پس از هیوندای HB20، فورد کا که دومین خودروی پرفروش برزیل است در تستهای تصادف لاتین انکاپ شرکت کرده و در کل صفر ستاره ایمنی را کسب کرده که عملکردی ناامید کننده است.
این خودرو بهصورت استاندارد دارای کیسههای هوای جلویی بوده اما فاقد کنترل پایداری الکترونیکی میباشد. فورد کا در تستهای تصادف از جلو و بغل و حفاظت از عابران پیاده شرکت کرده است. این خودرو که در آمریکای لاین عرضه میشود ۳۴ درصد امتیازهای بخش حفاظت از بزرگسالان، ۹ درصد حفاظت از خردسالان، ۵۰ درصد امتیازات عابران پیاده و تنها ۷ درصد امتیازهای سیستمهای ایمنی را کسب کرده است.
مدیرکل لاتین انکاپ گفته است:
ما به عنوان خریدار باید محصولاتی از خودروسازانی را که محصولات کلاس جهانی با استانداردهای ایمنی بالا را در برخی بازارها عرضه میکنند قبول نکنیم. این در حالی است که چنین شرکتهایی در آمریکای لاتین محصولاتی با سطح ایمنی پایین را ارائه میکنند.
او در ادامه میافزاید:
لاتین انکاپ فورد و هیوندای را به ارتقای قابلتوجه کا و HB20 تشویق میکند تا سطح ایمنی این خودروها به همان سطح شورولت اونیکس جدید برسد.
اونیکس با شش کیسه هوا و ESC استاندارد عرضه شده و توانسته ۵ ستاره ایمنی را برای حفاظت از بزرگسالان و خردسالان کسب کند.
فورد در پاسخ به نتایج این تستها تصمیم گرفته کا را با کیسههای هوای جانبی و ESC استاندارد در تمامی تریم ها عرضه کند. لاتین انکاپ قبلاً نسخه مجهزتر این خودرو را تست کرده و گفته بهبودهایی در زمینه عملکرد ایمنی کا دیده شده اما این موسسه فعلاً رتبهبندی ایمنی کا مجهزتر را منتشر نکرده است.
این موسسه همچنین گفته به مشتریان خرید خودروهایی با رتبهبندی ایمنی صفر و یک ستاره و همچنین محصولاتی بدون وجود ESC، کیسههای هوای جانبی و حفاظت عابران پیاده را توصیه نمیکند.
[دانلود ویدئو]
زیزیگولو
۲۲ آذر ۱۳۹۹یکی از مهمترین اولویت همه مردم دنیا واسه خریدن ماشین صفر کیلومتر یا حتی دست دوم ایمنیو داشتن تجهیزات لازم واسه جلوگیری از آسیب دیدیدگی موقع تصادف هستش، چیزی که متاسفانه مردم ایران موقع خریدن ماشین از سایپا و ایرانخودرو و نمایندگیای برندای چینی اصلاً بهش توجه نمیکنن
امین
۲۲ آذر ۱۳۹۹تنهایی کشف کردی؟!??
زیزیگولو
۲۲ آذر ۱۳۹۹چه کشفی؟ خیلیا خودشون این چیزا رو میدونن
حسین
۲۲ آذر ۱۳۹۹اتفاقا خیلی از کشور ها (و مردمش) کمتر از ایران به ایمنی خودرو اهمیت میدن!
وگرنه این ماشین های صفر کیلومتر از مکزیک تا برزیل پرفروش نبود!
لطفا خودکم بین نباش!
زیزیگولو
۲۳ آذر ۱۳۹۹این خود کم بینی نیستش واقع بینیه، واقع بینی با خود کم بینی متفاوته …. الآن مردم ایران گرفتار بی تفاوتی اجتماعی شدن بی تفاوت نسبت به خیلی چیزا و آقایونم با واقف بودن به این موضوع هر کاری و هر بلایی که دلشون میخاد دارن سر مردم در میارن، نمیدونم مردم چشون شده!؟؟ اگه فقط شیش ماه این ماشینا رو نخرن همه چیز درست میشه
HamidReza
۲۳ آذر ۱۳۹۹هه شیش ماه نخرن درست میشه؟! واقعا اینقدر ساده ای! اینا اگه حتی 2 سال هم لبنیات نخرن باز قیمتش نمیاد پایین! اینجا ایرانه … حالا بشین تا درست شه …
زیزیگولو
۲۳ آذر ۱۳۹۹بهترین تنبیه واسه بنجل فروشا و گرون فروشا نخریدنه ولی متاسفانه همونجوری که گفتم مردم توسری خورو بی تفاوت شدن
RAMIN. Plaid cs 95 TCEHSALNAGAN
۲۲ آذر ۱۳۹۹پدال بی زحمت از این مطالب کسل کننده و ناراحت کننده رو بی خیال شو بی زحمت در مورد changan hunter که پیکاب هست مطلب بزار. خیلی عجیبه. قراره اول تو شیلی به فروش برسه بعد تو چین!!!!
خیلی از سایت ها درموردش مطلب گذاشتن ولی پدال هنوز نزاشته.
نسبت به قدرت و امکاناتش قیمتش واقعا مفته. راستی آفرودش عالیه .
تو سایت نمایندگی changan تو شیلی نویسنده گفته بود نسبت به قیمتش واقعا آفرودش خوبه.
حداقل ای کاش به جای این مطلب ناراحت کننده اونو میگفتی. حداقل اطلاعات بعضی ها بره بالا. ?
اینم نگفتی نگفتی. درمورد x Revan حداقل مطلب بزار. ???
ارش
۲۲ آذر ۱۳۹۹عجیبه که این مدل ها در اروپا و آمریکا نمره قبولی میگیرن ولی تولید کشورهای جهان سوم افتضاح میشن .
AMG///
۲۲ آذر ۱۳۹۹خوب بود که
از گریت وال ونگل بهتر بود
Latin ncap از Euroncap هم سختگیر تره…