پس از گذشت دو سال کامل از انتشار نخستین اطلاعات از فورد موستانگ شلبی GT350 مدل ۲۰۱۶ و نسخه سطح بالاتر R از آن، فورد بالاخره تجربه قدرتمندترین موستانگ با موتور تنفس طبیعی را در اختیار قرار داده است. مدل GT350 در نمایشگاه لسآنجلس و GT350R در دیترویت رونمایی شدند و از آن زمان تاکنون، فورد با وسواس خاصی، اطلاعات تکمیلی را در مورد آنها بیرون داده است تا همچنان علاقهمندان را در تبوتاب «دانستن بیشتر» نگه دارد؛ چیزی که هماکنون به پایان خود رسیده است. البته قبل از اینکه سریع نتیجهگیری کنید، به این موضوع هم باید اشاره کنیم که در این بررسی به دستاندرکاران مجله Car and Driver اجازه داده شده که تنها «سواری» در این خودرو را تجربه کنند و خبری از «رانندگی» در میان نبوده است.
در تنظیمات شاسی هر کدام از مدل های GT350 و GT350R پنج حالت مختلف درنظر گرفته شده است؛ «نرمال»، «اسپورت»، «آبوهوا»، «پیست» و «دراگ». هر کدام از این حالتها بر روی پدال گاز، سیستم کنترل کشش و پایداری، وزن سیستم فرمان، دامپرهای سیال مغناطیسی، سیستم اگزوز و برنامه کنترل شروع به حرکت تأثیرگذار هستند. در حالت نرمال، همهچیز در وضعیت پیشفرض قرار میگیرد و در جهت یک رانندگی معمولی آماده میشود. امّا حالت اسپورت برای «رانندگی الهامبخش در جاده» است و با واکنش سریعتر پدال گاز، تنظیمات متوسط برای شوکها، حالت با وزن بیشتر سیستم فرمان و باز شدگی اگزوز برای ایجاد بیشترین صدا همراه است. در حالت آبوهوا (Weather)، واکنش پدال گاز، وضعیت نرمتری پیدا میکند، سیستم کنترل شروع حرکت قفل میشود (تنها تنظیم این سیستم) و قیدهای سیستم کنترل پایداری تنگتر میشوند. در عین حال، تمام موارد دیگر به همان حالت نرمال باقی میمانند. از طرف دیگر، حالت پیست (Track)، آستانه کشش و کنترل پایداری را بالاتر میبرد و در عین حال، اگزوز را باز کرده و از تنظیمات سختتر شوکها و فرمان سنگینتر استفاده میکند. در نهایت به حالت دراگ میرسیم که سیستم کنترل پایداری را فعال میکند، بر واکنش پدال گاز اثر میگذارد و تنظیم دامپرها در حالت بهینه برای شروع به حرکت قرار میدهد و همچنین اگزوز را باز میکند. راننده تستکننده در این بررسی، مارک لکرونه (Mark Lecrone) مهندس فورد پرفورمنس بوده است. چند دور ابتدایی برای گرمکردن، فرصتی برای آشنایی بیشتر با قابلیتهای برجسته شاسی فورد GT350R بود. پس از گرمکردن، «لکرون» به خودرو اجازه داد تا روح وحشی خود را به معرض نمایش بگذارد. «لکرونه» به سختی ترمز میکرد و با دقت زیاد GT350R را به درون پیچها پیش میبرد. در طول این سواری، خودرو همچنان آرام و بالانس باقی میماند و شخصیت خود را کاملاً حفظ میکرد. در همین حال، «لکرونه»، فرمان را بسیار کم میچرخاند تا خودرو را در همان مسیر موردنظرش هدایت کند. چسبندگی نیز فوقالعاده بود. حتی وقتی سر و صدای تایرها بلند میشد، «لکرونه» پای خود را از روی پدال برنمیداشت و خودرو نیز همچنان مسیر خود را حفظ میکرد. حتی زمانی که یک سراشیبی ناگهانی در پیست داشتیم، GT350R همچنان به کف مسیر سنگفرش میچسبید و کمترین فاصله را از سطح پیدا میکرد. با وجود دامپرهای مغناطیسی که کاملاً ناهمواریهای پیست را مدیریت میکردند، در طول این تجربه سواری با موستانگ، هیچگاه «راحتی» تحتتأثیر قرار نگرفت. ترمزهای GT350R نیز عملکردی بسیار قابلتوجه دارند. این ترمزها که برای کمترین ضعف ترمزگیری و مطابق گفته فورد، «بهترین حس پدال ترمز در دنیا» طراحی شدهاند، از رتورهای دو تکهای ۱۵/۵ اینچی (۳۹۴ میلیمتری) و کالیپرهای ۶ پیستونه برمبو در جلو و رتورهای دو تکهای ۱۵ اینچی (۳۸۱ میلیمتری) و کالیپرهای ۴ پیستونه در عقب استفاده میکنند. البته هنوز برای تصدیق حس مغرورانه فورد از سیستم ترمز GT350R کمی زود است؛ چرا که هنوز یک شخص بیطرف در پشت فرمان آن قرار نگرفته است. ولی در هر صورت، موستانگ در ترمزگیریهای سخت، عملکرد پایداری از خود نشان داده و وقتی «لکرونه» در انتهای مسیرهای مستقیم پیست ترمز میکرد، هیچ اثری از چیزی شبیه به «شیرجه» یا رفتار غیرعادی دیگر از جانب ترمزها نبود. در همین حال، فرصتی فراهم شد تا از نزدیک چرخهای ۱۹ اینچی فیبرکربنی GT350R را ملاحظه کنیم؛ چرخهایی که گفته میشود تا ۲۷ کیلوگرم نسبت به چرخهای آلومینومی در وزن GT350 صرفهجویی داشتهاند. در واقع، این چرخها آنقدر سبک هستند که میتوان با یک دست آنها را بلند کرد (هر کدام حدود ۸ کیلوگرم). تایرهای با عرض ۱۱ اینچ در جلو و ۱۱/۵ اینچ در عقب از نوع میشلن پایلوت اسپورت کاپ ۲ هستند که به طور ویژه برای GT350R مهندسی شدهاند (۳۰۵/۳۰ در جلو و ۳۱۵/۳۰ در عقب). یکی از مسئولان میشلن که در حاشیه پیست ایستاده بود، اشاره میکرد که در تمام مراحل توسعه مدلهای GT350 و GT350R توسط فورد در جاهایی مانند «لاگونا سکا»، «پیست مسابقه بینالمللی ویرجینیا و «نوربرگرینگ»، همیشه نمایندگانی از میشلن در آنجا حاضر بودهاند. ویژگیهای «صوتی» منحصر به فردی به این اولترا موستانگ اضافه شده است. در هنگام شتابگیری، موتور V-8 با دور موتور بسیار بالا، واقعاً آرامش فضا را بر هم میزند. موتور ۵/۲ لیتری آلومینیومی GT350R با قدرت ۵۲۶ اسببخار و گشتاور حداکثر ۵۸۲ نیوتنمتری، به صورت تنفس مصنوعی است و از نظر فنی و کیفیت ساخت نسبت به گذشتگان خود، پیشرفت بسیاری داشته است. بازه قدرت موتور (powerband) بسیار گسترده است؛ شاهد این موضوع زمانی بود که «لکرونه» در حالت تختگاز شیفت دنده سه و چهار را انجام داد. در این حالت سرها به سمت جلو و عقب حرکت کرد. البته در شرایط آرامتر، پیشرانه GT350R مطیعتر و رامتر به نظر میرسد. در هر صورت باید منتظر ماند و دید که چه زمانی میتوان با نشستن بر روی صندلی سمت چپ، قطعات پازل در مورد فورد GT350R مدل ۲۰۱۶ را تکمیل کرد. مشخصات:- نوع خودرو: موتور جلو، دیفرانسیل عقب، ۲ سرنشین، ۲ در کوپه.
- قیمت مدل پایه (تخمین): ۶۳۵۰۰ دلار.
- نوع موتور: DOHC با ۳۲ سوپاپ V-8،بلوک و رویه آلومینیومی، پورت انژکتور سوخت.
- گنجایش: ۵۱۶۳ سیسی.
- قدرت: ۵۲۶ اسب بخار در ۷۵۰۰ دور در دقیقه.
- گشتاور: ۵۸۱/۶۵ نیوتنمتر در ۴۷۵۰ دور در دقیقه.
- گیربکس: ۶ سرعته دستی.
- فاصله محوری: ۲/۷۲ متر.
- طول ماشین: ۴/۸۰۱ متر.
- عرض: ۱/۹۲ متر.
- ارتفاع: ۱/۳۶۹ متر.
- وزن کلی: ۱۶۵۶ کیلوگرم.
- صفر تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۳/۷ ثانیه.
- صفر تا ۱۶۰/۹ کیلومتر بر ساعت: ۸/۴ ثانیه.
- عبور از یکچهارم مایل: ۱۲ ثانیه.
- سرعت نهایی (تخمین خودروساز): ۲۸۱/۶۳ کیلومتر بر ساعت.
- تخمین سازمان حفاظت محیط زیست امریکا: ۱۶/۸ لیتر در شهر و ۹/۸ لیتر در بزرگراه در هر ۱۰۰ کیلومتر.
منبع: caranddriver
farzad
۱ شهریور ۱۳۹۴در یک کلام عاشقشم
Sanyar
۱ شهریور ۱۳۹۴واقعاً آقا فرزاد عزیز
Xman
۱ شهریور ۱۳۹۴به این میگن مار کبرا! شلبی کجایی که ببینی بعد مرگت چی میسازن!
Xman
۱ شهریور ۱۳۹۴به این میگن مار کبرا! شلبی کجایی که ببینی بعد چی میسازن! روحت شاد.
ارشیا فقط ژاپن فقط اینفینیتی
۱ شهریور ۱۳۹۴چقدر ماشینه خوبیه.اما من لکسس lfa رو ترجیح میدم.
Jon Snow
۱ شهریور ۱۳۹۴ارشیای عزیز == ای دیوانه لکسس
شما نمیگفتی هم ما خودمون میدونستیم چی رو به این ترجیح میدی :D :D
ارمان
۲ شهریور ۱۳۹۴داداش این 70.000$ قیمت داره اون 4برابر این اخه من نمیفهمم این دیگه چه جور ترجیه دادنه .
حالا باز میگفتی RC F همه میگفتن حالا سلیقست دیگه اما این چیزی که شما میگی یکم. . . .
امیرحسین
۵ تیر ۱۳۹۵آخه لکسوس lfa که عضلانی نیست و با این خودرو مقایسه نمیشه چه ربطی به شلبی داره؟؟
asa
۱ شهریور ۱۳۹۴کبرایی که بهاری تازه را اغاز کرده. بهاری با صد ها پیروزی ، چرا که خواب زمستانی این زهرا گین به خوبی سپری و باعث افزایش نیرو و موفقیتش شده.
M3 RS 4D
۱ شهریور ۱۳۹۴0 تا 96 فقط 3.7 ثانیه …
مثل موشک پرتاب میشه ….
صدای اگزوزشم که دلو میلرزونه ….
سامان از تبریز
۱ شهریور ۱۳۹۴سلام به همگی
امروز فیس بوک دوتا عکس دیدم یه لحظه نفسم بند اومدببینید چطوره لامصب
http://s2.img7.ir/Uq9xE.jpg
http://s2.img7.ir/MFnJz.png
وای قلبم
سامان از تبریز
۱ شهریور ۱۳۹۴ماستنگ کنار کرایسلر 300
http://s2.img7.ir/5xXje.png
ماستنگ راش در کنار چلنجر srt
http://s2.img7.ir/5X1H3.jpg
فورد ماستنگ هرتز 600 اسب بخاری در کنار مرسدس بنز SLS AMG
وشورلت ZL1
http://s2.img7.ir/kHEIy.jpg
نسل قدیم در کنار نسل جدید همراه با ارازل و اوباش
http://s2.img7.ir/9vZ3I.jpg
سامان از تبریز
۱ شهریور ۱۳۹۴سوزاندن لاستیک ماستنگ هرتز600 اسب بخاری در تبریز
http://www.bing.com/videos/search?q=%D9%85%D9%88%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86%DA%AF+%D9%87%D8%B1%D8%AA%D8%B2+%D8%AA%D8%A8%D8%B1%DB%8C%D8%B2&form=HDRSC3&first=1#view=detail&mid=E707DC2BC71A54700819E707DC2BC71A54700819
آرماااان
۱ شهریور ۱۳۹۴عاشق صدای موتورشم،ماسل کارا صدای موتورشون یه چیزه خاصه
عارف
۱ شهریور ۱۳۹۴لطفا قسمت مشخصات فنی اصلاح بشه،موتور v8 هستش نه v6
با تشکر
سجاد
۱ شهریور ۱۳۹۴شدیداً منتظر درگیری سه تا بدنساز خفن دنیای اتومبیل هستیم
( ZL1 2016 vs Hellcat vs Shelby GT350R )
لامصب هیولایی محسوب میشه برای خودش !!! هر وقت به عکسای پیست نگاه می کنم حس می کنم هیجانش بهم منتقل میشه ….ولی خیلی خوشم اومد .. اصلا فکر نمی کردم فورد اینقدر با دست پر ظاهر بشه …
526 اسب بخار !!!
ممنونم از آقا مسعود عزیز
فریا
۱ شهریور ۱۳۹۴البته این 3 تایی که گفتین یکم فاصله دارن با هم .
Hellcat ، GT500 ، ZL1 با هم
Z/28 و GT350R با هم (مخصوص پیست )
Challenger SRT392 و GT350 با هم .
ارادت
وحید
۱ شهریور ۱۳۹۴فقط می تونم بگم دلمو برده طراحی موستانگ
mds
۱ شهریور ۱۳۹۴عاشق این شلبى سفید شدم، اما تو تهه دلم جنسیس کوپه رو بیشتر دوس دارم
P.G
۱ شهریور ۱۳۹۴جنسیس کوپه؟!
تهه دل؟!؟!؟!:)
mds
۱ شهریور ۱۳۹۴از هزاران تن چند نفر اهل دلند مابقى تندیسى از آبو گلند
ارمان
۲ شهریور ۱۳۹۴یعنی مالک کمپانی هیوندا و رعیس جمهور کره با این توصیفات احل دل نیست .
اما شما هستی دیگه چه کار میشه کرد
راستی این ماشین مال چندین ساله قبل هست و قدیمیاش کلاسیک محسوب میشن اما احل دلها کلاسیک ندارن چه جوریاست؟ :))
یکی ارندو و دیگری بربایند – بر هیچ کس راز همی نگشایند
راز شما و دلتون هم واسه ما سر بسته مونده !
DODGE
۱ شهریور ۱۳۹۴هنوز هم هلکت بی رقیبه…
E 36
۱ شهریور ۱۳۹۴عجب هیولایی !
Hamid...Audi
۱ شهریور ۱۳۹۴انصافا موستانگ شلبی رو نمیشه دوست نداشت برای طرفدارای هر برندی.
mds
۱ شهریور ۱۳۹۴دوستان شما اگه میخواستید موستانگ بگیرید بین سفید و مشکى کدوم رنگو انتخاب میکردید؟
سفید : لایک
مشکى : دیسلایک
من خودم عاشق رنگ مشکیشم
ALiHidden
۱ شهریور ۱۳۹۴لامصب انگار داره پرواز میکنه تو عکسا….
سارا
۱ شهریور ۱۳۹۴فورد موستانگ از سال 2014 رسمآ شورلت کامارو و دوج چلنجر رو زد نابود کرد …
آدم دوست داره فقط نگاش کنه
باربد.فقط شورولت.فقط کامارو
۱ شهریور ۱۳۹۴نگو سارا خانم.نگو این حرف رو.هر سه مزایای خودشون رو داشتن البته باید گفت ماستنگ آمار فروشش بهتر بود.ولی کامارو Z28 شد خدای پیست.چلنجر هلکت قدرتمندترین شد.ماستنگ نوآوری بهتری ارائه داد خب طبیعتاً به خاطر نسل جدیدش بود.کامارو تازه امسال نسل جدیدش معرفی شده و چلنجر هم نیاز به تغییراتی داره.ولی حقیقت اینه که چنین چیزی نیست که ماستنگ رقباش رو نابود کرد…
بحث زیاده ولی حرفمو خلاصه میکنم هیچ وقت هیچ کدوم از این سه تا خودرو برتری کامل بر هم نداشتن و هر کدوم نقاط قوتی داشتن.
DODGE
۲ شهریور ۱۳۹۴باربد جان شما کارت درسته…
نمیدونم…شاید بعضی ها اشتباهی تو این سایت نظر میذارن
یا با 10،20،30،40 کردن نظر میدن…
شروین
۲ شهریور ۱۳۹۴درود بر تو باربد جان که یک تنه جلوی کذبیات وایسادی و واقعیت ها رو میگی. درود.
DODGE
۲ شهریور ۱۳۹۴اره مخصوصا امسال …
هلکت :707HP
هلکت:320km_h
هلکت:هندلینگ بالاتر
هلکت:پیروی از طرح کلاسیکش که امسال اون 2 ماسل کار دیگه سنت شکنی کردن و بعضی از مشتریاشونو تحویل دوج دادن.
و…
من که نفهمیدم…………مگر اینکه کلمه ی نابودی و برتری معنیش تغییر کرده باشه و یا منابع گسترده مطالعاتی شما یه اشکالی داره.
به قول خودتون اول مطالعه بعد بحث…
سارا
۲ شهریور ۱۳۹۴http://www.businessinsider.com/ford-mustang-gt-2015-2015-1
اگه فقط اسب بخار ملاک باشه هلکت هنوز چند قدم پشت سر shelby gt1000 هست
سالیان سال بود که تعریف یه ماشین ماسل این بودکه اسب بخار بالا با ظاهر خشن و هندلینگ پایین داشته باشه اما فورد اولین ماسل کاری رو ساخت که پا به پای آلمانی های خشن حرکت میکنه وچیزی کم نداره… فورد حالا تعریف ماسل کار رو عوض کرده… فقط یه ماشین با اسب بخار بالا نساخته یه کار هنری انجام داده
باربد.فقط شورولت.فقط کامارو
۲ شهریور ۱۳۹۴شروین و Dodge عزیز شما لطف دارید.من کوچیک شما هم هستم.اگر همراهی شما دوستان نبود که من هیچ بودم.خیلی مخلصیم
…………………………………………………………………
سارا خانم گفتم بحث زیاده حالا لازم میدونم بحثو بازترش کنم.
Shelby GT 1000 یه نسخه ی رسمی از ماستنگ به حساب نمیاد به خصوص با تیونینگ های متعدد.
منظور بنده از قدرتمندترین ماسل کار که هلکت رو معرفی کردم صرفاً قدرتش نبود.بازده فوق العاده ای که داج از این موتور میگیره معرکه است طوری که بهترین های لیست پیشرانه های سال میشه.این چیز کمی نیست.شتابی که این پیشرانه برای این غول دو تنی فراهم میکنه چیز کمی نیست.(3.5 ثانیه!)
در خصوص ماستنگ و کامارو بخوام بگم.یه ویژگی هایی هست که هردو خودرو هنوز که هنوزه حفظشون کردن.بین این دو ماستنگ شتاب بیشتر و بیشینه ی سرعت بالاتری داشته و هم چنین طی مسافت 400 متر با اعداد بهتری.اما تو پیست به پای کامارو ZL1 نمیرسید،هم چنین از لحاظ راحتی(ZL1 راحت ترین ماسل کاره)،هندلینگ فوق العاده ی ZL1 که به وسیله ی سیستم هدایت مغناطیسی تعلیق(MRC) میسر میشه و شتاب و چسبندگی بهتر در پیچ های پیست.باعث شد ZL1 در مقابل رقیب قدرش یعنی GT500 برنده بشه.
فورد تعریف ماسل کار رو عوض نکرد زبان طراحی این سه شمشمیر دار باعث شد معنای ماسل کار به حد اعلای خودش برسه یعنی عضلانی های دو درب V8(یکی از بارزترین ویژگی ها)که عموماً دیفرانسیل عقب اند و حجم موتور نسبتاً بالا و قدرت زیادی دارن و کاپوت کشیده و صندوق عقب کوتاه.
فورد به راستی یه اثر هنری پدید آورده ولی این نظر شخصی شماست که خاص فورد صحبت میکنید.کامارو و چلنجر اثر هنری نیستن؟چلنجری که هنوز اصالت خودشو در بدنه،چراغ جلو و چراغای پشت حفظ کرده اثر هنریه.کامارویی که هنوز خطوط عضلانی روی کاپوتش رو حفظ کرده و همون نمای تانک مانند گذشتشو حفظ کرده اثر هنریه.
اگر ماستنگ باعث شد ماسل کارها به عنوان سریعترین ها شناخته بشن چلنجر باعث شد به عنوان قوی ترین ها شناخته بشن و کامارو باعث شد جزو هدایت پذیرترین ها معرفی بشن.
اینجاست که سه تا ستاره ی دنیای خودرو یه اثر هنری شناخته میشن نه صرفاً ماستنگ…
ارادتمندم
DODGE
۲ شهریور ۱۳۹۴ادمی که با اطلاعات حرف میزنه با ادمی که رو هوا حرف میزنه مشخصه!!
فدایی داری باربد جان…
DODGE
۲ شهریور ۱۳۹۴من تو کامنتی که گذاشته بودم فکر کنم به جز اسب بخار موارد بیشتری روهم ذکر کرده بودم…
هلکت هم فقط یه ماشین با اسب بخار بالا نیست ،هلکت به جز قدرت در برابر ازمون های مختلف که یکیش تونل باده سربلند بوده
کجای طراحی به قول شما فول موستانگ هواخور برای عبور باد(به جز جلو پنجرش که البته اون حساب نمیشه) و… گنجانده شده؟!
این یکی از صد ها موارد قابل ذکر درباره هلکته…و در ضمن به قول باربد جان این 3 تا باهم قابل رقابت هستن ولی هیچ کدوم برتری مطلقی بر دیگری نداره.
DODGE
۲ شهریور ۱۳۹۴در ضمن انتخاب اینا 80% سلیقه ایه و مردم 20% دنبال اطلاعاتن.
چون این ماشینا خاصن…
مردم وقتی میرن دنبال اطلاعات که بخوان یه ماشین شهری و …انتخاب کنن.
سارا
۲ شهریور ۱۳۹۴بنده از تمامی پسر هایی که ازآقای نویسنده بیزنس اینسایدر هم بهتر ماشین آمریکایی رو میشناسن صمیمانه پوزش میطلبم و امیدوارم مطالب ایشون موجب رنجش خاطر این دوستان نشده باشه
باربد.فقط شورولت.فقط کامارو
۲ شهریور ۱۳۹۴سارا خانم کسی نگفت اون آقای نویسنده ماشین های آمریکایی رو نمیشناسه!
اتفاقاً شما تا حدودی درست میگید ولی تنها از یک بعد به قضیه نگاه میکنید.
الان خودتون بی زحمت به کامنت قبلیتون نگاهی بندازید.بله درسته ماستنگ موفقیت هایی داشته ولی دیگه اگه شما میگی زده دوتای دیگرو نابود کرده من دیگه حرفی ندارم…. :(
سارا
۲ شهریور ۱۳۹۴کامنت اول من فقط در باره شکل ظاهری بود این همه گیر دادین به من :(
زیرشم نوشتم که “آدم فقط دوست داره نگاش کنه ”
:(
اما ادامشو واسه اونایی گذاشتم که فکر میکنن همه همینجوری یه چیزی مینویسن و جو سازی میکنن
DODGE
۳ شهریور ۱۳۹۴ببخشید سارا خانم لطفا غیر مستقیم حرف نزنین……کاملا مشخص بود که منظورتون من بودم…
بعدم بنده جو سازی نکردم واقعیاتو بازگو کردم…
من قبول دارم بحث بین من وشما اینجا یکم با تعصب امیخته شد…
ولی این نصیحت هم به خودم هم به شما”همیشه از2 زاویه به موضوع نگاه کنیم”که البته این کارو با نهایت ادب باربد جان تا الان انجام داده.
asa
۱۴ شهریور ۱۳۹۴دقیقا راست میگی سارا جان
Aprtech
۱ شهریور ۱۳۹۴واقعا حیف که دیگه توی مناطق ازاد نمیشه این خودرو ها رو وارد کرد …
فقط باید خودرو ها 4 سیلندر باشن حتی هیوندا ازرا های شش سیلندر را سفارشی برای ایران 2400 و 4 سیلندر مونتاژ میکنه.
