فورد

اولین تجربه سواری با فورد موستانگ مک ای جدید

فورد موستانگ مک ای هنوز هم در سرخط خبرهای خودرویی قرار دارد ولی ما این فرصت را داشته‌ایم که با این شاسی‌بلند تمام الکتریکی چند دوری را بزنیم…


نشستن روی صندلی عقب یک مک ای پوشیده شده که در اطراف یک فرودگاه در لس‌آنجلس طی طریق می‌کند تجربه‌ای خاص و فراموش‌نشدنی خواهد بود اما ما با این کار به دنبال فهمیدن این بودیم که قدبلند جدید و الکتریکی فورد چه چیزی برای ارائه خواهد داشت؟

زمانی که فروش مک ای از اواخر سال ۲۰۲۰ شروع شود شاهد عرضه دو نسخه‌ی دیفرانسیل عقب و چهار چرخ محرک و همچنین دو نوع مجموعه باتری خواهیم بود. موستانگ مک ای موردبحث ما از نوع ۴X بود که از سیستم چهار چرخ محرک، باتری ۹۹ کیلووات ساعتی و قدرت ۳۳۳ اسب بخاری سود می‌برد.


اولین چیزی که واقعاً توجه خود را به عنوان یک سرنشین به خود جلب می‌کند میزان فضای موجود است. حتی با وجود سقف شیشه‌ای ثابت و سفارشی فضای مناسب برای افراد قدبلند وجود داشته و این در حالی است که جلوی ما یک راننده قدبلند هم نشسته بود. برای مثال مک ای کابینی جادارتر از جگوار آی پیس دارد.


فورد ادعا می‌کند شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت شاسی‌بلند جدیدش در این نسخه زیر ۷ ثانیه ثبت می‌شود اما خود خودرو سریع‌تر از این اعداد حس می‌شود. البته گشتاور آنی پیشرانه‌ی الکتریکی چنین خودرویی هرگز شتاب شوکه کننده‌ای را ایجاد نخواهد کرد. فعلاً فورد به شتاب صفر تا ۴۸ کیلومتر در ساعت مک ای اشاره‌ای نداشته اما می‌توان شتاب این نسخه از خودرو را زیر ۳ ثانیه تخمین زد.


سیستم تعلیق این خودروی پیش‌تولیدی کاملاً سفت اما کنترل شده حس می‌شود. تکان های بدنه‌ی زیادی حتی در تست اسلالوم وجود نداشته و خودرو ناهنجار و نافرمان حس نمی‌شود.


فورد ریسک زیادی در استفاده از نشان سنتی موستانگ روی مک ای کرده است. اگرچه مفهوم استفاده از چنین نماد پرفورمنس و نمادین روی یک شاسی‌بلند با بازخوردهای منفی زیادی از سوی طرفداران روبرو شده اما حتی روی صندلی عقب مک ای هم می‌توان حس هیجان را به دست آورد؛ اما آیا این خودرو می‌تواند نصب نشان اسب مشهور موستانگ روی دماغه خود را توجیه کند؟ مک ای خواهد توانست موستانگ را به چیزی بیش از یک خودرو بدل نماید؟ قضاوت دراین‌باره را به زمانی موکول می‌کنیم که اولین نمونه‌های موستانگ مک ای به‌صورت رسمی وارد بازار شوند…

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. علیرضا

    ۵ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (425 ديدگاه)

    نسبت به بقیه خودروهای الکتریکی پرفورمنس ضعیفی داره . شتاب ۷ ثانیه برای اسپرت های الکتریکی خیلی کمه

    1. Elmiraj

      ۵ آذر ۱۳۹۸
      سوابق: (3187 ديدگاه)

      این ارزانترین و ضعیف ترین نسخه هست…
      کسی که دنبال پرفورمنس باشه با پرداخت ۷۰ هزار دلار می‌ره سراغ نسخه GT با شتاب صفر تا صد ۳.۵ ثانیه…

  2. نویدی

    ۵ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (409 ديدگاه)

    شتاب زیر 7 ثانیه؟! ?
    به نظرم اشتباه کرده از نماد پرفورمنس برای این خودرو استفاده کرده.

  3. مهزیار

    ۵ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (444 ديدگاه)

    خیلی ماشین زنونه ایه

  4. امیر.عارف

    ۵ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (876 ديدگاه)

    اسم موستانگ انتظارها را نسبت به این ماشین بالا برده . محصول نهایی چیزی باید باشه که بتونه منتقدین و راضی کنه . اگه اینطور نباشه که از همین اولش با شکست شروع میکنه

  5. Ali a

    ۵ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (776 ديدگاه)

    منتظر باشید شورلت هم همین رویه رو ادامه بده با برند کوروت…

    1. Elmiraj

      ۵ آذر ۱۳۹۸
      سوابق: (3187 ديدگاه)

      البته نه به این شیوه…
      یک هفته پیش GM AUTHORITY گذارش داد که جنرال‌موتورز احتمالا کوروت را به یک برند مستقل تبدیل خواهد کرد که ۱۲ میلیارد دلار ارزش گذاری شده…
      و یک SUV پرفورمنس را با همین نام در دستورکار قرار خواهد داد .
      ولی فعلا فقط در حد اما و اگره….

  6. سورنا

    ۶ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (1055 ديدگاه)

    پدال ؟

    وجدانن جواب بده مشکل کامنتم چی بود که حذف کردی ؟ !!!!!!!!!

  7. ADAK

    ۶ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (1858 ديدگاه)

    فقط کافیه دست یه بچه شیطون برسه به اون نمایشگرش
    نابوده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا