درحالیکه اخیراً گزارشهایی مبنی بر احتمال خاتمهٔ تولید مینیونها فورد S-Max و گلکسی منتشر شده است، حالا سازندهٔ آمریکایی اقدام به بهروزرسانی این دو مینیون کرده است. در این بهروزرسانی، برای هردو مدل S-Max و گلکسی پیشرانۀ دیزلی جدید، یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک جدید و تکنولوژیهای ایمنی بیشتری ارائه شده است.
S-Max و گلکسی برای اولین بار به جدیدترین نسل از پیشرانهٔ ۲ لیتری دیزلی EcoBlue فورد مجهز شدهاند که در چهار سطح قدرت مختلف شامل ۱۲۰ اسب بخار، ۱۵۰ اسب بخار، ۱۹۰ اسب بخار و ۲۴۰ اسب بخار ارائه میگردد. قویترین نسخهٔ این پیشرانه به سیستم پرخوران بایتوربو شامل یک توربوشارژر کوچک فشار بالا و یک توربوشارژر بزرگتر فشار پایین مجهز است که دومی در دورهای پایین موتور بهمنظور ارائهٔ پاسخگویی بهتر و افزایش گشتاور کار میکند. همچنین تمامی پیشرانههای سری EcoBlue فورد مطابق با آخرین استانداردهای آلایندگی یورو ۶ طراحی شدهاند.
اما علاوه بر تازهسازی لیست پیشرانههای S-Max و گلکسی، همانطور که گفته شد برای آنها یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک جدید هم ارائه شده است که از طریق یک کنترلر دوار کنترل میگردد. این گیربکس همچنین به سیستم زمانبندی تطبیقی تعویض دنده و کنترل کیفیت تعویض دنده هم مجهز است که به گفتهٔ فورد میتواند با سبک رانندگی شخصی و شرایط جاده سازگار شود؛ اما علاوه بر این گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک، برای این دو مینیون یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی هم قابل انتخاب است درحالیکه برای هردوی آنها امکان سفارش سیستم چهارچرخ محرک هوشمند فورد نیز وجود دارد.
در بخش تکنولوژیها نیز در S-Max و گلکسی با هدف بهبودی راحتی و آسایش راننده و سرنشینان، پیشرفتهایی انجام گرفته است. بهعنوانمثال، در صورت انتخاب گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک، کروز کنترل تطبیقی با قابلیت توقف و حرکت هم برای این خودروها ارائه میشود. علاوه بر این، سیستم اطلاعات نقاط کور یا BLIS نیز حالا در سرعتهای بالا نقاط کور را زودتر به راننده هشدار میدهد درحالیکه به لطف سیستم جدید Variable Rear Range امکان تشخیص وسایل نقلیه تا ۱۸ متر پشت خودرو نیز فراهم شده است.
فورد همچنین برای S-Max و گلکسی سیستم جدیدی بنام ClearView Front Wiper را هم ارائه کرده که با استفاده از چندین آبپاش نصب شده درون تیغۀ برفپاککنها، بهطور مؤثری کثیفیهای روی شیشهٔ جلو را بهتر پاک میکند. علاوه بر این، هماکنون سیستم فعال حذف نویزها نیز بهصورت استاندارد در تیپ Vignale مدل S-Max و همینطور گلکسی مجهز به پیشرانهٔ بایتوربو ارائه میگردد.
در داخل این خودروها نیز یک LCD رنگی ۴ اینچی درون صفحه آمپر حالا بهصورت استاندارد ارائه شده درحالیکه امکان سفارش یک صفحهنمایش ۱۰ اینچی برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی هم وجود دارد. در بیرون نیز خریداران میتوانند رنگهای بیرونی جدید آبی و نقرهای را انتخاب کنند درحالیکه امکان سفارش کالیپرهای ترمز قرمزرنگ در S-Max ST-Line هم وجود دارد. نسخهٔ بروز شدهٔ هردوی این مینیونها از هماکنون در سراسر اروپا قابل سفارش است.
michael
۲۶ شهریور ۱۳۹۷تو این عکس انگار یکی از محصولات کیا هست :|
https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2018/09/Ford-S-Max-2019-4-538×404.jpg
psycho CIVIC
۲۶ شهریور ۱۳۹۷فورد s_max و رنو spaces بی نظیر ترین طراحی ها رو تو این سگمنت دارن . کیا هم خوبه ولی مثه این دوتا خشن و به روز نیست .
چه امکانات و موتور و آپشن های خوبی هم ارائه میده فورد برای این مدل . احتمال زیاد از نظر قیمت گذاری هم بهتر از رقبا خواهد بود . حقیقتا فورد ماشین های به صرفه و با ارزشی تولید میکنه فقط تو بحث کیفیت ( اونم از نظر مجلات وگرنه ما نه داشتیم نه خواهیم داشت ) و reliability جای کار دارن .