هرچند تویوتا هنوز رسماً نسل جدید تاندرا را معرفی نکرده اما اطلاعات زیادی در مورد آن وجود دارد زیرا این شرکت با انتشار تصویری نمای بیرونی آنرا نشان داده است، تیزری از داخل آن منتشر کرده و پیشنمایشی از سیستم تعلیق آن ارائه کرده است؛ بنابراین احتمالاً طی ماههای آینده نسل جدید تاندرا بهطور کامل معرفی خواهد شد. بااینحال، ویدئوی جدیدی از TFLtruck نشان میدهد که هنوز فرایند توسعهٔ این پیکاپ ادامه دارد زیرا در این ویدئو، نمونهٔ آزمایشی تاندرا در حال مقایسه با یک لینکلن نویگیتور دیده میشود.
دیدن تاندرا در کنار چنین خودروی لوکسی کمی عجیب به نظر میرسد چون نویگیتور رقیبی برای لکسس LX محسوب میشود نه یک پیکاپ اما در همین حال، در کنار کاروان تاندراهای آزمایشی که شامل دو نمونهٔ استتار شده میشود، یک فورد F150 هیبریدی هم رؤیت شده است. شایعاتی منتشر شده مبنی بر اینکه تویوتا قصد دارد نسل جدید تاندرا را با قوای محرکهٔ هیبریدی عرضه کند و بنابراین منطقی است که این شرکت پیکاپ جدید خود را با F150 هیبریدی مقایسه کند. همچنین ازآنجاییکه این فورد پرفروشترین خودروی بازار ایالاتمتحده است، معیار خوبی برای محک زدن بهحساب میآید.
انتظار میرود نسل جدید تاندرا به همان پیشرانهٔ ۳.۵ لیتری V6 توئین توربوی لندکروزر جدید مجهز شود که این میتواند یکی از دلایل حضور نویگیتور در طول آزمایشها باشد. البته همین پیشرانهٔ ۳.۵ لیتری V6 توئین توربوی ۴۵۰ اسب بخاری نویگیتور از سال ۲۰۱۸ برای F150 هم ارائه میشود؛ بنابراین تویوتا میتواند پیشرانهٔ خود را با این پیشرانهٔ فورد مقایسه کرده و سروصدا، ارتعاش و لرزش آنها را بهطور دقیق بررسی کند. در F150 هیبریدی هم از نسخهٔ ضعیفتری از همین موتور V6 به همراه یک موتور الکتریکی استفاده میشود که میتواند معیار خوبی برای توسعهٔ نسخهٔ هیبریدی تاندرا باشد.
R@m!n
۳ شهریور ۱۴۰۰چقدر شبیه داستان کوروت و اون بحث خنده داره
محمد
۳ شهریور ۱۴۰۰کسی بخواد یه ماشینو معیار قرار بده میاد کنار هم میذارشون؟!
AMIR / ARMI
۳ شهریور ۱۴۰۰اون بحث آخرش به اینجا ختم شد که
هوندا برای توسعه nsx چند ماشین رو معیار قرار داده بود که یکی از اون ها z06 نسل شش بود
Iman99
۴ شهریور ۱۴۰۰اف ۱۵۰ تو سگمنت خودش یک سنگ محک و معیار تمام عیاره کاملا هم خودش رو ثابت کرده و تو تمام فاکتور ها هم بهترین بوده و تو همه آمار ها یا اوله یا رکورد داره پس طبیعیه که هر شرکتی بیاد و اون رو معیار قرار بده.
Amir Machine
۳ شهریور ۱۴۰۰خیلی دوست دارم الان اونایی رو ببینم که کوروت رو بخاطر معیار قرار دادن فراری و NSX مسخره میکردن
کجایید عزیزان؟!!
معیار قرار دادن رقبا تو قرن 21 که زشت و قبیح بود، پس چی شد؟!
این کارا که فقط برا جنرال موتورز عادی بود، پس چی شد غول خودروسازی ژاپن هم رقیبشو معیار قرار داده؟!
حالا کی داره از دستاوردهای شرکتهای دیگه استفاده میکنه؟!
(گوشهای از منطق برخی دوستان ژاپنی فن!!!)
datsun
۳ شهریور ۱۴۰۰این بحث مسخره رو تا جای که من یادمه دوستان شما شروع کردن و گفتن nsx شکست خورده و فلان اصلا nsx در حدی نیست که کوروت معیار قرار بده و فلان الان اگه قانع نشدی تا لینک همون پست رو بزارم
AMIR / ARMI
۳ شهریور ۱۴۰۰من صد در صد اطمینان میدم شروع کننده اون بحث رفیق شما و ادامه دهندش خود شما بودی
اتمام اون بحث هم توسط خود من بود
اولین بار خبر اون عکس های کوروت کنار nsx رو رفیق شما در چند مطلب قبل تر گفت
Amir Machine
۳ شهریور ۱۴۰۰نیازی نیست شما لینک اون پست رو بذاری، من خودم میذارم
https://www.pedal.ir/%d8%b4%d9%88%d8%b1%d9%88%d9%84%d8%aa/%d9%86%d8%b3%d8%ae%d9%87-%d9%86%d9%87%d8%a7%db%8c%db%8c-%da%a9%d9%88%d8%b1%d9%88%d8%aa-c8-z06/
برو ببین کی اول شروع کرد، تو اون پست هیچکس هیچ حرفی در مورد NSX نزد تا اینکه سر و کله دوست به اصطلاح ژاپنی فن شما پیدا شد و اینطوری گفت:
«واقعا تو معیار قرار دادن (…) به هیچی رحم نمیکنن از فراری و پورشه گرفته تا آکورا
البته دفعه اولشون هم نیست…»
بعدم بقیه جوابشو دادن
Mad.z.Max
۴ شهریور ۱۴۰۰خب ان اس ایکس که کوروت زی او 6 رو مبنا قرار داد، و محصول شکست خورده ای هم شد، دیگه توی شکستش که بحثی نیس..
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۳ شهریور ۱۴۰۰داداش اصلا مشکلی نداره خو ، وقتی یه شرکتی میخواد یه محصول موفقی برای رقباش بسازه باید رقبای قدرش یا هم سبکای قدرش رو خوب بررسی کنه تا بتونه یه محصول با کارایی مناسب برای سگمنت مورد نظرش تحویل بده حالا چه تاندرا و نویگیتور چه کوروت و هوندا ، چه آفرود و خشن ، چه اسپورت و سریع
mos
۳ شهریور ۱۴۰۰اینجام عزیزم
نکته اول اینکه توسعه تاندرا حدود یک سال پیش تموم شد و آماده رونمایی بود ولی به دلیل کرونا یک سال به تاخیر افتاد. حتی اگه یادت باشه پارسال بخشی از ویدیو تیزرش لو رفت (طبیعتاً وقتی تیزر برای ماشینی ساخته میشه یعنی همه چیز ماشین نهایی شده)
تو این مدت تویوتا چند تا F-150 خرید (یا اجاره کرد) و تو مکان های سرد و گرم و جاده های مختلف ظرفیت بکسل تاندرا رو با F-150 مقایسه کرد.
طبق چیزی که تو تصاویر جاسوسی و خبر های مختلف هست این تمام ارتباط تاندرا با فورد F-150 بود.
حالا میرسیم به تفاوت این با کوروت
شما که لینک فرستادی برو دوباره کامنت منو بخون
این یه بخشی از کامنتم:
((((یه موقع هست یه شرکتی بعد ساخت و توسعه خودرو میاد اونو با رقبا مقایسه می کنه. این مشکلی نداره
اما کوروت سی ۸ در تمام مراحل توسعه بخش های مهم مثل موتور و گیربکس و….. از بقیه الگو گرفته))))
امیدوارم تفاوت بین این دو تا رو متوجه شده باشی
نکته بعدی اینکه به نظرت سختی توسعه یه سوپراسپرت با یه پیکاپ یکیه؟
mos
۳ شهریور ۱۴۰۰این کامنت جواب به بقیه دوستان آمریکایی باز هم هست.
Amir Machine
۴ شهریور ۱۴۰۰قشنگ داری با یه مشت حرف الکی بحث معیار قرار دادن رو کمرنگ میکنی!!!
وقتی توسعه یه ماشین کامل شده باشه، دیگه معیار قرار دادن رقیب و مقایسه چه فایدهای داره؟ وقتی توسعه ماشین دیگه تکمیل شده و آماده رونماییه، یعنی دیگه نمیشه تغییری ایجاد کرد، پس هیچ شرکتی نمیاد بعد از تکمیل فرایند توسعه، رقیب رو بررسی کنه، مقایسه رو انجام میدن که بتونن چیزی مثل رقیب یا بهتر از اون بسازن، نه وقتی همه چیز نهایی شده بیان مقایسه کنن!!
اینطوری سعی نکن خودت و بقیه رو قانع کنی، قطعاً فرایند توسعه تاندرا هنوز ادامه داره و نهایی نشده، اگه هم نهایی شده باشه، تویوتا قطعاً قصد ساخت نسخه هیبریدی از تاندرا رو داره و این نسخه هنوز در دست توسعه هست، برای همین دارن F150 هیبریدی رو بررسی میکنن تا از نوع سیستم هیبریدی که مناسب یه وانت هست الگو بگیرن
نکته آخر هم اینکه توسعه هیچ ماشینی آسون نیست که اگه بود، مرسدس با اون عظمت تو ساخت وانت شکست نمیخورد
همه اینا رو گفتم که به یه چیز برسم، معیار قرار دادن تو دنیای خودروسازی امری کاملاً طبیعیه و هرگز چیز بدی یا نشونه ضعف نیست، از این به بعد هم دیگه این بحث مسخره و الکی رو ادامه نمیدم، حالا تو دوست داری بازم برا خودت ادامه بده اما پیشنهاد میکنم بری بگردی یه چیز دیگه برای مسخره کردن کوروت پیدا کنی چون این دیگه جواب نمیده!!!
mos
۴ شهریور ۱۴۰۰هر چی گفتم سند مدرکش هست با یه سرچ ساده تو گوگل میشه اینا رو پیدا کرد اگه غیر این بود من دیگه چیزی نمیگم
نکته بعد اینکه این حرفت رو میشه با یه مثال ساده نقض کرد
همین نیسان زی پروتوتایپش پارسال رونمایی شد و چند ماه بعدش عکس های جاسوسیش با روکش استتار در اومد و در آخر نسخه تولیدی هفته پیش رونمایی شد!
یا مثلا هامر EV که پارسال رونمایی شد همینطوره جنرالموتورز همچنان داره تستش میکنه.
این اولین باری نیست که درباره این موضوع بحث میشه قبلا هم بقیه کاربر ها مثل mehran911 اینجا و تو گروه تلگرام در این باره بحث کردن و به نتیجه ای نرسید چون یه عده نمیخوان واقعیت رو قبول کنن.
Amir Machine
۴ شهریور ۱۴۰۰کسی که نمیخواد واقعیت رو قبول کنه دقیقا خود تویی
معیار قرار دادن یا همون Benchmarking یک معنی بیشتر نداره
نمیشه وقتی پای تویوتا وسطه اسمشو بذاری مقایسه بعد از توسعه و وقتی بحث کوروته بگی کپیبرداری و استفاده از دستاورد دیگران
mos
۴ شهریور ۱۴۰۰من این موضوع رو انکار نکردم تو کامنت بالا هم گفتم تویوتا چند تا F-150 خریده یا اجاره کرده و ظرفیت بکسل تاندرا رو با اون تست و مقایسه کرده
ولی شما و رفقات نمیخواین قضیه کوروت رو قبول کنید!
R@m!n
۴ شهریور ۱۴۰۰آدم سرسختی هستی خوشم میاد 👍 امیدوارم تو زندگیت هم همینطوری باشی. راستش اون رفیق چانگانیمون جوری کامنت میزاره دیگه همه حس و حال بحث کردن از بین میره.
راستش میخواستم این موضوع رو باهم بریم جلو اما خب تو توضیح کراس اوور و SUV به یه نفر منو یه جماعت گیر کردیم 😂 دیگه حس و حالش رفت 😂😂
mos
۴ شهریور ۱۴۰۰رفیق داستان این بحث خیلی طولانی تر از این چند روزه
حیف از گروه تلگرام لفت دادی…!
R@m!n
۴ شهریور ۱۴۰۰واقعا اصلا نیازی به بحثه طولانی نیست فقط من حس می کنم کسی از این بحث کوتاه نیاد مدالی کاپی چیزی میدن.
هم NSX هم کوروت هم تاندرا و هر خودرو دیگه ای در هر کلاسی از رو دست بزرگ اون کلاس می بینن حالا چه میخواد جی ام باشه چه تویوتا باشه چه فورد باشه و…. همین نویگیتور معیارش اسکالید و رنجرور بود، حالا از اسکالید هم بهتره و خودش شده خودرو شاخص کلاسش.
هممونم می دونیم قضیه همینه فقط نمی خواییم قبول کنیم که یه موقع تو بحث کم نیاورده باشیم.
اون گروهم چون زیاد تو تلگرام نیستم و کامنتا خیلی پرته از موضوع خودرو ترجیح دادم لفت بدم.
mos
۴ شهریور ۱۴۰۰منم از این بحث مسخره و هیت کردن خوشم نمیاد ولی وقتی تو پست نیسان زی میگن تو کاپوت چلنجر جا میشه یا هر موقع خبر درباره تویوتاست شروع به چرت گفتن میکنن منم اینجوری جوابشون رو میدم
پارسال دو تا فرانسوی فن تو سایت بودن یه مدت با اونا همین داستان بود بعدش سر و کله فیک های کره ای فن پیدا شد حالا هم که آمریکایی بازا شروع کردن
این داستانم بالاخره تموم میشه…
R@m!n
۴ شهریور ۱۴۰۰همیشه اینو در نظر بگیر طرفت چی میگه و سوادش چقدره. اون طرفم ته تهش یه بچه 14 15 سالست که دنبال توجهه. مگه یادت نیست از گیربکس فراری ایراد میگرفت و گیربکس یه ماشین برقی رو بهتر می دونست.
می دونه اینجا اکثرا از تسلا خوششون نمیاد، هی تسلا تسلا می کنه چهار نفر بیوفتن دنبالش.
AMIR / ARMI
۴ شهریور ۱۴۰۰تو که لالایی بلدی چرا خودت نمیخوابی ؟
تو که انگلیسی بلندی برو متن انگلیسی این مطلب بخون ببین کلمه Benchmarked مشابه کلمه Benchmarked همون مطلب کوروت و nsx هست یا نه ؟
خود nsx هم که بنچمارک هاش از کوروت تا پورشه بوده !
این کلمه همه جا یه معنی میده
و هیچ تفاوتی ندارن فلسفه بافی میکنی ؟
کوروتی که افتخاراتش به اندازه کل اسپورت سازی ژاپن بیاد الگو بگیره ؟
کوروت خودش نماد پرفورمنس تو صنعت خودرو تو هر نسل مورد تمجید کل مطبوعات قرار میگیره الگو بگیره ؟
این nsx که فلسفه به وجود اومدنش کپی کردن از موتور وسط های ایتالیایی بوده
mos
۴ شهریور ۱۴۰۰بجای سوختن لینکی که اونجا فرستادمو بخون
مصاحبه با جناب Tadge Juechter مهندس ارشد کوروت و ببین چی گفته یکم بیشتر به افتخارات کوروت پی میبری :))
خیلی از رک بودنش خوشم میاد یه جوری از پورشه و بقیه تعریف میکنه انگار نه انگار مهندس کوروته
mos
۴ شهریور ۱۴۰۰https://www.roadandtrack.com/car-culture/interviews/a3861/tadge-juechter-is-the-chief/
Mohammadreza
۴ شهریور ۱۴۰۰“کوروتی که افتخاراتش به اندازه کل اسپورت سازی ژاپن بیاد الگو بگیره ؟”
گل پسر لطف میکنی این جملتو یکم باز کنی؟
منظورت از افتخارات چیه دقیقا؟
افتخارات موتو اسپرت (قهرمانی در مسابقات برون مرزی) منظورته؟
تحسین شدن توسط مجلات و ژورنالیست ها منظورته؟
فروش سالانه منظورته؟
تایم پیست منظورته؟
چون در اکثر این موارد کوروت نه تنها از کل صنعت خودرو سازی ژاپن
بلکه از تک مدل های ساخت ژاپن هم جامیمونه.
کوروت خودرو خوب و باسابقه ایه
ولی این بحث های بچه مدرسه ای و تمام تلاش شما تینجر های عزیز برای منفور بودن هم قابل ستایشه.
ممد
۴ شهریور ۱۴۰۰ببین دیمن چه فشاری به بعضیا داده که هنوز بعد 3 سال ازش فشاری میشن XD
AMIR / ARMI
۴ شهریور ۱۴۰۰خطاب به mohammadreza
جا میمونه ؟ کوروت ریسینگ پر افتخار ترین تیم در امریکای شمالی هستش
از سال 2000 تا 2020 در بیش از 200 ریس در نقاط مختلف 130 تا فقط قهرمانی داره
اونم در بالاترین کلاس هایی که نسخه تولیدی دارن از جمله ( GT1 و GT2 و GTE PRO )
این فقط برای 20 سال اخیر
اوایل دهه 60 وقتی کوروت با موتور 380 اسب بخاری خودش یکه تاز سوپر اسپورت ها بود و توجه کل نیا رو جلب میکرد
ژاپنی ها ماشین هایی مثل gt2000 و z240 رو از روی امریکایی ها و اروپایی ها میساختن با موتور های 140 اسب بخاری
حسین
۴ شهریور ۱۴۰۰همون فرمول یک هوندا واسه کل هیکل صنعت خودروی آمریکا کفایت می کنه.
یکی تو فرمول یک و موتو جی پی و رالی داکار و معتبر ترین مسابقات جزو پر افتخارترین هاست، یکی هم تو ریس های مسخره مثل نسکار قهرمان میشه😂
ماشینهایی آمریکایی فقط به درد تک چرخ زدن با رینگ فرغون، یا برن اوت و این چیزا خوبن.
همون gt2000 الان یه ماشین کلکسیونی به حساب میاد چیزی که به قواره حلب سازان آمریکایی نمیاد داشته باشن.
کل تاریخ صنعت خودروی آمریکا یه ماشین نسبتا محترم وجود داره اونم فورد جی تی. همینو ازش بگیری هیچی باقی نمی مونه.
حسین
۴ شهریور ۱۴۰۰راستی داج و جیپ چرا آویزون پژو سیتروئن شدن؟😂 آخی بلد نیستن ماشین هیبریدی و الکتریکی بسازن😅
همین که به خودت جرات میدی اسم کوروت رو کنار اسامی معظمی مثل هوندا و نیسان بیاری نشون میده سطح درکت چقدره.
AMIR / ARMI
۴ شهریور ۱۴۰۰خطاب به حسین
Gt2000 که کلا یه کپی از جگوار های اون زمان بود دنیا جای عجیبیه هر چیز مزخرفی رو برخی میپرستن
هوندا که فقط به عنوان سازنده انجین افتخار فرمول یک نصیبش شده
نه با تیم ریسینگش
ناسکار به عنوان فشرده ترین مسابقات استقامتی دنیا تویوتا درش خیلی تلاش میکنه ولی خب انتظار نمیره چیزی ازش بدونی
به جای اینکه از ادغام پژو و کرایسلر بگی
میتونستی از nissan gtr بگی
ولی انگار من خیلی بیشتر از تو از ژاپنی ها میدونم و تو ژاپنی فن که نیستی هیچ یه ترول هستی در واقع
حسین
۴ شهریور ۱۴۰۰***
آره تو راس میگی هرچی تویوتا ساخت همش کپیه ولی بعضیا مثل کوروت از همین کپی هاالهام می گیرن مثل هوندا nsx و کوروت.
آمریکایی ها هم اگه می تونن به عنوان قطعه ساز برن فرمول یک شرکت کنن. شورلت و داج اگه می تونن برن راه بازه!
ردبول با قطعات هوندا تیم مرسدسی رو شکست میده که حتی فراری هم نتونست این کارو بکنه. خیلی باید اعتماد با نفس داشته باشی بیای اینجا از سطح تکنولوژی حرف بزنی.
راستی از لمانز چه خبر؟
اسم از gtr نمیارم چون اصلا درست نیست جایی که بحث سر یه اسپرت پنجاه هزار دلاری مثل کوروت هست اسم از گودزیلا بیارم که با فراری و لامبو سرشاخ میشه.
حسین
۴ شهریور ۱۴۰۰راستی تعداد لایک و دیسلایک ها چه قدر جالب شده!!! 😉😁
AMIR / ARMI
۴ شهریور ۱۴۰۰امریکایی ها هیچ وقت وارد فرمول یک نشدن چون علاقه ای بهش نداشتن
چون امریکای شمالی مسابقات چرخ باز خودش رو داره indy car
جایی که کمپانی مثل فراری علارغم علاقه به حضور در این مسابقات
به دلیل فشردگی و پیچیدگی مسابقات در اون شرکت نمیکنه
تکنولوژی جایی که بزرگ ترین خودرو ساز ژاپن توانایی تولید یه کوپه اسپورت
رو به صورت مستقل نداره هندا هم که تجارب خودش از فومول 1 رو با nsx عرضه کرد مشتری پیدا نشد
البته هیچ کدوم از اسپورت های ژاپنی اخر عاقبت خوبی نداشتن
چه lfa باشه چه nsx البته اون مزدا میاتا که رو کاپوت چلنجر جا میشه خوب فروخته نباید نا انصافی کرد
که اونم یه طرفش فیات بود نه ؟
حسین
۴ شهریور ۱۴۰۰اینو نگو بگو نمی تونن!! بالاخره اونجا انجین ها حداکثر تکنولوژی رو داره. نمیشه با پیشرانه های به درد نخور اونجا رفت.
وقتی حرف فروش میاد وسط ناخودآگاه یاد وایپر میفتم!! Lfa پروژه تولید محدود بود، ولی وایپر به علت وضع فروش خراب از خط تولید خارج شد. راجع به اینکه آمریکایی ها چطور توی دهه نود واسه nsx سر و کله می شکستن هم حتما تحقیق کن. پروژه ای که هوندا به خاطرش چند آلیاژ جدید آلومینیوم ابداع کرد، تکنولوژی های فرمول یک وارد خودروی جاده ای کرد و با فراری مقایسه شد. حق داری ازش بدت بیاد. ولی خب مدیر جنرال موتور با افتخار گفت کوروت رو از روی nsx کپی زدیم.
AMIR / ARMI
۴ شهریور ۱۴۰۰نمیتونن ؟ موتو های ایندی کار شش سیلندر های 2.2 لیتری هستن
که تا 12 هزار تا دور میگیرن و 700 اسب خروجی دارن
و مثل موتور های فرمول یک نیستن نازک نانجی باشن و حداکثر تمرکز روی عمر و دوام اونا گذاشته میشه تا جایی که
بتونن مسابقات سنگینی مثل ایندی 500 رو پاس تموم بکنن
جایی که باید 800 کیلومتر با سرعت 350 کیلومتر در ساعت دوام بیارن
این تکنولوژی نیست ؟ فقط فرمول یک تکنولوژی حساب میشه ؟
در مورد وایپر باید بدونی به خاطر عدم وجود سیستم های الکترونیکی عملا نمیشد تولیدش ادامه پیدا کنه
داج هم نمیخواست تغیری ایجاد بکنه چون فلسفه وایپر خودروی محدود نشده بود
وگرنه مثل چلنجر میشد با اضافه کردن چند اپشن ایمنی و کنترلی
هم تولیدش کرد هم بیشتر فروخت
شاید برات جالب باشه بدونی وایپر توی نوربررینگ سریع تر از lfa
با اون قیمت و صدای مسخرشه
حسین
۴ شهریور ۱۴۰۰دیوار حاشا بلنده.
صدای lfa بهترین صدا بین تمام سوپراسپرت ها هست. همه هم روی این موضوع اتفاق نظر دارن
Mad.z.Max
۴ شهریور ۱۴۰۰حد اقل عکس یه ماشین موفق تر بذار پروفایلت، نه ماشین شکست خورده، به قول خودت شونصد سال تحقیق و توسعه پروژه ان اس ایکس زمان برده، چرخ رو از اول اختراع کردن، ولی خودت بگو ظرف چند سال اومد و بساطش جمع شد… :)
AMG GT R
۳ شهریور ۱۴۰۰الان یک سوال پیش میاد نویگیتور چه ارتباطی به توندرا داره ؟ یعنی فقط انجینش معیار هست ؟
R@m!n
۳ شهریور ۱۴۰۰به احتمال خیلی زیاد نویگیتور برای نسل جدید لکسوس LX معیار قرار میگیره.
در حال حاضر نویگیتور بهترین SUV فول سایز بازار هست و هندلینگش با توجه به ابعاد این خودروها از همه رقبا بهتره.
سهند
۳ شهریور ۱۴۰۰هندلینگ هیچ شاسی بلند فول سایزی به پایx7 نمیرسد.
از نظر من x7 و gls و رنجرور بهترین ها هستند.
MOHAMMAD.DEMON
۳ شهریور ۱۴۰۰تموم شد .
نظر زیبا و تاثیر گذاری بود
ولی این کلاس آمریکایی تعیین و تکلیف میکنن
R@m!n
۳ شهریور ۱۴۰۰نظر من و شما معیار نیست بلکه نظر کارشناسان و مالکین مهمه.
کارلوس کاستاندا
۳ شهریور ۱۴۰۰اول برو یه نگاه بنداز ببین فول سایزه بعد بیا همه را زیر بگیر نکشیمون شاسی بلند.
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۳ شهریور ۱۴۰۰از نظر لوکس بودن جی ال اس واقعا تو سگمنتش رقیب نداره اما جی ال اس یه کراس اووره و نویگیتور یه اس یو وی برای همین انگار نویگیتور بزرگتر و آفرودی تره برعکس بنز که تمرکزش بیشتر روی آنروده
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۳ شهریور ۱۴۰۰یکی از نکات جالب این کلاس اینه که با اینکه کلاسیه که خیلی گرونه و معمولا در بقیه سگمنتای این قیمتی کلا یکی دو تا از محصولا میتونن به بقا ادامه بدن و رقبا موفق نمیشن توی این سگمنت همه رقبا بازار خودشونو دارن و اکثرشون خوب میفروشن ، چه نویگیتور و اسکالید و چه ایکس ۷ و جی ال اس
new RAMIN
۳ شهریور ۱۴۰۰((از نظر لوکس بودن جی ال اس واقعا تو سگمنتش رقیب نداره اما جی ال اس یه کراس اووره و نویگیتور یه اس یو وی برای همین انگار نویگیتور بزرگتر و آفرودی تره برعکس بنز که تمرکزش بیشتر روی آنروده))
بنز GLS کراس اوور؟؟😯یا خدا، مرز های بی اطلاعی فرسنگ ها جابجا شد.
من نه طرفدار بیمر هستم نه مرسدس. ولی GLS(( و GLS میباخ)) ، bmw x7 ((و آلپاین BX7 ))خودرو های بسیار مناسب و قابل احترامی هستن. حالا اینکه کی بهترین در این کلاس( فول سایزی و نیمه لوکس)هست، بحثش جداس.
درضمن نویگیتور آفرودی نیست. یعنی کسی با نویگیتور آفرود نمیره.همچنین زاویه ورود خروج حمله اش زیاد مناسب نیست. اگه دنبال SUV نیمه لوکس (یا لوکس) آفرودی میگردی باید بری سراغ محصولات رنجروور و میتونی بری سراغ خرید hummer suv EV
البته هیچ بشر عاقلی با خودرو 100k یا 150k نمیره آفرود…
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۳ شهریور ۱۴۰۰همه کراس اوورا همن اندازه چانگان نیستن ، کراس اوور های فول سایز هم هست ، مثل پالیسید ، کیو ۸ ، کاین ، ایکس ۷ و …. پس بدون هر ماشین بزرگی اس یو وی نیست
new RAMIN
۳ شهریور ۱۴۰۰((همه کراس اوورا همن اندازه چانگان نیستن ، کراس اوور های فول سایز هم هست ، مثل پالیسید ، کیو ۸ ، کاین ، ایکس ۷ و …. پس بدون هر ماشین بزرگی اس یو وی نیست))
دوست عزیز اقایMercedes Benz : Engineered to move the human spritچانگان اسم ماشین نیست اسم برند هست😂
حتی این چیز ساده رو نمیدونی بعد داری حرف از SUV میزنی؟
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۴ شهریور ۱۴۰۰رامین چانگان منظورم چانگانیه که تو داری همون cs35 منتها اسمشو حواسم نبود ننوشتم
امان از اصلاح کننده گوشی
new RAMIN
۳ شهریور ۱۴۰۰((در حال حاضر نویگیتور بهترین SUV فول سایز بازار هست و هندلینگش با توجه به ابعاد این خودروها از همه رقبا بهتره.))
جالبه…😕
((هندلینگ هیچ شاسی بلند فول سایزی به پایx7 نمیرسد.از نظر من x7 و gls و رنجرور بهترین ها هستند.))
تمم شد؟؟؟ بسی لذت بردم ،خیلی تاثیر گذار بود…
منبع: موتور ترند. // 12 اردیبهشت 1399
Best handling SUVs by maximum grip
لامبورگینی اوروس//پورشه کاین توربو //پورشه کاین //پورشه ماکان s//بنتلی بنتیاگا اسپید// Bmw x2 xdrive28i// مرسدس amg جی ال اس 63sمدل4matic+cupe//آلفا رومئو استیویوQ4 //جگوار i pace ev400 فرست ادیشن //ولوو xc60 //جیپ گرند چروکی تراک هاوک
بنا به منبع موتور ترند بهترینsuv ها در هندلینگ سال 2020 اینا هستن.
البته هر سایتی یه چیز گفته ولی موتور ترند خیلی قابل اعتماده.
من اکثر سایت هارو چک کردم. نه ایکس 7دیدیم نه نوگیتیور.
سهند
۳ شهریور ۱۴۰۰اگر دقت کرده باشی من گفتم شاسی بلند فول سایز. پورشه کاین و لامبورگینی اوروس فول سایز نیستند.
x7 و gls کمی کوچکتر از اسکالید و نویگیتور است برای همین هندلینگ بهتری دارد.
hssn
۳ شهریور ۱۴۰۰توی این کلاس
همه اینایی که گفتی شاسی بلندای اسپرتن نه لوکس و یا هرچیزی که باشن
با LX570 یا نویگیتور توی یک کلاس قرار نمیگیرن
رامین جان شما بنظرم به چینیا برس نمیخواد جای دیگه نظر بدی
R@m!n
۳ شهریور ۱۴۰۰وقتی هنوز معنی لفظ SUV رو نمی دونی کلاس بندیشو نمی دونی لیست میدی. قبلاً مگه بهت فرق SUV و کراس اوورو نگفتم.
نویگیتور، اسکالید و با ارفاق X7 و GLS (چون سه ردیفه هستن) تو کلاس SUV فول سایز به حساب میان. نویگیتور نسبت به این چهار خودرو عملکرده بهتری داره. البته هر چهار تا عالی هستن اما بهترین نویگیتور هست. امیدوارم گرفته باشی موضوع رو.
رنجرور اتوبیوگرافی تو سطحی بالاتر هست و رقیب بنتایگا و مایباخ به حساب میاد پس هیچ ربطی به اون چهار خودرو بالا نداره.
اون همه سایت بالا پایین کردی نفهمیدی SUV فول سایز یعنی چی ؟؟ الان لامبورگینی و یه مشت کراس اوور چه ربطی به نویگیتور و کلاسش دارن ؟؟؟
new RAMIN
۳ شهریور ۱۴۰۰((اون همه سایت بالا پایین کردی نفهمیدی SUV فول سایز یعنی چی ؟؟ الان لامبورگینی و یه مشت کراس اوور چه ربطی به نویگیتور و کلاسش دارن ؟؟؟))
الان اوروس پورشه کاین جیپ گرند چروکی تراک هاوک شد کراس اوور؟؟ اگه اینا کراس اوور هستن پس تیگوان چیه؟؟ حتما هاچبکه🤣
SUV ، SUV هست… حالا چون 7 نفرس و 5 سانت از فلان ماشین بلند تره شود فول سایز و چون فلان ماشین 5 نفرس و مثلا 3 سانت عرضش کمتره شد کراس اوور؟؟ کامنتت داره اینو میگه
SUV فول سایز یعنی چی؟؟؟
هر خودرویی جدا از اینکه شاسی چی هست و چند نفرس اگه بالای 5 متر طول و بالای 175 سانت ارتفاع و بالای 200 سانت عرض داشته باشه میشه suv فول سایز. خدارا شکر ویکی پدیا هست. 2 تا سرچ کنی بد نیست.
همین اوروس 5110 میلی متر طول. 2018 میلی متر عرض داره. اما چون ارتفاعاش 1670 میلی متره تو رده فول سایز قرار نمیگره. و چون کوپه هست نمیتونه 7 نفره باشه و در رده شاسی بلند اندازه متوسط قرار میگیره.
بنتلی بنتیاگا هم همینطور چون از لحاظ عرض 2 سانت و از لحاظ ارتفاع 3 سانت تا معیار فول سایز بودن فاصله داره و تقریبا کوپه ماننده در رده خودرو های شاسی بلند اندازه متوسط قراره میگیره. (البته7 نفره هم میشه سفارش داد )
حالا به خاطر یه 2 سانت داری همه چی رو زیر سوال میبری؟؟؟ از نزدیک جفتشون رو ببینی عمرا تشخیص بدی کدوم بزرگتر بعد داری اینجا…؟
مثلا لندکروز 4.9 متر طولشه ولی مثلا فورد اکسپدیشن 5.2 متر طولشه. 30 سانت اختلاف دارن که خیلی واضح هست.
اما 2 سانت چی ؟؟؟(منظور من ماشین هایی مثل بنتیاگا ،جیپ گرند چروکی تراک هاوک، پورشه کاین و امثال اینا هست) از نزدیک هیچ فرقی با فول سایز ندارن.
((رنجرور اتوبیوگرافی تو سطحی بالاتر هست و رقیب بنتایگا و مایباخ به حساب میاد پس هیچ ربطی به اون چهار خودرو بالا نداره.))
اون رنجروور مدل SV با کلی امکانات هست که اگر کامنت های اقای ماهان رو میخوندی متوجه میشدی کدوم مدل رقیب میباخ و بنتیاگا هست. نسخه عادی رنجروور اتوبیوگرافی با قیمت نزدیک به فول سایز های آمریکایی رقیب خوبی برای آنهاس.
@hssn-aa
((رامین جان شما بنظرم به چینیا برس نمیخواد جای دیگه نظر بدی))
hssn جان شما بنظرم سرت تو کار خودت باشه با چین کاریت نباشه.
Amir Machine
۳ شهریور ۱۴۰۰چی داری همینطوری میگی برا خودت؟ هنوز فرق کراساوور و SUV رو نمیدونی!!!
مگه کراساوور بودن یا SUV بودن به اندازه ماشین بستگی داره که هر شاسیبلندی که بزرگه بهش بگیم SUV؟
SUV یه تعاریفی داره که مطمئنم هیچکدومشو نمیدونی، خصیصه اصلی یه SUV داشتن شاسی مستقل نردبانیه که امروزه اگثر شاسیبلندا ندارن
برای اینکه بدونی، مرسدس GLS، بامو X7، بنتایگا، اوروس و حتی رولزرویس کولینان همهشون کراساوور هستن، این ماشینا هیچکدوم شاسی مستقل ندارن و ساختارشون اصطلاحاً Unibody هست، اما از اون طرف، سوزوکی جیمنی کوچولو یه SUV هست چون شاسی مستقل داره
اول با ویژگیها و تعاریف کراساوور و SUV آشنا بشو تا اندازه رو ملاک قرار ندی!!!!
ضمناً، همه اون ماشینایی که اسم بردی کراساوور میان سایزن، تو همون ویکیپدیایی که بهش استناد میکنی برو ببین کلاس بنتایگا و اوروس رو چی نوشته
نویگیتور یه SUV فول سایزه با 5.33 متر طول و شاسی مستقل که حتی در مقایسه با کراساوورهای فول سایز یعنی GLS و X7 با ساختار یونی بادی هم هندلینگ بهتری داره
new RAMIN
۳ شهریور ۱۴۰۰amir machin
((چی داری همینطوری میگی برا خودت؟ هنوز فرق کراساوور و SUV رو نمیدونی!!!))
مثل اینکه یکی پیدا شد فرقشونو میدونه. خب بگو عزیزم. گوش میدم.
((مگه کراساوور بودن یا SUV بودن به اندازه ماشین بستگی داره که هر شاسیبلندی که بزرگه بهش بگیم SUV؟))
یعنی به اندازه ماشین نیست؟؟ پس به اندازه میل سوپاپ هست؟😂
به ابعاد خودرو و فاصله محوری اون بستگی داره…خب ادامه حرفت رو بزن شاید من اشتب میکنم…
((برای اینکه بدونی، مرسدس GLS، بامو X7، بنتایگا، اوروس و حتی رولزرویس کولینان همهشون کراساوور هستن، این ماشینا هیچکدوم شاسی مستقل ندارن و ساختارشون اصطلاحاً Unibody هست، اما از اون طرف، سوزوکی جیمنی کوچولو یه SUV هست چون شاسی مستقل داره))
عجب… GLS و X7 اوروس بنتیاگا کولیان شدن کراس اوور، بعد جیمنی چون شاسیتیش مستقله شد SUV !!!!عجب….😯😯😯
((اول با ویژگیها و تعاریف کراساوور و SUV آشنا بشو تا اندازه رو ملاک قرار ندی!!!!))
شما برو به جیمنی SUV برس.
((ضمناً، همه اون ماشینایی که اسم بردی کراساوور میان سایزن، تو همون ویکیپدیایی که بهش استناد میکنی برو ببین کلاس بنتایگا و اوروس رو چی نوشته))
یه ویزیت ویکی پدیا انگلیسی و فارسی برات مینویسم هر وقت بیکار شدی حتما سر بزن.
((نویگیتور یه SUV فول سایزه با ۵.۳۳ متر طول و شاسی مستقل که حتی در مقایسه با کراساوورهای فول سایز یعنی GLS و X7 با ساختار یونی بادی هم هندلینگ بهتری داره))
واقعا نمیدونم چی بگم… میگی نویگیتور فول سایزه چون شاسی مستقل داره اما چون GLS و X7 شاسی مستقل ندارن شدن کراس اوور و unibodeyهستن
داریم تو کشوری زندگی میکنیم به جیمنی چون شاسی مستقل هست میگن SUV و به ماشین مثل رولز رویس کولیان چون شاسیش مستقل نیست میگن کراس اوور… جالبه…پس حتما تیگوان هاجپک هست از نظر شما.
به شاسی بلند فول سایز یعنی طول بیش از 5 متر. عرض بیش از 2 متر و ارتفاع بیش از 1.75 متر و فاصله محوری بیش از 3 متر. این ماشین باید نسبت به دیگر خودرو ها فضای پا ،سر ، بار بیشتری تو خودش داشته باشه.
این تعریفی هست که از SUV فول سایز میکنن. اما شما همه چیز رو گذاشتی کنار و میگی باید اول شاستیش مستقل باشه. البته شاسی مستقل باشه درسته ولی اول ابعادش بعدا شاستی مستقل بعد 3 ردیفه بودن و…
اما کامنت شما داره میگه فول سایز یعنی شاسی مستقل باشه و اگه نباشه کراس اووره. که اصلا منطقی نیست و از ریشه غلطه
با توجه به کامنتت من سکوت میکنم 😶😶
قضاوت رو میسپارم به دست دوستان.
R@m!n
۳ شهریور ۱۴۰۰واقعا دوست ندارم کامنت بزارم اونم واسه امثال یه دنده ای مثله تو که بازم با اطلاعات ناقصت اینجا کامنت میزاری خودتو سوژه می کنی.
خودرویی که شاسی یکپارچه داشته باشه میشه کراس اوور نه ربطی به ابعاد داره نه به این چرت و پرتای ویک پدیا چه میخواد تیگوان باشه چه بنتایگا چه اوروس (که همون آئودی Q8 هستن با یه سری تغییرات ظاهری و امکانات). بلکه ساختار خودرو هست که تفاوت های اساسی ایجاد می کنه.
لفظ SUV که الان به این کراس اوورهای گرون قیمت میدن، بازم قبلا بهت گفتم یه حربه تبلیغاتی هست برای فروش و وجهه برندینگ. لفظ کراس اوور یادآور خودروهای اقتصادی زیر 50k هست و این صورت خوشی نداره برای همین میان بهشون می گن SUV یا کراس اوور SUV که هر دو اشتباهه. خودرو SUV استانداردهایی داره که هیچ کدوم از این محصولاتی که اشاره کردی نمی تونن داشته باشن که مهم ترینش شاسی نردبانی و درجه دوم آفرود هست.
راجب رنجرووم که اون ماهان بنده خدا انگشتاش خرد شد تا بهت بفهمونه چرا انقدر رنجروور گرونه و انگار بازم نفهمیدی کسی مدل پایه یه ماشین لوکس رو نمی خره. رنجروور از 92k شروع میشه در صورتی که گرون ترین مدل نویگیتور از 76k شروع میشه و گرون ترین مدلش 106k هست و اگر بخوای مقایسه رو در رو در نظر بگیری با گرون ترین مدل نویگیتور، مدل SV قیمتی نزدیک به 180k داره. حالا با کدوم عقل و منطقی رنجروور با نوویگیتور تو یه کلاسن ؟؟؟ تازه رنجرووز هم 2 دو ردیفه هست. مدل SV و LWB رقیب بنتایگا و میباخ هستن. اگر بخوای درست مقایسه کنی لندروور دیسکاوری رقیب اصلی اون چهار خودرو هست که متاسفانه از همه لحاظ از اونا ضعیف تره.
اینم دوباره میگم هیچ وقت کمینه قیمتی یه ماشینو اونم لوکس، معیار برتری قیمتی در نظر نگیر چون مدل پایه هر برند لوکسی کمترین امکانات و کیفیت و پرفورمنس رو داره و یه آدم پولدار نمیره یه ماشین لوکس ضعیف و بی امکانات بگیره. این موضوع تو آمریکا و اروپا خیلی پررنگ هست برای همین تیپ های فول نویگیتور و بقیه 2 3 برابر فروش بیشتری دارن تا مدل پایه.
Ninja
۴ شهریور ۱۴۰۰من با رامین جدید یا چانگان (البته بهت بر نخوره همه میگن چانگان دیگه منم میگم چانگان) و رامین و سهند امیر و hssn اینجا موافقم
اول که رامین چانگان دوست عزیزمون اشتباهی کرده برین به اولین کامنتش نگاه کنین سهند و رامین گفتن که
نویگیتور بهترین SUV فول سایز بازار هست و هندلینگش با توجه به ابعاد این خودروها از همه رقبا بهتره.
اولن گفت اس یو وی فول سایز دومن گفت با توجه به ابعاد
بعد سهند عزیز کامنت رامین رو ریپلای زد گفت که
هندلینگ هیچ شاسی بلند فول سایزی به پایx7 نمیرسد.
از نظر من x7 و gls و رنجرور بهترین ها هستند.
اولن که گفتم شاسی بلند فول سایز توجه کنین هرچند شاسی بلند یه کلمه من دراوردی ایرانیه که هم به کراس اوور میگن به اصتلاح شاسی بلند هم به اس یو وی ولی انجا منظورش اس یو وی بود
بعدش رامین اومده گفته دارین اشتباه میکنین بهترین هندلینگ ها را این ماشینا دارند اینم منبع اخرشم گفته
بنا به منبع موتور ترند بهترینsuv ها در هندلینگ سال ۲۰۲۰ اینا هستن.
اینجا گفته فقط اس یو وی به سایز و اینا هم ربط ندارع افرود باشه لوکس و اسپرت هم ربط نداره فقط اس یو وی باشه
بنابرین معلومه بهترین هندلینگ ها رو اس یو وی های کوچک تر و اسپرت تر دارند نظیر اوروس کاین توربو که رکورد دار نوربره فکر کنم
اشتباه اینجاس این هندلینگ اس یو وی هاست اون هندلینگ فول سایز ها همین
یه ریپلای میزدین میگفتین مقاله مربوط به اس یو وی هاست نه اس یو وی فول سایز که بحثش در میون بود
Ford Lover
۴ شهریور ۱۴۰۰من اصلا کامنت نمیزارم تو پدال ولی این بار برای اینکه رامین رو برای همیشه متوجه کلاس شاسی بلند ها بکنم کامنت میدم ، ببین رامین جان تو دنیای شاسی بلندها یه چیزی وجود داره به نام شاسی بلند میدسایز که ابدا نمیشه با کلاس فول سایز مقایسش کرد کلاس میدسایز کلاسی که اصولا ماشین های اسپرت تری داره مثل اون مثال هایی که زدی لامبورگینی اورس ، بنتلی بنتایگا ، پورشه کاین ، رولزرویس کولینان و … این ماشین ها از قابلیت کمتری تو افرود نسبت به کلاس فول سایز برخوردارند و معمولا هم تیپ هفت نفره ندارند ولی مثلا اعودی q7 تیپ هفت نفره داره البته که میدسایز هم هست . شاسی بلندهای فول سایز معمولا روی پلتفرم پیکاپ ها توسعه پیدا می کنند و شاسی نردبانی دارند و برای همین که قابلیت افرود بیشتری نسبت کلاس میدسایز دارند از این جور شاسی بلند ها میشه به کادیلاک اسکالید ، لینکلن نویگیتور ، فورد اکپدیشن ، لکسوس lx ، جیپ واگنییر اشاره کرد امیدوارم متوجه شده باشی
R@m!n
۴ شهریور ۱۴۰۰باشه رفیق منو هدایت کردی بازم از اینکارا بکن. فقط اینو بگم اسکالید و نویگیتور قابلیت آفرود آنچنانی ندارن و کلمه شاسی بلند هم اشتباهه. این کلمه هیچ معنی نداره. اول این دوتا رو یاد بگیر بعد بیا اینجا کلاسه درس بزار.
mm.y@rlou
۳ شهریور ۱۴۰۰من باشم میام از نیسان جونیور تقلید میکنم تا ببینم چرا هنوز بعضیا میخرن البته همون بعضیا هم مجبورن
مهدی
۳ شهریور ۱۴۰۰اصلا کاری به الگو گرفتن ندارم که کار بدی هم نیست اگر همراه با بازنگری و پیشرفت باشه منتها در کل تویوتا در این چند ساله اشتباه استراتژیک کم نداشته یکیش نابود کردن برند سوپرا بود
🇩🇪👑SL300👑🇩🇪
۳ شهریور ۱۴۰۰وقتی پستو دیدم با خودم گفتم : اوه همه اونایی که میخواستن کوروتو ضایع کنن الان چی میشن ؟
Sajjad
۳ شهریور ۱۴۰۰تا دیروز الگو قرار دادن بد بوداز الان به بعد نه
امین
۴ شهریور ۱۴۰۰این که دیگه علنی هست ولی به نظرم تویوتا از قدیم یه جورایی یواشکی ماشین های آمریکایی رو سنگ محک قرار میداده