فورد

خروج فورد از بازار خودروهای سواری روسیه

فورد آمریکا تصمیم گرفته به منظور بهبود سوددهی و تمرکز کامل روی بازار رو به رشد خودروهای تجاری اقدام به بازسازی اساسی جوینت ونچر خود در روسیه نماید.


انتظار می‌رود این حرکت در ماه‌های آینده نهایی شود و تا پایان ماه ژوئن فورد تولید تمامی محصولات سواری خود را متوقف نماید. به این ترتیب آمریکایی‌ها دو کارخانه مونتاژ خود در روسیه و همچنین تأسیسات تولید پیشرانه را نیز تعطیل خواهند نمود.

فورد در تأسیسات سنت پترزبورگ اقدام به تولید خودروهای فوکوس و موندئو می‌کند درحالی‌که در تأسیسات چلنی هم سوپرمینی فیستا و کراس اوور اکو اسپورت تولید می‌شود. فورد در حال حاضر ظرفیت تولید سالانه‌ی ۳۶۰ هزار دستگاهی در روسیه دارد.


رئیس فورد اروپا می‌گوید:

این حرکت نشان‌دهنده‌ی قدم مهم رو به جلویی است که باعث دست‌یابی به هدف بهبود سوددهی و تجارتی رقابتی‌تر می‌شود. ساختار جدید فورد سولرز از استراتژی بازطراحی این خودروساز برای پیشگامی در بازار خودروهای تجاری و همچنین رشد تجارت در اروپا حمایت می‌کند.

به خاطر فشارهایی که در بازار خودروهای سواری روسیه وجود دارد و همچنین اقبال بیشتر به کلاس‌هایی با قیمت‌های ارزان‌تر، تأسیسات ساخت فورد سولرز با ظرفیت کمتری کار کرده و سوددهی کمتر از حد انتظاری دارند؛ اما در همین حال فروش فورد ترانزیت ۲ تنی افزایش یافته و این خودرو پرفروش‌ترین خودروی تجاری خارجی روسیه نام گرفته و سهمی ۱۵ درصدی از این بازار را دارد.


مدیرعامل سولرز نیز اظهار داشته است:

ما به دنبال گشایش فصل جدیدی در همکاری بلندمدت خود با فورد در روسیه هستیم. ما معتقدیم تصمیم اتخاذ شده برای تمرکز روی بازار خودروهای تجاری سبک روسیه منجر به عملکردی قوی‌تر خواهد شد و ما را قادر خواهد ساخت از رشد آتی شرکت در این کلاس سود ببریم.

متأسفانه این تصمیم به معنی کاهش قابل‌توجه تعداد کارکنان است که در قالب برنامه‌های تعدیل داوطلبانه انجام خواهد شد.

مدیرعامل سولرز ادامه می‌دهد:

اگرچه تصمیم گرفته شده واقعاً سخت بوده اما برای اطمینان از سوددهی طولانی‌مدت حیاتی بوده است. فورد ترانزیت در کلاس خود بهترین عملکرد را داشته و پتانسیل زیادی برای رشد بیشتر در سال‌های پیش رو را نشان می‌دهد.

فورد سولرز همچنین تأیید کرده گارانتی و سرویس‌های تمامی محصولات کنونی و آتی فورد در روسیه را انجام خواهد داد.

جدای از بازسازی جوینت ونچر خود در روسیه، فورد همچنین به دنبال خاتمه تولید در تأسیسات فرانسه خود نیز بوده و احتمالاً تولید مدل‌های C-Max و گرند C-Max را در تأسیسات آلمان نیز به پایان خواهد رساند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. Elmiraj

    ۱۰ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (3188 ديدگاه)

    فورد و GM به طرز هوشمندانه ای در حال تغییر استراتژی کاهش سدان و افزایش کراس اور اند ،
    کاری که در کوتاه مدت باعث کاهش فروش اما در بلند مدت قبل از هر کمپانی دیگری به افزایش و سوددهی می رسند…
    .
    .
    .
    ‌.
    ولی جدا از اینا به حضور فورد ، GM و کرایسلر و ده ها کمپانی آمریکایی دیگر در روسیه توجه کنید…
    فورد در کشور به اصتلاح دشمن سالانه ۳۶۰‌ هزار خودرو تولید می کنه….!!!!
    اونوقت آقایون بسیار کار بلد ما!!! ورود خودرو های آمریکایی را به مناطق آزاد هم ممنوع کردن تا به فکر خودشون صنعت خودروی آمریکا را تحریم کنند………..!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  2. VIPER

    ۱۰ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (2622 ديدگاه)

    فورد داره بازار روسیه رو به یه بازار تجاری واسه خودش تبدیل میکنه، که میتونه شامل مینی ون ها ،ونها و ونهای بزرگ باشه
    همچنین میتونه بازار بسیار مناسبی واسه
    کامیون اف مکس۵۰۰باشه

  3. حسین

    ۱۰ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (123 ديدگاه)

    با توجه به کاهش فروش سدانها و روی اوردن به شاسی بلندها این کاره فورد درست بوده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا