شاید برخی بریتانیاییها نام فورد F-150 را نشنیده باشند و البته هم نمیتوان این افراد را بازخواست کرد چرا که این پیکاپ فوقالعاده محبوب اصلاً در این کشور عرضه نشده و احتمالاً هرگز هم در این بازار عرضه نخواهد شد؛ اما در آمریکا اوضاع کاملاً بسیار متفاوت بوده و حرف اول را در این بازار بزرگ F-150 میزند. این خودرو برای اولین بار در سال ۱۹۴۸ وارد بازار شده و از نظر جذابیت تجاری همانند فورد فیستا در اروپا میباشد.
اما نسخه رپتور این پیکاپ با آن نام زیبای خود چیز دیگری است! F-150 رپتور خودرویی خاصتر میباشد. فورد F-150 رپتور همانند پورشه ۹۱۱ GT3 RSR در خانواده خود بوده و توسط بخش تازه تأسیس فورد پرفورمنس ساخته و پرداخته میشود. این غول بی شاخ و دم یک خودروی فوقالعاده جذاب برای راندن است!
نیروبخش خودروی موردبحث پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری توئین توربویی است که مشابه نسخه بکار رفته در فورد GT بوده اما قدرت آن کمتر شده است. البته گشتاور قلب تپنده رپتور بیشتر بوده و آن را در دورهای پایینتری ارائه میکند بنابراین این پیکاپ در خط مستقیم کاملاً سریع بوده و با هیچکسی شوخی ندارد. فورد شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت پیکاپ دوستداشتنی خود را اعلام نکرده اما حدس میزنیم در حد ۵ ثانیه باشد.
F-150 رپتور همچنین کمی سبکتر از نسخه عادی بوده و این امر به لطف سود بردن از پانلهای بدنه آلومینیومی حاصل شده است. همچنین سیستم چهار چرخ محرک نیز به گونهای تنظیم شده تا رپتور در عبور از موانع گوناگون مشکلی نداشته باشد. اگر فکر میکنید تنها لندروور میتواند به مکانهایی برود که دیگر خودروها از رفتن به آنجا عاجزند بهتر است دوباره فکر کنید! سیستم تعلیق با بازه حرکتی بیشتر و دامپرهای بهتر تضمین کننده تواناییهای آفرود غیرقابلرقابت رپتور در مقایسه با خودروهای تولیدی بوده و البته سیستم چهار چرخ محرک قابل انتخاب نیز داستان دیگری است.
شما میتوانید این خودرو را با فشردن یک دکمه به حالت تک دیفرانسیل درآورده و در صورت خاموش کردن کنترل کشش نیز با چشمان خود شاهد تبدیل شدن F-150 رپتور به یک مرسدس-ای ام جی C63 خواهید بود.
هر دکمه و سوئیچ نصب شده در کابین این پیکاپ ۵ برابر بزرگتر از حد موردنیاز بوده و ابعاد کنسول مرکزی نیز به گونهای است که میتوانید روی آن زندگی کنید!
اما رپتور سریع بوده و بهطور سورپرایز کنندهای هم تواناست. اگر فضایی برای رسیدن به محدودیتهای این خودرو پیدا کنید قطعاً به این موارد پی خواهید برد. بله فرمان برای چنین خودرویی کمی مبهم بوده اما خب بخشی از این مورد نیز به لاستیکهای ویژه مربوط میشود. رپتور خودرویی پایدار، سریع و چسبنده بوده و از این نظر هیچ کمبودی ندارد.
اما مشکلی که در بریتانیا وجود دارد یکچیز کاملاً ساده است: F-150 رپتور برای حضور در خیابانهای این کشور کاملاً بزرگ حس میشود. در هر حال یک نکته را بگوییم و آن هم اینکه اگر یک گاراژ بزرگ دارید قطعاً رپتور لیاقت پارک شدن در آن را دارد و این موضوع هیچ ربطی به وضع مالی و طرز نگاه به اینگونه خودروها ندارد.
فورد F-150 رپتور برای بریتانیا و اصولاً جادههای اروپا بسیار بزرگ و بسیار دستنیافتنی است؛ اما خب رپتور هنوز هم یک رپتور بوده و عملکرد آن کاملاً باعث تعجب و شگفتی شما خواهد بود. رپتور همان خودرویی است که از بخش فورد پرفورمنس انتظار دارید. ترکیب شاسی چهار چرخ محرک با پیشرانه فورد GT باعث ایجاد یک هیولای کاملاً دوست داشتنی و توانا شده است.
مشخصات فورد F-150 رپتور
- قیمت: 50 هزار دلار
- پیشرانه: 6 سیلندر ۳.۵ لیتری توئین توربو
- قدرت/گشتاور: 444 اسب بخار/۶۹۲ نیوتون متر
- گیربکس: 10 سرعته اتوماتیک به همراه پدال شیفتر
- شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: اعلام نشده
- حداکثر سرعت: اعلام نشده
- مصرف سوخت: اعلام نشده
منبع: autoexpress
moein
۲۰ اسفند ۱۳۹۶حتی تصور روندن این ماشین هم مو به تن آدم سیخ میکنه
لامصب دوست داری باهاش از رو همه رد شی?
(Ali (Chevy nova
۲۰ اسفند ۱۳۹۶عشقى به عظمت فورد
(Ali (Chevy nova
۲۰ اسفند ۱۳۹۶اىن عکسها هم براى رفقاى اهل دل
https://cdn1.mecum.com/auctions/kd1216/kd1216-276246/images/kd1216-276246_1.jpg?1479934255000
http://image.moparmusclemagazine.com/f/featuredvehicles/b_body/mopp_1006_1962_plymouth_fury_hardtop/32838729/mopp_1006_05_o+1962_plymouth_fury+top_view.jpg
http://www.vaultcars.com/wp-content/uploads/Eldorado-112.jpg
https://i.pinimg.com/originals/51/8d/95/518d954e9f03f8a7fa53429f187064eb.jpg
اعتمادیان
۲۰ اسفند ۱۳۹۶عالی بود عکسها علی آقا
خاطرات دوران بچگیم رو زنده کردین
(Ali (Chevy nova
۲۱ اسفند ۱۳۹۶مخلصىم جناب اعتمادىان
خوشحالم که تونستم شما رو به دوران خوش کودکى ببرم
اعتمادیان
۲۱ اسفند ۱۳۹۶ممنون علی آقا
بنده ارادت خاص به شما دارم
این بریده روزنامه رو هم احتمالا دیده اید ولی دیدن دوباره اش خالی از لطف نیست تقدیم به شما :
http://s8.picofile.com/file/8321526900/photo_2018_03_12_12_56_46.jpg
(Ali (Chevy nova
۲۰ اسفند ۱۳۹۶کاش فورد بجاى موتور 6 سىلندر ىه موتور 8 بىگ بلاگ مثل موتور معرکه 460 رو مىذاشت روى رپتور تا قىامت به پا کنه
موتور 460 فورد رو روى موستانگ 73 دىدم
وقتى شروع به حرکت کرد تا 50 متر داشت تکاف مىکشىد و لاستىک دود مىکرد
صداش هم که………..
آرش آمریکایی
۲۰ اسفند ۱۳۹۶وسعت آمریکا نسبت به جمعیتش بسیار زیاده و این یعنی تراکم بسیار مطبوع و این یعنی خونههای بزرگ جادههایی بزرگ و ماشینهای بزرگ
با این قسمت متن خیلی حال کردم
(. رپتور به گونهای شما را جذب میکند که هیچ خودروی اروپایی دیگر نخواهد توانست شما را آنطور سرگرم نماید.)
باهات خیلی موافقم علی جون
کاش بجای موتور اکوبوست از V8 بیگ بلاک استفاده میکرد و از فناوری های خاموش کردن و سیلندر ها و (dynamic fuel managment استفاده میکرد برای کاهش مصرف سوخت
مثل جنرال موتورز و کرایسلر
شاهین
۲۰ اسفند ۱۳۹۶ولی علی اقا با همین انجینش شاخ خیلیارو شکسته. با این هیکلش جامپ میزنه و دونات میکنه و رالی وار آفرود میره ولی رقبا فقط بلدن صحرانوردی و شن نوردی کنن!
یعنی بی نهایت به صرفه هستش. بضیا دیگه بهونه نداشتن میگفتن آمریکا فقط حجم الکیه ولی الان دیگه میبینیم که رقبا خودشون به بدترین وضع حجیم هستن و به گرد رپتور هم نمیرسن مخصوصا با این قیمت!
(Ali (Chevy nova
۲۱ اسفند ۱۳۹۶شاهىن
حرف شما درسته من کلى گفتم
اگه موتور 8 بود بهتر بود خداى
Reventon
۲۰ اسفند ۱۳۹۶رپتور لایک
بقیه غولای امریکا(جمسو رمو شوی )دیس
#ali.m#
۲۰ اسفند ۱۳۹۶غوول خوش تراش
این ماشین به علاوه تویوتا توندرا ،هایلوکس،نیسان ناوارا ،تایتان و رم وانت های مورد علاقم هستن .
سامان اذری
۲۰ اسفند ۱۳۹۶ادم دوس داره باهاش تا بازنشستگیش حمالی کنه ?
peyman
۲۰ اسفند ۱۳۹۶داداش سامان باید گاز سوزش کنی اگه تو ایران باشه ??
سامان اذری
۲۱ اسفند ۱۳۹۶?✋
ایمان
۲۰ اسفند ۱۳۹۶رقیب میطلبه این غول آسای دوست داشتنی و همه فن حریف
???? ???? ????
شاهین
۲۰ اسفند ۱۳۹۶مونده بهش برسن رقباش
با این سیستم فنی و قیمت و محبوبیت … نع عمری نمیتونن مثلش بشن
حمیدرضا
۲۰ اسفند ۱۳۹۶کلارکسون در قسمت نهم گرند تور یکی از این فورد ها رو جانشین الفا استلویو کرد تو همون فیلم از موانعی رد میشد که انصافا کار خیلی از خودروها نبود
این خودروها واقعا بیشتر به درد خاورمیانه عربی و امریکای شمالی و حتی کشورهای شرق اسیا میخوره مخصوصا د رامریکا که یه فروشگاه پنجاه متری به اندازه پارک صد خودرو به اندازه فورد وظیفه سنگین فضا داره نه اروپا در کشورهای عربی خاورمیانه هم فضای جاده ها و علاقه به افرود در بیابان با خودروهای بزرگ زمینه حضور این خودرها رو زیاد میکنه
شرقی ها هم خصوصا چینی ها هم پولشو دارن هم علاقه هم فضای استفاده از غول های این چنینی البته اگر قوانین بذارن
Omid622
۲۰ اسفند ۱۳۹۶بهترین وانت تا این لحظه تاریخ
فورد اف ۱۵۰ سوپر کرو
با احترام به همه وانت های حال حاضر جهان
اما همگی باید پیش F150 لنگ بندازن
Hamid...Audi
۲۱ اسفند ۱۳۹۶با اینکه زیاد با ماشینای امریکایی حال نمیکنم ولی این ماشین و ماستنگ شلبی رو نمیشه دوست نداشت.
داشتن این هیولا آرزوی هر کسی میتونه باشه.
M3csl
۲۱ اسفند ۱۳۹۶با توجه به رنگ عکس این مطلب،،،میزان فروش بی نظیر و البته محبوبیت وصف ناشدنی در وطنش،،،
ب جرأت میشه گفت نیسان سایپاییه واسه خودش تو آمریکا.
amin
۲۱ اسفند ۱۳۹۶اگر خدا بخواد من سال دیگه میرم کانادا و اونجا قطعا اولین خودرویی که میخرم F150 خواهد بود
دوست صمیمی من که خردادماه امسال رفت کانادا الان روزانه ۲۱۶ دلار کانادا درامدشه از نصب پارکت و به تازگی یک چلنجر ۲۰۱۸ srt خاکستری خریده با اقساط ماهیانه ۵۰۰ دلار کانادا و بیمه ماهیانه ۱۵۰ دلار و نکته جالب اینه که شرکت های بیمه اونجا تحفیف بیمه ایران رو میپذیرند و حق بیمه دوستم به ماهی ۹۰ دلار کاهش پیدا کرده
(Ali (Chevy nova
۲۱ اسفند ۱۳۹۶امىن جان
منم با خودت ببر
امین
۱۹ فروردین ۱۳۹۸سلام آیا امکان تهیه و وارد کردن فورد رپتور و موستانگ برای استفاده شخصی وجود داره؟
و اینکه اگر در منطقه آزاد وارد بشن چه قیمتی دارن و اگر پلاک ملی بگیرن چه قیمتی دارن؟
ممنون از راهنماییتون
سردبیر
۱۹ فروردین ۱۳۹۸سلام. در حال حاضر واردات هر نوع خودروی آمریکایی حتی برندهای غیر امریکایی مونتاژ آمریکا کاملا ممنوع می باشد.
Jamshid
۴ آذر ۱۴۰۱ببین فورد ، چه کردی با دل من
ژاپنی باز رو عاشق ، دل خود کرده ای
چرا همچین میکنی ، با ما بدبخت بی نوا
پولشو نداریم اقلا از عکس لذت ببریم🙂