نسل بعدی فورد رنجر هماکنون در حال توسعه بوده و به بازیگری جهانی بدل خواهد شد. چند هفته پیش خبرهایی درباره این پیکاپ کاملاً جدید منتشر شد که از جمله آنها میتوان به قوای محرکه پلاگین هیبریدی جدید اشاره کرد. حالا هم جزئیات اولیه از رنجر رپتور جدید منتشر شده است.
برخی رسانهها به اسنادی دست یافتهاند که به نظر میرسد استفاده رنجر رپتور جدید از پیشرانه ۶ سیلندر در آمریکا را تائید میکند. ظاهراً این پیشرانه نسخه ارتقا یافته پیشرانه ۲.۷ لیتری اکوبوست فورد خواهد بود که با یک گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک و سیستم چهار چرخ محرک و حالت دندهسنگین همکاری خواهد کرد. انتظار میرود حداکثر قدرت و گشتاور این نیروگاه آهنین به ترتیب ۳۲۵ اسب بخار و ۵۴۲ نیوتون متر باشد.
اما رنجر رپتور جدید در خارج از آمریکا و در بازارهایی همچون استرالیا، آسیا و احتمالاً اروپا از دو پیشرانه دیزلی برخوردار خواهد بود. نسخه پایه دارای پیشرانه ۲ لیتری توئین توربو دیزل جدید با قدرت ۲۱۰ اسب بخار و گشتاور ۵۰۰ نیوتون متر خواهد بود درحالیکه پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری دیزلی گرفته شده از F-150 میتواند با قدرت ۲۵۵ اسب بخار و گشتاور ۶۰۰ نیوتون متر نیز در برخی بازارها عرضه شود. هر دو پیشرانه با گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک و سیستم چهار چرخ محرک متفاوت استفاده خواهند کرد.
همچنین گفته میشود نسل بعدی این پیکاپ گیرا اندکی لوکستر خواهد شد و در کابین آن متریال باکیفیتتر و تکنولوژیهای بیشتر بکار خواهد رفت که نتیجه این کار افزایش قیمت رنجر رپتور خواهد بود. همانگونه که قبلاً گفته شده مدلهای استاندارد رنجر نیز بهبودهای قابلتوجهی خواهند داشت که از جمله آنها میتوان به قوای محرکه پلاگین هیبریدی جدید شامل پیشرانه ۲.۳ لیتری توربو و واحدی الکتریکی اشاره کرد. این مجموعه قدرت ۳۶۲ اسبی و گشتاور ۶۸۰ نیوتون متری خواهد داشت. بهبود دیگر نیز استفاده از سیستم اطلاعات سرگرمی SYNC4 فورد خواهد بود.
ایمان جباری
۱۷ تیر ۱۳۹۹عجب طوفانی به راه انداخته ? فورد ?
برانکو + رنجر رپتور + F_۱۵۰ رپتور در آینده
سلاطین آفرود یکی پس از دیگری وارد می شوند
رامین
۱۷ تیر ۱۳۹۹بیشتر از یک ساله می خوان برانکو رو معرفی کنن :((
ایمان جباری
۱۷ تیر ۱۳۹۹۱۳ جولای رسماً رونمایی میشه
اگر چه طولانی شد ولی با قدرت میاد
اصلی ترین رقیب جیپ رانگلر روبیکان ??
رامین
۱۷ تیر ۱۳۹۹اگه تاخیر نخوره سر کرونا و مسائل آمریکا
جمشید
۱۷ تیر ۱۳۹۹همه مدلای 2021 شورلت و فورد و دوج غوغا به پا کردن مخصوصا دوج که سریعترین ماسل کارو سریعترین سدانو و همچنین قوی ترینو سریعترین شاسی بلند دنیا یعنی دوج دورانگو رو معرفی کرده
Mad.z.Max
۱۷ تیر ۱۳۹۹واااای چی دارن میسازن…
یدونه از اون مدل دیزلی ۶ سیلندر با گشتاور 600NM لطفا..?
Mad.z.Max
۱۷ تیر ۱۳۹۹سمعکه نجوا چی میگه هی :))
Sina
۱۷ تیر ۱۳۹۹خب این شد یه چیزی
همیشه شاکی بودم چرا موتور شش سیلندر۲.۷ رو نگذاشت روش
اخه ۲لیتری توربو واسه وانت مگه هاچ بکه
فقط کاشکی یه موتور ساده توربو دار بندازه روش دیگه هیبرید برقو مسخره بازیارو بذاره کنار
کاشکی همون فورد اف ۱۵۰ بود منتهی با سایز کوچیکتر
Mohammad
۱۷ تیر ۱۳۹۹اووووف
مک وال
۱۷ تیر ۱۳۹۹به نظر من تا این حد متداول شدن استفاده از پیکاپ های بزرگ امری غیرضروری و کاری مسرفانه است.
با توجه به حجم و وزن این پیکاپ ها، قطعا متریال به کار رفته در آنها بیشتر از سدان ها و کراس اورها است و به نظر میرسد کمتر از نصف خریداران به قابلیتهای پیکاپ احتیاج داشته باشند. مثلا قسمت بار بدون حفاظ یا قابلیت آفرود موردنیاز عموم مردم نیست.
سایز این پیکاپها هم بزرگ است که قاعدتا جای پارک، پارکینگ و فضای تردد بیشتری نیاز دارند و همه اینها زمانی که نیاز واقعی نباشد یعنی انتخاب نادرست و اسراف!
AMIR-REZA
۱۷ تیر ۱۳۹۹تو اروپا این حرف شما صدق میکنه اما تو آمریکا و کانادا نه !!! اونجا تراکم جمعیت خیلی کمه و جاده های زیادی هم داره ….
در ضمن اونجا مثل ما ایرانی ها نیستن که اینقد خسیس باشن که با ماشیناشون آفرود نرن اتفاقا اونا از قابلیت های آفرود ماشینشون خیلی استفاده میکنن ….
datsun
۱۷ تیر ۱۳۹۹یه چیزی هست به اسم فرهنگ خودرو در هر کشور کمی در موردش مطالعه بفرماید.
nikzad
۱۷ تیر ۱۳۹۹Amir_reza عزیز حرف شما ممکنه درست باشه ولی باید شرایط تو ایران رو هم در نظر بگیری ما هممون خسیس نیستیم با هر بار افرود رفتن کلی هزینه اضافی رو دستمون میاد مثل لاستیک،چک کردن موتورو…. وتو این شرایط تهیه اونا هم از لحاظ قیمت واقعا سخته. تو امریکا هر فروشگاهی پره از لوازم افرود به همین دلیل اونجا پول میدن براشون.