به منظور کاهش ریسک مجروح شدن افسرهای پلیس در زمان برخوردهای از پشت، خودروی پلیس فورد اکسپلورر اینترسپتور ۲۰۲۰ ایمنتر از هر زمان دیگری است.
دیترویت فری پرس گزارش داده که افسران پلیس آمریکا در زمان پارک خودرو به منظور روانسازی ترافیک و یا بررسی تصادفات رخ داده به کرات با تصادفات از پشت روبرو شدهاند.
سایر خودروها برای حفاظت سرنشینان از تصادفات از پشت باید استاندارد ایمنی با سرعت ۸۰ کیلومتر در ساعت را پاس کنند؛ اما خودروی اکسپلورر پلیس اینترسپتور تنها خودرویی است که حفاظت از پشت خودرو در سرعت ۱۲۰ کیلومتر در ساعت را ایجاد میکند.
چیزی که باعث شده این خودرو تا این حد ایمنی باشد بند فلزی ایکس شکلی است که در کف خودرو بکار رفته است. همچنین فریم ایمنی فولادی نردبانی مانند در بخش عقب تمامی اکسپلوررها نیز باعث ایمنی بیشتر این خودروی پلیس شده است.
مهندس ارشد فورد دربارهی این بند فلزی گفته است:
ما از این قطعات برای جذب نیروی تصادف از عقب در سرعت ۱۲۰ کیلومتر در ساعت استفاده میکنیم.
این بندها از نوع لولههای فولادی با کشش بالا هستند. ما لایهای از مواد تقویتکننده بین کف خودرو و سطح بالای صندلیها بکار بردهایم. این بند ایمنی دو سمت خودرو را به هم متصل نگه میدارد بنابراین در تصادف نمیتواند از هم گسیخته شود. ساختار خودرو قوی و یکپارچه باقی میماند و باعث تأثیر کمتر روی آن میشود. این بخش تمامی انرژی خودروی برخورد کرده به بخش عقب خودروی پلیس را گرفته و آن را در کل ساختار پخش میکند.
اما یکی از افسران پلیس میشیگان میگوید مسئله این نیست بلکه مسئلهی مهم زمانی است که تصادف از پشت برای افسران رخ میدهد.
او میگوید:
من افسری را میشناسم که بیش از ۱۰ بار تصادف از عقب را تجربه کرده است. مردم به جلو توجه نمیکنند و گاهی اوقات هم تحت تأثیر مواد مخدر یا الکل هستند. شاید هم بیخیال هستند ولی این پلیسها هستند که صدمه میبینند.
power active
۱ اسفند ۱۳۹۷ماشین پلیسای اینارو مال ما رو ببین. سمند خودروی ملی…
یانکی
۱ اسفند ۱۳۹۷اکسپلورر همه رو پودر میکنه.البته من دورانگو srt8 رو تو این کلاس عاشقشم
حسن
۱ اسفند ۱۳۹۷ماشالاه به این استحکام و امنیت بالا
me84
۱ اسفند ۱۳۹۷.
چرا ماشینای مردم عادی رو هم اینطوری نمیسازن؟
جون، جونه دیگه پلیس و غیر پلیس نداره.
باور کنین اگه یه شرکتی بیاد تمام محصولاتشو با این سطح ایمنی بسازه، خودش میشه یه تبلیغ حسابی و همه میخرن. بخصوص شرکتهایی مثل تویوتا که خیلی معروف و پر فروش هستن.
نسل سوخته
۱ اسفند ۱۳۹۷اکثر کمپانیها بصورت خطی استانداردها رو دنبال میکنن اگر ملاک استاندارد بودن مقاوت در تصادف ، برخورد با سرعت 80 باشه همشون تو اون رنج مقاوم سازی میکنن چون توجیه خریداران در دنیای رقابتی سخته و خیلیها به این نکات برای خرید کمتر توجه میکنن و عملا مقاوم سازی هزینه تولید رو هم افزایش میده که درصورت عدم استقبال خریداران مساویست با زیان گسترده شرکتها
emad1990
۲ اسفند ۱۳۹۷me84
علت اصلیش نداشتن توجیه اقتصادی برای تولیده.شاید برای 1000تا ماشین پلیس این کار توجیه داشته باشه
اما برای میلیون ها خودرو که مشتری شون مردم عادی هستن و هزینه هم تو اولویت هاشونه این کار توجیه نداره
aston martin
۱ اسفند ۱۳۹۷تصادفات از جلورو هم باید با سرعتای بالا بسازن
مثلا اسمال اور لپ با سرعت چهل کیلومتر در ساعت در عمل چقد میتونه ایمن باشه آخه وقتی با سرعتای بزرگراهی رانندگی میکنی