فورد

استحکام فوق‌العاده فورد اکسپلورر اینترسپتور 2020

به منظور کاهش ریسک مجروح شدن افسرهای پلیس در زمان برخوردهای از پشت، خودروی پلیس فورد اکسپلورر اینترسپتور ۲۰۲۰ ایمن‌تر از هر زمان دیگری است.


دیترویت فری پرس گزارش داده که افسران پلیس آمریکا در زمان پارک خودرو به منظور روان‌سازی ترافیک و یا بررسی تصادفات رخ داده به کرات با تصادفات از پشت روبرو شده‌اند.


سایر خودروها برای حفاظت سرنشینان از تصادفات از پشت باید استاندارد ایمنی با سرعت ۸۰ کیلومتر در ساعت را پاس کنند؛ اما خودروی اکسپلورر پلیس اینترسپتور تنها خودرویی است که حفاظت از پشت خودرو در سرعت ۱۲۰ کیلومتر در ساعت را ایجاد می‌کند.


چیزی که باعث شده این خودرو تا این حد ایمنی باشد بند فلزی ایکس شکلی است که در کف خودرو بکار رفته است. همچنین فریم ایمنی فولادی نردبانی مانند در بخش عقب تمامی اکسپلوررها نیز باعث ایمنی بیشتر این خودروی پلیس شده است.


مهندس ارشد فورد درباره‌ی این بند فلزی گفته است:

ما از این قطعات برای جذب نیروی تصادف از عقب در سرعت ۱۲۰ کیلومتر در ساعت استفاده می‌کنیم.


او ادامه می‌دهد:

این بندها از نوع لوله‌های فولادی با کشش بالا هستند. ما لایه‌ای از مواد تقویت‌کننده بین کف خودرو و سطح بالای صندلی‌ها بکار برده‌ایم. این بند ایمنی دو سمت خودرو را به هم متصل نگه می‌دارد بنابراین در تصادف نمی‌تواند از هم گسیخته شود. ساختار خودرو قوی و یکپارچه باقی می‌ماند و باعث تأثیر کمتر روی آن می‌شود. این بخش تمامی انرژی خودروی برخورد کرده به بخش عقب خودروی پلیس را گرفته و آن را در کل ساختار پخش می‌کند.


اما یکی از افسران پلیس میشیگان می‌گوید مسئله این نیست بلکه مسئله‌ی مهم زمانی است که تصادف از پشت برای افسران رخ می‌دهد.
او می‌گوید:

من افسری را می‌شناسم که بیش از ۱۰ بار تصادف از عقب را تجربه کرده است. مردم به جلو توجه نمی‌کنند و گاهی اوقات هم تحت تأثیر مواد مخدر یا الکل هستند. شاید هم بی‌خیال هستند ولی این پلیس‌ها هستند که صدمه می‌بینند.

فورد در طراحی خودروهای پلیس با مقامات همکاری داشته تا از عملکرد بهینه همه‌چیز مطمئن شود. برای مثال درب‌های اکسپلورر اینترسپتور باید اصلاح می‌شده بنابراین افسران به سادگی می‌توانند دستگیره‌ها را بگیرند. همچنین صندوق‌عقب را نیز تنها می‌توان در زمان روشن بودن خودرو باز کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. power active

    ۱ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (171 ديدگاه)

    ماشین پلیسای اینارو مال ما رو ببین. سمند خودروی ملی…

    1. یانکی

      ۱ اسفند ۱۳۹۷
      سوابق: (2353 ديدگاه)

      اکسپلورر همه رو پودر میکنه.البته من دورانگو srt8 رو تو این کلاس عاشقشم

  2. حسن

    ۱ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (379 ديدگاه)

    ماشالاه به این استحکام و امنیت بالا

  3. me84

    ۱ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    .
    چرا ماشینای مردم عادی رو هم اینطوری نمیسازن؟
    جون، جونه دیگه پلیس و غیر پلیس نداره.
    باور کنین اگه یه شرکتی بیاد تمام محصولاتشو با این سطح ایمنی بسازه، خودش میشه یه تبلیغ حسابی و همه میخرن. بخصوص شرکتهایی مثل تویوتا که خیلی معروف و پر فروش هستن.

    1. نسل سوخته

      ۱ اسفند ۱۳۹۷
      سوابق: (12 ديدگاه)

      اکثر کمپانیها بصورت خطی استانداردها رو دنبال میکنن اگر ملاک استاندارد بودن مقاوت در تصادف ، برخورد با سرعت 80 باشه همشون تو اون رنج مقاوم سازی میکنن چون توجیه خریداران در دنیای رقابتی سخته و خیلیها به این نکات برای خرید کمتر توجه میکنن و عملا مقاوم سازی هزینه تولید رو هم افزایش میده که درصورت عدم استقبال خریداران مساویست با زیان گسترده شرکتها

    2. emad1990

      ۲ اسفند ۱۳۹۷
      سوابق: (999 ديدگاه)

      me84
      علت اصلیش نداشتن توجیه اقتصادی برای تولیده.شاید برای 1000تا ماشین پلیس این کار توجیه داشته باشه
      اما برای میلیون ها خودرو که مشتری شون مردم عادی هستن و هزینه هم تو اولویت هاشونه این کار توجیه نداره

  4. aston martin

    ۱ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (1346 ديدگاه)

    تصادفات از جلورو هم باید با سرعتای بالا بسازن
    مثلا اسمال اور لپ با سرعت چهل کیلومتر در ساعت در عمل چقد میتونه ایمن باشه آخه وقتی با سرعتای بزرگراهی رانندگی میکنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا