فورد

بررسی فورد F150 4×4 سوپرکریو 2018

خودروی مورد بررسی یک نمونه اولیه است. مجموعه ای متشکل از اجزای مختلف سوار شده بر یک شاسی نردبانی به همراه موتور و گیربکس در قسمت جلو و حداقل یک اکسل جامد. جذابیت ذاتی فورد F150 به همراه سواری راحت آن باعث شده تا همچنان محبوب باشد.
در اینجا ما فورد F150 2018 را مورد بررسی قرار داده‌ایم. البته بایستی این نکته را ذکر کنیم که F150 رپتور معروف در یک شاخه جداگانه دیگر قرار دارد و نباید با این نسخه اشتباه گرفته شود. این خودرو از بدنه آلومینیومی ساخته شده و نیروی تولیدی توسط پیشرانه V-8 را توسطه گیربکس ۱۰ سرعته به چرخ‌ها منتقل می‌نماید.

فورد F150 4x4
البته فورد اعلام نموده که در سال ۲۰۱۷ حدود ۶۵ درصد از مشتریان پیشرانه V-6 توربوشارژ را برای این خودرو انتخاب نموده‌اند. به هرحال موتور هشت سیلندر همچنان طرفداران سنتی خود را داراست. پیشرانه ۵ لیتری مذکور برای سال ۲۰۱۸ بدون تغییر باقی مانده و از هر دو نوع روش مستقیم و غیر مستقیم تزریق برای بهینه‎سازی مصرف سوخت بهره می‌برد. قدرت این نیروگاه معادل ۳۹۵ اسب بخار و گشتاور حاصل از آن نیز ۵۴۲ نیوتن‌متر است. این پیشرانه تنفس طبیعی نسبت به قبل در حدود ۱۰ اسب بخار قوی‌تر شده و به میزان ۲۰ اسب بخار هم در مقایسه با پیشرانه‌های V-6 اکوبوست فورد، برتری دارد. البته گشتاور تولیدی موتور V-6 به میزان ۹۵ نیوتن‌متر فراتر از نسخه هشت سیلندر است.

فورد F150 4x4
پیشرانه هشت سیلندر که بر روی خودروی ۲۳۹۷ کیلوگرمی فورد F150 سوپرکریو ۲۰۱۸ نصب شده، موجب شده تا کمی از چابکی خودروی مذکور کاسته شود. شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتربرساعت این نسخه معادل ۵.۹ ثانیه است که در قیاس با مدل ۲۰۱۷ که نیروی خود را از پیشرانه شش سیلندر اکوبوست به حجم ۳.۵ لیتر دریافت می‌کند، حدود ۰.۲ ثانیه کندتر است. همچنین در مقایسه با مدل ۲۰۱۶ که از پیشرانه ضعیف‌تر و گیربکس شش سرعته استفاده می‌نماید، در حدود ۰.۴ ثانیه سریع‌تر است. رکورد تست یک چهارم مایل برای هر دو نمونه شش و هشت سیلندر یکسان و معادل ۱۴.۴ ثانیه است. حداکثر سرعت نسخه هشت سیلندر در تست یک چهارم مایل، برابر ۱۵۷.۷ کیلومتربرساعت بوده که ۱.۶ بیشتر از نمونه اکوبوست است. رکورد مدل ۲۰۱۶ در این تست مساوی با ۱۴.۹ ثانیه و ۱۵۲.۸ کیلومتربرساعت بوده است.

فورد F150 4x4
در مقام قیاس با رقبای غیر همنام، می‌توان به شتاب ۵.۷ ثانیه و رکود ۱۴.۳ ثانیه شورولت سیلورادو مدل ۲۰۱۷ و مجهز به پیشرانه وی هشت ۶.۲ لیتری اشاره نمود.

فورد F150 4x4
گیربکس ده سرعته اتوماتیک که در همکاری با جنرال موتورز توسعه یافته است، شریک مناسبی برای پیشرانه به شمار می‌رود، البته دو مشکل در آن دیده می‌شود. یکی بد جا رفتن دنده عقب در حالت دستی و دیگری صدای درشت دنده معکوس در سرعت‌های زیر ۵۰ کیلومتربرساعت است.

فورد F150 4x4
مصرف سوخت f150 در هر دو نمونه شش و هشت سیلندر یکسان و برابر ۱۵.۷ لیتربر صد کیلومتر(شهر) و ۱۲.۴واحد(بزرگراه) است. دامنه حرکتی در صورت استفاده از باک استاندارد به حجم ۸۷ لیتر معادل ۶۹۲ کیلومتر است. همچنین باک ۱۳۶ لیتری نیز با قیمت ۴۴۵ دلار قابل سفارش است.

فورد F150 4x4
اگرچه تعلیق و ترمزها به اندازه پیشرانه ابداعی نیستند اما عملکرد خوبی دارند. پدال ترمز از انواع قدرتمند و ساکت است و خودرو را به آرامی از سرعت ۱۱۲ کیلومتربرساعت در فاصله ۵۴.۸۶ متر متوقف می‌کند. چسبندگی این خودرو نیز معادل ۰.۸۰ جی است که بیش از نیاز یک وانت است. بین کیفیت سواری و هندلینگ خودرو تعادل خوبی برقرار شده و در سر پیچ‌ها بسیار استوار عمل می‌نماید.

فورد F150 4x4
رنگ آبی بدنه با تریم مشکی-قرمز کابین تضاد خوشایندی را پدید آورده است. پکیج ۲۵۴۰ دلاری، تجهیزاتی همچون: سیستم کمکی حرکت بین خطوط، سامانه کمکی فعال پارک، کروز کنترل تطبیق‌پذیر مجهز به گزینه توقف-حرکت، سیستم کمکی پیش از تصادف به همراه قابلیت تشخیص عابر پیاده و دوربین ۳۶۰ درجه به همراه سیستم کمکی اتصال تریلر را در در دل خود جای داده است. همچنین سیستم پیشرفته کمکی اتصال تریلر(PTBA) نیز با سفارش پکیج یدک کشی با بهای ۹۹۵ و یا نسخه پیشرفته این پکیج به قیمت ۱۲۹۵ دلار بستگی دارد. ظرفیت یدک کشی این خودرو بسته به انتخاب هر کدام از انواع پکیج یدک کشی، از ۴۰۸۲ تا ۵۲۶۲ کیلوگرم متغیر است.

فورد F150 4x4
تزییات چوبی، سیستم صوتی پریمیوم و مسیریاب فعال شونده با صوت نیز جزو امکانات استاندارد کابین این خودرو محسوب می شنود. بهای نمونه مورد بررسی در این مقاله به ۶۱,۷۴۵ دلار می‌رسد.

فورد F150 4x4

فورد F150 4x4
اگر به دنبال یک وانت هستید این خودرو گزینه مناسبی است اما وجود نسخه‌های متعدد از آن، کار انتخاب را مشکل کرده است. به نظر ما پیشرانه تنفس طبیعی هشت سیلندر با توجه به تکنولوژی مناسبی که دارد، می‌تواند در صدر گزینه‌های انتخابی شما قرار بگیرد.

منبع: caranddriver

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵ رای

حسین باباپور

کارشناس مهندسی مواد کارشناسی ارشد اقتصاد

مطالب مشابه

‫۱۵ دیدگاه‌ها

  1. کارل شلبی

    ۶ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (300 ديدگاه)

    تو را دیدم نه یک دل بلکه صد دل عاشقت شدم❤
    فضای پای عقبت تو حلقم.?

    1. Peyman

      ۷ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (2096 ديدگاه)

      اخه چقد من این اف ۱۵۰ رو دوست دارم???کل پیکاپا یه طرف این یه طرف

    2. آرش

      ۷ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (27 ديدگاه)

      منم دقیقا داشتم فکر می کردم میشه تو فضای جا پای عقب یه دست لحاف تشک انداخت یه نفر راحت (دو نفر مهربون!) اونجا بخوابه.

  2. بهراد

    ۶ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (537 ديدگاه)

    واقعا حقمونه بجای این وانت آمریکایی
    سوار آریسان دوتیکه و پراید دمپایی بشیم

    1. حسین دهمرد

      ۶ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (2643 ديدگاه)

      بهراد جان یه نگاه به آمار گمرک بنداز تازه تو همین یک سال گذشته دلار دادن ۱۶۰ تن کود انسانی (همون گو خودمون)از ترکیه وارد کردن.
      کاری به گذشته ندارم ولی امروز واقعا حقمونه با یه همچین خائنایی نه به اون بنده خدای متوهم که فکرمیکرد همه چی رو خودمون باید بسازیم با این که علمشو نداشتیم.نه به اینا که حتی کود انسانی مردم خودشون رو هم قبول ندارن و میرن بابتش دلار میدن.بعد میگن گرون شدن دلار دست ما نیست و حبابه.
      ارادت

  3. Sajjad

    ۶ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (1867 ديدگاه)

    شتاب 5.7 ثانیه برای یه هاچبکه…
    فضای پای عقبش برای یه ون لوکس
    خدایا مرسی

  4. امیر.عارف

    ۶ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (876 ديدگاه)

    سوار شدن تو این ماشین حس اقتدار و اطمینان بالایی را القا میکنه. ولی ما با بی تدبیری بعضیا دستمون بهش نمیرسه

  5. DELL

    ۶ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (57 ديدگاه)

    واقعا فروش بالای یک میلیون حقته??

  6. Hamid.Hellcat

    ۶ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (1198 ديدگاه)

    آزموده را آزمودن خطاست….

  7. حمید

    ۶ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    عجب ابهتی ولی اون نوعش فکر کنم رپتر باشه با حال تره

  8. یاس ی

    ۷ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (1044 ديدگاه)

    اف 150 ختم کلام پیکاپهاست.
    دوج رم و سیلورادو هم نقطه های سر خط این بخش از صنعت خودرو.
    پیکاپ خوب زیاد داریم ولی این سه تا عالی هستن.
    سیرا و سیلورادو از نزدیک دیدم، انقدر بزرگ و پر ابهتن میترسی بری نزدیکشون، احساس میکنی الان بهت حمله میکنه.

  9. تورج

    ۷ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (53 ديدگاه)

    دست مهندسین سازنده اش، درد نکنه و صد البته احسنت به ذوق ماشینی بازار آمریکا.
    به احترام این صنعت و تفکر، کلاهم رو بر می دارم و یک دقیقه فکر می کنم.

  10. sami

    ۷ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (40 ديدگاه)

    یه صدای کوچیک توی گیربکس رو میگن مشکل.بعد ماشینای ما بدون دنده عقب میان توی بازار فیلم میگیریم میزاریم اخبار سراسری دور هم بخندیم به جهل بزرگمون.

  11. sami

    ۷ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (40 ديدگاه)

    علی شوی نوا .داداش بیوکم رو فروختم دارم دنبال یه کامارو 74-76میگردم .جایی هست که بشه حجم موتور رو به 6200برسونم؟

  12. A.B

    ۷ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (208 ديدگاه)

    فکر کن پشت اف 150 شلگیر پهن نیسونی وصل کنی روشم شعر بنویسی اتاق شمالی ببندی ،جلوشم گارد استوانه ای استیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا