تجربهی قبلی رانندگی من با نسل پیشین فورد فیوژن خیلی جالب نبوده و من خاطرهی خوبی از آن ندارم.
من هنوز هم زمانی که نسخهی خاکستری این سدان را در جادهها و یا پارکینگها میبینم مضطرب میشوم زیرا یاد ناشیگریهای آن میافتم. اما اخبار خوب این است که فیوژن ۲۰۱۷ به حد کافی احساس و ظاهر متفاوتی دارد که من دیگر با دیدن این سدان مضطرب نمیشوم.
فورد تلاش داشته تا این سدان خانوادگی محبوب نمایی ممتاز و لوکس داشته و خودرویی بهروز باشد تا رقابتیتر شود و در رانندگی خونسردتر باشد. فورد تلاش داشته این پیام را برساند که رانندگی تجربهی استرسزایی نیست.
احتمالاً چشمگیرترین بهبودی که در فیوژن ۲۰۱۷ دیده میشود در دسترس بودن سطح وسیعی از تجهیزات کمکراننده است. دستیار حفظ خطوط فعال، نوربالای اتوماتیک تطبیقی، کروز کنترل تطبیقی با دستیار توقف و حرکت، ترمز اضطراری خودکار با تشخیص عابران پیاده، دوربین پشتی، پایش نقاط کور و دستیار پارک جدیدی که میتواند خودرو را در حالتهای مختلف پارک کند از جمله تجهیزات بکار رفته در این خودرو هستند.
به نظر میرسد که فورد صدای مشتری را به خوبی شنیده و هماکنون همهی تریم ها بصورت از استارت دکمهای سود برده و استاپ-استارت نیز در همهی مدلها به جز مدل پایه وجود دارد.
سیستم استاپ-استارت فیوژن یکی از نرمترین سیستمهایی است که من تجربه کردهام. این یک سیستم هوشمند است که در اکثر مواقع متوجه کارکرد آن نخواهید شد. این سیستم به نرمی خودرو و آرامش کابین فیوژن کمک کرده است. عایقبندی جدید و شیشههای آکوستیک کابینی آرام را تضمین میکنند.
متأسفانه دینامیک رانندگی این خودرو علیرغم گزینههای جذاب پیشرانهها احساسی شبیه قبل دارد. در مجموع ۶ قوای محرکه وجود دارد. مدلهای هیبرید و پلاگین هیبرید، پیشرانهی ۴ سیلندر ۲.۵ لیتری قبلی، نسخهی ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری اکوبوست،۴ سیلندر ۲ لیتری اکوبوست و گونهی قدرتمند ۶ سیلندر ۲. لیتری تشکیلدهندهی قوای محرکهی فیوژن هستند.
پیشرانهی ۱.۵ لیتری قدرت ۱۸۱ اسبی داشته و تنها بهصورت دیفرانسیل جلو عرضه میشود اما نسخهی ۲ لیتری با قدرت ۲۴۵ اسب بخار هم بهصورت دیفرانسیل جلو و هم دو دیفرانسیل عرضه میشود. پیشرانهی ۲.۷ لیتری که تنها در فرم دو دیفرانسیل در دسترس است قدرت ۳۲۵ اسب بخاری دارد. همهی پیشرانهها به گیربکس ۶ سرعتی اتوماتیک متصل هستند اما نمونههای هیبریدی از گیربکس CVT استفاده میکنند.
اکثر مواقع ما با فیوژن مجهز به پیشرانهی ۲ لیتری رانندگی کردیم. تأخیر توربو نسبتاً ملموس بوده و برای سرعت گرفتن در اتوبان اندکی زمان لازم است. این پیشرانه شاید برای اکثر رانندگان کافی باشد اما قطعاً احساس اسپورت بودن را القا نمیکند. دیگر نقطه ضعفی که در مدل پیشین فیوژن وجود داشت و در این مدل برطرف شده این بود که فیوژن همیشه احساسی شبیه خودروی بزرگ داشت. احساس سنگین بودن، سختی مانور و مواردی از این قبیل خوب نیستند به این معنی که خودرو در سر پیچها خوب عمل نمیکرد. هوندا آکورد یا مزدا ۶ دینامیک رانندگی بهتری دارند اما فیوژن این دو رقیب را در موارد دیگر شکست میدهد.
قیمت فیوژن از ۲۲۱۲۰ دلار آغاز شده و در بالاترین تریم شاهد بهای ۳۶۶۲۰ دلاری هستیم.
نقاط قوت: طراحی تمیز و کاربردی، تکنولوژیهای کمکرانندهی عالی، ظاهر شیک
نقاط ضعف: احساس خیلی بزرگ بودن، اسپورت نبودن
منبع: autoguide
Ali.usa
۱۲ مهر ۱۳۹۵از اون ماشینایه که به خاطرش ماشین های آمریکای رو ممنوع کردن تو منطقه
از اون پر مصرفای سنگین وزن
مسئولین ما چقدر از دنیا عقبن.
به نظرم که عالی بود عالی تر شدن
(ali (CHEVY NOVA
۱۲ مهر ۱۳۹۵خیلی ماشین مناسبی هست از هر احاظ
uss zumwalt DDG-1000
۱۳ مهر ۱۳۹۵نقاط قوت خوبی برخوردار
Lord Cezar
۱۲ مهر ۱۳۹۵داداش خبر نداری امروز رئیس کمیسیون امنیت ملی گفته به زودی واردات هر نوع گوشی هوشمند ممنوع خواهد شد و باید گوشی هوشمند ملی ساخته بشه.
اینا کلا دارن راه کره شمالی رو میرن و به زودی کاری میکنن ماشین کره ای هم واسه مردم آرزو بشه چه برسه امریکایی.
سینا
۱۲ مهر ۱۳۹۵گوشی ملی :-/
uss zumwalt DDG-1000
۱۳ مهر ۱۳۹۵بعید هم نیس این کارو کنن
mehdi
۱۲ مهر ۱۳۹۵چقدر شبیه جوگوار و استون مارتینه….
volvo fh
۱۲ مهر ۱۳۹۵ببخشید بچه ها.
برای پروفایل بخام عکس بزارم,باید از سایت گراواتار استفاده کنم؟
Sajad061
۱۲ مهر ۱۳۹۵بله
ونوم
۱۲ مهر ۱۳۹۵افرین بر فورد که صدای مشتری رو شنید ایشالله که به این هم راضی نباشه و روز به روز پیشرفت بیشتری بکنه
ساسان.م
۱۲ مهر ۱۳۹۵فورد فیوژن و فورد اج قبل از این قانون مسخره تو مناطق آزاد ایران خیلی طرفدار داشتن
نیما ناصری
۱۲ مهر ۱۳۹۵خیلی خوبه که اون دسته لعنتی دنده رو از اون وسط برداشته
سعید
۱۲ مهر ۱۳۹۵واقعا امروز میشه با حدود ۲۵ هزار دلار توی آمریکا یه ماشین کامل خرید، تازه اونم با اقساط طولانی میشه پرداخت، همینارو اگه درست استفاده کنی و بهش رسیدگی کنی یه عمر ماشینن…
ارمان
۱۳ مهر ۱۳۹۵ای وای ?
wolf man
۱۳ مهر ۱۳۹۵اونجا که چینی ها تقلید میکنن تو طراحی میزنید تو سرشون ولی اینجا دهن ها بسته است؟
جریان چیه؟
volvo fh
۱۳ مهر ۱۳۹۵از کی تقلید کرده؟
همیشه هیوندای هست که از فورد کپی برداری میکنه.
احمد باقری
۱۳ مهر ۱۳۹۵از قبل هم بهتر شده.
C na
۲۳ بهمن ۱۳۹۷فورد فیوژن ۲۰۱۷ با قیمت ۱۳۲۰۰$ خریدم فوق العاده ست با سیستم نو و نواوری هایی که داره سرسام اوره ?