مدل ۲۰۱۸ فورد موستانگ اکوبوست، از گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک جدید و ۴۱ نیوتن متر گشتاور بیشتر بهرهمند شده است. این خودرو به ویژه در صورتی که به پکیج سفارشی پرفورمنس مجهز شده باشد، یک اتومبیل بسیار قابل اعتماد خواهد بود. ممکن است به دلیل عملکرد تهاجمی دیفرانسیل لغزش محدود، در شروع حرکت با خودرو اندکی با مشکل مواجه شوید؛ به خصوص که لاستیکهای تابستانی چسبندگی کافی را ایجاد نمی نمایند. در هنگام عبور از پیچ های تند باید بسیار مراقب باشید تا گشتاور ۴۷۴.۵ نیوتن متری شما را از مسیر منحرف ننماید.
توصیه میکنیم سیستم کنترل پایداری را تا زمانی که به طور کامل به رانندگی با این خودرو آشنا نشدهاید، روشن نگه دارید. شما میتوانید با اجتناب از حالات رانندگی اسپرت پلاس و ریس، زندگی را برای خود آسانتر نمایید. چرا که در این دو حالت پاسخهای پیشرانه به اعمال فشار بر پدال گاز بسیار تهاجمیتر شده، غربیلک فرمان بیش از اندازه سنگین شده و کنترل خودرو را تا حد زیادی سخت مینماید. همچنین قابلیت تنظیم فرمان در این دو حالت از دسترس خارج خواهد شد و شما نمیتوانید براساس سلیقه خودتان آن را تنظیم نمایید.
حالات اسپرت و کاستوم برای شما مناسبتر هستند اما فقدان تغییر سفتی کمک فنرهای مغناطیسی در این دو حالت میتواند از کیفیت سواری با این خودرو بکاهد. دو حالت اخیر چندان برای رانندگی جدی و هیجان انگیز مناسب نیستند.
عملکرد گیربکس در شرایط مختلف بسیار خوب بوده و هماهنگ با پیشرانه عمل مینماید، به طوری که همواره آماده است بیشترین گشتاور را به ویژه در خروج از پیچها به هنگام شتابگیری برای شما آماده نماید.
فورد موستانگ اکوبوست در مسیرهای روستایی نیز بسیار سریع بوده و چابکی آن مایه هیجان و نشاط شما خواهد شد. شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتربر ساعت آن برابر ۵.۳ثانیه بوده و نتایج حاصل از آزمون یک چهارم مایل آن نیز برابر ۱۳.۷ ثانیه در سرعت ۱۵۶.۴ کیلومتربرساعت است.
با کمال تعجب، خبری از لانچ کنترل در این خودرو نیست و شما می توانید با افزایش دور موتور تا ۱۵۰۰ دور در دقیقه از یک لانچ خوب بهرهمند شوید.
شایان ذکر است که شتاب ۰-۹۶ کیلومتربرساعت موستانگ V-8 برابر ۴.۴ ثانیه بوده و نتایج حاصل از آزمون یک چهارم مایل آن مساوی با ۱۲.۶ ثانیه با سرعت ۱۸۵.۲ کیلومتربرساعت است.
منبع: motortrend
Khan
۹ فروردین ۱۳۹۷از طراحی جلو این موستانگ جدید خوشم نمیاد، بچهننهایش کردن
حسین
۹ فروردین ۱۳۹۷نمیدونم چرا یا از این ور بوم میافتیم یا از اون ور!
یا ۸ سیلندر ، یا ۴ سیلندر!
من ترجیح میدم به جای ۴ سیلندر ، یه ۶ سیلندر توربو که قدرت ۸ سیلندر و مصرف کمتر داره رو انتخاب کنم تا ۴ سیلندر !
آرش آمریکایی
۹ فروردین ۱۳۹۷در عمل موتور 6 سیلندر توربو همون مصرف 8 سیلندر یا نزدیک به اون رو داره البته استهلاک و مخارج بیشتری هم داره به علاوه این که آب و هوای گرم تاثیر بدی روی توربو شارژر ها میذاره
از نظر مصرف سوخت بهترین موتورهای V8 موتور همی کرایسلر و V8 اسمال بلاک جنرال موتورز هستن که توانایی غیرفعال کردن سیلندرها رو دارن
اما موتور های 6 سیلندر تویین توربو مخارج بسیاری داره به علاوه اینکه تو مصرف سوخت تاثیر چندانی نداره و تو مناطق گرم تو عملکردش خیلی تاثیر منفی دیده میشه
بخصوص جنرال موتورز که سیستم stop go(مخصوص ترافیک) و DMF (مخصوص رانندگی تو دور موتور پایین در شهر) داره
مکس
۳ تیر ۱۳۹۸اصلا v6 turbo عرضه نشده برای این خودرو. باید خوتون دست به آچار بشید و توربوی خوب و البته سرسیلندر خوب طراحی کنید
M
۹ فروردین ۱۳۹۷“… هر کس که پشت سرش حرف نامربوط بزند، قطعاً یکی از آنها را نرانده است”. (درود به شرفت که حرف دل ما رو زدی )
حمیدرضا
۹ فروردین ۱۳۹۷چه گشتاوری پسر چه وحشتناکه همیشه ماشین 8 سیلندر بهتر از ماشین های شیش هستن
به نظرم از همه نظر این موستانگ کامل ترین در تاریخ هست هم هندلینگ و دماغه هم قدرت ترمز هم قدرت انتقال
کارل شلبی
۹ فروردین ۱۳۹۷واقعا الان طراحیشو دوست دارم مخصوصا سفید و نقره ایش.
اسب اصیل امریکایی در حال یورتمه رفتن .
تنها ماشین تو جهان که من صد در صد عاشقشم
عشق عشق.?
فرهاد كرمستجی
۱۰ فروردین ۱۳۹۷“فورد موستانگ اکوبوست 2018 به مثابه یک اسب بدخلق است که نیازمند احترام بوده تا بشود از آن سواری گرفت و هر کس که پشت سرش حرف نامربوط بزند، قطعاً یکی از آنها را نرانده است.”
مهدی
۱۰ فروردین ۱۳۹۷تقریبا دو سال پیش بود که من و دوستم با موستانگ اکوبوست مشکی رنگ رفتیم تهران که اتفاقی یه بی ام و سری ۴ ابی هم همون حوالی برج میلاد بهمون ملحق شد یکی از نویسنده های مجله ماشین هم که قبلا هماهنگ کرده بودیم اومده بود بگذریم از نصف روزی که امنیت برج هممون رو به خاطر عکاسی غیر مجاز تو محوطه برج گرفته بود . طرف مقاله ای در موردشون نوشت که یادمه وقتی مجله رو خریدم دیدم که پایداری و هندلینگ موستانگ رو بهتر از سری ۴ نوشته بود و واسه من و دوستم که اونجا بودیم تعجب اور بود چون اتفاقا یکی از مواردی که به وضوح به چشم میومد هندلینگ و خوشدستی بهتر سری ۴ بود تازه موستانگ با رینگ و لاستیک افترمارکت و پهن، این یکی از بدی های این ماشینه چون تو سرعت بالا واقعا حس عدم اطمینان و ترس رو هم منتقل میکنه . شتاب ماشین هم با وجود رینگ و لاستیک سنگین افت محسوسی کرده بود تقریبا مشابه نمونه ۶ سیلندر بود و البته مصرف بنزین هم اصلا کم نبود و اگر بیشتر از ۶ سیلندر نباشه کمتر هم نبود که یه بخشش باز مربوط به رینگ و لاستبک میشد اما کابین خیلی با کیفیت تر و جذابتر از اتاق قبلی بود مخصوصا با چرم مشکی و قرمز. سیستم تعلیق ماشین هم با وجود رینگ و لاستیک بزرگ غیر استاندارد بد نبود ولی فاصله اکوبوست و ۶سیلندر با موستانگ جی تی واقعا زمین تا آسمونه و واقعا تو یک ثانیه تفاوت اعداد کارخونه خلاصه نمیشه اون موقع هست کی میفهمی امریکایی فقط و فقط باید ۸ باشه جدا از تفاوت وحشتناک قدرت سواری موستانگ جی تی نسبت به اون دوتا یه نرمی و جذابیت خاص داره که نمیدونم تفاوتی تو زیربندیشون وجود داره یا شایدم واسه تقسیم وزن متفاوت. فکر نمیکنم با توجه به قیمت هیچ ماشینی به جذابیت و باحالی یه موستانگ جی تی وجود داشته باشه
حسن
۱۰ فروردین ۱۳۹۷خان بزرگ من هم اون اوایل حس شما را داشتم اما دلیل داره یکی اینکه به چشمم نا اشنا بود و میگن ادم با دیدن زیاد یک چیز طی زمان معین با اون رابطه ی چشمی برقرار میکنه و عادی میشه یعنی تو عمق ذهن ادم پذیرفته میشه .دوم انسان همیشه در مقابل تغییر مقاومت میکنه چون تغییر موجب تجزیه تحلیل و تفکر و مقایسه میشه و درکل انرژی از ادم میگیره. با گذشت زمان میبینی نه تنها عیبی نداره بلکه طراحی خوبی هم داره بهش عادت میکنی.
مهرداد
۱۲ فروردین ۱۳۹۷سلام من یه اکوبوست ۲۰۱۶ دارم توضیحاتی رو خدمت علاقه مندان میدم
شتاب و کشش اولیه ماشین به شدت بالاو لذت بخش هست من خودم با لاستیک پهن عقب و وجود زاپاس در خودرو صفر تا صد ۵.۸ رو گرفتم
رانندگی با خودرو کاملا با خودروهای دیگه متفاوته و واقعا بدون اغراق شبیه یه اسب رام نشده است بر خلاف خودروهای معمول که درون پیچ همزمان فرمان میدهید و همزمان گاز اگر در موستانگ این کار رو بکنید عقب خودرو به شدت تکان تکان میخوره و از کنترلتون خارج میشه باید اول پیچید بعد از صاف شدن خودرو گاز رو اضافه کرد
گرفتن فرمان با قدرت بالا ضروریه و بخصوص در پیچها شل گرفتن فرمان باعث از دست رفتن کنترل میشه
روی حالت کامفورت ماشین رامتر و سنگینتره و فرمان کنترل بهتری داره
روی حالت اسپرت که دنده پشت فرمون هم استفاده میشه کنترل خودرو سخت تر هست اما کشش خودرو به شکل محسوسی بیشتره
در دور های پایین احساس قدرت بیش از حد نیاز میکنید اما در سرعتهای بالا بسیار شبیه به خودروهای موتور ۳۰۰۰ عمل میکنه چیزی شبیه یه آزرا گرانجور توی سرعت بالای ۱۲۰
داخل کابین بسیار لوکس و با کیفیت و احساس کابین یه خلبان رو میده _کیفیت و ضخامت رنگ عالی هست اما فرم بدنه خصوصا در جلو بسیار ضربه پذیر است و احساس خرابی بالا با کمترین ضربه جلو رو به آدم میده
سیستم ترمز به شدت قوی و مطمین هست
فضای سرنشین عقب برای دو کودک مناسب هست اونهم به زحمت
کروز خوب عمل میکنه _کیفیت نور بسیار بسیار عالی هست علاوه بر زیبایی و خشونتی که توش هست _امکان استارت از دور روی ریموت هست _کولر بسیار عالی هست البته برا من مدل سفارش خلیج و با دو فن بزرگ روی رادیاته _ صفحه کیلومتر بسیار زیبا با امکان تغییر رنگ و دارای اطلاعات سفر دمای روغن جهت جغرافیایی و … هست _ضبط بسیار با کیفیت و دارای سیستم sync 3 هست که هیچوقت سر در نیاوردم ولی فکر کنم واسه آمریکا هست که مثلا میتونید شماره اورژانس رو بگیره
این ضبط یه sd رم از بیرون میخوره یک یو اسپی از جلو و یکی از سمت سرنشین عقب کاپوت به علت طول زیاد سنگینه و بستنش کمی بد قلقه _صندوق فوقالعاده بزرگه و وقتی باز میکنیدقطعا تعجب میکنید _ غرش صدای ۶ سیلندر رو نداره حتی اگر کیت اگزوز ببندید البته با وجود قوانین پلیس راهنمایی ما بی صدا بودن بهتره اما حس وحال صدای اگزوز واسه ماشین بازا لذت بخشه
کمربند ایمنی راحتی نداره اما صندلیها طراحی کیفیت خوب دارند و بخوبی شمارو در بر میگیرن
با تمام این اوصاف چند مشکل بزرگ دارید
او ل سختی مهار خودرو
دوم بعد از راندن اون راندن هر خودرویی برای شما زجر آور میشه
سوم که به دلیل تعداد کم اون در کشور در هنگام رانندگی با افراد مزاحمی روبرو میشوید که پشت به پشت شما حرکت میکنند و گاهی چندین خیابان به دنبال شما می آیند _و گاهی با تمرکز زیاد بر خودروی شما از مسیر مقابل منحرف شده و مثل هیپنوتیزم شده هاو بی محابا به سمت شما می ایند در هنگام پارک درخیابان هم که با مشکل سلفی بگیران مواجه میشوید که خارج از شوخی رانندگی ایمن و راحت را بر شما به شدت سخت و عذاب آور میکند