به منظور کاهش ۳ میلیارد دلاری هزینهها و افزایش سرمایهگذاریها روی تکنولوژیهای پیشرفته، فورد تا ۱۰ درصد از نیروی کار خود در سراسر جهان را تعدیل خواهد کرد.
والاستریت ژورنال با انتشار این خبر ادعا میکند فورد این هفته جزئیات مربوط به کاهش نیروی حداکثر ۲۰ هزارنفری خود را اعلام خواهد کرد. گفته شده بخش اعظم این تعدیل نیرو کارکنان حقوقبگیر (روزمزد) را هدف خواهد گرفت.
از سال ۲۰۱۴ که مارک فیلدز زمام امور در فورد را به دست گرفته، سهام این کمپانی تا حدود ۴۰ درصد افت کرده است. به علاوه با افت تقاضا برای خودروهای جدید در ماههای اخیر سود فورد نیز کاهش یافته است.
این کمپانی آمریکایی همچنین گفته که ۴.۵ میلیارد دلار برای توسعهی خودروهای الکتریکی کنار گذاشته و البته تلاش دارد اولین خودروی خودران را در سال ۲۰۲۱ عرضه کند.
فورد هنوز این خبر را تأیید نکرده اما این بیانیه را منتشر ساخته است:
ما همچنان تمرکز خود روی سه اولویت استراتژیک را حفظ و ارزش و سود رو به رشد ایجاد خواهیم کرد. این سه اولویت شامل محکم کردن ستونهای سود در هستهی اصلی تجارت، دگرگونی زیرساختهای سنتی و سرمایهگذاری عظیم و هوشمندانه روی فرصتهای نوظهور میباشند. کاهش هزینهها و کارآمدی هرچه بیشتر، بخش اصلی کار ما خواهد بود اما فعلاً گمانهزنی دربارهی حذف موقعیتهای شغلی وجود ندارد.
sunmartin
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۶در یک برنامه تکنولوژی ماه پیش آینده صنعت پیش دیدگان جهانیان قرار گرفت کارشناسان و پروفسورها اندیشمندان حوزه های اقتصاد نوآوری و تکنولوژی بر این باور بودند که کلا 2 بار انقلاب صنعتی صورت گرفت که با دستگاه چاپ شروع و به ماشین آلات صنعتی ختم شد اخیرا در آستانه انقلاب صنعتی سوم با ظهور هوش مصنوعی ربات ها و ابزار های مبتنی بر علوم کامپیوتری هستیم در این عصر جدید با ظهور خودروهای خودران ربات های تصمیم گیرنده و دارای هوش تعاملی دیگر جایی برای مشاغل کارگری و فنی وجود ندارد لطفا این مستند را که ایلان ماسک و ریدلی اسکات در آن حضور دارند را ببینید
تعدیل 20 هزار نفری در یک شرکت رقم کوچکی نیست که بعدا به سایر کارخانجات معظم نیز سرایت خواهد کرد
amir
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ان شا الله که مشکلانش حل میشه.
جواد
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۶اسم مدیر قبلی فورد یادم نمیاد ولی تنها مدیر بود که بدون کمک دولت امریکا یا اعلام ورشکستی مثل جنرال موتورزاز اون بحرانهای اقتصادی دهه قبل عبور کرد هر جا هست موفق باشه مدیر لایقی بود
Mahdi DODGE & CHEVROLET & FORD
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۶اره دقیقا
اون یه مدیر واقعی بود
نه الان
amir
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۶.
دوست عزیز قبل از این جور کامنت هایی از دوستان آلمانی باز( به قول دوستان) و ماشین های آلمانی و اصلا کلا کشور آلمان اعلام جدایی و برائت کن !! ?
آخه باز دوباره بحث درست میشه ???
از دوستان ” امریکایی باز ” اگر کسی میخواد جواب ایشون رو بده ، همینجا و در همین صفحه جواب بده ، خواهشا بحث رو به صفحه ی ماشین های معصوم و از همه جا بی خبر آلمانی نکشید !!
احسان(احسان سابق)
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۶الن مولالی. یکی از بهترین مدیرهای عامل توی 20 سالگذشته بوده که اول بویینگ رو رو به اوج رسوند و بعد فورد رو بدون گرفتن وام از دولت سرپا نگه داشت و روی تکنولوژی ها جدید کار کرد که پیشرو بودن فورد در تکنولوژی های جدید رو این مرد پایه گذاری کرد والان عضوی از هیئت مدیره الفابت یا همون گوگله.
راستی گفتن این نکته جالبه که اول قرار بوده الن مولالی به عنوان وزیر امور خارجه دولت ترامپ انتخاب بشه اما به رکس تیلرسون رسید که مدیر عامل Exxon Mobile بوده که این شرکت اوایل دوره احمدی نژاد با ایران و سوریه چندین بار معامله محدود داشته.
(ali(CHEVY NOVA
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۶الن مولالى بود جواد جان مدىر قبلى فورد
الن مولالى ىه مدىر واقعا حرفه اى بود و حىف که بازنشسته شد
الن مولالى وقتى اومد تو شرکت فورد همه چىز بهم ریخته بود و با تدبىر و کفاىتى که داشت تونست فورد رو نجات بده و بحران سال 2008 رو با موفقىت رد کنه
از نمونه مدىرانى مثل الن مولالى خىلى بوده مثل جناب لى ىاکوکا
جناب لى ىاکوکا در اواخر دهه ى 70 از فورد جدا شدن و مدىرىت کرایسلر رو بر عهده گرفتن
در اون برهه از تارىخ اىشون شرکت کرایسلر رو از ورشکستگى حتمى نجات دادن و اون رو تبدىل به ىه شرکت سوده کردن