فورد

بررسی تخصصی فورد رنجر تاندر 2021

ما طرفدار پر و پا قرص فورد رنجر هستیم. مجله اتو اکسپرس این خودرو را به عنوان برترین پیکاپ انتخاب کرده و فورد نیز به تازگی نسخه‌ای از آن با نام تاندر را عرضه کرده است. این خودرو برای خریدارانی است که محصولی خاص‌تر و زیباتر می‌خواهند.

فورد رنجر تاندر

تاندر بر پایه تریم فول وایلدتراک شکل گرفته و بنابراین از تجهیزات زیاد و استایلی منحصربه‌فرد سود می‌برد. از جمله این ویژگی‌ها می‌توان به رنگ بدنه خاکستری متالیک، رینگ‌های ۱۸ اینچی تیره و تریم مشکی براق با جزئیات قرمز اشاره کرد. این عناصر شامل جلوپنجره است که شاید نظرات دو قطبی زیادی ایجاد کند. در بخش عقب میله‌ای آئرودینامیکی و چراغ‌های LED و نوارهای قرمز را خواهید دید. همچنین نشان‌های قرمز تاندر در درب‌ها و درب پشتی نیز تکمیل کننده تغییرات بدنه هستند.

فورد رنجر تاندر

داخل کابین رنجر تاندر صندلی‌های چرمی مشکی با دوخت های قرمز نصب شده‌اند. همچنین همین طرح قرمز روی فرمان، بخش بالایی داشبورد و دسته‌دنده نیز دیده می‌شوند. تجهیزات استاندارد این خودرو مشابه رنجر وایلدتراک بوده و بنابراین با خودرویی مجهز روبرو هستیم. کیفیت کابین نیز با شاسی بلندهای خانوادگی فورد قابل‌مقایسه می‌باشد.

فورد رنجر تاندر

رنجر تاندر در جاده کاملاً قابل پیش‌بینی است. پیشرانه دیزلی ۲۱۰ اسب بخاری این خودرو قوی‌ترین پیشرانه ۴ سیلندر بکار رفته در پیکاپ ها بوده و اگرچه گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک بکار رفته در خودروی تست شده خیلی ضروری به نظر نمی‌رسد اما کمک‌حال پیشرانه است.

فورد رنجر تاندر

این گیربکس در موستانگ هم بکار رفته و بنابراین گشتاور ۵۰۰ نیوتون متری رنجر آن را تحت‌فشار قرار نمی‌دهد. البته به ندرت شاهد انتخاب دنده ۹ یا ۱۰ حتی در بزرگراه‌ها خواهید بود. گیربکس موردبحث در زمان نیاز به قدرت بیشتر معکوس‌های نرمی داشته و بدون ناهنجاری دنده‌ها را سبک می‌کند.

فورد رنجر تاندر

یکی از برتری‌های رنجر نسبت به رقبا سواری آن است. بسیاری از پیکاپ ها سواری سفتی دارند که به خاطر سیستم تعلیق عقب آن‌ها می‌باشد تا به این ترتیب بتوانند بارهای یک تنی را حمل کنند. رنجر هنوز هم چنین بارهایی را حمل می‌کند اما سیستم تعلیق آن در زمان خالی بودن خودرو از بار عملکرد خوبی دارد. به همین خاطر سواری رنجر از نظر پایداری شبیه شاسی بلندها می‌باشد. از این نظر فقط تویوتا هایلوکس می‌تواند با فورد رقابت کند.

فورد رنجر تاندر

سیستم تعلیق جلو نیز باعث می‌شود سرنشینان سواری راحتی را تجربه کنند. این بخش تمامی دست‌اندازها را جذب کرده و ارتفاع بیشتر از سطح زمین نیز باعث می‌شود سریع‌تر از دست‌اندازها رد شوید و نگرانی‌ای از بابت ناراحتی سرنشینان نداشته باشید.

فورد رنجر تاندر

در کل رنجر تاندر پیکاپ خوبی است و ارزش خود را نیز نشان می‌دهد. با قیمت ۴۰۴۷۴ پوندی این مدل اتوماتیک تنها ۲۳۴ پوند گران‌تر از مدل وایلدتراک بوده و تقریباً ۱۰ هزار پوند ارزان‌تر از رپتور می‌باشد. البته برخلاف آن خودرو تاندر می‌تواند بارهای یک تنی را حمل کند و بنابراین هنوز هم به عنوان خودرویی تجاری شناخته می‌شود.

به این ترتیب مالیت جاده‌ای این خودرو کمتر از مدل‌های دو دیفرانسیل با تجهیزات مشابه می‌باشد.

فورد رنجر تاندر

رنجر تاندر انتخابی ایده آل برای خریدارانی است که به دنبال پیکاپی منحصربه‌فرد هستند، پیکاپی که طراحی شیک‌تری نسبت به وایلدتراک داشته و البته ظرفیت حمل بار آن بیشتر از رپتور باشد. این خودرو تجربه سواری برجسته‌ای داشته و از همان تجهیزات مدل وایلدتراک سود می‌برد. درعین‌حال جزئیات طراحی مشکی و قرمز رنجر تاندر نیز ظاهری متمایز برای این خودرو ایجاد می‌کند.

مشخصات فورد رنجر ۲.۰ EcoBlue 213PS Thunder auto

  • قیمت: 40474 پوند
  • پیشرانه: 4 سیلندر ۲ لیتری دیزلی
  • قدرت/گشتاور: 210 اسب بخار/۵۰۰ نیوتون متر
  • گیربکس: 10 سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: 9 ثانیه
  • مصرف سوخت: 7.۷ لیتر در هر صد کیلومتر

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای
منبع
autoexpress

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۴ دیدگاه‌ها

  1. R@m!n

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (540 ديدگاه)

    با وجود F-150 دلیل تولید این ماشین چیه ؟

    موافقم 5
    مخالفم 19
    1. MR.JD

      ۱۴ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (329 ديدگاه)

      چیزی یک پله پایین تر از فورد f-150 برای رقابت با شورولت کلرادو یا تویوتا هایلوکس و تاکوما !!!

      موافقم 17
      مخالفم 1
    2. ali (chevy nova)

      ۱۴ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (7383 ديدگاه)

      رنجر در کلاس وانتهای مید سایزه ولی سری اف فول سایزه

      موافقم 20
      مخالفم 3
      1. R@m!n

        ۱۴ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (540 ديدگاه)

        بازم با وجود F-150 دلیلی واسه خریدش نمی بینم

        موافقم 4
        مخالفم 22
      2. $ÃЪŦÏЛ$

        ۱۴ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (4617 ديدگاه)

        یه ذره گرونه،خود F-150 فقط ۲۰هزار دلاره مدل پایه اش که من تو اروپا تا ۳۰هزار پوند هم دیدم،اما واقعاً ۴۰هزار پوند یکم زیاده با وجود چنین ماشینایی مثل برادر بزرگترش F-150….

        موافقم 9
        مخالفم 2
    3. ツSAMURAIツ

      ۱۴ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (1149 ديدگاه)

      تو آمریکا خرید این منطقی نیست اما F150 تو خیلی از بازار ها عرضه نمیشه و این جاش رو پر میکنه
      مثلا تو همین انگلیس که این ماشین تست شده

      موافقم 12
      1. R@m!n

        ۱۴ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (540 ديدگاه)

        آخه انگلیس پیکاپ نمی خرن صغیر و کبیر یه گلف یا فیستا زیر پاشونه

        موافقم 12
        مخالفم 1
  2. RezaRs

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (1612 ديدگاه)

    خیلی خوب بود آقا شاهین ایکاش بیشتر فورد رنجر وارد میشد

  3. احسان آرسنالی

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (1953 ديدگاه)

    این چرا فرمان راست ه

    1. شاهین

      ۱۴ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (4696 ديدگاه)

      سلام چون تو انگلیسه

      1. جناب ایکس

        ۱۴ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (1467 ديدگاه)

        به به آقا شاهین، پارسال دوست امسال…….. بازم دوست…

        موافقم 3
        مخالفم 2
        1. شاهین

          ۱۵ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (4696 ديدگاه)

          سلام دوست عزیز
          من همیشه هستم در خدمتتون ❤

      2. احسان آرسنالی

        ۱۴ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (1953 ديدگاه)

        تو اروپا که وارد کننده رسمی ندارند گارانتیش چی میشه؟

        1. شاهین

          ۱۵ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (4696 ديدگاه)

          چرا ندارن؟ بعضی محصولات فورد تو اروپا فروش بالایی داره.

  4. $ÃЪŦÏЛ$

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (4617 ديدگاه)

    فورد رنجر واقعاً خوش ساخت و با کیفیته،یه نمونه نقره ای توی گمرگ آستارا هست هنوز ترخیص نشده ولی کار می‌کنه و اسقاطی نیست،مال سال ۲۰۱۸هم هست اما هنوزم بعد ۳سال خاک خوردن هنوز عین روز اولش میمونه…

    موافقم 8
    مخالفم 1
  5. احسان

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (3 ديدگاه)

    سلام دوستان بین مزدا3 و هیوندای اکسنت مونتاز کدوم بهتره؟با توجه به قیمت شون ممنون میشم مراهنمایی کنید

    1. $ÃЪŦÏЛ$

      ۱۴ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (4617 ديدگاه)

      هردوشون خوبن،چه تو شهر چه تو جاده، البته صندوق مزدا یکم جادارتره،کلا مزدا یه مقدار بزرگتر از اکسنته اما بازم تو یه کلاس قرار میگیرن،بین این دو ماشین انتخاب بستگی به سلیقه خودت داره…

    2. Kato

      ۱۴ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (469 ديدگاه)

      حتما مزدا ۳ عزیزم
      کیفیت دوام سواری

      ژاپن ده تا سر و گردن از کره بالاتره

    3. Mazda3

      ۱۵ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (2 ديدگاه)

      اکسنت هم چیز خوبیه نداره ولی تجربه خودم رو میگم مزدا3 رو من تو چند سالی که دارمش بین هم سگمت های خودش کلا بهتره مزدا3 مونتاژ هم که نسل قبلش بوده هم مثل خودشه با اینکه داخل کابینش ساده تره ولی به نظر هندلینگ بهتری داره کلا مزدا سواری درگیر کننده ای داره که اگه یه چیزی بهتر از اون بخوای تو محصولات ب ام و پیدا میشه که سطح بالاتری داشته باشه.

      1. Mazda3

        ۱۵ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (295 ديدگاه)

        ببخشید متن بهم ریخته شد با کیبورد یه سیستم دیگه نوشتم وقتی تند تایپ میکنم اینجوری میشه.

  6. Benz

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (1962 ديدگاه)

    یه وانت عادی همه کاره سر به زیر عالی

  7. ایران

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (341 ديدگاه)

    شکلش که خوشکله گشتاور زیادی هم داره در کل خوبه

  8. net

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (3398 ديدگاه)

    دوخت قرمز طراحی داخلی و حروف انگلیسی قرمز تاندر بد هست و اگر حروف انگلیسی قرمز نداشت و دوخت مشکی داشت قشنگتر میشد.سمت چپ و راست جلوپنجره قرمز هست خیلیییی بد هست و نیاز به این کار نبود.اگر ال سی دی رنجر مسطح بود و فرورفتگی نداشت خیلییی قشنگتر میشد

  9. Mazda3

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (295 ديدگاه)

    از هر نظری بهتر تر از هایلوکسه ولی اگه خواسته باشم انتخاب کنم هایلوکس رو انتخاب میکنم چون تو ایران نمایندگی ایرتویا تو شهر های مختلف هست و این مهمه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا