فورد تمامی پروژههای آتی خود و ماهیندرا را به حال تعلیق درآورده است. به نظر میرسد این خودروساز آمریکایی به دنبال استراتژی جدیدی در هند میباشد.
در اوایل ماه ژانویه بود که فورد اعلام کرد از ایجاد جوینت ونچر با ماهیندرا به خاطر چالشهای ایجاد شده توسط همهگیری کرونا منصرف شده است. این تصمیم ۱۴ ماه پس از توافق دو کمپانی یاد شده برای تشکیل جوینت ونچر در هند به منظور کاهش هزینههای توسعه و تولید خودروهای بازارهای نوظهور اتخاذ شده است. فورد و ماهیندرا در ابتدا میخواستند حداقل سه خودروی کاربردی را تولید کنند و از تأمینکنندگان، قوای محرکه و تکنولوژی مشترکی استفاده نمایند.
هماکنون منابع مطلع به رویترز گفتهاند که فورد به دنبال نهایی کردن استراتژی جدیدش در هند است. این استراتژی میتواند شامل رابطه جدید با ماهیندرا یا حتی پایان کامل رابطه با این شرکت باشد. فورد تنها سه درصد از بازار خودروی هند را در اختیار دارد.
سخنگوی فورد با انتشار بیانیهای گفته است:
ما در حال بررسی استراتژی کسبوکار خود هستیم و کارهای لازم خود را به منظور دستیابی به حاشیه سود ۸ درصدی و ایجاد جریان سرمایه پایدار و قوی انجام میدهیم.
یکی از منابع خبری مدعی شده فورد در حال بررسی برنامههای ارتباط با ماهیندرا بوده و تصمیم خواهد گرفت که یکی از آنها را که سود بیشتری تولید میکند حفظ کند. یکی از مهمترین خودروهای برنامهریزی شده شاسیبلندی میان سایز بوده که قرار بود توسط ماهیندرا تولید شده و سال ۲۰۲۲ و با هدف فروش سالانه ۵۰ هزار دستگاهی عرضه شود.
همچنین گفته شده فورد در حال بررسی شرایط همکاری تولید پیشرانه توسط ماهیندرا میباشد. دو خودروی دیگر برنامهریزی شده قرار بود از قوای محرکه ماهیندرا استفاده کنند اما اگر فورد بهطور کامل از این برنامه پا پس بکشد باید تأمینکننده دیگری برای آنها پیدا کند.
Ahmedreza2002
۳ اسفند ۱۳۹۹ماهیندرا چرا تا الان به بازار ما نیومده؟
با وجود این همه چینی از اونم انتظار داشتم بیاد
میثم
۳ اسفند ۱۳۹۹بخاطر اینکه ایران مستعمره غیر علنی چینه ولی هند هم پیمان آمریکاست بخصوص در دوران ترامپ روابطشون خیلی تقویت شد
Ahmedreza2002
۳ اسفند ۱۳۹۹منطقیه
Tesla ?
۳ اسفند ۱۳۹۹داداش همون چینی ها هم رفتن
ربطی به هند و چین نداره
میثم
۳ اسفند ۱۳۹۹چینیها تو دوران ترامپ مجبور شدن برن الان به لطف مش بایدن دوباره دارن بر میگردن اونم نه فقط با واردات، با مونتاژ