HELL CAT
۱ شهریور ۱۳۹۴Hell cat:like
Shelby:dis like
BMW4ever
۱ شهریور ۱۳۹۴هردو عشقن
AHMADREZA
۲ شهریور ۱۳۹۴اول کامارو بعد موستانگ
mohsen
۲ شهریور ۱۳۹۴از ماشین آمرکایی خوشم نمیاد ولی اگه شتابش این باشه حرفی نیس
Mahmooti
۲ شهریور ۱۳۹۴عاقا سلاااام خوبین
من تازه رفتم تو انجمن پدال عضو شدم
اگه بخوام راجع به خرید خودرو مشورت کنم با دوستان باید از کجا مطلبمو بزارم ؟؟؟؟ من نمیفهمم چجوریه اینجا اصن !!! فقط زیر این عکسا رو پیدا کردم واسه حرف زدن خخخخ
یکی راهنمایی کنه
مبخوام ماشین بخرم گیج شدم !!! مرسی دوستان
رضا
۲ شهریور ۱۳۹۴اینجا خیلی هم راحته
در مورد مشورت میتونی هرجا دلت خاست اعلام کنی
فقط زیاد بی ربط نباشه
میخای ماشین بخری بخر مبارکت باشه فقط صفر نخر
Mahmooti
۳ شهریور ۱۳۹۴من ایران نیستم ! میخوام دبی ماشین بگیرم ! یه suv بزرگ مثه اسکلاید یا لکسوز lx ! البته به yukon و tahoe نظر دارم ، اتاق جدیدشون خیلی خوشکل شده ! جیپ گرند چروک srt هم عاشقشم ???? ولی کوچیکه یه کم !!! افرود، جادار و راحتی ، مصرف سوخت خوب باشه!! اگه کسی هم میدونه که لکسوز کی میاد بازار بهم بگه ???? مرسی
بابک
۲ شهریور ۱۳۹۴دنیای ماسل کارها همیشه پر از هیجان بوده و هست.حتی اگر این ماشینها شتاب و سرعت فوق العاده ای هم نداشته باشن(همینطور که در دهه نود تقریبأ افت فاحشی داشتند)
و در بین همشون از فایربرد,کامارو,چلنجر گرفته تا… موستانگ همیشه پرچمدار این کلاس بوده و شلبی افسانه ی موستانگها.
با تمام این احوال (در حال حاضر) دوج چلنجر تو دنیای ماسل کارها یه سر گردن بالاتره
اميد چيت ساز
۲ شهریور ۱۳۹۴حرف نداره تویوتا.
ولی اگه روی ظاهرش بیشتر کار میشد بهتر بود.
خوش به حال ما خوزستانی ها که این ماشینارو بدون گمرک و نصف قیمت (اروندی ) سوار میشیم و لذت رانندگی با این ماشین ها رو تجربه میکنیم.
به امید روزی که هزینه گمرک در کل کشور آزاد شود و همه مرم خوبمان از این مزیت بزرگ بهره مند شوند
shahab
۱۸ شهریور ۱۳۹۴با این که بی ام و 650 دوست دارم
اما ماسل کار یه چیز دیگس اونم موستانگ
اونم موستانگی ک شلبی تیونینگ کرده
AHMAD SHELBY
۳۱ شهریور ۱۳۹۵داداش اگه دوست داشتی یه ماشین عالی بگیری ولی قیمتش کمتر از شلبی 350rباشه من ماستنگ gt500 2015 ترجیح میدم چون کاملا ماشین رویاییه و البطه سالهاست که شرکت شورلت درحال ساخت خودرویی هست که خودشو با فورد ماستنگ مقایسه کنه
آریا
۲۹ آذر ۱۳۹۵ماستنگ و کامارو و هل کت هر سه ماشین های عالی ای هستن (از پراید بهترن!) بین این سه تا، هل کت بیشترین قدرت رو داره؛ ماستنگ هم بهترین شتاب رو داره. همچنین کامارو تو پیست بهتر عمل می کنه. (دقیقا مثل کوروت و وایپر که کوروت شتاب بهتری داره ولی وایپر تو پیست بهتره) GT350 صد در صد هر نوع کامارویی رو تو درگ جا میذاره اما تقریبا با هل کت مساوی میشه (چند بار این میبره چند بار اون) من که واقعا نمیدونم بین هل کت و GT350 کدومو انتخاب کنم؛ هر دو خیلی خوبن. ماسل کار های آمریکایی همه قشنگن اما ماستنگ و چلنجر به نسبت زیبایی بیشتری دارن. البته هل کت هنوز اون ظاهر قوی و عضلانی خودشو حفظ کرده و استیل خشک تر و شیک تری داره اما ماستنگ یکم به روز تر شده و طراحی زیبایی داره. کل کل کردن فایده ای نداره؛ بالاخره هرکی یه سلیقه ای داره؛ به خصوص راجب زیبایی؛ چون یه چیزیه که با عدد و رقم مشخص نمیشه. خدا کنه ماسل کار های آمریکایی همچنان موتورشون V8 بمونه و اسیر گرونی بنزین و این چیزا نشه. در کل، GT350R ماشین خوبیه.