فورد

تکنولوژی کاهش اثرات چاله در فورد فیوژن

به نظر می‌رسد که خریداران فورد فیوژن V6 اسپورت دیگر نباید نگران چاله‌های موجب در سطح خیابان‌ها باشند، چرا که این کمپانی از ارائه یک تکنولوژی «کاهش اثرات چاله» در این مدل خبر داده است. از آنجایی که فورد V6 اسپورت اولین مدلی از فورد است که با سیستم کنترل دامپینگ پیوسته به صورت استاندارد همراه است، مهندسان این کمپانی تصمیم گرفته‌اند که این تکنولوژی را برای خنثی‌کردن ناهمواری‌های جاهای پردست‌اندازی مانند جاده‌های ایالت میشیگان آماده کنند. این سیستم با تحلیل سیگنال‌های ۱۲ حسگر مختلف، دامپرها را در هر ۲ میلی‌ثانیه تنظیم می‌کند.

2017 Ford Fusion Sport
۲۰۱۷ Ford Fusion Sport
وقتی لبه یک چاله تشخیص داده می‌شود، کامپیوتر داخلی خودرو نسبت به این شرایط آگاه می‌شود و دامپرها را در سخت‌ترین حالت تنظیم می‌کند.‌ بنابراین چرخ‌ها چندان در چاله فرو نخواهند رفت؛ چیزی که به میزان زیادی اثر برخورد با یک چاله را کاهش می‌دهد و احتمالاً از میزان استهلاک خودرو، تایر و چرخ خواهد کاست. همچنین این اطلاعات به سیستم تعلیق عقب نیز مخابره می‌شود تا این سیستم نیز برای چاله آمادگی داشته باشد.
2017 Ford Fusion Sport
۲۰۱۷ Ford Fusion Sport
2017 Ford Fusion Sport
۲۰۱۷ Ford Fusion Sport
در حالی که چاله‌ها معمولاً یکی از مشکلات نواحی با چرخه طولانی انجماد و ذوب هستند، به گفته انجمن اتومبیل امریکا (AAA)، تقریباً هزینه‌ای معادل ۳ میلیارد دلار در سال برای رانندگان در ایالات متحده ایجاد می‌کنند. اگر بخواهیم جزئی‌تر این هزینه را بیان کنیم، رانندگان امریکایی ۳۰۰ دلار برای تعمیر ناشی از خرابی در اثر عبور از چاله‌ها پرداخت می‌کنند. فورد فیوژن V6 اسپورت مدل ۲۰۱۷ که در تابستان امسال برای فروش در بازار قرار می‌گیرد، مجهز به یک موتور دو توربوشارژر ۲/۷ لیتری اکوبوست V6 برای پیشرانه است که برایش قدرتی برابر ۳۲۵ اسب‌بخار و گشتاوری معادل ۴۷۵ نیوتن‌متر به همراه دارد. این موتور به یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک متصل است و در کنار آن، به صورت استاندارد از یک سیستم دیفرانسیل تمام‌چرخ متحرک استفاده می‌شود. [دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۷ دیدگاه‌ها

  1. Lord Cezar

    ۴ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (300 ديدگاه)

    تو ایران هم سواری هارو شاسی بلند میسازن تا در برابر چاله های بی شمار خیابون و جاده هامون در عرض 2 هزار ثانیه عکس العمل نشون بده و موفق هم بودن چون من مجبورم هر 6 ماه یبار جلوبندی باز کنم :|

    1. @@سرباز وطن@@

      ۴ اسفند ۱۳۹۴
      سوابق: (33 ديدگاه)

      درود بر همگی…به این میگن یه تکنولوژی کاربردی…بنده پسندیدم.perfect

  2. صدرا

    ۴ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (24 ديدگاه)

    این دسته دنده های جدید (البته دیگه دسته دنده نیست) خیلی الکیه…. همون یک ذره حس رانندگی هم میگیره. نصف مزه رانندگی حتی تو دنده اتوماتیک گذاشتن دست رو دسته دنده و عوض کردنشه

  3. Mohammad

    ۴ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (84 ديدگاه)

    باز هم تکنولوژیه شیطان بزرگ و ما درگیر لیفان x50 هستیم که ایا شاسی بلنده یا هاچ بک یا استیشن و این قصه ادامه دارد…….

    1. sina

      ۴ اسفند ۱۳۹۴
      سوابق: (307 ديدگاه)

      اینو خوب اومدی :D

    2. shahab

      ۵ اسفند ۱۳۹۴
      سوابق: (647 ديدگاه)

      واقعا من در برابر این ماشین کم اوردم…
      آخه ماهم میتونیم یه 206رو رینگ17بندازیم زیرش با لاستیکای 65 در صندوقشم ببریم پیش یه صافکار که به بغل باز بشه 2تا ریل باربندهم بذاریم رو سقفش بعد اسمشو بذاریم خودروی شاسی بلند
      خخخخخخ خندم میگیره ینی این x50 x33 یعنی قراره از توی رودخونه رد بشن یا توی جاده ی گلی برن یا یه ماشین دیگه ای رو بکسل کنن؟؟میشه یه نفر معنی شاسی بلندو به من بگه؟؟

  4. ایرانی

    ۴ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    یه سوال چرا تایر ماشین هایی که از روی توپ ها رد میشن اینقدر کم باد هستند کم بادیشون موقع عبور از لبه پایانی چاله خیلی واضحه ؟

  5. Hamin

    ۴ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (11 ديدگاه)

    اگه فورد قرار شه بیاد ایران علاوه بر چاله ها باس 1فکریم بابت سرعت گیرا کنه!! :-)

  6. edris

    ۴ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (108 ديدگاه)

    شیطان بزرگ اونیه که داره به مردمش ظلم میکنه ، نه کسایی که به فکر مردم اند :)

  7. moein

    ۴ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (856 ديدگاه)

    دم فورد گرم ویدیوی خیلی جالبی بود

  8. asa

    ۴ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (569 ديدگاه)

    فیلمرو که دیدم یک لحظه کپ کردم . فکر کنم باد لاستیک هارو کم میکنه، اگه بیاد ایران باید بدون باد راه بره از بس که تپه چاله داره .راستی این فیوژن جدید خیلی خشگل شده ، مخصوصا چراغاش . بعدشم امریکا واسه هرکی شیطان بزرگ باشه برای مردمش فرشتست و همین یک دنیا میرزه.

  9. احمد باقری

    ۴ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    تکنولوژی پشت سر تکنولوژی، توقف در کار نیست، همیشه در حال پیشرفت.

  10. امیر

    ۴ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (392 ديدگاه)

    ما هنوز تو کمپوتامون موندیم آبلیموهامون که اینا چیه میدن به خوردمون

  11. shz

    ۴ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (37 ديدگاه)

    جالب بود.

  12. احسان(احسان)

    ۴ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (2876 ديدگاه)

    خیلی جالبه.شاید بنز به صورت پیشرفته تری همچین سیستمی داشته باشه اما فورد برای مردم متوسط و عادی ماشین میسازه که پول زیادی بایت خرید یک ماشین گرون رو ندارن و ارزش کار این شرکت رو خیلی بالا میبره.

    1. محمد حسین

      ۴ اسفند ۱۳۹۴
      سوابق: (489 ديدگاه)

      درست می گین
      تکنولوژی مجیک بادی مرسدس اگرچه خیلی پیچیده تر و پیشرفته تر هست ، ولی به همون نسبت گرون تر هم هست !
      راه حل فورد خیلی هوشمندانه و جالبه.
      و در عین حال ارزون و قابل استفاده برای عموم مردم

  13. امیرحسین

    ۴ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (337 ديدگاه)

    وقتی میگیم آمریکا و آلمان تاج صنعت خودروسازی هستن دوستان طرفدار کره توجیه میکنن که النترا یا سوناتا تو آمریکا پرفروش هستن!!!
    پرفروش بودن چه ربطی به تکنولوژی و دانش داره؟؟؟آشغال ترین فیلم های سینمایی اکثراً پرفروش هستن پس به لحاظ سطح هنری شاهکارند؟؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا