فورد

من دیگر فورد موستانگ نمی‌رانم!

شما نمی‌توانید تصور کنید اولین تجربه‌ی رانندگی من با فورد موستانگ GT و شنیدن نعره‌های پیشرانه‌ی ۸ سیلندر تنفس طبیعی آن چقدر لذت‌بخش بوده است.

untitled-1
من این خودرو را در پیست رانده و دینامیک سواری آن را برای چنین خودروی بزرگی ستودم و فهمیدم با نزدیک شدن به محدودیت‌های آن چقدر می‌توان از سواری موستانگ لذت برد.

ford-mustang-euro-ncap-3
اما همه‌ی این‌ها در هفته‌ی گذشته و پس از فهمیدن نتایج تست‌های تصادف موستانگ از بین رفت! فکر کردم اشتباهی در تیتر خبر رخ داده است! “فورد موستانگ تنها موفق به کسب ۲ ستاره‌ی ایمنی شد.”

اما نه خبر اشتباه نبود. خودرویی که من هزاران نفر عاشقش هستیم در تست‌های ایمنی یکی از بدترین نتایج ممکن را به دست آورده است.

ford-mustang-euro-ncap-4
اما بدتر از آن آشکار شدن این موضوع است که ANCAP (انکاپ استرالیا) در سال ۲۰۱۶ چندین بار از فورد درخواست خودرو برای تست‌های تصادف را داشته است. حتی این موسسه به دنبال خرید یک دستگاه از آن بوده اما به لطف محبوبیت بالای موستانگ، لیست انتظار بسیار طولانی بوده است.

ford-mustang-euro-ncap-7
ANCAP مجبور شده از برادر اروپایی خود یعنی یوروانکاپ درخواست خودرویی برای تست را داشته باشد. این یک تست مهم بوده زیرا موستانگ خودرویی پرفروش در بازار بوده اما تست تصادفی را پشت سر نگذاشته است. موستانگ همچنین به عنوان پلیس بزرگراه استرالیا نیز انجام‌وظیفه می‌کند.

این نتایج به دست آمده تنها از نظر فنی نیز نبوده‌اند. کیسه‌های هوا به‌طور صحیح باز نشده‌اند و در تست برخورد کامل از جلو ریسک بالای جراحت سر، سینه و پا را برای سرنشین عقب نشان داده است. این یک نتیجه‌ی بسیار بد است.

ford-mustang-euro-ncap-1
تا زمانی که فورد نقایص این خودرو را حل نکرده و خودرو دوباره تست نشود من پایم را داخل آن نخواهم گذاشت! آیا این نتیجه می‌تواند دلیل ارائه‌ی نسخه‌ی فیس لیفت موستانگ با تجهیزات ایمنی بیشتر و طراحی تغییر یافته باشد؟

من نمی‌خواهم با راندن این خودرو روی ایمنی خودم، سرنشینان و یا خانواده‌ام ریسک کنم. من اگر مشتری‌ای بودم که موستانگ را سفارش داده‌ام، فوراً آن را لغو می‌کردم. من به زندگی‌ام، سلامتی‌ام و ایمنی دیگران اهمیت و ارزش می‌دهم و نمی‌خواهم با خودرویی که به‌صورت بالقوه ناایمن است رانندگی کنم.

ford-mustang-euro-ncap-2
اگر طرفدار فورد هستید نباید سر خود را زیر برف کرده و ادعا کنید که رانندگی با این خودرو هیجان بسیاری دارد! این یک ریسک ایمنی بسیار جدی است و شما به عنوان یک طرفدار یا خریدار نباید این موضوع را قبول کنید.

ford-mustang-euro-ncap
از طرفی نباید ادعا کنید که موستانگ با تست‌های جدید این نتیجه را به دست آورده چراکه چند خودروی دیگر نیز در این تست‌ها شرکت کرده و به خوبی این تست‌ها را پشت سر گذاشته‌اند. همچنین نباید گفت خودروهای اسپورت دیگر نیز این‌گونه ضعیف عمل می‌کنند زیرا دیگر خودروهای اسپورتی که تست شده‌اند حداقل ۴ ستاره را به دست آورده‌اند. جالب آنکه ون فورد ترانزیت در تست‌های جدید این موسسه ۵ ستاره را به دست آورده است.

ford-transit-custom-2014-onwards-frontal-offset
من به فکر مشتریانی هستم که خودروی خود را تحویل گرفته‌اند. احتمالاً بهای خودروی آن‌ها سقوط خواهد کرد و کسی خودروی آن‌ها را نمی‌خرد.

الآن در سال ۲۰۱۷ هستیم و کمپانی‌ای به بزرگی فورد نباید خودرویی را تولید کند که تنها ۲ ستاره به دست بیاورد. نیازهای این تست‌ها جدید نبوده و فورد هم تکنولوژی‌های موردنیاز را برای کسب ۵ ستاره در دسترس داشته است.

فورد جان شرمنده! حمایت و پشتیبانی ما را از دست دادی!

منبع: caradvice

میانگین امتیازات ۳ از ۵
از مجموع ۳ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۶۲ دیدگاه‌ها

  1. farid

    ۱۳ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (45 ديدگاه)

    با پراید و پژو دووم آوردیم با موستانگ هم میاریم

    1. پژمان

      ۱۳ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (18 ديدگاه)

      دقیقا اینا فکر کردن هر چه روی ایمنی موستانگ مانور بدن میتونن هوادارانش رو ازش زده کنن باید بهشون بگم که نه تنها کمترش نمیکنن بلکه عشق طرفدارانش رو نسبت بهش بیشترمیکنن (مثل داستان لیلی ومجنون)

      1. Madjid R8 V12 TDI Le Mans

        ۱۳ بهمن ۱۳۹۵
        سوابق: (11565 ديدگاه)

        این آمار روی فروش موستانگ تاثیر میذاره.
        عاشقان و طرفداران موستانگ که پراید و پژو سوار میشن ، نه برای ANCAP مهم هستند نه برای فورد.
        وقتی برای شرکت های بزرگ مهمی که پول داشته باشی محصولاتشون رو بخری.

        امثال من و تو ، علاقه و نفرتمون ، واسه پورشه و فورد و فولکس و … به هدا اندازه ی سر سوزنی مهم نیست.
        اصلا نمیدونن من و تو و علی شوی نوا وجود داریم. چه برسه به این که عشق و.علاقمون واسشون مهم باشه.

      2. xan

        ۱۳ بهمن ۱۳۹۵
        سوابق: (52 ديدگاه)

        برای طرز فکرت متاسفم. اینو بدون خیلیا حاضرن هر چی که شما بگی رو از دست بدن الا امنیت خودرو. خیلیا اینطورین تقریبا همه ، خواهشا طرز فکرتو به دیگران نسبت نده. مساله موستانگ نیست هر خودروی دیگه ایی .

    2. فورد

      ۱۳ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (892 ديدگاه)

      دوستان فعلا یه مدت کامرو و دوج بخرین تا اب ا از اسیاب بیفته

      1. ASTON MARTIN

        ۱۴ بهمن ۱۳۹۵
        سوابق: (1346 ديدگاه)

        این تست ها ثابت کرد هرجا نظارت نباشه ایمنی افول میکنه
        پس تقصیر حاکمیت ماست که خودروها نا امن اند

    3. Ali

      ۱۳ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (56 ديدگاه)

      این که چیزیی نیست تاززززشم ما تو کشورمون نزدیک 15 مدل ماشین داریم که زیر یک ستاره ایمنی دارن . دلتون بسوزه شما که ندارین …

      1. علی

        ۱۳ بهمن ۱۳۹۵
        سوابق: (218 ديدگاه)

        پدال جان ، اگه میشه یه مدت از فورد موستانگ مطلب نذار ، اوضاع خیلی خیطه.

    4. Maserati

      ۱۳ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (12 ديدگاه)

      اونوقت باید هیچکس نیسان تایتان نخرد چون تو آمریکا ایمنیش از فورد موستانگ خیلی کمتره

    5. مرتضی مقدم

      ۱۳ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (177 ديدگاه)

      خودروهای ایرانی نظیر سمند و دنا تست ایمنی شدن.خودم کلیپ تست سمند رو دیدم که ( نظر شخصی خودمه و نتایج کارشناسی رو در اختیار ندارم ) در مقایسه با سایر تست های ایمنی و تصادف بد به نظر نمی رسید.همینطور هممون شاهد تصادف خودرویی مثل سمند با یه ماشین روز مثل تویوتا کمری یا هیوندایی سوناتا بودیم به احتمال زیاد.میزان تخریب ظاهری خودروهای مدرن در مقابل خودرویی مث سمند قابل ملاحظه هستن.البته شاید گفته بشه که تغییر شکل پلاستیک بدنه باعث جذب بیشتر ضربه و در نتیجه ایمنی بشه که بازم به نظر شخصی خودم حرف مستدل و درستی نیست.کارشناسای پدال حتما به اطلاعات خوبی دسترسی دارن.لطفا منتشرش کنن تا دید واضحی نسبت به این قضیه داشته باشیم.

      1. Maserati

        ۱۳ بهمن ۱۳۹۵
        سوابق: (58 ديدگاه)

        چرا هیچکس نتونست برا نظر من اشکالی بگیرد و بی خودی منفی داده.به خدا تو آمریکا5 ستاره است و اگر باور نمیکنید. Ford Mustang sfaty ratıng بنویسید تو مرور گر و به اولین لینک وارد شوید

  2. (ali (CHEVY NOVA

    ۱۳ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (7375 ديدگاه)

    شما نمی‌توانید تصور کنید اولین تجربه‌ی رانندگی من با فورد موستانگ GT و شنیدن نعره‌های پیشرانه‌ی 8 سیلندر تنفس طبیعی آن چقدر لذت‌بخش بوده است.

    من این خودرو را در پیست رانده و دینامیک سواری آن را برای چنین خودروی بزرگی ستودم و فهمیدم با نزدیک شدن به محدودیت‌های آن چقدر می‌توان از سواری موستانگ لذت برد.

    اما بدتر از آن آشکار شدن این موضوع است که ANCAP (انکاپ استرالیا) در سال 2016 چندین بار از فورد درخواست خودرو برای تست‌های تصادف را داشته است. حتی این موسسه به دنبال خرید یک دستگاه از آن بوده اما به لطف محبوبیت بالای موستانگ، لیست انتظار بسیار طولانی بوده است.

    موستانگ همچنین به عنوان پلیس بزرگراه استرالیا نیز انجام‌وظیفه می‌کند.

    1. (ali (CHEVY NOVA

      ۱۳ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (7375 ديدگاه)

      ببینید یه موضوع اینجا باید مشخص بشه
      یا یکی موستان رو به این دلیل که در نسخه ی اروپاییش نمره پایین اورده نمیخره
      یا اینکه اونقدر عاشق هست که براش این موضوع اهمیتی نداشته باشه
      از قدیم گفتن هر چیزی تاوان داره
      اقا من عاشق ماشین امریکایی تاوان همه ی مشکلاتی رو که ماشین امریکایی داره نقد خریدارم
      باورتون نمیشه تمام دوستان امریکایی باز من که با هم در تماس هستیم و هم رو میبینیم مثل من فکر میکنند
      برای امثال من ماشین امریکایی فقط یه وسیله نیست که از نقطه aبهb برسونه من رو
      ماشین امریکایی برای امثال من مثل یه رفیق میمونه
      ماشین امریکایی برا امثال من که تو این ماشینها بزرگ شدیم و کلی خاطره داریم به مثابه ی خونه ی پدری میمونه که همش خاطره هست
      پس کسی که مثل من هست ایمنی پایین موستانگ رو میبینه اما هنوزم میگه عشقس موستانگ

      1. ماسل

        ۱۴ بهمن ۱۳۹۵
        سوابق: (2643 ديدگاه)

        بله علی جان درست میگی و متاسفانه فورد هم از این موضوع سواستفاده کرده چون تکنولوژیش رو داشته تا الان ولی گفته من که هرچی بسازم میخرن چرا خرج زیاد بکنم
        یه چیزی تو مایه های رابطه ی اپل و طرفدارهاش

    2. سامان اذری

      ۱۳ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (3216 ديدگاه)

      علی جان دقیقا تویوتا هایلندر هم تست شد هم با بسته ایمنی هم بدون بسته ایمنی تمامی 5 ستاره و بالاترین امتیاز رو کسب کرد
      قبول کن که موستانگ به اون گندگی از مزدا میاتایی که 4 ستاره کسب کرده نا ایمن تره
      این که صدای خوب یا پرفورمنس خوبی داره اینا دلیل نمیشه از 2 ستاره ایمنی بگذریم
      ماستنگ یه عیب بزرگ داشت اونم این بود که اصالتش که همون چراغهای خفن گرد بود رو از دست داده بود حالا این تست تصادف هم دیگه گل بودو به سبزه نیز اراسته شد
      من کامارو رو از ماستنگ خیلی بیشتر دوس دارم

      1. Maserati

        ۱۳ بهمن ۱۳۹۵
        سوابق: (58 ديدگاه)

        آقا چرا به سوال من جواب ندادید

    3. Jojo

      ۱۳ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (11 ديدگاه)

      اگر طرفدار فورد هستید نباید سر خود را **زیر برف ** کرده و ادعا کنید که رانندگی با این خودرو هیجان بسیاری دارد! این یک ریسک ایمنی بسیار جدی است و شما به عنوان یک طرفدار یا خریدار نباید این موضوع را قبول کنید.
      با اینکه خودم عاشق موستانگم ولی واقعا اینکه خودرویی با این وضع ایمنی بسازه دور از انتظار بود… پس بهتره به قول همین منبع سعی نشه به زور اینکه این ماشین ظاهرش عالیه و از لحاظ فنی خوبه از اصلیترین ملاک که مستقیما با جون آدما در ارتباطه چشم پوشی بشه.

  3. ghost

    ۱۳ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (168 ديدگاه)

    ما هم ماشینای آشغالمونو نمیخایم برونیم ولی ماستنگ کجا ماشینای ما کجا …
    #تاسف

    مرسی از شاهین بابت مطالبش

  4. جواد

    ۱۳ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (990 ديدگاه)

    اگه واقعا اینطور باشه خیلی خطرناکه چون اصولا خیلی ها با این خودرو در خیلی مواقع با سرعت بالا رانندگی میکنن که در صورت تصادف خیلی خطرناکه تازه تست استاندارد با سرعت 69 کیلومتر هستش

  5. us army

    ۱۳ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (2353 ديدگاه)

    جالبه برا اینکه به فروش موستانگ لطمه بزنن چیا میگن شما برو ولوو v70 بخر تا امنیتت کم نشه آرزوت باشھ تو فورد بمیرى

    1. Bavaria

      ۱۳ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (581 ديدگاه)

      بعضی کامنت های طرفداران اتومبیل های آمریکا رو که میخونم فقط به این نتیجه میرسم اینا چیزی واسه از دست دادن ندارن،باهاشون یکه به دو نکنید بهتره
      .
      یجور کامنت میزارن مثل منی که طرفدار ماشین های آمریکایی هم هستم، دوست دارم ضدشون بشم
      .
      آخه یعنی چی آرزوت باشه توو موستانگ بمیری!!!!
      .
      بیخیال…..

      1. (ali (CHEVY NOVA

        ۱۳ بهمن ۱۳۹۵
        سوابق: (7375 ديدگاه)

        باواریا
        بخدا کسی مجبورتون نکرده که طرفدار ماشین امریکایی باشید
        تازه نفرت شما هم چیزی رو تغییر نمیده
        پس کاری به امریکایی بازا نداشته باشید تا تو جهل خودشون بمونن

        1. Bavaria

          ۱۳ بهمن ۱۳۹۵
          سوابق: (581 ديدگاه)

          علی جان عزیز، من روی صحبتم با شما نبود. شما گفتی عاشق ماشین های امریکایی هستی و عاشق با قلبش تصمیم میگیره و حرف شما محترمه
          .
          اما اینکه دوستمون میاد میگه آرزوت باشه توو موستانگ بمیری ازون حرفاست که….
          برای من که یک هموطن همچین حرفی بزنه و نظرش باعث بشه خیلی افراد به فرهنگ خودمون خورده بگیرند (خلایق هرچه لایق) خیلی سنگین تموم شد
          واقعا ارزش ما همینقدر ناچیزه؟!!!!

      2. Madjid R8 V12 TDI Le Mans

        ۱۳ بهمن ۱۳۹۵
        سوابق: (11565 ديدگاه)

        ((((( یجور کامنت میزارن مثل منی که طرفدار ماشین های آمریکایی هم هستم، دوست دارم ضدشون بشم )))))

        گل گفتی باواریا ???

        به خدا قسم دلیل تمام بحث های من با علی شوی نوا فقط و فقط و فقط همینه. هیچ چیز دیگه ای نیست.
        وگرنه به جان خودم قسم من عاشق ماشین های امریکایی هستم.

        1. (ali (CHEVY NOVA

          ۱۳ بهمن ۱۳۹۵
          سوابق: (7375 ديدگاه)

          مجید یه نکته جالب متوجه شدم ازت که بعد میگم
          تازه اقا جان به قول خودت اینجا یه سایت ازاده و منم ازادانه نظرم رو گفتم

        2. us army

          ۱۳ بهمن ۱۳۹۵
          سوابق: (2353 ديدگاه)

          نگو این حرف رو پسر دلباخته آمریکایى منم که با خانواده تو راه سبزوار با بیوک شب بود با سرعت 120 شاید بیشتر خوابم برد به پشتھ تریلى زدم پرت شدم تو خاکی بعد از کلی چرخىدن به تختھ سنگ خوردم تا واستاد وجدانن بجز یه فرو رفتگی رو در رانندھ ھیچ آسیبی ندید و ما ھم سالم و بگم بهت الان ایمپالا دارم دیروز تو اوتوبان کرج یھ ماکسیما با لهن طعنه گفت لگن رو بکش کنار تا پله فردیس پشتم دود میخورد دوربین عکس گرفته ولى لازم درس بدم بھش

        3. Bavaria

          ۱۳ بهمن ۱۳۹۵
          سوابق: (581 ديدگاه)

          علی جان من اگه بخوام طرفدار امریکایی باشم یا ضدشون به هیچ کس ربطی نداره و به اجازه هیچکس هم احتیاج ندارم
          من اگه بگم پراید بهترین ماشین جهانه و با هیچ ماشینی عوضش نمیکنم و ی چرخ پراید میارزه به هسته کربنی ب‌ام‌و سری هفت هم به هیچ کس ربطی نداره
          .
          اما بیام بگم هرکسی لیاقت توو پراید نشستن نداره، آرزوت باشه توو پراید له بشی،این دیگه توهین به شعور مخاطب های این سایت هست

  6. mohammadrr

    ۱۳ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (125 ديدگاه)

    متاسفانه مردم ایران ایران سالهاس ماشینایی سوار میشن که نه تنها حتی ۲ ستاره ایمنی نداره بلکه یه چیزین بهش بدهکاره !! توی تحریم کردنشونم شکست خوردیم و بعدش هزار جور متلک بارمون کردن و با قیمتی بیشتر دوباره بهمون فروختنشون 😑
    ای کاش روزی از این خواب بیدار بشیم…

  7. یوسف

    ۱۳ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (746 ديدگاه)

    واقعا این رفتار فورد رو نمی تونم درک کنم. فورد یه خودروساز آماتور و تازه کار نیست که بخواد همچین سوتی بده اونم رو مدلی که هویتش محسوب میشه. فورد به راحتی میتونسته با استفاده از فناوری های ایمنی که در دست داره نمره بالایی از این آزمونا کسب کنه و بازار اروپا و استرالیا هم که بازار هند نیستن و بدیهیه که رو استانداردهای ایمنی حساسیت بالایی دارن و فورد نمیتونه اونا رو بپیچونه. این سهل انگاری تو بازارهای غربی که خریدار توقع و حساسیت بالایی داره گرون تموم میشه. ایران که نیست ملت برای یه چراغ خوشگل و کشیده غش کنن و دیگه هیچی براشون مهم نباشه.

  8. us army

    ۱۳ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (2353 ديدگاه)

    نکته جالب ھمھ ktmرو میشناسن نمایندش کویر موتور تو ایرانه چند سال پیش ktm xbow رو آورد 7 دستگاه اینجا پلاک نکردن چرا چون ایربگ نداشت ولى نفهمیدن که ذاتا نباید داشته باشه. جاش تو تصادف اتاق با تمامه قوا وکمربند ازت دفاع میکنه حالا به عکسهای بالا نگاه کنید قسمت سرنشین تکون نخورده اگر ھم نقصى باشه برا ایربگ ھست که اونم همه درگیرن با تاکاتا

  9. MPH

    ۱۳ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (431 ديدگاه)

    .
    واقعا یه سوالاتی الان برام پیش اومدکه تا چه حد این مسئله میتونه روی فروش موستانگ تاثیر بذاره؟؟؟؟
    اصلا تاثیری داره،یا موستانگ اونقدر خاطرخواه داره که این مسئله در فروشش مشکلی ایجاد نکنه؟؟؟؟
    طرفداراش اگه بخوان این ماشینو بخرن همینو میگیرن یا صبر میکنن جدیدش بیاد(+نتیجه تست تصادف)،یا کلا بیخیال میشن و میرن بسمت خودرویی دیگه(مثلا کامارو)؟؟؟؟؟
    .
    خودم فکر نمیکنم تاثیر زیادی رو فروشش بذاره، شایدم بذاره!!!!!

  10. فرشاد سجادیان

    ۱۳ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    من خودم همیشه از طرفداران ماستنگ‌‌ بودم، اما متاسفانه نتایج این تست‌ها بدجور تو ذوقم زدن. امیدوارم فورد هر چی زودتر این اشتباهش رو جبران کنه، وگرنه با سیل عظیمی از شکایات، انتقادات، ضرر مالی و ضرر معنوی مواجه میشه؛ اعتماد همیشه به یک تار مو بنده، وای به حال روزی که این تار مو پاره شه. . .

  11. Shahin uscars

    ۱۳ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (116 ديدگاه)

    این یه ضعف بزرگه فورد باید خیلی زود درستش کنه..از فورد بعید بود!!!!!

  12. MPH

    ۱۳ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (431 ديدگاه)

    .
    چند وقته کامنت که میذارم بیشترشون در انتظار تایید میمونه،البته همشون تایید میشه و تا حالا مشکلی نداشته ولی خیلی طول میکشه تا تایید بشه،بعدشم مگه ما چی میگیم اینجا که اینقدر سختگیری بشه (برای کامنت گذاشتن)
    .
    البته خوبه که اینجا نسبت به شبکه های اجتماعی فضای بسیار بهتر و با آرامشتری هست و به همین دلیل خودم زیاد به پدال سر میزنم ولی یه مشکلاتی هم هست که اگه رفع بشه عالی میشه
    .
    یه چیز جالب بگم خیلی تعجب کردم خودم،یه کامنت گذاشتم رفتم یه مطلب دیگه خوندم دوباره صفحه رو باز کردم دیدم هنوز کامنتم تایید نشده ولی دو تا لایک خورده!!!!!!!از کجا اومده اونا؟؟؟؟؟

  13. Madjid R8 V12 TDI Le Mans

    ۱۳ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (11565 ديدگاه)

    این مشکل مسلما روی فروش تاثیر میذاره.
    اما خب به هر حال اتفاقی هست که افتاده.
    ضمن این که فروش فورد در اروپا و استرالیا تحت تاثیر قرار بگیره نه امریکا
    به هر حال شرکت ها گاهی از این اشتباهات میکنن
    فروش فولکس واگن هم بعد از DG در آلمان افت کرد.
    جمع کردن اعتماد خیلی سخته ولی از دست دادنش کار یک ساعته.
    این مشکل البته نسبت به دیزل گیت خیلی کم اهمیته.
    امیدوارم با یک سری اصلاحات جزئی که برای فورد خیلی آسونه آبروی ماستنگ در بحث ایمنی رو دوباره بهش برگردونن.
    ببینیم چی پیش میاد.

  14. نویدی

    ۱۳ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (409 ديدگاه)

    من نمی‌خواهم با راندن این خودرو روی ایمنی خودم، سرنشینان و یا خانواده‌ام ریسک کنم. من به زندگی‌ام، سلامتی‌ام و ایمنی دیگران اهمیت و ارزش می‌دهم و نمی‌خواهم با خودرویی که به‌صورت بالقوه ناایمن است رانندگی کنم.
    چه طرز تفکر قشنگی.
    ما هم اگر این طرز تفکر رو داشتیم،الان بجای پراید و ۴۰۵ و پارس و سمند میتونستیم سوار ایمن ترین و به روزترین ماشینای دنیا بشیم.
    یارو خرید فورد موستانگ رو تحریم کرده،اونوقت ما بیست ساله از پراید دست نمیکشیم،با علم به اینکه این خودرو بویی از ایمنی و امنیت نبرده.

  15. Mehran

    ۱۳ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (178 ديدگاه)

    بدون ستاره هم دوسش دارم
    موستانگ در هر حالتی موستانگه

  16. علی

    ۱۳ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (86 ديدگاه)

    پدال من اصلا متوجه نمیشم گذاشتن این مطلب چه دلیلی برات داشته یا چه سودی داشته؟!
    خودروی امریکایی تکلیفش مشخصه ترمز موستانگ ضعیفه ؟ لشه به قول دوستان؟ ایمنی نداره؟
    خود فورد و دوست داران ماستنگ میدونن ماستنگ چی هست؟
    نه نیازی هست که من که خودم داشتمش و الانم توی ما چندین بار سوار ماستنگ میشم طرفداری کنم نه کَس دیگه
    تکلیف موستانگ مشخصه از اولم ک پرفروش تربن کوپه المان شد و کلی فروش توی اروپا داشت باید منتظر این قضایا بودیم
    بالاخره بقیه هم باید بفروشن!
    بعد دنا و سمند سوارای ایران اومدن تایید نیکنن که اره نباس خرید ? اقا خودت توی تابوت نشستی

    1. MPH

      ۱۳ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (431 ديدگاه)

      .
      ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
      سایت خودروییه اینجا اشتباه اومدی فکر کنم
      پدال این خبر رو نذاره کی بذاره پس؟؟؟؟
      در ضمن این مطالب ترجمه شدس از خودشون که نمیگن
      بنظرت بحث ایمنی اونقدر کم اهمیته که خبرشم نباید تو پدال بیاد؟؟؟؟
      .
      “تکلیف موستانگ مشخصه از اولم ک پرفروش تربن کوپه المان شد و کلی فروش توی اروپا داشت باید منتظر این قضایا بودیم
      بالاخره بقیه هم باید بفروشن!”
      این جملت هم خنده داره،یعنی از قصد این مطالبو مینویسن فروش موستانگ کم بشه؟؟؟؟؟

      1. Zenvo

        ۱۳ بهمن ۱۳۹۵
        سوابق: (218 ديدگاه)

        هیچ وقت فورد موستانگ پرفروش ترین کوپه ی آلمان نشده. هیچ وقت. اصلا و ابدا. هر کسی تونست لینک خبری که نوشته بود موستانگ پرفروش ترین کوپه ی آلمان شده رو برای من بذاره ، بعد حسابه. تو همه ی سایت ها نوشته محبوب یا popular. هیچ جا حتی یک مورد من ندیدم آمار فروش رو مقایسه کرده باشن. موستانگ فقط در یک نظر سنجی اینترنتی محبوب ترین کوپه ی اسپرت آلمان شد. اونم فقط برای مدتی بسیار کوتاه. یک نظر سنجی اینترنتی رو دوستان اینقدر گندش کردند. موستانگ حتی برای مدت یک ساعت نتونسته پرفروش ترین کوپه ی آلمان باشه.

        1. مطلع

          ۱۳ بهمن ۱۳۹۵
          سوابق: (1 ديدگاه)

          دوست من کدوم نظرسنجی
          حتی نظرسنجی هم نشوده بود اون خبر یه دروغ از طرف یه سایته آمریکایی بود و بس و حتی آمار هم داده بود که بیشترین فروش و کرده بود حرفی از نظرسنجی هم نبود

  17. ASA

    ۱۳ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (1867 ديدگاه)

    هرکاری کنن هم هنوز 8 سیلندر تنفس طبیعی با حجم بالا طرفدار داره
    نه حجم موتور زیر یک لیتر و 4 تا سیلندر و به زور توروبو شارژ

  18. حسین

    ۱۳ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (1363 ديدگاه)

    درود
    برای آلایندگی فولکس کلی بهش انتقاد کردن و فروشش کم شد. تعجب میکنم بعضی از دوستان فکر میکنن ایمنی قابل چشم پوشیه. البته این موضوعات برای ماها که صرفا طرفدار هستیم نه خریدار قابل چشم پوشیه ولی قطعا در تصمیم خریدارها تاثیر میذاره

  19. پرهام

    ۱۳ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (200 ديدگاه)

    عشق به ماشین یه چیز فوق الاده ست ولی ای کاش ما یکم برا ی خودمون ارزش قائل می شدیم تا از این عشق سو استفاده نشه و هر چیزیو بهمون قالب نمیکردن .

  20. سینا

    ۱۳ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (350 ديدگاه)

    من در موقعیتی نیستم که تحریم کنم

  21. آرش

    ۱۳ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (29 ديدگاه)

    آقایون من یک سوال داشتم کدوم یکی از شماها تا حالا با ماشینای 8 سیلندر رانندگی کرده؟ لطفا اگر کسی هست که تجربه رانندگی با ماشین 8 سیلندر داشته حالا فرقی نمیکنه اسپرت یا شاسی بلند فقط برام از تجربیات خودش بگه که مثلا فرقش با ماشینای 6 سیلندر یا 4 سیلندر چیه؟ ممنون میشم جواب بدین

  22. silver

    ۱۳ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (226 ديدگاه)

    دوستان واقعا این چند وقت گذشته جوکامنت ها خراب شده.
    هر کسی یه چیزی از یه خودرو ساز دستش گرفته و طرفداراشو میکوبه.
    توی خودرو سازی خیلی شرایط دخیل هستند، پایین نگه داشتن هزینه ها به خاطر بازار هدف، رویداد های سیاسی ،مشکلات مهندسی و خیلی عوامل دیگه که توی تولید خودرو دخالت میکنن و ممکنه یه محصول کاملا موفق رو یک شبه به خاک سیاه بنشونن.
    هدفم از گفتن این مطالب اینه :
    چند سال پیش تویوتا به مشکل پدال های گاز معیوب خورد
    شرکت هوندا به خاطر ایربگ های تاکاتا بیشترین فراخوان رو داشت.
    بحث تقلب در تست آلایندگی فولکس پیش اومد و به دیزل گیت مشهور شد
    و الان هم این موضوع فورد و ایمنی موستانگ مطرح هست.
    این مسایل برای هر خودرو ساز فارغ از این که برای کدوم کشوره پیش میاد این ها اولی نبودند واخری هم نخواهند بود .
    این چند مشکلی که بالا اشاره کردم توی نسل های بعدی محصولات شرکت ها حل شدند،شرکت ها هم بابت این موضوع غرامت پرداختند.
    آیا از ارزش تویوتا کم شد؟باعث شد مدلای دوست داشتنی لندکروزر و هایلوکس و نسل آخر کمری که تازه رونمایی شد رو ندید بگیریم؟
    ایا از ارزش هوندا چیزی کم کرد؟ماشین هایی کم اصطحلاک که یک میلیون و ششصد هزار کیلومتر بدون تعمیر موتورطی کردن؟
    آیا از ارزش مدل های دوست داشتنی فولکس مثل گلف کم شد ؟
    و آیا از افتخارات فورد کم شد ؟شرکتی که فورد جی تی جدید رو ساخته و هرکاری کردم دیدم ماشین بی نقصی هست و مایه دلگرمی دوستان خوب آمریکایی دوستمون.
    الان هم آخرین بحث روز ایمنی موستانگ هست ،مطمین باشید توی نسل آینده اش رو این موضوع کار میکنه و یکی از نقاط قوتش همین بحث ایمنی خواهد بود.
    توی گذاشتن کامت دقت بیشتری داشته باشیم و به سلیقه دوستان دیگمون احترام بذاریم. اکثر ماها عشق ماشین هستیم یعنی علاقه به ماشین فارغ از منطق و استدلال عقلی و با جون و دل دوست داشتن آن ها .
    دیشب درگیری ای که بین دوستان آلمانی باز و آمریکایی باز زیر یکی از مقالات پیش اومد واقعا ناراحت کننده بود ، برای من ناراحت کننده بود چون عاشق آلمانی هستم و حسابی از خجالت خودرو سازی آلمان در اومدند و حسابی بهشون ارادت داشتند!!!!!!!!
    و از طرفی هم گوشه و کنایه ها که خطاب به دوستان آمریکایی باز گفته شد!!!!!!
    جالبه اکانت هایی با اسامی مشخص هم ایجاد شد برای کوبیدن طرف های مقابل !
    واقعا نتیجه این کارا چی میتونه باشه؟

    1. Madjid

      ۱۳ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (11565 ديدگاه)

      .
      دوست عزیز خیالت راحت باشه از طرف من هرگز هیچ ارجاعی به بحث ایمنی موستانگ نخواهد شد.
      به نظرم به بعضی کامنت ها اهمیت ندیم خیلی بهتره.

  23. ahmadreza khz

    ۱۳ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (253 ديدگاه)

    این مقاله نشون میده که اون ها مثل ما ایرانیا نیستن که هر چی بندازن بمون میگیریم نگاه کن ۲ ستاره گرفته میخوان تحریمش کنن بعد تقربا ۹۹ درصد ماشینایی که توسط شرکت های داخلی میفروشن ۱ ستاره رو هم نمیتونن بگیرن

  24. ARA

    ۱۳ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    آقا من دیگه موستانگ نمیخرم شمام نخرید \:

  25. آرش

    ۱۳ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (29 ديدگاه)

    من بازم سوالمو تکرار میکنم ، آقایون کدوم یکی از شماها تا حالا با ماشینای 8 سیلندر رانندگی کرده؟ لطفا اگر کسی هست که تجربه رانندگی با ماشین 8 سیلندر داشته حالا فرقی نمیکنه اسپرت یا شاسی بلند فقط برام از تجربیات خودش بگه که مثلا فرقش با ماشینای 6 سیلندر یا 4 سیلندر چیه؟ ممنون میشم جواب بدین

  26. mohammad fm480

    ۱۳ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    من ماستانگ رو با همین دو ستاره ایمنیش به چلنجر و کامارو ترجیح میدم .
    اگه پولشو داشته باشم میخرمش و برام اهمیت کمی داره که ایمنیش چطورهه
    ولی واقعا این تست افتضاحه در حد ماستانگ و فورد نیس که دو ستاره بگیره و باید هرچه زودتر جبرانش کنه….

  27. saeid

    ۱۳ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (163 ديدگاه)

    ای بابا ، حالا با موستانگمون فقط میتونیم تا فروشگاه محلمون بریم و برگردیم ، برای جاده بهتره از کامارو استفاده کنیم

  28. sadegh

    ۱۳ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (138 ديدگاه)

    بفرستین ایران اینارو….

  29. علیرضا

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (23 ديدگاه)

    ماشین 8سیلندر اصلاقابل مقایسه با6 و4 نیست.حتی قدیمیا.مثلا شورلت ایران c6 با بیوک ایران b6اتاق وشاسی یکیه وموتوراشون 6 و 8ولی بیوک کجا شورلت کجا.ماشینای جدید که دیگه خیلی فرق دارن باهم.از اینا که بگذریم تست تصادف ایمپالا مدل 2014رو ببینید .خیلی قویه

  30. MAN

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (26 ديدگاه)

    .
    این قضیه یکم عجیبه!
    موسسه iihs آمریکا هم تست تصادف موستانگ رو انجام داده ولی نمره خوبی بهش داده!
    خواستین به لینک زیر بزنین:
    http://www.iihs.org/iihs/ratings/vehicle/v/ford/mustang-2-door-coupe

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا