فورد موستانگ شلبی GT500 مدل ۲۰۲۰ خودروی ارزانقیمتی نیست. با برچسب قیمتی ۷۳۹۹۵ دلاری این خودرو فاصله قیمتی زیادی با شلبی GT350R داشته و البته که قیمتش بیش از دو برابر قیمت موستانگ GT پایه میباشد.
اما پکیج فیبر کربن تراک پک باعث میشود این خودرو گرانتر هم بشود زیرا قیمت ۱۸۵۰۰ دلاری داشته و باعث میشود بهای موستانگ شلبی GT500 به حدود ۱۰۰ هزار دلار برسد. بخش اعظم قیمت این پکیج را رینگهای فیبر کربنی شرکت استرالیایی Carbon Revolution تشکیل میدهند.
این رینگهای فیبر کربنی ۱۷ اینچی که قبلاً به خاطر شکستگی خود خبرساز شده بودند باعث ایجاد پرفورمنس بهتر در پیست میشوند. واضح است که استفاده از رینگهای سبکتر در تست داینو میتواند تأثیر مثبتی داشته و باعث افزایش اسب بخار تولیدی چرخ ها شود؛ اما این افزایش چقدر است؟ در ویدئوی منتشر شده شاهد تست داینوی موستانگ شلبی GT500 با پکیج یاد شده هستیم. این خودرو در تستها قدرت ۶۷۷.۹ اسب بخاری را ثبت میکند.
موضوع جالب و سورپرایز کننده اینکه قبلاً شلبی GT500 بدون این پکیج قدرت بهتر یعنی ۷۰۵ اسب بخار را در چرخ ها ثبت کرده بود. اگرچه انتظار داشتیم GT500 مجهز به پکیج فیبر کربن تراک پک قدرت بیشتری در چرخ ها داشته باشد اما نتایج درست برعکس این موضوع هستند.
البته باید به این نکته اشاره کرد که مقایسه یاد شده خیلی درست نیست. فاکتورهای زیادی هستند که میتوانند روی نتایج تست داینو تأثیر بگذارند و از جمله آنها میتوان به فشار لاستیک، اپراتورها و… اشاره کرد. در مقایسه بالا از دو خودروی متفاوت استفاده شده و این خود یک متغیر مهم است.
[دانلود ویدئو]
پارسا ای که عشق هیچ ماشینی نیست☹☹??
۱۶ آذر ۱۳۹۹اوف چه زیبا
R@min
۱۶ آذر ۱۳۹۹امکان نداره با رینگ سبک تر همچین اتفاقی بیوفته. قطعا یه جای کارشون می لنگه
ali_x76
۱۶ آذر ۱۳۹۹تو متن هم گفته شد دیگه، دو تا ماشین متفاوت، داینو های متفاوت، سوخت، فیلترهوا، دمای هوا، جت دمنده ای که جلوی ماشین گذاشتن، کارکرد ماشین و …تاثیر گذارن.
R@min
۱۶ آذر ۱۳۹۹خواستم تاکید کنم ??
Hadi
۱۶ آذر ۱۳۹۹عجیبه…
Ãbţìň
۱۶ آذر ۱۳۹۹بخدا یکی از **** ترین مردم ما هستیم که بخاطر یه خبر،توی این سایت ها دعوا راه میاندازیم و میزنیم تو سر و کله همدیگه، آقا صنعت خودروسازی دیگه صنعت خودروسازی نیست شده کامپیوتر سازی،این صنعت تا دهه 90 خوب بود الان همش چرت و پرت شده،من یکی خودم از بچگی عاشق ماشین بودم الان اصلا خوشم نمیاد هی نگاه بندازم به این مطالب،به غیر از این موارد اینها مگه توی ایران اتفاق میافته یا به ما مربوطه که خودمونو سرکار میزاریم براش؟ کی هست که نظراتمون براش مهم باشه؟جز پدال کی به حرفمون گوش میده؟! باید قبول کنیم دیگه اوضاع خیلی مسخره شده،فقط کم مونده ربات ها هم جامونو بگیرن!
درضمن،من این کامنت رو کلی گذاشتم و اصلا ربطی به این مقاله هم نداشته،پس نیاین بگین شما کامنت بی ربط گذاشتی.
محمد
۱۶ آذر ۱۳۹۹شما کامت بی ربط گذاشتید دوست عزیز
.
.
.
.
ههههه شوخی کردم
ممنون که حرف دل خیلی ها رو زدی که یکی شون خودمم
کاملا درست میگین
دعوا و فحش کشیه نا محسوس کار بسیار زشتی ست
Ahmedreza2002
۱۶ آذر ۱۳۹۹(اینها مگه توی ایران اتفاق میافته یا به ما مربوطه که خودمونو سرکار میزاریم براش؟ کی هست که نظراتمون براش مهم باشه؟جز پدال کی به حرفمون گوش میده؟!)
این بحث طرافدار بودن خیلی طولانیه
اگبا این ک میگی جر و بحث نمکنیم موافقم ولی با اظهار نظر نکردن مخالف
ممد ژانگولر
۱۶ آذر ۱۳۹۹این ماشین یک عروسک زیباست
دلش نمیاد بفروشتش که چی بخره ؟!!!
اشکم در امد ???
behnam1012
۱۶ آذر ۱۳۹۹رینگ 17 اینچ ؟
[—{^AMIN_MC20^}—]
۱۶ آذر ۱۳۹۹Challenger demon
Viper arc
Mustang gt500
Charger hellcat
Corvette c7 2019
Camaro ZL1
GT 2017
اینا به نظرم جذاب ترین ماشین های آمریکایی هستن
[—{^AMIN_MC20^}—]
۱۶ آذر ۱۳۹۹چرا دیس؟؟؟؟
Twin H Power
۱۶ آذر ۱۳۹۹چون لیستتون خیلی محدود بود
اکثر آمریکایی ها جذابن D:
[—{^AMIN_MC20^}—]
۱۶ آذر ۱۳۹۹گفتم نظر شخصیه
خودم حالم از نسل جدید کوروت و فیسلیفت کامارو به هم میخوره
M.A.S
۱۶ آذر ۱۳۹۹نکته ای که وجود داره اینه که نشون میده کاراییش تو انتقال قدرت خیلی بیشتر از هلکت ردای و دیمن باید باشه
(تست داینو دیمن قدرت موتور 840 تا روی چرخ فک کنم 749 بود
این 760 تا روی چرخ فک کنم 705 تا)
اما چرا تو درگ ها معمولا از ردای تایمای پایین تری میزنه ؟
Sajjad
۱۶ آذر ۱۳۹۹به خاطر گیربکس
M.A.S
۱۶ آذر ۱۳۹۹من متوجه نمیشم
خب گیربکسش که کارایی بیشتری داره و قدرت بیشتری تحویل چرخ میده
R@min
۱۶ آذر ۱۳۹۹البته گیربکسش توانایی کنترل قدرت تو شتاب اولیه نداره همین باعثه هرزگردیش میشه اما تو شتاب ثانویه و پاسخ دهی عالی کار میکنه. شاید شتاب اولیه واسه شلبی مهم نبوده. البته 3.3 زمان خیلی خوبیه.
Sajjad
۱۷ آذر ۱۳۹۹شما اگه روی یه ماشین، دوتا گیربکس با ضرایب دنده های ابتدایی متفاوت بزاری، شتاب های صفر تا صد متفاوتی به دست میاد.
بر فرض مثال
یک گیربکس 8 دنده اگر داشته باشیم و از هرزگردی صرف نظر کنیم.
اگه ضرایب دنده ها اعداد بالایی باشه، برای مثال خودرو در دنده 3 به صد کیلومتر در ساعت میرسه با شتاب بالا، چون گشتاور زیادی رو به دلیل ضریب زیاد به چرخ منتقل میکنه
اما اگه ضرایب اعداد کوچک تری باشن، برای مثال خودرو توی دنده 2 به صد کیلومتر میرسه ولی شتاب صفر تا صدش از حالت قبلی پایین تر میاد.
هر کدوم از حالت ها یه سری مزایا و معایب دارن که خیلی گسترده و نسبیه
خب شما فرض کن داری بین دوتا ماشین مختلف با موتور و گیربکس های کاملا متفاوت مقایسه میکنید.
به هزاران علت این تفاوت میتونه ایجاد بشه اما گیربکس به شدت تاثیرگذاره
Twin H Power
۱۶ آذر ۱۳۹۹در کل میشه گفت که گیربکس دوکلاچه به خاطر استفاده از کلاچ و اتصال مستقیم با موتور از گیربکس های اتوماتیک معمولی که مبدل گشتاور دارن بهتر عمل میکنن و با کمترین اتلاف نیروی موتور رو به گیربکس انتقال میدن .
اما شنیدم که در ماشینای با عملکرد بالا وقتی دورموتور بالا میره و درخواست قدرت از ماشین زیاد میشه خود مبدل گشتاور مثل یه کلاچ به طور مستقیم قفل میشه و صد در صد توان رو انتقال میده …
در کل اتومات های معمولی رو بیشتر میپسندم …
R@min
۱۶ آذر ۱۳۹۹اونا درگسترن و این پیست محور