تولید فورد موستانگ مک-ای از چند هفته قبل آغاز شده و اکنون این شرکت گواهینامههای EPA را برای این کراساوور الکتریکی خود منتشر کرده است.
خوشبختانه هیچ نکته ناخوشایندی وجود ندارد زیرا همه برآوردهای اصلی تحقق یافته یا حتی فراتر نیز رفتهاند. نسخه استاندارد دیفرانسیل عقب مک-ای با هر بار شارژ کامل میتواند ۳۷۰ کیلومتر مسافت را طی کند که بهتر از نیسان لیف پلاس است اما نسبت به کیا نیرو الکتریکی با برد ۳۸۵ کیلومتر در جایگاه پایینتری قرار میگیرد.
افزودن گزینه چهار چرخ محرک به نسخه استاندارد، برد آن را به ۳۴۰ کیلومتر کاهش میدهد که اندکی بهتر از تخمین اولیه ۳۳۸ کیلومتری آن است.
کسانی که به دنبال مدلهای برد بلند هستند میتواند مک-ای Extended Range را انتخاب کنند که طبق استاندارد EPA قادر است به شعاع حرکتی ۴۸۳ کیلومتر مسافت در نسخه دیفرانسیل عقب و ۴۳۵ کیلومتر در نسخه جفت دیفرانسیل دست یابد. البته این اعداد با تخمین اولیه برابری میکنند اما نسبت به شعاع حرکتی تسلا مدل Y دو موتوره با برد ۵۲۵ کیلومتر به چشم نمیآیند.
قیمت موستانگ مک-ای قبل از ارائه مشوقهای مالیاتی از ۴۲۸۹۵ دلار شروع میشود که بسیار رقابتی و جذاب است. سال آینده نسخه GT هم به این خانواده افزوده میشود که قرار است حدود ۴۶۵ اسب بخار قدرت و بردی ۴۰۲ کیلومتری داشته باشد.
Car Lover IS BACK
۴ آذر ۱۳۹۹دیفرانسیل عقب واژه مناسبیه برا این ماشین؟؟
Reza
۴ آذر ۱۳۹۹۴۰۲ کیلومتر خیلی کمه ، برد مفیدش میشه چیزی بین ۳۰۰ تا ۳۵۰ کیلومتر
Hadi
۴ آذر ۱۳۹۹این مک ای جدید باحال ترین شاسی بلند کامپکتیه که تا به حال دیدم…
من به تسلا ترجیحش میدم…
مک ای:لایک
مدل Y: دیسلایک
hssn
۴ آذر ۱۳۹۹چرا نباشه وقتی نسخه ای وجود داره که نیرو رو به چرخای عقب میده؟
Reza
۴ آذر ۱۳۹۹درگ جذاب چیپ ترک هاواک و ۹۱۱ GT3 RS
https://youtu.be/g3Io0zOEMhQ
پارسا ای که عشق هیچ ماشینی نیست☹☹??
۴ آذر ۱۳۹۹فکر نکنم ولی امریکاست دیگه
....
۴ آذر ۱۳۹۹من موندم خودرو الکتریکی به چه دردی میخوره
الایندگی ش که عملا با تنفس طبیعی ها فرقی نداره
چون برقش از نیروگاه هاس ک اونا هم برا تولید برق سوخت فسیلی میسوزونن
در صورتی خودرو الکتریکی به درد میخوره که برق شون از انرژی های پاک تامین بشه
نه سوخت های فسیلی!!!
مازیار
۴ آذر ۱۳۹۹برق اتومبیلهای برقی که از نیروگاههای برق تامین نمیشه و تازه درصد خیلی خیلی کمی از تولید برق همون نیروگاهها با سوختهای فسیلی تامین میشه
[—{^AMIN_MC20^}—]
۴ آذر ۱۳۹۹ولی همون فرایند تولید باتریش آلودگی داره
مازیار
۴ آذر ۱۳۹۹البته
اما در اینجا بحث بر سر آلودگی بیشتر و کمتر هست
مسائل و مشکلات مختلفی که اینروزها گریبانگیر مردم هست باعث شده که کمتر به چالشهای اقلیمی ومحیط زیستی پرداخته بشه اما واقعیت اینه که حال و روز این کره خاکی هیچ خوب نیست
Malt hill
۴ آذر ۱۳۹۹ماشین بنزینی آلایندگیش در شهر و نزدیک انسان ها آزاد میشه ولی نیروگاه های سوخت فسیلی با شهر ها فاصله دارند و همچنین نیروگاه های اتمی یا سلول ها و صفحات خورشیدی اصلا هوای مردم رو آلوده نمی کنند.
نتیجه اش این میشه که هوای شهر ها سالم تر می مونه.
[—{^AMIN_MC20^}—]
۴ آذر ۱۳۹۹Malt hill.
درصد بالایی از برق توسط سوخت فسیلی تولید میشه
OMID
۴ آذر ۱۳۹۹خیلی فرق داره
بازده نیروگاه بیشتر از موتور خودرو هست
فیلتر کردنش آسون تر هست
در ضمن همه برق مورد نیاز دنیا از سوخت فسیلی به دست نمیاد ( درصد زیادیش از سوخت فسیلی هست ولی نه همش )
حتی در همین شرایط هم آلایندگی خودروهای برقی کمتر هست چون بازده بیشتری دارن حتی با در نظر گرفتن هدر رفت انتقال برق
مهم تر از اینا جا برای بهبود هست
میشه سوخت فسیلی رو جایگزین کرد با منابع دیگه برای تولید برق ولی خودرو درونسوز دیگه همینه که هست تقریباً
بهزاد
۴ آذر ۱۳۹۹اگر کل دنیا بیان سیستم های نوین برای تولید برق مثل سیکل ترکیبی و … جایگزین کنه تا بهره وری به بالای 60 درصد برسه حرف شما درسته اما در نظر داشته باشید الان در خوشبینانه ترین حالت بازدهی نیروگاه ها میانگین به 30 درصد هم نمیرسه.
در مورد بازدهی باطری خودروها در شرایطی اون اعداد بدست میاد که محیط مثل کالیفرنیا باشه با درصد تغییرات کم دما در حالی که اوضاع برای نقاط دیگر دنیا اینطور نیست و ما تابستانهای داغ و زمستانهای سرد داریم که عملکرد باطری با کاهش همراه هست و نکته ی بعدی عمر باطری و بازدهی اون هست که با افزایش سن ماشین باطریش دچار افول میشه و اعداد روز اول در سال پنجم به هیچ وجه یکی نیست و تلفات داره.
حالا شما حساب کن یک خودرو هیبرید تا 45 درصد میتونه بازدهی داشته باشه و موتورها دارن به مرز 40 درصد نزدیک میشن.
OMID
۵ آذر ۱۳۹۹نیروگاه های ذغال سنگ و نفتی ۳۶ تا ۴۰ درصد بازدهی دارن و نیروگاه های گازی ۵۶ تا ۶۰ درصد در صورتی که بازدهی موتور بنزینی خودرو بیست درصد یا کمتره
OMID
۵ آذر ۱۳۹۹در مورد اون بازدهی که گفتید
پر بازده ترین موتور ساخته شده برای جاده توسط تویوتا ساخته شده که تقریبا ۳۸ درصد بازدهی داره ولی خودروهای معمولی بیست درصد یا کمتر بازدهی دارن
اون بازدهی که شما گفتید مربوط به بازیافت انرژی هست که الکتریکی ها هم همین قابلیت رو دارن ( حتی خیلی بهتر ) و در صورت محاسبه اون اختلافشون حتی بیشتر هم میشه
بهزاد
۵ آذر ۱۳۹۹اکثر موتورهای امروزی بالای 30 درصد بازدهی دارن و اون 20 درصد برای موتورهای قدیمی هست و با ورود انجین های بدون شمع این عدد به بالای 40 درصد خواهد رسید.
این بازدهی در نیروگاه ها و اعدادی که شما اعلام میکنی برای نسل جدیدشون هست در حالی که در بسیاری از کشورها نیروگاه ها قدیمی هستند و زغال سنگ هم نیاز به دفاع نداره و بسیار آلوده کننده.
ببینید این آمارهایی که در برخی سایت ها داده میشه به هیچ عنوان در دنیای واقعی اتفاق نمیوفته.
شبکه های توزیع برق تلفات دارن و اون میزانی که تولید میشه تمامش به در منازل نمیرسه.
دی اکسید شهری با کارخانه تولید برق هردوشون اثر گلخانه ای دارن.
خودروهای برقی وزن بیشتری دارن و در بهره وری نهایی تاثیر داره.
اوضاع برای شبکه توزیع برق بدتر هم خواهد شد چون وقتی تعداد خودروهای برقی زیاد بشه مثلا در یک کشور بشه 30 میلیون تقریبا همگی اونها همزمان برای شارژ اقدام میکنن و این امر موجب فشار به شبکه میشه و درصد تلفات ممکنه به بالای 20 درصد هم برسه و موارد زیادی که هنوز حل نشده و فعالین محیط زیست قانع نشدن.
این مقالات خودرو سبز و انرژی پاک که از کشورهایی مثل نروژ بدست میاد با این اوضاع اقتصادی محال ممکنه در 90 درصد کشورهای جهان اجرایی بشه و در واقع هزینه های آموزش و درمان و بازنشستگی در کشورها اونقدر بالا خواهد رفت که عملا سرمایه لازم برای تبدیل شدن به نروژ یک رویا باقی خواهد ماند البته در یک دورنمای 30 الی 40 ساله.
??Amin_sto??
۴ آذر ۱۳۹۹موستانگ که نماد قدرت و موتور حجیم بود هم الکتریکی شد
از هر چیزی که مدار الکتریکی درش هست متنفرم
[—{^AMIN_MC20^}—]
۴ آذر ۱۳۹۹خیلی دلم میخواد با ایلان ماسک بشینم حرف بزنم ببنیم دردش چیه که میخواد موتور بنزینی رو از زمین محو کنه
??Amin_sto??
۴ آذر ۱۳۹۹مشکل ایلان ماسک این هست که فکر میکنه تونی استارکه
OMID
۴ آذر ۱۳۹۹خودروهای بنزینی هم مدار الکتریکی دارن
هر دستگاهی که باهاش کامنت گذاشتی مدار الکتریکی داره
از همشون متنفری؟
AMG_73///AFFALTERBACH_JUST_C350///
۴ آذر ۱۳۹۹مرسی مک ای….
خدافظ تسلا Y خدافظ????
Carbonado Aventador
۴ آذر ۱۳۹۹پس لطف کن گوشی یا کامپیوترت رو خاموشکن و دیگه استفاده نکن.
همینطور یخچال و آسانسور خونتون رو هرگز استفاده نکن.
بوستر پمپ واحدتونم از برق بکش و بجاش برو از سر چشمه با سطل آب بیار.
.
.
زندگی بدون مدار و برق فلج میشه.
به جای مقاومت سعی کنیم آپدیت شیم.
.
زمانی که نسل اول گوشی های هوشمند اومد همه اونایی که ۱۱۰۰ داشتن گفتن این آشغالا چیه..
الان میبینیم این آشغالا کجا رسیدن و نوکیا کجا رسید
[—{^AMIN_MC20^}—]
۴ آذر ۱۳۹۹خخخ به کی میگی؟
Carbonado Aventador
۴ آذر ۱۳۹۹جواب یکی از دوستان.
نمیدونم چرا ریپلای نشد?
Elmiraj
۴ آذر ۱۳۹۹فوقالعادست…
نمودار برتری بُرد سراسر در قبضه تسلا و فورده
۱۳ تای اول…!!!
.
الکتریکی ساز واقعی اونیه که از پیشبینی های خودش فراتر میره .
پدر خودروسازی جهان
۴ آذر ۱۳۹۹اصلا ازش خوشم نمیاد اصالت یه فورد را نداره
زیزیگولو
۴ آذر ۱۳۹۹42 هزار دلار قیمت خوبو مناسبیه (( البته قیمتش واسه همه مردم دنیا مناسبه به غیر از مردم ایران، با این قیمت بالای دلارو ارزش پایین پول ملیو درآمد ناچیزی که مردم دارن))
Ramin
۴ آذر ۱۳۹۹دقت کردید. او لیست قیمت ها تایکان از همه گرون تره چون داره پول برندشو میگیره.
حالا به بعضی ها ثابت شد.
.
.
.
.
یه نکته خیلی مهم : سرنوشت اجتناب ناپذیره از دستش نمیشه فرار کرد. و آینده خودروها هم میره به سمت برقی شدن و پیل سوختی شدن.
بله خودرو های برقی آلودگی دارن. اون باتری ها سمیه. ولی مهم اینه هر 8 یا 10 سال یا دیگه در بدترین شریط هر 5 سال عمرشون تموم میشه.
هر 5 سال آلودگی وارد میکنن. واینکه داشنمند ها دارن کاری میکنن که باتری ها رو از طریق دیگه ای بسازن که آلودگی نداشته باشه.
دلم میخواد اونموقع افرادی که میگن برقی آلودگی داره وقتی مشکل باتری شون برطرف شد ببینم دیگه چی میخوان بگن درمورد آلودگی
افشار
۴ آذر ۱۳۹۹چانگان آلودگی نداره؟؟!!
[—{^AMIN_MC20^}—]
۴ آذر ۱۳۹۹نمیفهمم این جز چراغ عقبش کجاش شبیه موستانگه؟
حسین دهمرد
۴ آذر ۱۳۹۹مقاله ای هست که باتری سیلد اسید رو با باتریهای لیتیومی مقایسه کرده باشه؟ صددرصد لیتیومی بهتره اما باتری سیلد اسیدی تولیدش راحته مواد اولیه ش در دسترسه واسه ماشین و موتور ارزون توشهری تو سبک کی کار میشه بهش فکر کرد با وضعیت فعلی درآمدی. بعد از دو سه سال هم راحت بازیافتش میکنی
OMID
۴ آذر ۱۳۹۹باتری های اسیدی بازده شارژ و دیسارژ کمتری دارن که یعنی آلایندگی بیشتر برای تولید انرژی
حداکثر دیسشارژ ایمن باتری اسیدی هم حدود ۵۰ درصد هست و اگر مداوم زیر پنجاه درصد بره عمرش خیلی کوتاه میشه
در صورتی که لیتیومی ها تا ۸۵ درصد قابلیت تخلیه ایمن دارن به صورت مداوم
باتری های لیتیومی عمر کلی طولانی تر و هم چنین چگالی انرژی بیشتری دارن
اگر بخوایم مقایسه کنیم یه باتری اسیدی خیلی آلاینده تره چون برای داشتن برد مشابه جرم خیلی بیشتری خواهد داشت ( چگالی پایین تر ٫ عمق دیسشارژ کمتر ) هم چنین بازده دشارژ کمتر هم دارن که باز هم وزن رو افزایش میده که کل اون هدف کاهش آلایندگی رو از بین میبره
توی باتری های لیتیومی هم مقدار خیلی کمی لیتیوم به کار میره و بیشترش آلومینیوم هست و آلاینده ترین عنصرش کبالت هست که کم کم داره حذف میشه ولی باتری اسیدی همیشه به سرب احتیاج داره که استخراجش الایندگی زیادی داره
حسین دهمرد
۵ آذر ۱۳۹۹پس نمیشه روش حساب کرد.
تحقیق کردم توی لیفتراکای توی انبارها استفاده میکنن چون قیمتش یک چهارم باتری لیتیومیه ولی خب خیابون فرق میکنه
R@min
۴ آذر ۱۳۹۹از لحاظ ظاهری چهرش خیلی معقول تر از خیلی الکتریکی ها هستش ولی بردش باید بهتر شه
R@min
۴ آذر ۱۳۹۹از لحاظ ظاهری چهرش خیلی معقول تر از خیلی الکتریکی ها هستش ولی بردش باید بهتر شه رفقای پراید سوارم اینجا کامنت نزارن یکی با شاسی بلندای ژاپنی و آمریکاییش از روتون رد میشه