به نظر میرسد که خریداران فورد فیوژن V6 اسپورت دیگر نباید نگران چالههای موجب در سطح خیابانها باشند، چرا که این کمپانی از ارائه یک تکنولوژی «کاهش اثرات چاله» در این مدل خبر داده است. از آنجایی که فورد V6 اسپورت اولین مدلی از فورد است که با سیستم کنترل دامپینگ پیوسته به صورت استاندارد همراه است، مهندسان این کمپانی تصمیم گرفتهاند که این تکنولوژی را برای خنثیکردن ناهمواریهای جاهای پردستاندازی مانند جادههای ایالت میشیگان آماده کنند. این سیستم با تحلیل سیگنالهای ۱۲ حسگر مختلف، دامپرها را در هر ۲ میلیثانیه تنظیم میکند.
وقتی لبه یک چاله تشخیص داده میشود، کامپیوتر داخلی خودرو نسبت به این شرایط آگاه میشود و دامپرها را در سختترین حالت تنظیم میکند. بنابراین چرخها چندان در چاله فرو نخواهند رفت؛ چیزی که به میزان زیادی اثر برخورد با یک چاله را کاهش میدهد و احتمالاً از میزان استهلاک خودرو، تایر و چرخ خواهد کاست. همچنین این اطلاعات به سیستم تعلیق عقب نیز مخابره میشود تا این سیستم نیز برای چاله آمادگی داشته باشد. در حالی که چالهها معمولاً یکی از مشکلات نواحی با چرخه طولانی انجماد و ذوب هستند، به گفته انجمن اتومبیل امریکا (AAA)، تقریباً هزینهای معادل ۳ میلیارد دلار در سال برای رانندگان در ایالات متحده ایجاد میکنند. اگر بخواهیم جزئیتر این هزینه را بیان کنیم، رانندگان امریکایی ۳۰۰ دلار برای تعمیر ناشی از خرابی در اثر عبور از چالهها پرداخت میکنند.۱۷ خواندن این مطلب 1 دقیقه زمان میبرد
Lord Cezar
۴ اسفند ۱۳۹۴تو ایران هم سواری هارو شاسی بلند میسازن تا در برابر چاله های بی شمار خیابون و جاده هامون در عرض 2 هزار ثانیه عکس العمل نشون بده و موفق هم بودن چون من مجبورم هر 6 ماه یبار جلوبندی باز کنم :|
@@سرباز وطن@@
۴ اسفند ۱۳۹۴درود بر همگی…به این میگن یه تکنولوژی کاربردی…بنده پسندیدم.perfect
صدرا
۴ اسفند ۱۳۹۴این دسته دنده های جدید (البته دیگه دسته دنده نیست) خیلی الکیه…. همون یک ذره حس رانندگی هم میگیره. نصف مزه رانندگی حتی تو دنده اتوماتیک گذاشتن دست رو دسته دنده و عوض کردنشه
Mohammad
۴ اسفند ۱۳۹۴باز هم تکنولوژیه شیطان بزرگ و ما درگیر لیفان x50 هستیم که ایا شاسی بلنده یا هاچ بک یا استیشن و این قصه ادامه دارد…….
sina
۴ اسفند ۱۳۹۴اینو خوب اومدی :D
shahab
۵ اسفند ۱۳۹۴واقعا من در برابر این ماشین کم اوردم…
آخه ماهم میتونیم یه 206رو رینگ17بندازیم زیرش با لاستیکای 65 در صندوقشم ببریم پیش یه صافکار که به بغل باز بشه 2تا ریل باربندهم بذاریم رو سقفش بعد اسمشو بذاریم خودروی شاسی بلند
خخخخخخ خندم میگیره ینی این x50 x33 یعنی قراره از توی رودخونه رد بشن یا توی جاده ی گلی برن یا یه ماشین دیگه ای رو بکسل کنن؟؟میشه یه نفر معنی شاسی بلندو به من بگه؟؟
ایرانی
۴ اسفند ۱۳۹۴یه سوال چرا تایر ماشین هایی که از روی توپ ها رد میشن اینقدر کم باد هستند کم بادیشون موقع عبور از لبه پایانی چاله خیلی واضحه ؟
Hamin
۴ اسفند ۱۳۹۴اگه فورد قرار شه بیاد ایران علاوه بر چاله ها باس 1فکریم بابت سرعت گیرا کنه!! :-)
edris
۴ اسفند ۱۳۹۴شیطان بزرگ اونیه که داره به مردمش ظلم میکنه ، نه کسایی که به فکر مردم اند :)
moein
۴ اسفند ۱۳۹۴دم فورد گرم ویدیوی خیلی جالبی بود
asa
۴ اسفند ۱۳۹۴فیلمرو که دیدم یک لحظه کپ کردم . فکر کنم باد لاستیک هارو کم میکنه، اگه بیاد ایران باید بدون باد راه بره از بس که تپه چاله داره .راستی این فیوژن جدید خیلی خشگل شده ، مخصوصا چراغاش . بعدشم امریکا واسه هرکی شیطان بزرگ باشه برای مردمش فرشتست و همین یک دنیا میرزه.
احمد باقری
۴ اسفند ۱۳۹۴تکنولوژی پشت سر تکنولوژی، توقف در کار نیست، همیشه در حال پیشرفت.
امیر
۴ اسفند ۱۳۹۴ما هنوز تو کمپوتامون موندیم آبلیموهامون که اینا چیه میدن به خوردمون
shz
۴ اسفند ۱۳۹۴جالب بود.
احسان(احسان)
۴ اسفند ۱۳۹۴خیلی جالبه.شاید بنز به صورت پیشرفته تری همچین سیستمی داشته باشه اما فورد برای مردم متوسط و عادی ماشین میسازه که پول زیادی بایت خرید یک ماشین گرون رو ندارن و ارزش کار این شرکت رو خیلی بالا میبره.
محمد حسین
۴ اسفند ۱۳۹۴درست می گین
تکنولوژی مجیک بادی مرسدس اگرچه خیلی پیچیده تر و پیشرفته تر هست ، ولی به همون نسبت گرون تر هم هست !
راه حل فورد خیلی هوشمندانه و جالبه.
و در عین حال ارزون و قابل استفاده برای عموم مردم
امیرحسین
۴ اسفند ۱۳۹۴وقتی میگیم آمریکا و آلمان تاج صنعت خودروسازی هستن دوستان طرفدار کره توجیه میکنن که النترا یا سوناتا تو آمریکا پرفروش هستن!!!
پرفروش بودن چه ربطی به تکنولوژی و دانش داره؟؟؟آشغال ترین فیلم های سینمایی اکثراً پرفروش هستن پس به لحاظ سطح هنری شاهکارند؟؟؟