی داشته باشم.
Sina10
۱۲ مرداد ۱۴۰۰از رانگلر بهتره
و چقدر ارزونه!!
واقعا با ارزشه
چرا یکی جای این شاهکار باید از اون کراس اوور های شهری بخره؟؟
حشمت۰۲۱
۱۲ مرداد ۱۴۰۰مصرف سوخت
استهلاک
راحتی
اونی که تو شهر رانندگی میکنه به جیپ و برانکو نیازی نداره
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۱۲ مرداد ۱۴۰۰برانکو خیلی قشنگتر از رنگلره ، کابین بهتریم داره و ایمنیشم واقعا بهتره من برانکو رو ترجیح میدم
ماکسیمیلیان . فقط بریتانیا . فقط مکلارن
۱۲ مرداد ۱۴۰۰احنست! مرحبا!
R@m!n
۱۲ مرداد ۱۴۰۰اینم اولین بررسی رسمی و باز هم فورد گل کاشت. برتری کاملش بر رانگلر تو آنرود این ماشینو برای استفاده های روزمره هم به گزینه بسیار خوب تبدیل میکنه.
ماکسیمیلیان . فقط بریتانیا . فقط مکلارن
۱۲ مرداد ۱۴۰۰درود!
تو در زیبایی کوه الماسی!
تو در زور و بازو ضحاک را به وجد آوردی!
تو در سرعت یوزپلنگ را شرمنده کردی!
در مقایسه با رقبا دست برتر را دارد!
در ارزش خرید هم رقبا دستشان کوتاه است☺!
با این همه ، سلایق متفاوت است.
با سپاس ، یا علی🌷
((پارس و بریتانیا))
mahan
۱۲ مرداد ۱۴۰۰برانکو بنظرم با دست پر و قیمت رقابتی اومده.
مثنوی
۱۲ مرداد ۱۴۰۰دلم میخواد زودتر یکی ازینا رو زیر پام بندازم و خودم آفرودشو تستش کنم.
من اصلا به تستای سایتها و مجلات اهمیت نمیدم و خودم وارد میدون میشم. سایتها بعضا پول گرفتن و تبلیغات و جانبداری میکنن.
دستم برسه ببینم ارزششو داره جزو کلکسیونم بشه یا اینکه جاش ته دره است؟
🇩🇪👑BENZ👑🇩🇪
۱۲ مرداد ۱۴۰۰داش مثنوی انقدر پولداری برا ما هم بخر اگه از ماشینی خوشت نیومد بفرست برا ما نه ته دره 😂😂😂 تازه از طرف بچه های پدال یه رولز رویس فانتوم بگیر سفارش سازیش کن با طرح هخامنشی بفرست واسه بهترین موزه خودرویی دنیا😀
شاهین
۱۲ مرداد ۱۴۰۰قبول که برانکو قدره و تازگیا بهش ایمان آوردم ولی خدایی کدوم از این رقبای مکعبی و به اصلاح جاده ای میتونن مثل رانگلر کش و قوص بیارن توی آفرود سخت طوری که چرخ ها از زمین کنده نشن و سیستم تعلیق تا حد امکان چرخ هارو به زمین بچسبونه برای پایداری و چسبندگی سه لنگ نشن؟! مثال بزنید برام یا لینک فیلمشو بفرستید باهم ببینیم
https://www.instagram.com/p/VY66aOnwiS/
R@m!n
۱۲ مرداد ۱۴۰۰پیشنهاد می کنم عبارت death wobble رو سرچ کن. خیلی وقته که خزیدن رو زمین تو آفرود ملاک برتری نیست.
یه مثال جالب، سال های اولیه زمان معرفی لندکروز j200 خیلی رو همین شاسی منعطف مانور می دادن و کلی کلیپ و عکس گذاشتن اما در عمل چیزی جز خرابی و دردسر نداشت که سال های بعد خیلی سوسکی شاسی لندکروز رو تقویت کردن. شاسی جدید سولید رانگلر که اگر اشتباه نکنم سال ۲۰۱۷ معرفی شد با شعار رفع این مشکل اومد وسط اما بازم این مشکلو داشت.
فورد و لندروور هم می تونستن اینکارو کنن اما جز خرابی های گاه و بی گاه و تخریب کیفیت سواری چیزی برای مالک نداره. کیفیت سواری پایین رانگلر هم بخاطر همین موضوعه. برانکو نسل جدید آفرودر شاسی نردبانی و یا شایدم آخرین نسل این مدل آفرودر باشه چون با ورود باتری ماشینا مجبور به استفاده از شاسی یکپارچه میشن.
شاهین
۱۳ مرداد ۱۴۰۰رانگلر یه افرودره خالصه
اون کشش سیستم تعلیقشم باعث میشه توی گودال ها و ناهمواری نا بدنه ثابت و تراز بمونه و کج نشه که رکاب و گلگیر ها و در بعضی اوقات درب ها صدمه نخورن، همین برانکو با این سیستم تعلیق عمرا اگر بتونه از مسیر سنگ و صخره ای سالم در بره، حالا هرچقدرم میخواد توی جاده نرم باشه، در ثانی چون سیستم تعلیق کشش بالایی نداره توی افرود بخاطر تکون های زیاد سرنشین اذیت میشه درست مثل یه ماشین کف خواب توی جاده
R@m!n
۱۳ مرداد ۱۴۰۰ارتفاع دو ماشین آنقدر بالا هست که نباید نگران این موضوعات باشی که بخاطرش اینو ملاک برتری بدونی. اتفاقا ارتفاع پایین تر جیپ آسیب پذیرترش میکنه و تعلیق منعطف هم ربطی به این قضیه نداره. اگر قراره از محصول مورد علاقت دفاع کنی مقداری علمی تر و تخصصی تر دفاع کن نه اینکه بگی برانکو عمرا فلان کارو نمی تونه یا رانگلر چیکار می تونه انجام بده. تعلیق منعطف مسئول راحتی و نرمی در آفرود نیست بلکه بر عهده کمک فنرها و شاسی ماشین هست، در ضمن هیچ وقت رد کردن مسیر ناهموار نرم نیست و نه رانگلر نه حتی جی کلاس با یه گونی آپشن نمی تونه اینکارو بکنه چون این خودروها از فلز سخت ساخته شدن و همونطور که حتما می دونی یه جسم جامد انعطاف محدودی داره.
حالا دوست داری قبول کنی یا نه چسبیدن رانگلر کف زمین بخاطر کمبود سیستم های کمکی برای ایجاد کشش هست و اینکار به صورت قدیمی یعنی با استفاده از شاسی و تعلیق انجام میشه که این موضوع تو سال ۲۰۲۱ دیگه مثله شوخی می مونه وقتی که سیستم های مدیریت قدرت اینکارو بدون دردسر انجام میدن درسته نکات مثبتش از نکات منفیش بیشتره اما دیگه وقتی راه حل ساده تری پیدا میشه چسبیدن به راه حله قبلی منطقی نیست حتی اگرم همچنان جواب بده.
برانکو هم پا به پای رانگلر و حتی بهتر تو هر مسیری میره چون حداقل ۱۵ سال تکنولوژی و دانش ساخته بروزتر داره و تنها رقیب مستقیم رانگلر هست (ویدیوها و بررسیهای جدیدم حتما ببین). بازم خواستی راجب رانگلر و مبحث آفرود بحث کنیم دوس دارم از جانب منطق و علم صحبت کنیم نه کل کل های بچگانه فلانی می تونه بهمانی نمی تونه. پشت گوشی معیار تعیین نمی کنن.
♦SHAHRUKH♦
۱۲ مرداد ۱۴۰۰رقابت همیشه خوب بوده و به نفع مشتری ختم شده
واقعا انتخاب بین این دو تا سخته ولی با اختلاف خیلی کم انتخاب من رانگلر شش سیلندر پنتا استاره
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۳ مرداد ۱۴۰۰برانکوی جدید عالی کار کرده و مشخصات خوب و قیمتشم معقوله اما کارکشته آفرود فقط جیپه! فکر نکنم رو دست جیپ حالا حالا ها بیاد…