نسل پنجم فورد اکسپلورر در سال ۲۰۱۰ و به عنوان مدل ۲۰۱۱ میلادی به بازار آمد. در مدل ۲۰۱۲، فورد برای مشتریانش یک پیشرانه چهارسیلندر توربو را بصورت سفارشی مهیا کرده که گفته میشود کارایی آن در حد و اندازههای موتورهای شش سیلندر اما با مصرفی همانند موتورهای چهارسیلندر است . . . .
درون کابین اکسپلورر فضایی برای قرارگیری هفتسرنشین مهیا شده که البته ردیف سوم آن به جاداری سایر رقیبانش نیست. برای ردیف دوم نیز فورد برای اولینبار در تاریخ خود (و به اعتقاد کارشناسان برای نخستینبار در جهان) از کمربندهای ایربگدار بصورت استاندارد بهره گرفته که میتوانند ایمنی هرچه بیشتر سرنشینان و علیالخصوص کودکان را تضمین کنند.
همچنین میتوان سیستم پارکدوبل اتومات را نیز با مبلغی در حدود ۷۰۰دلار سفارش داد. ایربگ هر سه ردیف به همراه ایربگ پردهای و ایربگهای زانو برای ردیف جلو، کروز کنترل هوشمند، کنترل پایداری، کنترل کشش، صندلی شش حالته برقی راننده، نشانگر فشار باد تایرها، صندلیهای جمعشونده ردیف دوم و سوم، فرمان الکتریکی، سیستم پخش با شش اسپیکر و با ورودی AUX، پاور ویندوز و خروجی برق ۱۲ ولت برای هر سه ردیف ازجمله امکانات استاندارد این خودروست.
پیشرانهای که برای این شاسیبلند ۲۰۶۷ کیلوگرمی درنظر گرفته شده، علاوهبر موتور چهارسیلندر ۲.۰ لیتری اکوبوست (EcoBoost)، یک موتور ۳.۵ لیتری V6 است که توانایی تولید ۲۹۰ اسببخار قدرت در 6500rpm و ۳۴۵ نیوتنمتر گشتاور در 4000rpm را دارد. گیربکش شش سرعته تیپترونیک نیز نیروی تولیدی موتور را به چرخهای جلویی خودرو منتقل میکند.
مصرف شهری این پیشرانه ۱۳ لیتر و مصرف جادهای آن ۹.۴ لیتر و حجم باک بنزین آن نیز ۷۰ لیتر است. فورد اکسپلورر با رینگهای ۱۷ اینچی فولادی و تایرهای ۲۴۵ میلیمتری خود، حداکثر ظرفیت کششی معادل ۲۲۲۶ کیلوگرم را داراست. قیمت مدلهای ۲۰۱۲ این خودرو در سه تیپ استاندارد، XLT و Limited به ترتیب معادل ۲۸,۲۸۰ دلار، ۳۲,۰۰۰ دلار و نهایتا ۳۷,۸۰۰ دلار است. ضمن سپاس فراوان از CARCCX شما را به دیدن تصاویر این خودروی گذرموقت دعوت میکنیم.
a-x1
۱۰ مرداد ۱۳۹۱Wow!! :D
parham 15
۱۰ مرداد ۱۳۹۱ماقوطی حلبی میسازیم مصرفش13اوناتانک میسازن مصرف 13میسوزونه .هی خدا
مرتضی
۱۰ مرداد ۱۳۹۱به مردم ایران میگن ملیونر های فقیر
فکر کنم همتون بفهمین منظورم چیه
یعنی با همین پولی که داریم همه جای دنیا میتونیم خوشبخت بشیم الا ایران
دلیلش رو هم همتون میدونید
پر نشدن جیب …
ات
۱۰ مرداد ۱۳۹۱نمیدونم مشکل عکاسهای این سایت چیه که از ماشینی که معرفی میکنن دورنمایی ازش نمیگیرن.همه ی عکسایا از تایر و یا از چراغ جلو و عقب هست.مثلا عکسی از left یا right ماشین یا دورنمایی ازش نمیگیرید که آدم بدونه اصلا این ماشین سایزش چقدره یا واقعا تجسمش کنه
مهران
۱۰ مرداد ۱۳۹۱اینو با x33 مقایسه کنید.دیگه چیزی نمیگم
آرش
۱۱ مرداد ۱۳۹۱خوب کاری میکنی که دیگ چیزی نمیگی.چون IX33 کراس آوره نه SUV.در ضمن این هم یه آشغال دیگه ای از آشغالهای فورد.
شلبی
۱۸ مرداد ۱۳۹۱آرش جان!
…چه داند قیمت نقل و نبات
جهت اطلاع نوشته بود x33 نه ix33
javad
۱۰ مرداد ۱۳۹۱سلام دوستان از شما خواهش میکنم یک سری به تالار گفت و گو،بخش بحث آزاد(مشاوره خرید) بزنید و نظراتتون رو در مورد سوالات دوستان بنویسید،ممنون میشم
ali m
۱۰ مرداد ۱۳۹۱وای خیلی مصرفش پایینه آآآآآآآآآآآ
feri
۱۰ مرداد ۱۳۹۱infiniti بهتر از این آشغاله و البته لکسس کلا امریکایی بدرد نخوره عشقست ژاپن
هما
۱۱ مرداد ۱۳۹۱فوق العادسسسسسسسسسسسسسستتتتتت
jhiar
۱۴ مرداد ۱۳۹۱اقاferi میشه بگی ماشین خودت چیه که به این ماشین میگی اشغال
ali25
۱۵ مرداد ۱۳۹۱ببخشید میتونید منو راهنمایی کنید من تو شهرمون از ماشینای بهتری دیدم وقتی عکس گرفتم برای کدوم سایت بفرستم راهنمایی کنید.
reza
۱۵ مرداد ۱۳۹۱سلام.
موتونی بری carccx.com عکساتو بفرستی .راستی چه شهری هستی؟
Amir
۲۱ شهریور ۱۳۹۱اردبیل…
reza
۱۵ مرداد ۱۳۹۱ببخشید!می تونی
feri
۱۶ مرداد ۱۳۹۱ببخشید من نباید می گفتم آشغال این ماشین هم خیلی خوبه فقط به نظرم کمی زشته
amin
۱۷ شهریور ۱۳۹۱طراحی داخلیش که خیلی زیباست ولی قبول دارم : چراغ هاو نمای عقب میتونست زیباتر باشه ولی خب دیگه وقتی ماشین آمریکایی باشه ، دیگه … !! D:
mani
۲۴ آذر ۱۳۹۱حیف ما نیست که قوطی کبریتهای ایرانی چینی کره ای را گرانتر میخریم چیزمان از انها کمتر است