با وجود آن که بدنه این خودرو از آلومینیوم ساخته شده اما شرکت سازنده لقب پلاتینیوم را برایش انتخاب نموده است؛ ماکس صدایش میزنند چرا که دیگر بزرگتر از این نمیتواند باشد. در واقع اینجا با یک شاسی بلند فول سایز ۲۷۴۳ کیلوگرمی طرف هستیم که بیشتر به یک پدیده روانشناختی نادر شباهت دارد.
در مقایسه با فورد اکسپدیشن استاندارد، مدل ماکس با برخورداری از فاصله محوری ۳.۳۴۳ متری و طول کلی۵.۸۲ متر،با افزایش حدودا ۲۳سانتی در فاصله محوری و ۳۰ سانتیمتر در طول کلی روبرو شده است.
البته این زیادت طول، فضای جادار و راحت صندلی ها را تغییر نداده اما درازای درب عقب به منظور دستیابی راحت به ردیف سوم صندلیها افزایش یافته و در حدود ۴۲۵ لیتر به حجم فضای محفظه بار اضافه شده است. در مقام مقایسه، شورولت suburban دارای فاصله بین محوری ۳.۳متر و طول کلی ۵.۷ متر است.
بسیاری از اجزای بدنه اکسپدیشن با برادر ناتنیاش یعنی لینکلن نویگیتور مشترک است. همچنین طراحی سیستم تعلیق و فریم نردبانی فولادی شاسی، تنها اندکی نسبت به مدل سال ۲۰۰۳ این خودرو که از یک تعلیق عقب مستقل استفاده مینمود، تغییر کرده است.
تنها پیشرانه در نظر گرفته شده برای این خودرو یک نمونه تویین توربو شارژ V-6 به حجم ۳.۵ لیتر بوده که قادر به تولید نیرویی معادل ۳۷۵ اسب بخار در تریمهای معمولی و ۴۰۰ اسب بخار در نسخه پلاتینیوم است.
گیربکس ده سرعته اتوماتیک جدید که در بسیاری از محصولات فورد و جنرال موتورز مانند F-150 به کار گرفته شده، کاملاً دقیق و هوشمند عمل مینماید و در هر زمان که لازم بداند یک دنده خاص را انتخاب کرده و تا حد لزوم در آن باقی خواهد ماند؛ در تغییر وضعیت به دندههای دیگر نیز به هیچ وجه آشفته و پریشان احوال نخواهد بود.
رفتار جعبهدنده به ویژه در هنگام یدککشی کاملاً شما را تحت تاثیر قرار خواهد داد به طوری که در مواقع مورد نیاز، دنده معکوسهایش سریع و به موقع بوده و هرگز موجب تکان شدید در تریلر نخواهد شد.
اگر فکر میکنید به دلیل ابعاد بزرگ اکسپدیشن با یک خودروی کند و تنبل مواجه هستید، باید بگوییم که سخت در اشتباهید. شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتربرساعت این خودرو تنها برابر ۵.۹ ثانیه بوده و نتایج آن در تست یک چهارم مایل، معادل ۱۴.۶ ثانیه با سرعت ۱۵۱.۳ کیلومتربرساعت است.
حداکثر گشتاور حاصل از پیشرانه پلاتینیوم مساوی با ۶۵۱ نیوتنمتر است که در دور موتور 3250rpm در اختیار راننده قرار خواهد گرفت. میزان مصرف سوخت رسمی این خودرو معادل ۱۳.۱ لیتربرصد کیلومتر است که در صورت اعمال فشار بر پیشرانه، این میزان تا ۱۶.۸ واحد افزایش خواهد یافت.
در داخل کابین با یک شیفتر تعویض دنده چرخان مواجه هستیم که بر روی کنسول میانی بزرگ و حجیم تعبیه شده است. در مقایسه با نویگیتور، طراحی فضای داخلی این خودرو به دلیل بهرهگیری از کنترلرهای معمولی و یک صفحه نمایشگر کوچکتر، کاملاً محافظهکارانه به نظر میرسد. در ضمن برخی قطعات پلاستیکی موجود در کابین اکسپدیشن برازنده چنین خودرویی نیستند و چرم صندلیها نیز از کیفیت مناسب برخوردار نشده است.
در واقع میشود اینطور بیان نمود، در حالی که طراحی فضای داخلی اکسپدیشن قدیمی و مربوط به اواخر قرن گذشته احساس میشود، لینکلن نویگیتور کابین خودش را به طراحی مدرن قرن ۲۱ مزین نموده است.
همچنین نکته قابل ذکری در رابطه با شاخصههای دینامیکی این خودرو وجود ندارد. کیفیت سواری ماکس تقریباً همانند محصولات مشابهاش در جنرال موتورز بوده و فرمانپذیری خودرو نیز تا حدودی ابهام دارد. همچنین اکسپدیشن در عبور از پیچها آنچنان که انتظار میرود تند و چابک عمل نمیکند.
بهای فورد اکسپدیشن پلاتینیوم ماکس معادل ۸۴ هزار دلار است که در حدود ۱۳,۵۰۰ دلار بیشتر از مرسدس بنز GLS450 آب میخورد.
منبع: caranddriver
Sina
۱۸ فروردین ۱۳۹۷دوستش دارم لامذهب مدل مکسش انقدر گندست که میشه یه ردیف صندلی دیگه بهش اضاف کرد ۱۱ نفری بری شمال با یه عالمه کباب و یع سری چیزا ?
۱۱نفری با رفقا یا خانواده باهم بزنی به دل کوه و جنگل و آفرود و همه جا
فقط آمریکا فقط ماسل
۱۸ فروردین ۱۳۹۷مگه مینی بوسه
F۲۲RAPTOR
۱۸ فروردین ۱۳۹۷بی نهایت زیبا و لاکچری
میشه گفت از سابربن هم زیبا تره
maximus
۱۸ فروردین ۱۳۹۷ببخشید رپتورجان در مورد عکس پروفایلتون کنجکاو شدم میشه بگین ایشون کی هستن؟ من به جا نیاوردمشون با شما نسبتی دارن؟
F۲۲RAPTOR
۱۸ فروردین ۱۳۹۷سرلشکر موسوی ،فرمانده ارتش
maximus
۱۸ فروردین ۱۳۹۷ممنون
امیر
۱۸ فروردین ۱۳۹۷نسبت به مدل قبلش یعنی عجیب زیباترومدرن تر وجذاب تر شده مدل قبلیش واقعا بد قواره بود وظاهرش ازرده خارج
محمد
۱۸ فروردین ۱۳۹۷یه غول بیابونی واقعی♥️
hamid
۱۸ فروردین ۱۳۹۷چقد شتابش خوبه با این وزنش.
فک نکنم لندکروز با موتور هشت سیلندرشم حریف این بشه.
datsun
۱۸ فروردین ۱۳۹۷پاترول شتاب مشابهی داره
MAHDI CHEVROLET
۱۹ فروردین ۱۳۹۷داتسون جان
پاترول عشقه عشق
من که با هیچی مقایسش نمیکنم
ایمان
۱۸ فروردین ۱۳۹۷در واقع اینجا با یک شاسی بلند فول سایز 2743 کیلوگرمی طرف هستیم که بیشتر به یک ( پدیده روانشناختی نادر ) شباهت دارد ؛ مگه میشه فورد باشه اکسپدیشن باشه همه رو میخکوب خودش نکنه ؟؟؟؟ غول که میگن یعنی همین
عشق است فورد ????
me84
۱۸ فروردین ۱۳۹۷.
بدرد خانواده میخوره. از نوع پرجمعیت. وگرنه با وجود اینکه خیلی با ابهته، اما این بزرگ بودنش خیلی محدودیتها هم داره. ماشینی به این بزرگی همونطور که تو متن هم گفته، هندلینگ مناسبی نداره و فکر نکنم خیلی لذت بالایی داشته باشه. بنظرم اکسپلورر بهتر باشه.
maximus
۱۸ فروردین ۱۳۹۷حرفی باقی نمیمونه واقعا ??
m.m
۱۸ فروردین ۱۳۹۷ماشین سه ردیفه تو ایران چی هست؟
حسن
۱۸ فروردین ۱۳۹۷سانتافه- سورنتو -لندکروز -لکسوس570- ولوو XC90-بلیزر- پاجرو-اوتلندر-موهاوی- وووووووونِ سایپا
رو هیوندای وراکروز هم میتونی حساب کنی.
CNA
۱۹ فروردین ۱۳۹۷پرادو و تیگوان و رکستونم هست
آرش آمریکایی
۱۸ فروردین ۱۳۹۷ابهت از سر و روش میباره
حسن
۱۸ فروردین ۱۳۹۷خیلی با شمال موافقم مخصوصا با 11 نفر و یه سری چیزا ایولا .
خدایی الان باید تو ایران سایت تولیدی داشته باشه جلوی درب ویلا ی شمالت یکی پارک باشه یه قایق پشتش بسته باشی و خدمت کنه به ملت اما حیف .
یه تانک پر قدرت باشتاب6 ثانیه چی میشه گفت.
datsun
۱۸ فروردین ۱۳۹۷دوست عزیز ماشین سه ردیف صندلی داره هفت سرنشین
حسن
۱۸ فروردین ۱۳۹۷بالا کامنت اول Sina را بخون با ایشون موافقم .
حالا شمام یه کم اوانس به ما بده با این غول 11 نفری بریم شمال.
پاینده باشی و امیدوار.
Muty
۱۹ فروردین ۱۳۹۷برو بریم حسن خان
Hamid.Hellcat
۱۸ فروردین ۱۳۹۷ابهت خالص
اگه به لندکروزر بگیم حضرت به این باید گفت :
««« اعلی حضرت »»»
Mohamad
۱۹ فروردین ۱۳۹۷قیمتش تقریبا با لندکروزر یکیه
فقط یه کوچولو لندکروزر گرونتره
اما خب در هرحال ارزششو داره و بسیار خوش قیافست. داخلشم زیباست در کل خوشمان آمد
A.B
۱۹ فروردین ۱۳۹۷عجب گنده لات با کلاسیه از اونایی هست که اگه بشه خرید (تو ایران) شک نباید کنی هر روز تو پارکینگ ببینیش بهت انرژی مثبت میده پیر نمیشی
EAGLE SHAHIN
۲۸ آبان ۱۳۹۹وقتی سوار آمریکایی میشی یعنی سوار بر عرش خدایی