فورد موستانگ و تویوتا سوپرا ممکن است رقبای مستقیمی نباشند اما تجربیات رانندگی مشابهی را ارائه میکنند زیرا هردو کوپههایی موتور جلو و محرک عقب هستند که از قدرت کافی برای دود کردن لاستیکها برخوردارند. بااینحال، تفاوتهایی هم بین این دو کوپهٔ اسپرت وجود دارد که پیشبینی نتیجهٔ مسابقهٔ درگ میان آنها را تقریباً غیرممکن میکند. تفاوت اصلی در اینجا است که موستانگ قدرت بیشتری دارد و سوپرا سبکتر است؛ بنابراین بهتر است نگاهی به مشخصات دو خودرو داشته باشیم.
موستانگی که در این درگ حضور دارد، از نوع مکوان است که این یعنی پیشرانهٔ ۵ لیتری V8 تنفس طبیعی آن، ۴۸۰ اسب بخار قدرت و ۵۷۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. این خروجی خیلی بیشتر از ۳۸۲ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاوری است که پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توربوشارژ سوپرا تولید میکند اما باید توجه داشت که بین این دو خودرو ۲۷۴ کیلوگرم اختلاف وزن وجود دارد که برتری قابلتوجهی به تویوتا میدهد. بخشی از این اختلاف وزن به خاطر این است که سوپرا برخلاف موستانگ، فاقد صندلیهای عقب است.
بین این دو خودرو چهار مسابقهٔ درگ مختلف شامل استارت با لانچ کنترل، استارت خیابانی، رولینگ در حالت اتوماتیک و رولینگ در حالت دستی برگزار شد که تویوتا در همهٔ آنها به پیروزی رسید. در نبرد اول، سوپرا با اختلاف زیادی برنده شد اما در استارت خیابانی که خودروها در تنبلترین تنظیمات خود یعنی حالت راحت با تعویض دندهٔ اتوماتیک قرار داشتند، اختلاف بسیار ناچیز بود و موستانگ شانهبهشانهٔ رقیب ژاپنی پیش رفت. در این رقابت، بهترین تایم ۴۰۰ متر سوپرا ۱۲.۵ ثانیه بود و ظرف ۴.۵ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت رسید. از سوی دیگر، موستانگ برای پیمودن ۴۰۰ متر به ۱۲.۹ ثانیه و برای رسیدن به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت به ۴.۸ ثانیه زمان نیاز داشت.
مشخصات فنی
فورد موستانگ مکوان | تویوتا سوپرا | |
پیشرانه | ۵.۰ لیتری V8 | ۳.۰ لیتری I6 توربو |
قدرت | ۴۸۰ اسب بخار | ۳۸۲ اسب بخار |
گشتاور | ۵۷۰ نیوتن متر | ۵۰۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۱۰ سرعته اتوماتیک | ۸ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | عقب | عقب |
وزن | ۱۷۸۰ کیلوگرم | ۱۵۰۵ کیلوگرم |
قیمت | ۵۲,۷۲۰ دلار | ۵۲,۰۸۵ دلار |
Nima
۲۲ تیر ۱۴۰۰برام جالب بود پیروزى سوپرا فکرش رو نمیکردم، آفرین
ولى من بازم انتخابم ماستنگ با اون موتور V8 هست.
MAHDI
۲۲ تیر ۱۴۰۰این 2 ماشین در هر مجله ای درگ داشتن همین نتیجه بوده.
Kato
۲۳ تیر ۱۴۰۰سوپرا سرور موستانگ
Ninja
۲۲ تیر ۱۴۰۰من اینجا موستانگ رو انتخاب میکنم از سوپرا هم متنفرم البته این نسلش ولی از برد سوپرا خیلی خوشحال شدم چوم نیسان زد 400 به احتمال زیاد سوپرا رو تو درگ میزنه اونم با قیمت خیلی کمتر یعنی زد موستانگ مک وان رو میزنه تو درگ و دوج چلنجر هم هم تقریبا همینه و این یعنی نیسان دوباره میخواد ماشینی بسازه که گنده تر از خودش و بیشتر از قبمتش رو بزنه مثل جی تی ار ار 35 که خیلی هارو بعد معرفی زد و اگه از همون جادوی نیسان که با قدرت کم قویتر از خودش و هموزنش رو میزنه هم در کار باشه دیگه عالی میشه
و از اینکه کامنت اول ریپلای زدم معذرت میخوام
NAVID۰۰۹۸
۲۲ تیر ۱۴۰۰آخه اصلاً وضعیت ساخت و انتظارها از این دو خودرو متفاوته !
آدمهایی که موستانگ میخرند تکلیفشان مشخصه که برای دود لاستیک و بدنهی عضلانی میخرند !
کسانی که سوپرا میخرند ، برای دریفت با فرمانپذیری بالا میخرند و ظرافت در جزئیات ( البته که این سوپرا اون سوپرایی نیست اصیل که میپنداشتیم ولی خب … ! ) !
به شخصه انتخابم سوپرا هستش اما در این رنج قیمتها میشه کروت C8 کارکردهی تمیز در آمریکا خرید و حالش را بُرد با اینکه میگفتند یه کروت یه زمانی زیر ۶۰هزار دلار بود و دیگر نیست !
Mf1
۲۳ تیر ۱۴۰۰قبلا اینجور بود فورد ماستانگ ولی چند سال اخیر تو پیست هم سریعه فورد ماستانگ
Reza Waffen SS
۲۲ تیر ۱۴۰۰ماستنگ مک وان 👍
Nima+RST
۲۲ تیر ۱۴۰۰طبق توضیحات اول ویدئو دقیقا برعکس حدس زدم
چرا سوپرا برد؟ 🤔
محمدرضا
۲۲ تیر ۱۴۰۰واقعا نمیدونی چرا؟
چون که ماستانگ ۱۷۵ کیلو سنگین تره.
البته این که آلمانی ها همیشه قدرت رو کم تر اعلام میکنند دخیله.
Amirreza
۲۲ تیر ۱۴۰۰پس این مت واتسون کی درگایی که من منتظرشونم رو انجام میده !
۱: آستون مارتین والکری vs مرسدس بنز پروجکت وان
۲: ریماک کانسپت دو vs لوتوس اویجا vs اسپارک اول
یا پروجکت وان و والکری کی میرن نوربر ؟
چرا چند وقته هیچ خبر میخکوب کننده ای نیست ؟
حداقل فراری شاسی بلندشو معرفی کنه یا مرسدس نسخه آامگ برقیاشو معرفی کنه پورشه لعنتی نمیخواد جانشین ۹۱۸ رو معرفی کنه یا فراری جانشین ۸۱۲ ؟ 😑
محمد امین
۲۲ تیر ۱۴۰۰به نظرم اصلا منتظر کارواو نشینید ، درگ هایی که میزاره، معمولا بین ماشین های suv و یا سدان های خانوادگی و جدیدا ماشین های در نسل های مختلف خودشون و هاچپک ها هست ،و خیلی کم درگ هایی بین سوپر کار ها میزاره و اونم نتیجه اش بیضی وقت ها فکر میکنم کامل و خوب نیست و بین هایپر کار ها خیلی خیلی کم درگ میزارن چون گرون هستن و نایاب
جانشین ۹۱۸ در ۲۰۲۵ ، و جانشین ۸۱۲ در ۲۰۲۴ احتمالا ولی ۸۱۲ xx کمتر از یک سال دیگه رونمایی میشه
RezaRs
۲۲ تیر ۱۴۰۰چطور لینطور باورش سخته 😐🤔
ehsan.fa
۲۲ تیر ۱۴۰۰تجربه نشون داده معمولا توربو شارژها از تنفس طبیعی بهترن تو درگ ولی اگه اتوبان باشه قضیه فرق میکنه یعنی بعد ۸۰۰ ۹۰۰متر گشتاور بیشتر بکمک تنفس طبیعی میاد
محمد امین
۲۲ تیر ۱۴۰۰اره دقیقا ولی یه مزیت تنفس طبیعی این هسن که به علت نبود فشار زیاد توربو ها در مرحله تراکم ، محدودیت و فشاری برای بالا رفتن دور موتور توربو وجود داره ، در تنفس طبیعی این محدودیت کم تر هست ، و به همین دلیل هست که مثلا اونتادور حداکثر سرعت بیشتری داره نسبت به رقبای توربو شارژ ، و همچنین یه بار دیدم که f12 برلینتا هم ۳۶۷ تا رفت در جاده که باز هم مربوط به همیم خاصیت خوب تنفس طبیعی هست
محمد مختاری آذر
۲۲ تیر ۱۴۰۰واقعا مهندسی آلمانی سوپرا را خیلی قوی کرده که در برابر موستانگ برنده میشه
RezaRs
۲۲ تیر ۱۴۰۰دوست عزیز اینم در نظر بگیزید ماستنگ مک وان پیستی تره
ولی کار سوپرا هم فوق العاده بود
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۳ تیر ۱۴۰۰شما یه نگاه به جثه و وزنش بنداز….
🇩🇪👑MERSEDES BENZ👑🇩🇪
۲۲ تیر ۱۴۰۰ایکاش سوپرا همون ژاپنی بود .
zeg
۲۲ تیر ۱۴۰۰آخه این چه درگهای بیفایده ای است؟
آخه چی رو ثابت میکنه؟
امیر
۲۲ تیر ۱۴۰۰سوپرا دیگه اصالت قبل رو نداره. این تویوتا نیست این ب ام و است.
بنابراین من بین این دو موستانگ رو انتخاب می کنم. با این رده قیمتی ،
M.A.S
۲۲ تیر ۱۴۰۰ماستنگ معمولاً تو درگ ها تایم حدود12.4 میزنه
و به دلیل گشتاور کمتر معمولا تو شتاب از کامارو SS و چلنجر اسکات پک عقب میمونه
کامارو هم معمولا حدود 12.1 میزنه
سریعترین هم بینشون داج چلنجر اسکات پک 1320 هست با تایم 11.7ثانیه
البته اسکات پک معمولی حدود 12 ثانیه تایم میزنه که تو مدل 1320 به دلیل استفاده از ترنس بریک در سیستم گیربکس و مقداری کاهش وزن به زیر 12 رسیده
R@m!n
۲۲ تیر ۱۴۰۰با هر منطقی حساب کنیم این درگ یه جاش میلنگه (از جانب طرفداری نمی گم). ماستنگ هم پیست محوره اما خب شکست خورد با اینکه تایمای بهتری باهاش زده شده که خب کار هر راننده ای نیست.
در کل بی ام و کارش درسته و ماشینای خوبی می زنه نمونش همین Z4
محمد امین
۲۲ تیر ۱۴۰۰اره درگ های امروزه بعضی وقت ها نتیجه اش ۱۸۰ درجه با واقعیت متفاوت هست ، مثل درگ ۳۹۲ اسکات پک با bmw m1 مدل ۲۰۱۵ ، که باید با اختلاف زیادی ۳۹۲ میبرد ولی برعکس شد و البته مثال بسبار است در رابطه با درگ های این موردی
ولی به نظرم بهترین ماسل کار که هم اصالت تنفس طبیعی روداشته باشه و هم سریع و خوب باشه همین اسکات پک هست ، واقعا موتور ۶.۴ لیتری اش صداش خیلی خاصه
Ninja
۲۲ تیر ۱۴۰۰نه عزیز از نظر من نمیلنگه از نظر طرفداری هم نمیگم من از سوپرا متنفرم موستانگ هم که برا پیست هست و تنفس طبیعی بی ام و هم کارشس درسته و اگه سوپرا رو نه با نام سوپرا نه تویوتا خود بی ام و تولید میکرد عالی بود
یانکی
۲۲ تیر ۱۴۰۰پدال عزیز این حجم از دشمنی با آمریکاییها از کجا شروع شد آخه.یه نگاه به ابن کلیپ احمقانه که گذاشتی بنداز دوباره تایم موستانگ مک1 رو زده 12.9 حالا از دوستان خواهش میکنم برید تو یوتیوب و درگهای مک1 رو سرچ کنید دیگه بدترینش 12 هست و بیشتره تایمها 11.5 الی 11.7 هست.من بارها گفتم پدال فقط درگهایی رو که آمریکاییها ببازن رو کار میکنه و به ندرت پیس میاد کلیپی بزاره از پیروزی آمریکاییها.
MAHDI
۲۲ تیر ۱۴۰۰تویوتا سوپرا و موستانگ در carwow و car magazine و چند مجله دیگه هم درگ داشتن که هم در رقابت درگ و هم درگ رولینگ تویوتا سوپرا پیروز شده. اینطور نیست که فقط در این درگ باشه که بگیم اینجا عملکرد خوبی نداشته و در مجلات دیگه نتیجه متفاوت بوده.
تایمی هم که شما میگی مال پیست درگ هستش
M.A.S
۲۲ تیر ۱۴۰۰من تاحالا ندیدم ماستنگ استوک مجهز به انجین کایوت زیر 12 ثانیه تایم بزنه
شاید اشتباه از منه
یانکی
۲۲ تیر ۱۴۰۰همین الان برو تو یوتیوب سرچ کن درگ موستانگ مک وان و ببین که تایم بدش 12 هست.تایمهای معمولش بین 11.5 الی 11.7 هست.
مهدی
۲۲ تیر ۱۴۰۰نت پر شده از درگ چون ارزونتر تهیه میشه و ویوو بیشتری هم میخوره! دیگه مثل قبل مجلات مقایسه جامع انجام نمیدن که خواننده نقاط ضعف و قدرت خودروها رو بشناسه
R@m!n
۲۲ تیر ۱۴۰۰خیلی وقته که یه کارشناس خودرو سطح بالا تو دنیای خودرو (جهانی) نیست و بقیه کسانی که هستن هم صرفا اعداد و ارقام می گن و عملا نمی تونن اون حس مورد نظرو از ماشینو به بیننده منتقل کنن.
برای مثال یه نقل قول فوق العاده از جرمی کلارکسون راجب ماسل کارها :
“ماشینای ماسل مثله آهنگ های قدیمی راک هستن. وقتی با دوست هات هستی میگی این مزخرف چیه و خاموشش می کنی اما وقتی تنهایی صدارو زیاد می کنی و حتی باهاش می خونی”
mos
۲۲ تیر ۱۴۰۰سوپرا رو ولش کن نیسان 400Z وقتی بیاد با اختلاف بیشتر موستانگ رو می بره
از سوپرا سبک تره قدرت بیشتری هم داره و از همه مهم تر چون با همکاری کسی ساخته نشده دیگه دوستان نمیتونن بهانه بیارن.
مهردادکمال
۲۲ تیر ۱۴۰۰انتخاب من تویوتاس چون جمع و جوره و کاربردی تره و اینکه حس و حال بی ام و داره و قیمت تویوتا
دیگه ادم چی میخواد
مازیار
۲۲ تیر ۱۴۰۰جذابیت های فورد نسبت به تویوتا اونقدر زیاده که چند دهم ثانیه اصلا بحساب نیاد
اگه دو سوپراسپرت همکلاس بودن اونوقت برنده شدن در درگ مهمتر بود اما این کجا و آن کجا؟
HamiD
۲۲ تیر ۱۴۰۰انتظارش رو نداشتم!
اما بی شک انتخابم ماستنگ خواهد بود … طراحی بیرونی و داخلی زیباتر … انجین خوش صدا تر و صد البته یه “مک وان” هست …
سوپرا خوب عمل کرد … با توجه به قیمتش!
راستی مگه قیمت مک وان بیش از 80 هزار دلار نیست؟!
2021 Ford Mustang Mach 1 to cost from $83,365 plus on-roads, auto and manual.
اینجا چ نسخه ای تست شده که 30 هزار دلار ارزون تره! فکر کنم همون جی تی عه با کیت مک وان!!!
خلاصش اینکه هیچوقت نمیشه از صدای تنفس طبیعی 8 سیلندر آمریکایی گذشت …
R@m!n
۲۲ تیر ۱۴۰۰تو اروپا 54 هزار یورو (نزدیک 64 هزار دلار)
تو امریکا 58 هزار دلار
اون شلبی GT500 هست که از 70 هزار دلار شروع میشه.
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۳ تیر ۱۴۰۰هرچی باشه اصلا نمیشه از موستانگ گذشت، همه میدونن موستانگ اصلا برای شتاب نیست و معمولا برای برن اوت و دود کردن لاستیکا مردم میخرن که همین لذت خیلی بیشتری از سوپرایی که در واقع یه z4 ژاپنی شده ست داره،انتخابم قطعا موستانگ😍😍