ترولر (Troller) یک شرکت برزیلی سازندهٔ خودروهای آفرود است که در سال ۱۹۹۵ تأسیس شد. این شرکت در سال ۱۹۹۹ خودروی آفرودی بنام T4 را معرفی کرد که با الهام از جیپ رانگلر ساخته شده بود. این خودرو صرفاً بهصورت دو در با شاسی فولادی و بدنهٔ فایبرگلاس به بازار برزیل عرضه شد. در سال ۲۰۰۷ اما فورد شرکت ترولر را خریداری کرد و سپس در سال ۲۰۱۴ نسل دوم T4 با بازطراحی کلی معرفی شد. این نسل روی نسخهٔ کوتاه شدهای از پلتفرم T6 فورد متعلق به پیکاپ رنجر ساخته شده و ظاهر مدرنتری دارد.
حال فورد برای مدل ۲۰۲۰، ترولر T4 را مورد یک بهروزرسانی جزئی قرار داده است. تغییرات این خودرو اما صرفاً مربوط به زیبایی هستند چراکه برای این آفرودر برزیلی ترکیب رنگهای جدید داخلی و خارجی و همینطور رینگهای جدیدی ارائه شده است. در بیرون ترولر T4 مدل ۲۰۲۰ رنگ خاکستری تیرهای در جلوپنجره، سپرها، تریم روی گلگیرهای جلو، قاب آینههای جانبی، سقف، اسپویلر عقب و درب صندوق بار کار شده است. این رنگ خاکستری تیره تضاد قابلتوجهی را با شش رنگ قابل انتخاب برای بدنهٔ خودرو خصوصاً رنگ زرد داکار ایجاد کرده است. علاوه بر این، ارائهٔ رینگهای ۱۷ اینچی مشکیرنگ هم بر این تضاد افزودهاند. دیگر رنگهای قابل انتخاب برای این ماشین نیز شامل قرمز آریزونا، سفید الماسی، نقرهای متالیک، سبز مارگوگی و خاکستری مسکو میشود.
تریم خاکستری تاریک به داخل خودرو هم راه یافته و در داشبورد، کنسول مرکزی، دستگیرهٔ درها و قاب بلندگوها به چشم میخورد. ازجملهٔ تجهیزات استاندارد T4 نیز میتوان به تهویه مطبوع دو منطقهای، سیستم چندرسانهای JBL هارمن کاردرایو با نمایشگر ۶.۷۵ اینچی و پشتیبانی از کارپلی و اندروید اتو، آینهها و پنجرههای برقی، کامپیوتر سفری، صندلیهای عقب تاشو، تودوزی ضدآب، سانروف دوتایی و… اشاره کرد.
همانطور که اشاره شد، طی این بهروزرسانی هیچ تغییری در بخش فنی ترولر T4 ایجاد نشده و این خودرو همچنان از بدنهای فایبرگلاس استفاده میکند روی قاب فلزی لولهای فورد رنجر قرار گرفته است. زیر کاپوت خودرو نیز مثل قبل همان پیشرانهٔ ۳.۲ لیتری پنج سیلندر توربودیزل فورد قرار دارد که ۲۰۰ اسب بخار قدرت و ۴۷۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. نیروی این موتور از طریق یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی و دو دیفرانسیل، به هر چهارچرخ انتقال پیدا میکند. سامانهٔ چهارچرخ محرک این ماشین هم از حالات ۴×۲، ۴×۴ سنگین و ۴×۴ سبک برخوردار است که آخری فقط تا سرعت ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت فعال میشود.
با توجه به اینکه T4 یک آفرودر جدی و توانمند است، به دیفرانسیل قفل شوندهٔ عقب، لاستیکهای چندمنظوره (مناسب برای آفرود و آنرود)، محافظ میللنگ، اسنورکل، چراغهای عقب LED محافظتشده و… مجهز شده است. قیمت ترولر T4 مدل ۲۰۲۰ در برزیل از ۱۴۰,۹۰۰ رئال آغاز میشود که معادل چیزی در حدود ۳۴ هزار دلار است؛ اما خبر بسیار بد اینکه این اسیووی سرسخت و توانا در بازارهای خارج از برزیل عرضه نمیشود.
همایون
۴ آبان ۱۳۹۸اینا چرا داچیا رو…. ریختن رو جیپ ها
P.K.H
۵ آبان ۱۳۹۸لابد مریض بودن.
MOHAMMAD.DEMON
۴ آبان ۱۳۹۸همه چیش خوبه فقط کاش در مورد کابین هم یه تجدید طراحی میکردن که عالی بشه
ولی تیتر اصلا مناسب نیست
فورد برنامه بزرگی برای برانکو داره واقعا یه غول داره میسازه فورد برای رقابت با رانگلر
از طرفی گفتن از پلتفرم برانکو که قرار معرفی شه
یه ماشین لوکس با برند لینکلن میسازن
که یعنی شاهد یه افرودر جعبه ای با برند لوکس لینکلن خواهیم بود
که رقیب جی کلاس میشه
کراس اوور پرفورمنس کوپه الکتریکی الهام گرفته از موستانگ هم برنامه دیگه آینده نزدیک فورد هست
فورد درسته از سدان ها قطع امید کرد
ولی حسابی داره روی الکتریکی سازی و شاسی بلند سازی کار میکنه
خوش حالم فورد داره به روز های خوبش برمیگرده
ایمان
۴ آبان ۱۳۹۸فورد همیشه سعی کرده در اوج بمونه و کارش رو به خوبی انجام بده که موفق هم بوده
همه چشم انتظار یکی از بهترین آفرودرهای دنیا که معادلات رو به هم بریزه هستن ( فورد برانکو )
هنسی هنوز نیومده براش دندان تیز کرده ????
فتاح
۲۲ خرداد ۱۴۰۱جیپ رانگلر از فورد توانمندتره ولی برانکو ابشنای بیشتری داره
Peiman56
۴ آبان ۱۳۹۸ماشین خیلی خوب و کارآمدیه.فقط دو نکته رو لازم به یادآوری میدونم:
۱.حتی قیمت مدلای رده میانی رانگلر زیر ۳۰هزارد لاره.
۲.هیچ برندی نمیتونه jeep بشه.چون همونطور که بنز اولین خودروی دنیا بود jeepهم اولین آفرودر وتقعی بود.
مهردادكمال
۴ آبان ۱۳۹۸فورد برانکو میسازه شورلتم گند میزنه به اسم بزرگ بلیزر جالب اینجاس این قد این محصولات امریکایی قدیمی کاریزماتیک و نماد گونه هستن شرکتای برزیلی و هندی وووو میان از رو اونا کپی سازی میکنن که شاید یه تاریخی برا خودشون بسازن … شورلتم میاد بلیزر رو اونجوری میسازه و کامارو هم میخواد جمع کنه!!!!!!