شرکت تیونینگ Mountune پیش از این دست خود را روی مدلهای فیستا ST و فوکوس ST گذاشته و ماحصل این کار چشمگیر بوده است. حالا این فوکوس RS است که توجه Mountune را به عنوان جذابترین مدل فوکوس به خود جلب کرده است.
نه اینکه خودروی استاندارد ضرورتاً نیازمند قدرت بیشتری باشد اما اضافه کردن کیت القایی با جریان بالا، سوپاپ چرخشی بهروز شده و نقشهی ECU سفارشی ۲۵ اسب بخار دیگر را به پیشرانه اضافه کردهاند. با این تفاسیر پیشرانهی ۴ سیلندر ۲.۳ لیتری توربوی خودرو خروجی ۳۷۰ اسب بخاری دارد.
کیت FPM375 شرکت تیونینگ Mountune بهای ۸۹۹ پوندی دارد و نصب آن کمتر از یک ساعت طول میکشد. این موضوع گارانتی فوکوس استاندارد را تحت تأثیر قرار نمیدهد.
علاوه بر قدرت اضافی، گشتاور نیز از ۴۷۰ به ۵۱۰ نیوتون متر رسیده که بیشتر از گشتاور پورشه ۹۱۱ کررا S است. این میزان قدرت و گشتاور اضافی باعث شده تا شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت خودرو به ۴.۵ ثانیه کاهش یابد. RS Mountune واقعاً خودروی سریعی است.
در دورهای بالای ۲ هزار پیشرانه با فشردن پدال گاز فریادهای شرورانهی آن برمیخیزد. توقفی لحظهای در فعال شدن توربو وجود دارد اما با وجود گشتاور زیاد خودرو وجود آن خیلی احساس نخواهد شد.
کارایی کیت بکار رفته بسیار خوب بوده و ضرورت این افزایش قدرت را به سختی میتوان متوجه شد؛ اما هیچ شکی وجود ندارد که Mountune RS یک گلولهی سریع است.
در راههای سخت حسی زیبا از وجود گشتاور زیاد در شتاب گیریهای سنگین دیده میشود. البته خودرو به کمی هدایت و تصحیح مسیر احتیاج دارد اما همهی اینها بخشی از هیجان است. با افزایش دو پیشرانه غرشهای عمیقی به گوش میرسد.
اتفاق خیلی زیادی بعد از دور ۶۵۰۰ نمیافتد اما بجای آن گیربکس ۶ سرعته دستی خودرو با تعویضهای خود گشتاور مناسب را در همهی دورهای پیشرانه در دسترس میگذارد.
کشش خودرو خیالانگیز است. فوکوس میتواند تا ۷۰ درصد گشتاور خود را به اکسل عقب بفرستد و این نیرو نیز میتواند با انتخاب حالت دریفت بین یکی از دو چرخ توزیع شود. با فشردن کامل پدال گاز از پیچ خارج شوید، به سیستم اعتماد کنید و فوکوس دایرهی حرکت از پیچ را تنگ کرده و به زیبایی از آن عبور میکند.
مثل قبل حالتهای رانندگی نرمال، اسپورت و پیست وجود دارند که تنظیمات سیستم چهارچرخ محرک را تغییر داده و باعث تیزتر شدن پاسخ پدال گاز میشود. اگرچه که فوکوس حتی در حالت نرمال نیز سفت و پایدار است. هرچند خودرو سفت است اما کنترل مناسب حرکات بدنه شما را تحت تأثیر قرار میدهد.
دامپرهای تطبیقپذیر بهصورت استاندارد در خودرو قرار دارند بنابراین شما میتوانید با انتخاب حالت سفتتر سیستم تعلیق شاسی را آمادهتر کنید. البته فوکوس RS در سفتترین حالت خود بازهم نرمتر از هوندا سیویک تایپ R است.
با افزایش سرعت انرژی از طریق شاسی به شما منتقل میشود و احساس لذت بیشتری به سراغتان میآید اما میخواهید که در یک جادهی صاف یا در پیست باشید تا از حداکثر توانایی خودرو در پیچها لذت ببرید.
البته برخی نقاط ضعف هم وجود دارند که البته خیلی به اصلاحات Mountune مربوط نمیشوند. ترمزهای برمبو در سرعتهای پایین حساسیت کمتری دارند اما در ترمز گیریهای سنگین خوب عمل میکنند و کاراکتر فوکوس را تقویت میکنند. فرمان خودرو دقیق است اما میزان قفل شوندگی آن کم بوده و پارک کردن آن دردناک است.
مشخصات فورد فوکوس RS FPM375 by Mountune
قیمت: 32149 پوند (۸۹۹ پوند برای کیت)
پیشرانه: 4 سیلندر ۲.۳ لیتری توربوی بنزینی
قدرت/گشتاور: 370 اسب بخار/۵۱۰ نیوتون متر
گیربکس: 6 سرعته دستی، چهار چرخ محرک
شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: 4.۵ ثانیه
حداکثر سرعت: 265 کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت: 7.۷ لیتر در هر صد کیلومتر
منبع: autoexpress
reza
۴ بهمن ۱۳۹۵بهترین هاچ بک دنیاست
ShoMpeT
۴ بهمن ۱۳۹۵عزیزم هیچ ماشینی رو نمیشه گفت بهترین هست!
Parker
۴ بهمن ۱۳۹۵معلومه که گلف منظورته ?
فرشاد سجادیان
۴ بهمن ۱۳۹۵تو رنج قیمت خودش شاید بهترین باشه اما درکل پایینتر از مرسدسبنز A45 AMG و آئودی RS3 قرار میگیره.
خوشم میاد ازش، فقط طراحی داشبوردش قدیمی به نظر میرسه.
faramarz
۴ بهمن ۱۳۹۵یکی از جذابترین هاچ بک های دنیا
Parker
۴ بهمن ۱۳۹۵جونم اون گیربکس دستی.
فقط تویوتا و هوندا
۴ بهمن ۱۳۹۵370 اسب از یه موتور 2.3 لیتری توربو. زیادی خوب نیس؟؟ :)
امیر.عارف
۴ بهمن ۱۳۹۵وای خدای من کمک کن به ایرانی جماعت که آرزوی لذت بردن از این نوع ماشینها را به….. نبرند
Ali.usa
۴ بهمن ۱۳۹۵خیلی دوسش دارم?
امیرحسین
۴ بهمن ۱۳۹۵عاشق این ماشینم
با این که آلمانی ها رو خیلی دوست دارم ولی اینو به گلف ترجیح میدم
hossein
۵ بهمن ۱۳۹۵خیلی عالیه.
اینجا یه هدرز نصب میکنی که احتمال داره 5اسب یا کمی بالا یا پایین تر بیاد رو قدرت ماشین و قیمتش یک و خورده ای هست حال کار به گرانتیش که باطل بشه یا نه ندارم اخه اصلا گرانتی برای من که به شخصه زیاد جالب نبوده تو ماشینای ایرانی.
ولی دمشون گرم عجب تیونینگی زدن.
رامتین
۵ بهمن ۱۳۹۵برام جالبه خودرویی با 370 اسب شتاب 4.5 داره. این جالب بودن از دید منفی است. چرا؟ چون اگر همین خودرو در ایران و مثلا تهران تست شه شتابش راحت 5.5 خواهد بود. کاملا این موضوع مشهوده و اعتراضی وارد نیست. همونطور که در تهران پورشه911 شتاب 5 داره در حالیکه در سایت رسمی شتابش 4.1 نوشته شده. اما از همه مهمتر اینه که آلفا 4c با توان نازل 240 اسب (در برابر رقبا) در تهران با بنزین داغون، شتاب 4.5 زده. کلا بحث شتاب میخوای باید سمت ایتالیایی ها یا آلمانیها رفت.
aston martin
۵ شهریور ۱۳۹۶قیمتش بالاس
کم اصطحلاک باشه یه دست دومشو بتونی یروز اون ور بخری حال میده بهت کلی
محمد
۴ آذر ۱۳۹۷ما شانس استفاده و حتی دیدن همچین خودروهایی رو خیلی وقت پیش از دست دادیم مگه اینکه به خواب ببینیم همچین ماشین هایی رو